Lediga jobb som Organisationsutvecklare i Sandviken

Se lediga jobb som Organisationsutvecklare i Sandviken. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Sandviken som finns hos arbetsgivaren.

Verksamhetsutvecklare till Sandvikenhus AB

Sandvikenhus erbjuder attraktiva och trygga bostäder och lokaler med hög service. Vi utvecklar och förädlar lägenheter, bostadsområden och boendemiljöer. Vi planerar och projektleder, förvärvar och förvaltar fastigheter och mark. Därutöver ansvarar vi även för drift, skötsel och reparationer av Sandvikens kommuns fastigheter. Våra hus har sett flera generationer Sandvikenbor växa upp; allt sedan företaget grundades 1962. När vi förändrar och bygger nytt, ä... Visa mer
Sandvikenhus erbjuder attraktiva och trygga bostäder och lokaler med hög service. Vi utvecklar och förädlar lägenheter, bostadsområden och boendemiljöer. Vi planerar och projektleder, förvärvar och förvaltar fastigheter och mark. Därutöver ansvarar vi även för drift, skötsel och reparationer av Sandvikens kommuns fastigheter.
Våra hus har sett flera generationer Sandvikenbor växa upp; allt sedan företaget grundades 1962. När vi förändrar och bygger nytt, är det för att skapa ett levande Sandviken med attraktiva bostadsmiljöer i många år framåt. De bostäder vi förvaltar och planerar idag, ska fortfarande vara en del av ett attraktivt Sandviken om femtio eller hundra år.
Vi är ett allmännyttigt bostadsbolag, vilket dels betyder att vi bidrar till bostadsförsörjningen i kommunen och dels att vi har ett samhällsansvar. Det är viktigt för oss att vi bidrar till en positiv utveckling och tillväxt i Sandvikens kommun, vilket vi bland annat gör genom att samarbeta med olika företag, organisationer, föreningar och evenemang som arbetar för dessa frågor.



ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten, som är ny hos oss, innebär att du kommer att arbeta med verksamhetsutveckling inom olika områden men med tyngdpunkt på kvalitet och hållbarhet. I rollen som verksamhetsutvecklare kommer du att leda och driva arbetet i projektform på uppdrag och tillsammans med representanter från verksamheten och där du projektleder. Du kommer dessutom att ansvara för företagets interna revisioner av framtagna processer och rutiner. I rollen ingår också att leda och ansvara för organisationens miljöarbete. Organisatoriskt ingår tjänsten i vår avdelning för Affärsutveckling och du rapporterar till Affärsutvecklingschefen.

KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot kvalitet, hållbarhet, IT eller liknande. Du har erfarenhet av att driva och leda projekt inom verksamhetsutveckling. Du har goda kunskaper inom kvalitet- och hållbarhetsarbete, projektledning och digitalisering. Erfarenhet av arbete på såväl strategisk som operativ nivå är önskvärt.

Som person är du utåtriktad, kommunikativ och har lätt att samarbeta med andra. Att du sätter kunden i fokus ser vi som en självklarhet. Du är strukturerad, målinriktad och van att arbeta med flera pågående projekt och uppdrag samtidigt. Du har god vana av att arbeta i digitala miljöer och plattformar. Erfarenhet av arbete med kvalitet- och/eller miljöcertifiering är en merit.

För att passa i den här rollen har du god förmåga att skapa relationer, bygga nätverk och arbeta över organisatoriska gränser och med olika kompetenser. En förutsättning för den här tjänsten är att du på ett enkelt och tydligt sätt ska kunna förmedla ditt budskap på såväl ledningsnivå som i den operativa verksamheten eller i ett tekniskt utvecklingsprojekt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Vi är ett engagerat gäng som brinner för att skapa trygga hem för våra hyresgäster. När vi rekryterar nya medarbetare letar vi efter aktiva ambassadörer som känner lika starkt som vi för våra värderingar och vår vision. Vår värdegrund, som vi tillsammans arbetat fram, ska främja gemenskapen och lagandan, motivera oss i vårt arbete, tydliggöra vad vi ska sträva efter och leda vårt arbete i rätt riktning. Ledordet i vår värdegrund är RAK som står för Respekt Ansvar Kommunikation.

Vi strävar efter att uppnå en jämn könsfördelning inom våra respektive områden och ser mångfald som en styrka. Vi är 140 anställda och bovärdar är den största yrkesgruppen. Hos oss arbetar vi med både människor, fastigheter och teknik. Du får en omväxlande arbetsroll och ofta många personliga kontakter. Våra kunder ställer nya krav på sitt boende, kollektiva standardlösningar ersätts av individuella önskemål. Den nya tekniken medför både krav och möjligheter. Därför är det viktigt att vi på Sandvikenhus hela tiden lär oss nya saker. Vi satsar stort på kompetensutveckling. Den utgår alltid från varje medarbetares yrkesområde och individuella behov. Välkommen till oss! Visa mindre

Verksamhetsutvecklare Lean

Ansök    Okt 20    SANDVIK AB    Organisationsutvecklare
På Sandvik Mining and Rock Solutions är vi världsledande inom maskiner, hårdmetallverktyg, service och tekniska lösningar för gruvindustrin. Med ett stort och spännande produktprogram utvecklar vi lösningar som ger våra kunder den allra bästa helhetsupplevelsen. Vi strävar alltid efter att bli bättre kring flöden och effektivitet och söker därför tre verksamhetsutvecklare till produktionsområdena Topphammar Korta, Topphammar Långa och Roterande inom PU i ... Visa mer
På Sandvik Mining and Rock Solutions är vi världsledande inom maskiner, hårdmetallverktyg, service och tekniska lösningar för gruvindustrin. Med ett stort och spännande produktprogram utvecklar vi lösningar som ger våra kunder den allra bästa helhetsupplevelsen.
Vi strävar alltid efter att bli bättre kring flöden och effektivitet och söker därför tre verksamhetsutvecklare till produktionsområdena Topphammar Korta, Topphammar Långa och Roterande inom PU i Sandviken. Här får du vara med och driva utveckling i en global miljö med varierande arbetsuppgifter och inblick i många olika delar av verksamheten – som dessutom ger dig stora karriärmöjligheter.
Om jobbet
Som Verksamhetsutvecklare inom Lean arbetar du med strukturerat förbättringsarbete på ett av tre områden inom vår produktionsenhet i Sandviken. Du utbildar vår verksamhet, coachar förbättringsarbeten och driver även egna aktiviteter. Ditt arbete synkas med övriga verksamhetsutvecklare och ni jobbar för att sprida goda exempel inom vår organisation. Det kan även förekomma kontakter med andra enheter i vårat globala produktionsnätverk.
Du utvecklar och implementerar vårt arbete med ständiga förbättringar genom att utbilda gällande arbetssätt kopplade till produktionssystemet, operatörsunderhåll, digitalisering och visualisering av verksamheten. Deltagande i layoutarbeten, produktionslogistikfrågor samt utvecklingen av produktionsprocessen är en del av ditt arbete. Du följer även upp och utvärderar organisationen genom våran verksamhetsaudit som du också reviderar och implementerar årligen.
Din profil
Du har en relevant utbildning, gärna inom Lean och Six Sigma och bakgrund inom produktion. Vi ser gärna att du tidigare arbetat med förändringsledning och har du erfarenhet av värdeflödesanalyser är det meriterande. Du är van att arbeta i Office 365 och erfarenhet av Power BI är ett plus. Eftersom vi verkar i en global miljö behöver du ha goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.
Du drivs av förbättringsarbete, är nyfiken och vågar att tänka nytt – du inspirerar andra och ditt engagemang smittar av sig. Med god kommunikationsförmåga presenterar du information på ett begripligt sätt och skapar goda samarbeten med människor omkring dig.
Om oss
På Sandvik?arbetar vi med avancerad teknik och spännande innovationer men det är hos våra medarbetare vi hittar den verkliga nyckeln till framgång. Vi är övertygade om att mångfald?skapar?en bättre omgivning och?att inkludering är en?förutsättning för att nå goda resultat. Det betyder att vi stöttar varandra, delar med oss av kunskaper och välkomnar allas olikheter. Vill du veta mer om oss tipsar vi om ett besök på vår?hemsida,?LinkedIn?eller?Facebook.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-11-10.
Läs mer om Sandvik Group och ansök via kvar home.sandvik/karriar, jobb-id: R0046623.
Vi eftersträvar en öppen och rättvis rekrytering och använder olika verktyg för att möjliggöra en objektiv process. När du söker denna tjänst kommer du därför få en inbjudan via email till att genomföra ett personlighets- och logiktest. Återkoppling kommer direkt efter genomfört test och urvalsprocessen startar efter sista ansökningsdatum.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta någon av de rekryterande cheferna:
Martin Näslund Lundell, Production Manager TH Long Products, 026-26 51 30
Fredrik Alsenlid, Production Manager Rotary and Raiseboring, 026-26 51 07
Jonathan Mälstam, Production Manager TH Short Products, 026-26 21 45

Fackliga kontaktpersoner:
Per Hedman, Unionen, 026-26 50 14
Fredrik Andersson, Akademikerföreningen, 026-26 27 18
Linda Adamsson, Ledarna, 026-26 16 01

För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services, 020-26 14 44.
Ansvarig rekryterare
Andreas Dahlén
Sandvik Mining and Rock Solutions är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och en världsledande leverantör av maskiner, verktyg, reservdelar, service, digitala?lösningar och teknologier för ökad hållbarhet??för gruv- och anläggningsindustrin. Tillämpningsområden omfattar bergborrning, bergavverkning,?lastning och transportlösningar, tunneldrivning och stenbrytning.?Omsättningen 2021?var cirka 41?miljarder SEK och antalet anställda omkring 15 ?600.? Visa mindre

Verksamhetsutvecklare till Omsorgsförvaltningen

Vill du arbeta med att stärka omsorgsförvaltningen i deras arbete för friska arbetsplatser? Trivs du bäst i ett arbetsklimat som kännetecknas av engagemang, samarbete och omtanke? Då är det här en unik möjlighet för dig! I Sandvikens kommun gör vi varandra bättre. Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fyra verksamhetsområden, ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri samt HSL och korttidsboenden. Utöver ledningsgrupp och ... Visa mer
Vill du arbeta med att stärka omsorgsförvaltningen i deras arbete för friska arbetsplatser? Trivs du bäst i ett arbetsklimat som kännetecknas av engagemang, samarbete och omtanke? Då är det här en unik möjlighet för dig!

I Sandvikens kommun gör vi varandra bättre.

Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fyra verksamhetsområden, ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri samt HSL och korttidsboenden. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, systemstöd, utvecklare och allmänt administrativt stöd.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete där ditt bidrag möjliggör vår strävan att ge en kvalitativt god omsorg och vård till kommunens medborgare.

PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner:
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare kommer du att ha en viktig roll i förvaltningens styrning och uppföljning. Du kommer i din roll att leda och medverka i projekt och utredningar och du arbetar aktivt för att stödja cheferna i deras uppdrag. Du arbetar också med att planera och följa upp verksamheternas kvalitet, analyserar och bedriver omvärldsbevakning. Du arbetar proaktivt för att upptäcka och minimera risker, identifiera utvecklingsmöjligheter och tar fram väl underbyggda underlag.
Du kommer att ingå i utvecklingsenheten och kommer med andra verksamhetsutvecklare och utredare arbeta tillsammans med flera parallella projekt inom förvaltningen.

Rollen kan komma att handla om en samordnande roll för nätverket verksamhetsutvecklare/utredare inom förvaltningen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är sjuksköterska eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att leda övergripande förändringsarbete och minst tre års erfarenhet av strategiskt arbete inom offentlig förvaltning och gärna inom vård eller omsorg.

Det är meriterande om du har erfarenhet som utredare/utvecklare i en politiskt styrd organisation. Då dina arbetsuppgifter till en stor del omfattar att producera skriftliga rapporter erfordras mycket goda skriv- och språkkunskaper i svenska.
Som person ser vi att du är strukturerad, driven och har god analytisk förmåga.
Du är trygg med att hålla presentationer på ett pedagogiskt sätt inför såväl en stor som liten publik. Tjänsten innebär en kombination av självständigt arbete och samarbete vilket ställer höga krav på din initiativ- och samarbetsförmåga internt såväl som externt.

Du har helhetssyn, kan skapa struktur och tänker långsiktigt. Du har en god förmåga att skapa goda relationer med andra vilket innebär att du är en uppskattad samarbetspartner internt och externt. Du är analytisk och utvecklingsorienterad och ser lösningar snarare än problem. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi kommer att lägga stor vikt vid dem.
Vi erbjuder ett spännande uppdrag där du är med och påverkar förvaltningens uppdrag inför framtiden.
Tillsammans med dina kollegor i staben och på utvecklingsenheten ska du driva och leda utvecklingsarbete som ledningsgruppen beslutar om.

Vi förväntar oss att du har B körkort.

ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer fortlöpande urval att tillämpas, vilket innebär att du kan komma att bli kontaktad innan sista ansökningsdag.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare/enhetschef särskilt boende, omsorgsförvaltningen

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare. Omsorgsförvaltningen med ca 1275 anställda omfattar tre verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende och specialenheter. Dessa delar innehåller både äldre- och handikappomsorg. Utöver detta finns stödfu... Visa mer
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

Omsorgsförvaltningen med ca 1275 anställda omfattar tre verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende och specialenheter. Dessa delar innehåller både äldre- och handikappomsorg. Utöver detta finns stödfunktioner så som ekonomer, handläggarenhet och administrativt stöd.

Är du driven, engagerad och lösningsorienterad? Då har vi ett roligt arbete att erbjuda dig!

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- friskvård till förmånligt pris (fr.om. 1/1-22 friskvårdsbidrag)
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Verksamheten särskilt boende består av äldre- och demensboenden samt dagverksamhet för personer med demenssjukdom.

Som verksamhetsutvecklare i särskilt boende arbetar du både strategiskt med övergripande frågor och operativt i olika uppdrag. Uppdraget handlar i stor utsträckning om att bistå verksamheterna i förbättringsarbeten och utvecklingsfrågor utifrån de uppdrag och behov som finns. Du kommer också att arbeta praktiskt med planering och implementering och uppföljning av exempelvis rutiner, riktlinjer och arbetssätt.

I uppdraget ingår även att ersätta enhetschef inom särskilt boende vid tillfällen då ordinarie enhetschef t ex behöver frigöras för specifika uppdrag eller tillfällen.

I rollen som utvecklare/enhetschef är du underställd verksamhetschef och arbetar i ett nära samarbete med verksamhetsområdets tolv enhetschefer och deras medarbetare ute i verksamheten.

KVALIFIKATIONER
• Du har goda kunskaper och stor förståelse för verksamhetsområdet och de utmaningar som vår verksamhet står inför.
• Du har en akademisk utbildning om minst 3 år med inriktning som vi finner lämplig
• Du har erfarenhet av att självständigt stödja och leda förändrings- och förbättringsarbete
• Du är van datoranvändare
• Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Du är van att arbeta självständigt

Det är naturligt för dig att bidra till ett gott samarbete och att upprätthålla goda relationer. Du har god förmåga att driva utveckling framåt på ett positivt sätt. Du har förmåga att planera och prioritera så vi når uppsatta mål. Du ser helheten och har god strategisk och analytisk förmåga. Vi ser helst att du har tidigare chefserfarenhet.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi kommer att lägga stor vikt vid dem. Varmt välkommen med din ansökan!

Resor inom kommunen ingår i tjänsten och därför krävs körkort och tillgång till egen bil.

ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer fortlöpande urval att tillämpas, vilket innebär att du kan komma att bli kontaktad innan sista ansökningsdag.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare särskilt boende, omsorgsförvaltningen

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare. I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå ... Visa mer
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Inom Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda erbjuder vi ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår verksamhet består av omsorg om både äldre och funktionsnedsatta. Vår strävan är att omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Är du driven, engagerad och lösningsorienterad? Då har vi ett roligt arbete att erbjuda dig!

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Verksamheten särskilt boende består av äldre- och demensboenden samt dagverksamhet för personer med demenssjukdom.

Som verksamhetsutvecklare i särskilt boende arbetar du både strategiskt med övergripande frågor och operativt i olika uppdrag. Uppdraget handlar i stor utsträckning om att bistå verksamheterna i förbättringsarbeten och utvecklingsfrågor utifrån de uppdrag och behov som finns. Du kommer också att arbeta praktiskt med planering och implementering och uppföljning av exempelvis rutiner, riktlinjer och arbetssätt.

I rollen som utvecklare är du underställd verksamhetschef och arbetar i ett nära samarbete med verksamhetsområdets tolv enhetschefer och deras medarbetare ute i verksamheten.

KVALIFIKATIONER
• Du har goda kunskaper och stor förståelse för verksamhetsområdet och de utmaningar som vår verksamhet står inför.
• Du har en akademisk utbildning om minst 3 år med inriktning som vi finner lämplig
• Du har erfarenhet av att självständigt stödja och leda förändrings- och förbättringsarbete
• Du är van datoranvändare
• Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Du är van att arbeta självständigt

Det är naturligt för dig att bidra till ett gott samarbete och att upprätthålla goda relationer. Du har god förmåga att driva utveckling framåt på ett positivt sätt. Du har förmåga att planera och prioritera så vi når uppsatta mål. Du ser helheten och har god strategisk och analytisk förmåga.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi kommer att lägga stor vikt vid dem. Varmt välkommen med din ansökan!

Resor inom kommunen ingår i tjänsten och därför krävs körkort och tillgång till egen bil.


ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer fortlöpande urval att tillämpas, vilket innebär att du kan komma att bli kontaktad innan sista ansökningsdag.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Områdesledare för CTC, Kommunledningskontoret

Som medarbetare i Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb! Kommunledningskontoret arbetar med kommunövergripande strategiska frågor med medarbetare med hög kunskapsnivå inom flera olika områden. I en arbetsgrupp som präglas av professionalism och hjälpsamhet arbetar ca 30 medarbetare utvecklingsorienterat med många olika uppdrag som kan röra allt som en kommun har inom sitt ansvarsområde. Om du vill jobba på en arbetsplats med kloka och r... Visa mer
Som medarbetare i Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb!

Kommunledningskontoret arbetar med kommunövergripande strategiska frågor med medarbetare med hög kunskapsnivå inom flera olika områden. I en arbetsgrupp som präglas av professionalism och hjälpsamhet arbetar ca 30 medarbetare utvecklingsorienterat med många olika uppdrag som kan röra allt som en kommun har inom sitt ansvarsområde. Om du vill jobba på en arbetsplats med kloka och roliga kollegor är det här stället för dig.

Vi erbjuder flera uppskattade personalförmåner såsom
- semesterväxling
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Sandvikens kommun gör just nu en historisk satsning genom att implementera ett vetenskapligt grundat styrsystem, Communities That Care (CTC). CTC är ett långsiktigt systematiskt förebyggande arbete som syftar till att ge barn och unga goda uppväxtvillkor.

Vi söker just nu områdesledare som ska arbeta med skapandet av områdesteam, implementering och samordning av CTC i Sandvikens kommun, inom ett specifikt geografiskt område. Som områdesledare arbetar du i ett lokalt områdesteam och tillsammans med andra strategiska funktioner skräddarsyr du bland annat främjande och förebyggande insatser.

Som områdesledare har du en avgörande roll i CTC-arbetet. Du kommer bland annat driva CTC-arbetet framåt genom att leda områdesgruppsmöten och utbildningsinsatser, identifiera och lösa problem samt att involvera närområdet i ett strategiskt främjande arbete. Du ansvarar också för deadlines, kommunikation, dokumentation och rapportskrivning. Du ingår också i CTC-teamets arbetsgrupp som leds av en central utvecklingsledare.

Mer om uppdraget:

Utvecklingsarbetet handlar om att mobilisera närsamhället i ett teoribaserat, evidensbaserat, strukturerat preventionsarbete. Det innebär att arbeta problemförebyggande och hälsofrämjande för att skapa goda förutsättningar för barn och unga att växa upp. Utgångspunkten för CTC är att det finns faktorer i samhället som påverkar barn och ungas uppväxtvillkor. Arbetet handlar om att undanröja riskfaktorer och tillföra skyddsfaktorer i barnens livsmiljöer.

CTC är en samverkansprocess där aktörer i närområdet medverkar inom förskola, skola, socialtjänst, polis, räddningstjänst, civilsamhälle, boende och näringsliv. Syftet är att skapa en positiv social utveckling och skydda barn och unga från att hamna i negativa spiraler.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerat utvecklingsarbete. Du har en högskoleexamen inom folkhälsa, beteendevetenskap, samhällsvetenskap eller motsvarande. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du har även god förmåga att läsa, förstå och tala engelska.

I ditt arbete är du van att bemöta och engagera människor med olika förutsättningar på både operativ nivå och ledningsnivå. Du har erfarenhet av samverkansprojekt med olika aktörer. Det är meriterande om du har en ledarskapsutbildning och erfarenheter av arbete med civilsamhället.

Personliga egenskaper:

- Du har en mycket god förmåga att bemöta och engagera människor med olika förutsättningar och olika bakgrund.
- Du är relationsskapande, lyhörd i interaktionen med andra människor, och har en mycket god förmåga att etablera nya relationer och att vårda långsiktiga relationer och bygga nätverk.
- Du är handlingskraftig med en god förmåga att leda andra i arbetet och att föra processer framåt och i mål.
- Du kan ta dig an komplexa arbetsuppgifter och organisera, prioritera och driva arbetet mot konkreta resultat.
- Du är förändringsbenägen, nyfiken och öppen för nya kunskaper.
- Du har en mycket god förmåga att hantera situationer/frågeställningar där det inte finns givna svar (hantera osäkerhet).
- Du är kommunikativ, har förmågan att kommunicera klart och tydligt och anpassa kommunikationen utifrån olika målgrupper.
- Du har ett coachande förhållningssätt och får människor att ta tag i uppgifter.
- Du har ett genuint samhällsengagemang.
- Du har förmågan att se och fokusera på såväl detaljer som helheten, och att se det lokala arbetets koppling till helheten.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Hos oss arbetar 3000 superhjältar inom 200 olika yrken. Ledare och medarbetare som varje dag formar vår gemensamma framtid och bidrar till välfärden för Sandvikens 39 000 invånare.

I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare ordinärt boende, omsorgsförvaltningen

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare. I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå... Visa mer
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Inom Omsorgsförvaltningen med ca 1200 medarbetare erbjuder vi ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår verksamhet består av omsorg om både äldre och funktionsnedsatta. Vår strävan är att omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Är du driven, engagerad och lösningsorienterad? Då har vi ett roligt arbete i att erbjuda dig!

PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som vi är mycket stolta över, som erbjuder många aktiviteter och dessutom är en av Sveriges bästa personalföreningar.

ARBETSUPPGIFTER
Verksamheten inom ordinärt boende består främst av hemtjänst och vi söker nu en verksamhetsutvecklare med stor förståelse för äldreomsorgsfrågor och de utmaningar som vår verksamhet har.

Vi står inför stora förändringar med bland annat ökande volymer, målgrupper med alltmer komplexa behov och införanden av nya tekniska lösningar. Vi arbetar med fokus på kärnverksamheten.
Som verksamhetsutvecklare i ordinärt boende arbetar du både strategiskt med övergripande frågor och operativt i olika uppdrag. Uppdraget handlar i stor utsträckning om att bistå verksamheterna i förbättringsarbeten och utvecklingsfrågor utifrån de uppdrag och behov som finns. Du kommer också att arbeta praktiskt med planering och implementering och uppföljning av exempelvis rutiner, riktlinjer och arbetssätt.

I rollen som utvecklare är du underställd verksamhetschef och arbetar i ett nära samarbete med verksamhetsområdets nio enhetschefer och deras medarbetare ute i verksamheten.


KVALIFIKATIONER
• Du har goda kunskaper och stor förståelse för verksamhetsområdet och de utmaningar som vår verksamhet står inför.
• Du har en akademisk utbildning om minst 3 år med inriktning som vi finner lämplig
• Du har erfarenhet av att självständigt stödja och leda förändrings- och förbättringsarbete
• Du är van datoranvändare
• Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Du är van att arbeta självständigt

Det är naturligt för dig att bidra till ett gott samarbete och att upprätthålla goda relationer. Du har god förmåga att driva utveckling framåt på ett positivt sätt. Du har förmåga att planera och prioritera så vi når uppsatta mål. Du ser helheten och har god strategisk och analytisk förmåga.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi kommer att lägga stor vikt vid dem. Varmt välkommen med din ansökan!

Resor inom kommunen ingår i tjänsten och därför krävs körkort och tillgång till egen bil.


ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer fortlöpande urval att tillämpas, vilket innebär att du kan komma att bli kontaktad innan sista ansökningsdag.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Kommunstrateg, kommunledningskontoret

Kommunledningskontoret arbetar med kommunövergripande strategiska frågor med medarbetare som har hög kunskapsnivå inom flera olika områden. I en arbetsgrupp som präglas av professionalism och hjälpsamhet arbetar ca 30 medarbetare utvecklingsorienterat med många olika uppdrag som kan röra allt som en kommun har inom sitt ansvarsområde. Om du vill jobba på en arbetsplats med kloka och roliga kollegor är det här stället för dig. Vill du ha ett utvecklande ... Visa mer
Kommunledningskontoret arbetar med kommunövergripande strategiska frågor med medarbetare som har hög kunskapsnivå inom flera olika områden. I en arbetsgrupp som präglas av professionalism och hjälpsamhet arbetar ca 30 medarbetare utvecklingsorienterat med många olika uppdrag som kan röra allt som en kommun har inom sitt ansvarsområde.
Om du vill jobba på en arbetsplats med kloka och roliga kollegor är det här stället för dig.

Vill du ha ett utvecklande arbete där du jobbar på en kommunövergripande nivå med varierande arbetsuppgifter i en kommun som växer och utvecklas? Är du intresserad av att arbeta med flera olika uppdrag både på strategisk och på operativ nivå och jobba med frågor som gör skillnad? Då ska du söka tjänsten som kommunstrateg hos oss.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner:
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Genom ett omfattande utvecklingsarbete med politik och tjänsteorganisation, har Sandvikens kommun tagit fram en tydlig styrning och ledning för kommunen. I rollen som kommunstrateg blir din huvuduppgift att i samarbete med många andra, driva kommunens övergripande utvecklingsarbete i enlighet med strukturen och kulturen i styrmodellen. Du kommer att arbeta nära och vara ett viktigt stöd för kommunens ledningsfunktioner.

Det är ett spännande jobb där du har möjlighet att vara med och utveckla kommunens verksamheter och bidra till att kommunens vision, strategiska områden och mål uppfylls.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Tillsammans med kommunledning, förvaltningar och bolag planera, hålla samman och driva kommunövergripande utvecklingsarbeten.
• Planera, genomföra och återkoppla aktiviteter och uppdrag kopplat till planerings och uppföljningsprocesserna.
• Stödja förvaltningar och bolag med vägledning gällande de övergripande planerings- och uppföljningsprocesserna.
• Planera, strukturera, implementera och samordna arbetet rörande kommunens övergripande omvärldsbevakning och analys.
• Systematiskt analysera kommunövergripande resultat kopplat till exempelvis den strategiska styrningen.
• Agera facilitator och workshopledare.
• Delta som sakkunnig i olika projekt/arbetsgrupper.
• Ansvara för eller bidra till svar på exempelvis kommunövergripande remisser och motioner.
• Ansvara för eller bidra till att utredningar och uppdrag på kommunövergripande nivå genomförs.
• Ingå i nätverk på regional och nationell nivå.

Vi söker dig som är en engagerad och driven person som ser möjligheten att, med hjälp av ett tydligt fokus på kommunövergripande frågor och processer, vidareutveckla kommunens strategiska styrning, verksamhetsstyrning och ekonomiska styrning.

Tjänsten innebär ett nära samarbete med kommundirektör, resten av kommunledningen samt politiken. Den innebär också ett nära samarbete med verksamhetsutvecklare, utredare och kvalitetsutvecklare inom kommunkoncernen. Tjänsten betyder att du kommer att ha samarbete med externa organisationer som Region Gävleborg, andra kommuner, myndigheter, företag och organisationer. Ofta arbetar du i grupp eller i par tillsammans med dina närmaste kollegor på kommunledningskontoret och framförallt i nära samarbete med befintlig kommunstrateg.


KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som kommunstrateg är det viktigt att du har kunskap om den mångfacetterade verksamhet som ryms inom kommunkoncernen. Du bör ha erfarenhet från arbete i en politisk styrd organisation och gärna ha arbetat nära de politiska berednings- och beslutsprocesserna och tjänsteorganisationens ledningsfunktioner.

För att känna dig trygg i rollen ser vi att du ska ha ledarskapsförmågor och kunna motivera och engagera andra. Du är strukturerad, lösningsorienterad, analytisk och samtidigt flexibel på det sättet att du behöver vara öppen för att frågor förändras på vägen som kan behöva andra lösningar. Du kommer att ha interna och externa kontakter och det behöver vara lätt att samarbeta med dig.

Du är självgående och planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Att kommunicera klart och tydligt, både i tal och skrift, är en självklarhet för dig. Det kommer att vara omfattande inslag av skrivande och det är därför viktigt att du har erfarenhet av och tycker om att skriva utifrån olika syften och målgrupper. Det kommer också att vara en betydande del av ditt arbete som handlar om att hålla i workshop, föredragningar och liknande aktiviteter, vilket betyder att du behöver känna dig trygg i och ha erfarenhet av sådana sammanhang.

Det är viktigt att du är lyhörd för ledningens behov av stöd och kan samarbeta med många olika professioner och grupper. Du har erfarenhet av att självständigt driva utveckling inom ditt arbetsområde och tilltalas av att jobbet både är strategiskt och operativt.

Du ska ha relevant högskoleutbildning inom samhällsvetenskap som exempelvis statsvetenskap, företagsekonomi, offentlig förvaltning, sociologi eller utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 200 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Contracts Manager

Company & Role: Headquartered in Ireland, delivering throughout Europe, Winthrop Engineering & Contracting is a leading engineering company employing circa 600 people in 2021. Due to continued expansion, we are pleased to announce that we are currently seeking an experienced Contracts Manager to join our team. This position will be based in Sandviken The Contracts Manager will oversee an entire project team of Mechanical & Electrical Supervisors, Engine... Visa mer
Company & Role:
Headquartered in Ireland, delivering throughout Europe, Winthrop Engineering & Contracting is a leading engineering company employing circa 600 people in 2021. Due to continued expansion, we are pleased to announce that we are currently seeking an experienced Contracts Manager to join our team. This position will be based in Sandviken
The Contracts Manager will oversee an entire project team of Mechanical & Electrical Supervisors, Engineers, administrative staff and Sub Contractors as they carry out Mechanical & Electrical installation within a large Mechanical & Electrical system and ensure the project programme is kept. The Contracts Manager must be effective at motivating their team, as well as giving a frank but constructive assessment of the work done.
Reporting to: Managing Director
Responsibilities:
Ensuring efficient and effective engineering and innovation performance shaping the program and delivery of the project.
Directing set up for the project, making sure that best practice meeting and reporting documentation and schedules are implemented from the outset.
Overseeing ongoing client satisfaction with the project, especially in terms of cost, scope, and timescales

You will need to demonstrate;
Experience in delivering one or several concurrent projects in excess of €50 million value.
The ability to build robust relationships with clients, consultants, and suppliers
A strong commercial awareness
Excellent communication and people management skills
A flair for multitasking, looking at the bigger picture, and providing excellent attention to detail
A proactive, diligent, and forward-thinking approach
First-class leadership skills- you can delegate, prioritize workloads, run productive meetings and be a role model for others

Skills, qualification & experience:
A BSc in a relevant construction or engineering subject.
10+ years of previous experience in a similar role, within a Mechanical and Electrical contracting environment is essential
Data Centre experience is advantageous
Excellent organisational, communication and time management skills
Proficiency in the use of MS Word & Excel is required Visa mindre

Operativ verksamhetsutvecklare, Omsorgsförvaltningen

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 38 000 invånare. I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå... Visa mer
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 38 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Omsorgsförvaltningen med cirka 1200 anställda omfattar de tre verksamhetsområdena ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och specialenheter. Förvaltningen erbjuder ett meningsfullt och viktigt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Vi erbjuder nu dig ett utmanande och utvecklande arbete hos oss!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en drivande och engagerade verksamhetsutvecklare med stort brukarfokus för operativt arbete i omsorgsförvaltningens verksamhetsområden ordinärt boende (hemtjänst och personlig assistans). Uppdraget handlar i stor utsträckning om att bistå verksamheterna i förbättringsarbeten och utvecklingsfrågor utifrån de uppdrag och behov som finns. Du kommer också att arbeta praktiskt med planering och implementering av exempelvis rutiner, riktlinjer och arbetssätt. Du kommer dagligen att samarbeta med chefer och medarbetare ute i verksamheterna. Verksamheterna är inne i en spännande fas med fokus på kontaktansvar och genomförandeplansarbete för att öka trygghet och inflytande för våra omsorgstagare, vilket också kommer att vara en stor del av ditt arbete.

KVALIFIKATIONER
Du har erfarenhet från arbete inom vård och omsorg. Det är meriterande om Du har en relevant akademisk utbildning. Du har goda kunskaper och ett genuint intresse för förbättrings- och utvecklingsarbete. Du har god planeringsförmåga och är drivande i ditt arbete. Som person är du självgående, strukturerad och pedagogisk. Du har en väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Det är naturligt för dig att bidra till ett gott samarbete och att upprätthålla goda relationer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Resor inom kommunen ingår i tjänsten och därför krävs körkort och tillgång till egen bil.

ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer fortlöpande urval att tillämpas, vilket innebär att du kan komma att bli kontaktad innan sista ansökningsdag.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Projektledare, kommunledningskontoret

Kommunledningskontoret arbetar med kommunövergripande strategiska frågor med medarbetare med hög kunskapsnivå inom flera olika områden. I en arbetsgrupp som präglas av professionalism och hjälpsamhet arbetar ca 30 medarbetare utvecklingsorienterat med många olika uppdrag som kan röra allt som en kommun har inom sitt ansvarsområde. Om du vill jobba på en arbetsplats med kloka och roliga kollegor är det här stället för dig. Vi erbjuder dig bland annat dess... Visa mer
Kommunledningskontoret arbetar med kommunövergripande strategiska frågor med medarbetare med hög kunskapsnivå inom flera olika områden. I en arbetsgrupp som präglas av professionalism och hjälpsamhet arbetar ca 30 medarbetare utvecklingsorienterat med många olika uppdrag som kan röra allt som en kommun har inom sitt ansvarsområde. Om du vill jobba på en arbetsplats med kloka och roliga kollegor är det här stället för dig.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Kommunstyrelseförvaltningen söker en projektledare som ska leda arbetet med en utvecklad kommunkoncern för Sandvikens kommun. De övergripande målsättningarna med projektet är att ta fram beslutsunderlag för den framtida strukturen på Sandvikens kommunkoncern. För ett lyckat projekt krävs att arbetet genomsyras av helhet, dialog och samverkan. Projektledaren ansvarar för samordning av projektets delar, ansvarar för uppföljning, rapportering och kommunikation. Projektet kommer bestå av ett antal delprojekt där denna tjänst ansvarar för att hålla ihop helheten samt ansvara för projektadministrationen på delprojekten.
Rollen erbjuder många möjligheter till personlig utveckling i en kommun med breda och komplexa uppdrag i en omvärld som ständigt förändras.
Vidare krävs en god förmåga att identifiera utmaningar, sätta mål och planer för arbetet samt arbeta på ett flexibelt sätt och finna lösningar som möjliggör samarbete och utveckling. Som person har du lätt för att tänka övergripande och har förmåga till helhetssyn. Du är bra på att leda andra för att nå resultat samtidigt som du har en utvecklad samarbetsförmåga. Du är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera.

KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer
• Du ska ha relevant högskoleutbildning inom exempelvis juridik, ekonomi, projektledning, förändringsledning, eller utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
• Du har minst 2-3 års erfarenhet som projektledare.
• Goda kunskaper om metoder och verktyg för projektledning, förändringsledning och/eller organisationsutveckling.
• God förmåga att utrycka dig på svenska både muntligt och skriftligt.

Meriterande
• Meriterande om du har god kunskap om lagar och föreskrifter som rör bolagskonstruktion och kommunal verksamhet.
• Erfarenhet och kunskap om att effektivt delta i och leda arbetsmöten, workshops och andra tekniker på både på fysiska och digitala forum.
• Är proaktiv, strukturerad och ser ordning och reda som grunden till effektivitet.
• Erfarenhet från en politiskt styrd organisation och förståelse för dess komplexitet.
• Vi värdesätter flexibilitet, öppenhet och planeringsförmåga och kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 200 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Change and Process Manager - Product Information

What do Mars rockets, smartphones and exclusive watches have in common? – They’re made using Sandvik Coromant tools and solutions to ensure the highest level of precision, quality and productivity! Although we usually might be recognized as an industrial company, we’re also one of the biggest IT organizations of the region, aiming to become a leader within digital solutions. Learn more about us in this Youtube video (link). We’re right now gearing up for ... Visa mer
What do Mars rockets, smartphones and exclusive watches have in common? – They’re made using Sandvik Coromant tools and solutions to ensure the highest level of precision, quality and productivity! Although we usually might be recognized as an industrial company, we’re also one of the biggest IT organizations of the region, aiming to become a leader within digital solutions. Learn more about us in this Youtube video (link).
We’re right now gearing up for big changes – such as one of the biggest current ERP implementations of the Nordic region, as well as a Product Information Management (PIM) initiative, AI and increased automation – all in order to create a seamless flow of information across our organization. We’re therefore searching for new talents to join us on this dynamic journey and strengthen our Product Information department. Being responsible for handling and providing product data for the whole company as well as for customers and partners, we’re a key player in the revolution towards a fully digitalized organization.
For our Product Information to Customer team, we’re looking for a Change and Process Manager – a solid and confident business developer with good leadership and problem-solving skills.
In this role, you take the lead in managing our product information to customer capability, as well as implementing new processes and systems in our upcoming PIM project. Collaborating with colleagues globally within product development, IT, sales and marketing, you ensure the best customer solutions for product information. You take a team leader role in the daily operations securing that data is available to our customers, as well as contributing to our business development by planning and executing strategies and implementation plans. With a strong sense for the importance of good implementation, you make sure that changes are adapted and accepted in the organization, using your analytical mind to define and measure progress of success.
This position gives you some flexibility to choose your own working location, although weekly presence at our site in Sandviken is needed post Covid-19, in order to maintain strong personal networks and smooth collaboration.
Working for Sandvik means that every day, through your actions, you contribute to important shifts in the world.?Listen to what three of your future colleagues got to say about their work at Sandvik Coromant (link).
What you need to succeed
Relevant university degree
Relevant technical background with project management experience
Experience from leading through change
Knowledge of PIM processes and systems
Education or experience within business development
Excellent written and verbal communication skills in English

Nice to have
Experience from working in agile development teams as a scrum master or product owner
Product knowledge of cutting tools and machining solutions
Swedish language skills

Does it sound like you? Hit the keyboard and apply!
Click “Apply” in the top (or bottom) of this page and follow the steps. If you can’t find the button you may also apply by visiting home.sandvik/career (Job ID: R0025320).
We encourage you to apply as soon as possible, and no later than April 18, 2021. Our recruitment specialist Therese Rutqvist will take care of your application and get back to you.
Some of the perks of working at Sandvik Coromant
Bonus program
Flexible working hours
Wellness grant
Car leasing offers
Great competence and career development opportunities
Access to Benify, our benefits portal
Paid advance vacation
Employee association with a variety of events and local benefits
Supplementary parental leave

Sandvik Coromant is a market leading supplier of tools, tooling solutions and know-how for the metalworking industry, and we employ over 7?900 brilliant people all around the globe. Innovation is in our DNA and we’re proud to shape the future of manufacturing in close collaboration with our customers and partners. We believe in an inclusive, equal and open-minded culture, and we nurture our diversities to form a solid foundation for achieving great results.?Do you want to know more about our business? Visit our website, LinkedIn or Facebook page.?
Want to know more about this job?
Give our department manager Emil Ciepielewski a call at +46 (0)26 266 960.
Union?contacts:
Thomas Lilja, Unionen, +46 (0)26?266?659?
Kerstin Norlén, Akademikerföreningen, +46 (0)70 616 42 83
Peter Olsson-Andrée, Ledarna, +46 (0)26?261?984?
For more information about the recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26?261?444. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare till VGS

Västra Gästriklands samhällsbyggnadsförvaltning, med säte i Sandviken, arbetar för att skapa framtidens samhälle för 53 000 invånare i kommunerna Hofors, Ockelbo och Sandviken. Förvaltningen har bland annat i uppdrag att hantera myndighetsfrågor inom plan-, bygg-, miljö- och hållbarhet, lantmäteri samt trafik. Nu har du chansen att uppleva glädjen i att göra skillnad och bidra till utvecklingen av en attraktiv arbetsplats för ca 80 medarbetare. Läs mer: ww... Visa mer
Västra Gästriklands samhällsbyggnadsförvaltning, med säte i Sandviken, arbetar för att skapa framtidens samhälle för 53 000 invånare i kommunerna Hofors, Ockelbo och Sandviken. Förvaltningen har bland annat i uppdrag att hantera myndighetsfrågor inom plan-, bygg-, miljö- och hållbarhet, lantmäteri samt trafik.
Nu har du chansen att uppleva glädjen i att göra skillnad och bidra till utvecklingen av en attraktiv arbetsplats för ca 80 medarbetare.
Läs mer: www.sandviken.se och "Bygga, bo & miljö".

- engagerad och processorienterad utvecklare med helhetssyn
 
Västra Gästriklands samhällsbyggnadsförvaltning (VGS) bildades 2016 som en gemensam förvaltning för de tre kommunerna Hofors, Ockelbo och Sandviken. Organisationen säkerställer effektiva och rättssäkra processer med ökad medborgarnytta inom flera myndighetsområden.
Allt i syfte att skapa goda förutsättningar för en hållbar samhällsutveckling.
 
Ditt uppdrag:
Vill du med glädje bidra med din kompetens och samarbetsförmåga, och fortsätta utveckla och kvalitetssäkra VGS’s verksamheter och samhällsbyggnadsprocessen?
Vi söker dig som brinner för att utveckla en verksamhet som arbetar för en hållbar samhällsutveckling och ser långsiktighet som målbild och dialog som verktyg. Du är modig och trivs att leda och driva i förändring och ser kundnytta och "digitalt först" som självklart.
 
Som medarbetare i Västra Gästriklands samhällsbyggnadsförvaltning är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. Förvaltningen är en utvecklingsinriktad arbetsplats och vi behöver stärka upp med ytterligare en verksamhetsutvecklare. Vi samarbetar, prioriterar och utvecklar vårt stöd till alla i verksamheten. Du bidrar med idéer i mål- och planeringsarbetet utifrån politiska ambitioner och viljeinriktningar så att vi får bästa möjliga verksamhet med tillgängliga medel. Du har lätt för att se helheter vilket gör att du har hela VGS och koncernnyttan i tanken för varje uppdrag du genomför. 
 
Du kommer att arbeta med en bredd av olika spännande utvecklingsfrågor. Några exempel på strategiska utvecklingsområden som är högaktuella för oss just nu är: förändrad verksamhetsstyrning, e-tjänster, processkartläggningar, tjänstedesign och digitalisering av samhällsbyggnadsprocessen. Du ingår i vårt chefsstöd tillsammans med en till verksamhetsutvecklare, förvaltningsekonom, HR-konsult och kommunikatör.
 
Det finns stora möjligheter att vara med och utforma rollen utifrån förvaltningens behov och målsättning.
 
Dina kvalifikationer:
Genom dina tidigare erfarenheter har du insikt om att för att lyckas är det viktigt med helhetssyn, samverkan och dialog. Du har verkat inom samhällsbyggnadsområdet och med ditt samhällsintresse vill du bidra med kvalité och utveckling. 
Du har relevant formell kunskap av processutveckling som arbetsmetod, digitala stöd och verksamhetsutveckling. 
 
Vi vill att du har lätt för att samarbeta, är initiativrik och serviceinriktad samt tar ansvar för dina uppdrag från start till mål. Du har i grunden en relevant högskoleexamen och likvärdig arbetslivserfarenhet.
 
God förmåga att uttrycka dig på svenska både muntligt och skriftligt.
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.
 
Välkommen att bidra som nyckelperson för Västra Gästriklands samhällsbyggnadsförvaltnings fortsatta utveckling!


Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre