Lediga jobb som Hantverksyrken i Sandviken

Se lediga jobb som Hantverksyrken i Sandviken. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Sandviken som finns hos arbetsgivaren.

Projektledare - Norex

Norex är en familjeägd koncern som med stora inköpsvolymer från stålverk med sekunda stål möjliggör en global försäljning till kunder i mer än 50 länder. Därtill utför Norex service inne på stålverk i Borlänge, Sandviken, Hofors, Smedjebacken och Oxelösund i Sverige och i Torneå och Brahestad i Finland. Norex service Sweden AB bedriver skrot och slaggrelaterade service åt stålverken inne på stålverken, med egen personal, fordon och processutrustning. Målet... Visa mer
Norex är en familjeägd koncern som med stora inköpsvolymer från stålverk med sekunda stål möjliggör en global försäljning till kunder i mer än 50 länder. Därtill utför Norex service inne på stålverk i Borlänge, Sandviken, Hofors, Smedjebacken och Oxelösund i Sverige och i Torneå och Brahestad i Finland.
Norex service Sweden AB bedriver skrot och slaggrelaterade service åt stålverken inne på stålverken, med egen personal, fordon och processutrustning. Målet är att höja värdet på materialet så att en maximal effekt och hållbar process kan nås för stålverken. Totalt är Norex koncernen 170 anställda, 140 av dessa jobbar inom Norex Service.
Som projektledare på Norex Service AB kommer du driva projekt, ett eller två parallellt, inom bland annat uppsättning av ny site vid nya uppdrag, ombyggnad av produktionslinjer, utvecklingsprojekt internt men även för kunder, delta i upphandlingsprocesser och förvärv m.m. Detta driver du självständigt eller i nära samarbete med kollegor.
Vi ser att du tidigare jobbat i projektform och gärna har erfarenhet av ex gruv- eller byggindustrin.
För att passa i rollen är du strukturerad, du tar ansvar för dina uppgifter och driver dina processer med god planering och vet hur du ska prioritera för att effektivisera.
Geografiskt bor du med fördel i Mellansverige, Gävleborg – Dalarna eller uppåt i landet, Norrbotten där det händer mycket inom stålindustrin. Du kommer själv lägga upp planering utifrån när du besöker siterna och kontorsplats finns på varje ort.
Krav: Goda IT kunskaper (Excel, Office-paketet). God systemvana. Svenska och engelska. B-körkort
Meriterande: Gärna eftergymnasial utbildning, Bas P, kunskap inom ekonomi och kalkylering. Finska, tyska.
Detta är en rekrytering och du blir direkt anställd av Norex service Sweden AB. Skicka din ansökan till [email protected] eller ring 0709838465 om du har några frågor.
Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork – så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se Visa mindre

Projektledare - Norex

Norex är en familjeägd koncern som med stora inköpsvolymer från stålverk med sekunda stål möjliggör en global försäljning till kunder i mer än 50 länder. Därtill utför Norex service inne på stålverk i Borlänge, Sandviken, Hofors, Smedjebacken och Oxelösund i Sverige och i Torneå och Brahestad i Finland. Norex service Sweden AB bedriver skrot och slaggrelaterade service åt stålverken inne på stålverken, med egen personal, fordon och processutrustning. Målet... Visa mer
Norex är en familjeägd koncern som med stora inköpsvolymer från stålverk med sekunda stål möjliggör en global försäljning till kunder i mer än 50 länder. Därtill utför Norex service inne på stålverk i Borlänge, Sandviken, Hofors, Smedjebacken och Oxelösund i Sverige och i Torneå och Brahestad i Finland.
Norex service Sweden AB bedriver skrot och slaggrelaterade service åt stålverken inne på stålverken, med egen personal, fordon och processutrustning. Målet är att höja värdet på materialet så att en maximal effekt och hållbar process kan nås för stålverken. Totalt är Norex koncernen 170 anställda, 140 av dessa jobbar inom Norex Service.
Som projektledare på Norex Service AB kommer du driva projekt, ett eller två parallellt, inom bland annat uppsättning av ny site vid nya uppdrag, ombyggnad av produktionslinjer, utvecklingsprojekt internt men även för kunder, delta i upphandlingsprocesser och förvärv m.m. Detta driver du självständigt eller i nära samarbete med kollegor.
Vi ser att du tidigare jobbat i projektform och gärna har erfarenhet av ex gruv- eller byggindustrin.
För att passa i rollen är du strukturerad, du tar ansvar för dina uppgifter och driver dina processer med god planering och vet hur du ska prioritera för att effektivisera.
Geografiskt bor du med fördel i Mellansverige, Gävleborg – Dalarna eller uppåt i landet, Norrbotten där det händer mycket inom stålindustrin. Du kommer själv lägga upp planering utifrån när du besöker siterna och kontorsplats finns på varje ort.
Krav: Goda IT kunskaper (Excel, Office-paketet). God systemvana. Svenska och engelska. B-körkort
Meriterande: Gärna eftergymnasial utbildning, Bas P, kunskap inom ekonomi och kalkylering. Finska, tyska.
Detta är en rekrytering och du blir direkt anställd av Norex service Sweden AB. Skicka din ansökan till [email protected] eller ring 0709838465 om du har några frågor.
Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork – så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se Visa mindre

Customer Success Manager

At Sandvik Coromant we encourage innovation and are always seeking to expand our knowledge within our areas of expertise. We’re convinced that today’s development generates tomorrow’s success, and our goal is to supply high-quality products and introduce new tools that meet market demands in an agile way. We’re now looking for a Customer Success Manager that will report to the Manager for Software Sales and Marketing where you are responsible to secure cu... Visa mer
At Sandvik Coromant we encourage innovation and are always seeking to expand our knowledge within our areas of expertise. We’re convinced that today’s development generates tomorrow’s success, and our goal is to supply high-quality products and introduce new tools that meet market demands in an agile way.
We’re now looking for a Customer Success Manager that will report to the Manager for Software Sales and Marketing where you are responsible to secure customer satisfaction for the Advanced Planning software offers CoroPlus Tool Path and CoroPlus Tool Library.
About the job
In this role, you’re an advocate for the team securing a global plan for customer satisfaction within the Advanced Planning area. Your focus is on onboarding new customers and securing they can get up to speed as fast as possible and be one step closer to achieving their goals and securing their success and satisfaction. You build customer relations and drive commercial tactics and go to market model. As well as analyzing market data and identifying potential business growth through cross and up-selling. You will be part of a small and agile team that works closely with the major CAM and simulation software’s to secure the success of our joint solutions.
The role is flexible within Sweden.
About you
We’re looking for someone with a Degree in Engineering, Business or equivalent work-life experience. You have solid experience in product management, engineering, or portfolio management. Professional experience in the manufacturing industry (industrial OEM) or from CAD/CAM software business is a big plus. And a commercial mindset, combined with a healthy technical background is mandator. As we’re a global business, you also need to be fluent in business English, while Swedish is an advantage.
In addition to your industry and technical knowledge we’re sincerely interested in your personality. You’re a creative and flexible problem solver with a strong customer acumen and interaction skills with internal and external customers. You have a demonstrated strategic way of working you handle time management very well and your empathic customer focused approach, you understand our customers dilemmas. Also, with your great communication skills and empowering and inspiring leadership in line with our company core values, you develop both our business and your co-workers.
Our culture
Innovation is in our DNA and we are proud to shape the future of manufacturing in close collaboration with our customers and partners. We believe in an inclusive, equal and open-minded culture, and we nurture our diversities to form a solid foundation for achieving great results. Add fair and rewarding benefits, as well as many different career options. Are you intrigued? Visit our website, LinkedIn or Facebook page to get to know us further.
Application
Send your application no later than September 14, 2022. Read more about Sandvik Group and apply at home.sandvik/career (Job ID: R0042983).
Contact information
For further information about this position, please contact:
Jonas Ström, recruiting manager, +46 70 616 98 35.

Union contacts - Sweden
Thomas Lilja, Unionen, +46 (0)70?261 04 82
Kerstin Norlén, Akademikerföreningen,?+46 (0)70 616 42 83
Peter Olsson-André, Ledarna, +46 (0)26?261?984

For more information about the recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26?261 444.
Recruitment Specialist
Therese Rutqvist
Sandvik Coromant is part of the global industrial engineering group Sandvik and is at the forefront of developing manufacturing tools and machining solutions, with knowledge that drives the industry standards and innovations demanded by the metalworking industry now and in the next industrial era. Collaborations with educational institutions, extensive investment in research and development and strong customer partnership ensure the development of machining technologies that change, lead and drive the future of manufacturing. Sandvik Coromant owns over 1700 patents worldwide, employs around 7700 staff, and is represented in more than 150 countries. Visa mindre

Kommunvägledare

Ansök    Mar 18    Sandvikens kommun    Samhällsvägledare
Som medarbetare i Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. Kommunens verksamhet Medborgarservice tillhör Kommunstyrelseförvaltningen. Kontakten med Medborgarservice sker genom telefon, mail, brev, social medier och personliga möten. Vi e... Visa mer
Som medarbetare i Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i.

Kommunens verksamhet Medborgarservice tillhör Kommunstyrelseförvaltningen. Kontakten med Medborgarservice sker genom telefon, mail, brev, social medier och personliga möten.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen



ARBETSUPPGIFTER
Genom medborgarservice hjälper du medborgarna med information, rådgivning och förberedelser till handläggning. I arbetsuppgifterna ingår att besvara frågeställningar inom hela kommunens ansvarsområde. Du guidar medborgarna inom kommunens tjänster, tar emot synpunkter och felanmälningar. Uppdraget utförs genom att besvara frågor i telefon men även genom att besvara frågeställningar via andra kanaler. Du fördelar ärenden till handläggare på andra enheter och samverkar med många olika aktörer både externt och internt.

I rollen som kommunvägledare arbetar du utifrån ett medborgarperspektiv. I kontakterna identifierar du bakomliggande behov för att utveckla kommunens verksamhet. Den eftersökta kommunvägledaren kommer vara med att fortsatt utveckla vår ärendehantering och kontakt med förvaltningar. Du att tillsammans med teamet genomföra rutinmässig och regelstyrd handläggning.

Du kommer att ingå i ett team med flera kollegor där ni samarbetar för att ge den bästa tänkbara servicen. Sandvikens kommun har medborgaren i fokus!


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskole-/ universitetsutbildning eller motsvarande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av service och kommunikation. Du har hög service i ditt agerande och strävar alltid efter bästa bemötande i alla situationer.

Som person är du driven, självständig och har lätt för att samarbeta. Du är strukturerad och kvalitetsmedveten och trivs med att det tidvis kan vara mycket att göra. Du gillar att rycka in där det behövs, är flexibel och har intresse för samhällsfrågor. Du gillar att arbeta med att lösa framtida medborgarärenden på bästa sätt och har förmåga att identifiera hur vi kan utveckla servicen. Meriterande är om du har erfarenhet av att genomföra rutinmässigt och regelstyrd handläggning med en koppling till kommunala ärenden.

Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift. Andra språk än svenska och engelska kan vara meriterande för tjänsten.


ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Kommunvägledare sommarvikariat

Ansök    Mar 18    Sandvikens kommun    Samhällsvägledare
Som medarbetare i Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. Kommunens verksamhet Medborgarservice tillhör Kommunstyrelseförvaltningen. Kontakten med Medborgarservice sker genom telefon, mail, brev, social medier och personliga möten. Vi e... Visa mer
Som medarbetare i Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i.

Kommunens verksamhet Medborgarservice tillhör Kommunstyrelseförvaltningen. Kontakten med Medborgarservice sker genom telefon, mail, brev, social medier och personliga möten.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen



ARBETSUPPGIFTER
Genom medborgarservice hjälper du medborgarna med information, rådgivning och förberedelser till handläggning. I arbetsuppgifterna ingår att besvara frågeställningar inom hela kommunens ansvarsområde. Du guidar medborgarna inom kommunens tjänster, tar emot synpunkter och felanmälningar. Uppdraget utförs genom att besvara frågor i telefon men även genom att besvara frågeställningar via andra kanaler. Du fördelar ärenden till handläggare på andra enheter och samverkar med många olika aktörer både externt och internt.

I rollen som kommunvägledare arbetar du utifrån ett medborgarperspektiv. I kontakterna identifierar du bakomliggande behov för att utveckla kommunens verksamhet. Den eftersökta kommunvägledaren kommer vara med att fortsatt utveckla vår ärendehantering och kontakt med förvaltningar. Du att tillsammans med teamet genomföra rutinmässig och regelstyrd handläggning.

Du kommer att ingå i ett team med flera kollegor där ni samarbetar för att ge den bästa tänkbara servicen. Sandvikens kommun har medborgaren i fokus!



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskole-/ universitetsutbildning eller motsvarande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av service och kommunikation. Du har hög service i ditt agerande och strävar alltid efter bästa bemötande i alla situationer.

Som person är du driven, självständig och har lätt för att samarbeta. Du är strukturerad och kvalitetsmedveten och trivs med att det tidvis kan vara mycket att göra. Du gillar att rycka in där det behövs, är flexibel och har intresse för samhällsfrågor. Du gillar att arbeta med att lösa framtida medborgarärenden på bästa sätt och har förmåga att identifiera hur vi kan utveckla servicen. Meriterande är om du har erfarenhet av att genomföra rutinmässigt och regelstyrd handläggning med en koppling till kommunala ärenden.

Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift. Andra språk än svenska och engelska kan vara meriterande för tjänsten.

ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Projektledare - Norex

Norex är en familjeägd koncern som med stora inköpsvolymer från stålverk med sekunda stål möjliggör en global försäljning till kunder i mer än 50 länder. Därtill utför Norex service inne på stålverk i Borlänge, Sandviken, Hofors, Smedjebacken och Oxelösund i Sverige och i Torneå och Brahestad i Finland. Norex service Sweden AB bedriver skrot och slaggrelaterade service åt stålverken inne på stålverken, med egen personal, fordon och processutrustning. Målet... Visa mer
Norex är en familjeägd koncern som med stora inköpsvolymer från stålverk med sekunda stål möjliggör en global försäljning till kunder i mer än 50 länder. Därtill utför Norex service inne på stålverk i Borlänge, Sandviken, Hofors, Smedjebacken och Oxelösund i Sverige och i Torneå och Brahestad i Finland.
Norex service Sweden AB bedriver skrot och slaggrelaterade service åt stålverken inne på stålverken, med egen personal, fordon och processutrustning. Målet är att höja värdet på materialet så att en maximal effekt och hållbar process kan nås för stålverken. Totalt är Norex koncernen 170 anställda, 140 av dessa jobbar inom Norex Service.
Som projektledare på Norex Service AB kommer du driva projekt, ett eller två parallellt, inom bland annat uppsättning av ny site vid nya uppdrag, ombyggnad av produktionslinjer, utvecklingsprojekt internt men även för kunder, delta i upphandlingsprocesser och förvärv m.m. Detta driver du självständigt eller i nära samarbete med kollegor.
Vi ser att du tidigare jobbat i projektform och gärna har erfarenhet av ex gruv- eller byggindustrin.
För att passa i rollen är du strukturerad, du tar ansvar för dina uppgifter och driver dina processer med god planering och vet hur du ska prioritera för att effektivisera.
Geografiskt bor du med fördel i Mellansverige, Gävleborg – Dalarna eller uppåt i landet, Norrbotten där det händer mycket inom stålindustrin. Du kommer själv lägga upp planering utifrån när du besöker siterna och kontorsplats finns på varje ort.
Krav: Goda IT kunskaper (Excel, Office-paketet). God systemvana. Svenska och engelska. B-körkort
Meriterande: Bas P, kunskap inom ekonomi och kalkylering. Finska, tyska.
Detta är en rekrytering och du blir direkt anställd av Norex service Sweden AB. Skicka din ansökan till [email protected] eller ring 0709838465 om du har några frågor.
Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork – så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se Visa mindre

Underhållstekniker sökes till Sandvik!

Vår samarbetspartner står inför en expansionsfas och kommer därför att behöva stärka upp sitt team med nya lagkamrater! Det här är en fantastisk möjlighet att komma in i och få vara med på resan. Just nu så söker vi en ansvarstagande tekniker inom underhåll av processmedia! Vad vi erbjuder Teamet man ingår i stödjer organisationens kärnverksamhet genom att erbjuda tjänster inom produktionsservice och underhåll. Avdelningens huvudansvar är underhåll för me... Visa mer
Vår samarbetspartner står inför en expansionsfas och kommer därför att behöva stärka upp sitt team med nya lagkamrater! Det här är en fantastisk möjlighet att komma in i och få vara med på resan. Just nu så söker vi en ansvarstagande tekniker inom underhåll av processmedia!

Vad vi erbjuder
Teamet man ingår i stödjer organisationens kärnverksamhet genom att erbjuda tjänster inom produktionsservice och underhåll.
Avdelningens huvudansvar är underhåll för media som bland annat hanterar syror, vatten och gaser. Även underhåll av förbrännings och värmeugnar.

Inledningsvis kommer du att få en gedigen introduktion för att få en inblick i rollen och anläggningen, du kommer även att tilldelas en fadder för att få så rättvisa förutsättningar som möjligt för att lyckas i rollen.
Gruppen eftersträvar en utvecklande samt trygg arbetsmiljö och därför genomförs interna utbildningar samt kontinuerliga avstämningar med din sektionschef, för att säkerställa att gruppen arbetar på ett tryggt, säkert och trivsamt sätt.

Man arbetar i regel i par och arbetstiderna är dagtid men på sikt kommer man även att ha beredskap, detta är något man får på sikt när man har arbetat ett tag och känner sig varm i kläderna. Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
• Förebyggande underhåll.
• Akuta uppdrag.
• Planering av arbete och logistikhantering av reservdelar.
• Dokumentering av utfört arbete.

Vad vi söker
Vi ser att du har utbildning eller erfarenhet inom VVS, maskinteknik, kemi eller underhåll och reparationsarbete. Du behöver även ha ett B-körkort för att kunna ta dig fram på anläggningen.
Vi kommer att lägga en stor vikt på dina personliga egenskaper i denna rekrytering.
Vi tror att du vill utvecklas tillsammans med bolaget, genom att öppensinnat vilja lära dig mer. Vi förväntar oss att du tillför engagemang till gruppen och att du ser dig själv som drivande och nyfiken.
Du är en problemlösare och du blir engagerad av uppgifter som är både praktiskt och teoretiskt krävande.

För att du ska trivas i rollen så behöver du ha ett tekniskt intresse samt kunna hantera verktyg. Du kanske skruvar och mekar på din fritid. Du behöver även trivas i att arbeta tillsammans med människor, både med dina närmsta kollegor och när du är ute och arbetar ute hos dina kunder.

Om oss på Framtiden
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera
rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Hyrrekrytering
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Startdatum: Omgående/Enligt överenskommelse
Ort: Sandviken
Lön: Enligt GFL Visa mindre

Erfaren folierare

Nu söker vi dig som erfaren folierare till mindre företag i Sandviken, kända för sin höga kvalité och service. Detta är ett perfekt arbete för dig som är kreativ, noggrann och älskar nya utmaningar. Om tjänsten Som folierare ska du tillverka material som får kunderna att se och synas runt om i hela Sverige. Företaget står för hela processen, från idé till färdigmonterad produkt. All tillverkning sker med svenska produkter för att säkerhetsställa högsta k... Visa mer
Nu söker vi dig som erfaren folierare till mindre företag i Sandviken, kända för sin höga kvalité och service. Detta är ett perfekt arbete för dig som är kreativ, noggrann och älskar nya utmaningar.

Om tjänsten

Som folierare ska du tillverka material som får kunderna att se och synas runt om i hela Sverige. Företaget står för hela processen, från idé till färdigmonterad produkt. All tillverkning sker med svenska produkter för att säkerhetsställa högsta kvalité. Din roll är primärt foliering av fordon av olika karaktär och storlek.
För att vara aktuell till denna tjänst ser vi att du har tidigare arbetslivserfarenhet av foliering. Du ska ha körkort B och har goda kunskaper i det svenska språket. Med detta sagt lägger vi stor vikt i vem du är och din positiva attityd som du gärna delar med dig till din omgivning. I din värld är inget problem för stort och ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. Eftersom du kommer ha kundkontakt ser vi att du har en god social kompetens. Bolaget är mindre till sin storlek och har högt i tak där du som erfaren folierare gärna får komma in med nya ögon in i verksamheten och bidra med nya metoder.

Om oss

Nordic Bemanning & Rekrytering är ett auktoriserat bemanning- och rekryteringsföretag med över 12 års erfarenhet som är verksamma inom de flesta branscher. Vi är ett personligt företag med kontor i Gävle och Sundsvall men vi förmedlar personal på ett flertal orter i Sverige med noggrannhet och träffsäkerhet.



Vi är medlemmar i branschorganisation kompetensföretagen där du som konsult känna dig trygg hos oss då du omfattas av alla kollektivavtals avtalsenliga villkor gällande lön, semester, sjukfrånvaro etc.

Detta är ett rekryteringsuppdrag där vi ansvarar för rekryteringsprocessen men du skriver anställningsavtal direkt med vår kund.

Start :Omgående eller enligt överenskommelse

Omfattning :Heltid

Arbetstider :Vardagar

Placeringsort :Sandviken

Urval sker löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta chansen och lämna in din ansökan redan i dag! Visa mindre

Underhållstekniker sökes till Sandvik!

Vår samarbetspartner står inför en expansionsfas och kommer därför att behöva stärka upp sitt team med nya lagkamrater! Det här är en fantastisk möjlighet att komma in i och få vara med på resan. Just nu så söker vi en ansvarstagande tekniker inom underhåll av processmedia! Vad vi erbjuder Teamet man ingår i stödjer organisationens kärnverksamhet genom att erbjuda tjänster inom produktionsservice och underhåll. Avdelningens huvudansvar är underhåll för me... Visa mer
Vår samarbetspartner står inför en expansionsfas och kommer därför att behöva stärka upp sitt team med nya lagkamrater! Det här är en fantastisk möjlighet att komma in i och få vara med på resan. Just nu så söker vi en ansvarstagande tekniker inom underhåll av processmedia!

Vad vi erbjuder
Teamet man ingår i stödjer organisationens kärnverksamhet genom att erbjuda tjänster inom produktionsservice och underhåll.
Avdelningens huvudansvar är underhåll för media som bland annat hanterar syror, vatten och gaser. Även underhåll av förbrännings och värmeugnar.

Inledningsvis kommer du att få en gedigen introduktion för att få en inblick i rollen och anläggningen, du kommer även att tilldelas en fadder för att få så rättvisa förutsättningar som möjligt för att lyckas i rollen.
Gruppen eftersträvar en utvecklande samt trygg arbetsmiljö och därför genomförs interna utbildningar samt kontinuerliga avstämningar med din sektionschef, för att säkerställa att gruppen arbetar på ett tryggt, säkert och trivsamt sätt.

Man arbetar i regel i par och arbetstiderna är dagtid men på sikt kommer man även att ha beredskap, detta är något man får på sikt när man har arbetat ett tag och känner sig varm i kläderna. Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
• Förebyggande underhåll.
• Akuta uppdrag.
• Planering av arbete och logistikhantering av reservdelar.
• Dokumentering av utfört arbete.

Vad vi söker
Vi ser att du har utbildning eller erfarenhet inom VVS, maskinteknik, kemi eller underhåll och reparationsarbete. Du behöver även ha ett B-körkort för att kunna ta dig fram på anläggningen.
Vi kommer att lägga en stor vikt på dina personliga egenskaper i denna rekrytering.
Vi tror att du vill utvecklas tillsammans med bolaget, genom att öppensinnat vilja lära dig mer. Vi förväntar oss att du tillför engagemang till gruppen och att du ser dig själv som drivande och nyfiken.
Du är en problemlösare och du blir engagerad av uppgifter som är både praktiskt och teoretiskt krävande.

För att du ska trivas i rollen så behöver du ha ett tekniskt intresse samt kunna hantera verktyg. Du kanske skruvar och mekar på din fritid. Du behöver även trivas i att arbeta tillsammans med människor, både med dina närmsta kollegor och när du är ute och arbetar ute hos dina kunder.

Om oss på Framtiden
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera
rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Hyrrekrytering
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Startdatum: Omgående/Enligt överenskommelse
Ort: Sandviken
Lön: Enligt GFL Visa mindre

CERTEGO i Sandviken söker säkerhetstekniker

Ansök    Dec 14    Certego AB    Låssmed/Låstekniker
Är det viktigt för dig att trivas på jobbet och att ständigt få nya utmaningar ha bra kollegor och kunna avsluta en arbetsvecka med en positiv känsla i kroppen? Då kan CERTEGO vara rätt arbetsplats för dig! Arbetsuppgifter Hos oss får du arbeta med service och nyinstallation av våra produkter ute hos våra kunder. Du kommer att arbeta med mekaniska låssystem samt elektroniska säkerhetsprodukter så som larm, passersystem, kamerasystem, brandlarm etc. Vi se... Visa mer
Är det viktigt för dig att trivas på jobbet och att ständigt få nya utmaningar ha bra kollegor och kunna avsluta en arbetsvecka med en positiv känsla i kroppen? Då kan CERTEGO vara rätt arbetsplats för dig!

Arbetsuppgifter

Hos oss får du arbeta med service och nyinstallation av våra produkter ute hos våra kunder. Du kommer att arbeta med mekaniska låssystem samt elektroniska säkerhetsprodukter så som larm, passersystem, kamerasystem, brandlarm etc. Vi ser till att du ständigt håller dig uppdaterad i den senaste tekniken på marknaden.

Arbetsdagen är varierad och du kommer att hantera många olika typer av ärenden, givetvis i dialog med din arbetsledare.

Vem är du?

För att lyckas i rollen krävs att du redan på förhand har kunskap gällande de produkter vi arbetar med. Troligen arbetar du idag som säkerhetstekniker eller i en roll där du kommer i kontakt med säkerhetsinstallationer. Du är socialt lagd och gillar att möta kunder och göra dem nöjda! Du gillar problemlösning och att tänka utanför boxen.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper!

Du behöver körkort för denna tjänst och då dina uppdrag kan komma att bli säkerhetsklassade krävs även svenskt medborgarskap samt godkänt utdrag från polisens belastningsregister.

Vårt erbjudande till dig

Vi är ett härligt sammansvetsat gäng som stöttar varandra och hjälper varandra att lyckas och utvecklas. Bli en del av vårt team!

CERTEGO har som målsättning att vara branschens främsta arbetsgivare. En del i det är att vi lägger stor vikt vid din personliga utveckling och erbjuder bra anställningsvillkor. Du kan få ta del av vinstdelning, personlig servicebil där vi erbjuder miljövänliga alternativ samt friskvårdsbidrag. För oss är det viktigt att du trivs och vi arbetar för en hög teamkänsla. Kollektivavtal finns mellan SVEMEK och IF METALL. Vi vill att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Jourtjänstgöring kan bli aktuell. 

Vill du veta mer om hur en arbetsdag kan komma att se ut och bekanta dig med eventuella blivande kollegor? Följ oss på Facebook och LinkedIn! Där kan du också se nyheter inom CERTEGO och se våra lediga tjänster.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varmt välkommen in med din ansökan!
CERTEGO är en ledande nordisk leverantör av säkerhetslösningar för fastigheter, egendom och människor. Vi erbjuder produkter och tjänster inom passerkontroll, brandskydd, kamerabevakning, lås och beslag m.m. Vi levererar skräddarsydda säkerhetslösningar - mekaniska, elektromekaniska och digitala- till såväl högsäkerhetsanläggningar som bostadsbolag. Vi finns med under hela processen, från projektering till installation, och kan sedan sköta drift, underhåll och service. Med våra tjänster för hantering av passage- nyckel och bokningssystem sköts systemen säkert, kostnadseffektivt och tidsbesparande. Vi finns på 29 orter i Sverige och är ca 500 anställda. Visa mindre

Underhållstekniker sökes till Sandvik!

Vår samarbetspartner står inför en expansionsfas och kommer därför att behöva stärka upp sitt team med nya lagkamrater! Det här är en fantastisk möjlighet att komma in i och få vara med på resan. Just nu så söker vi en ansvarstagande tekniker inom underhåll av processmedia! Vad vi erbjuder Teamet man ingår i stödjer organisationens kärnverksamhet genom att erbjuda tjänster inom produktionsservice och underhåll. Avdelningens huvudansvar är underhåll för me... Visa mer
Vår samarbetspartner står inför en expansionsfas och kommer därför att behöva stärka upp sitt team med nya lagkamrater! Det här är en fantastisk möjlighet att komma in i och få vara med på resan. Just nu så söker vi en ansvarstagande tekniker inom underhåll av processmedia!

Vad vi erbjuder
Teamet man ingår i stödjer organisationens kärnverksamhet genom att erbjuda tjänster inom produktionsservice och underhåll.
Avdelningens huvudansvar är underhåll för media som bland annat hanterar syror, vatten och gaser. Även underhåll av förbrännings och värmeugnar.

Inledningsvis kommer du att få en gedigen introduktion för att få en inblick i rollen och anläggningen, du kommer även att tilldelas en fadder för att få så rättvisa förutsättningar som möjligt för att lyckas i rollen.
Gruppen eftersträvar en utvecklande samt trygg arbetsmiljö och därför genomförs interna utbildningar samt kontinuerliga avstämningar med din sektionschef, för att säkerställa att gruppen arbetar på ett tryggt, säkert och trivsamt sätt.

Man arbetar i regel i par och arbetstiderna är dagtid men på sikt kommer man även att ha beredskap, detta är något man får på sikt när man har arbetat ett tag och känner sig varm i kläderna. Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
• Förebyggande underhåll.
• Akuta uppdrag.
• Planering av arbete och logistikhantering av reservdelar.
• Dokumentering av utfört arbete.

Vad vi söker
Vi ser att du har utbildning eller erfarenhet inom VVS, maskinteknik, kemi eller underhåll och reparationsarbete. Du behöver även ha ett B-körkort för att kunna ta dig fram på anläggningen.
Vi kommer att lägga en stor vikt på dina personliga egenskaper i denna rekrytering.
Vi tror att du vill utvecklas tillsammans med bolaget, genom att öppensinnat vilja lära dig mer. Vi förväntar oss att du tillför engagemang till gruppen och att du ser dig själv som drivande och nyfiken.
Du är en problemlösare och du blir engagerad av uppgifter som är både praktiskt och teoretiskt krävande.

För att du ska trivas i rollen så behöver du ha ett tekniskt intresse samt kunna hantera verktyg. Du kanske skruvar och mekar på din fritid. Du behöver även trivas i att arbeta tillsammans med människor, både med dina närmsta kollegor och när du är ute och arbetar ute hos dina kunder.

Om oss på Framtiden
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera
rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Hyrrekrytering
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Startdatum: Omgående/Enligt överenskommelse
Ort: Sandviken
Lön: Enligt GFL, 36.500 SEK/mån Visa mindre

CERTEGO i Sandviken söker säkerhetstekniker

Ansök    Feb 1    Certego AB    Låssmed/Låstekniker
Är det viktigt för dig att trivas på jobbet och att ständigt få nya utmaningar ha bra kollegor och kunna avsluta en arbetsvecka med en positiv känsla i kroppen? Då kan CERTEGO vara rätt arbetsplats för dig! Arbetsuppgifter Hos oss får du arbeta med service och nyinstallation av våra produkter ute hos våra kunder. Du kommer att arbeta med mekaniska låssystem samt elektroniska säkerhetsprodukter så som larm, passersystem, kamerasystem, brandlarm etc. Vi se... Visa mer
Är det viktigt för dig att trivas på jobbet och att ständigt få nya utmaningar ha bra kollegor och kunna avsluta en arbetsvecka med en positiv känsla i kroppen? Då kan CERTEGO vara rätt arbetsplats för dig!

Arbetsuppgifter

Hos oss får du arbeta med service och nyinstallation av våra produkter ute hos våra kunder. Du kommer att arbeta med mekaniska låssystem samt elektroniska säkerhetsprodukter så som larm, passersystem, kamerasystem, brandlarm etc. Vi ser till att du ständigt håller dig uppdaterad i den senaste tekniken på marknaden.

Arbetsdagen är varierad och du kommer att hantera många olika typer av ärenden, givetvis i dialog med din arbetsledare.

Vem är du?

För att lyckas i rollen krävs att du redan på förhand har kunskap gällande de produkter vi arbetar med. Troligen arbetar du idag som säkerhetstekniker eller i en roll där du kommer i kontakt med säkerhetsinstallationer. Du är socialt lagd och gillar att möta kunder och göra dem nöjda! Du gillar problemlösning och att tänka utanför boxen.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper!

Du behöver körkort för denna tjänst och då dina uppdrag kan komma att bli säkerhetsklassade krävs även svenskt medborgarskap samt godkänt utdrag från polisens belastningsregister.

Vårt erbjudande till dig

Vi är ett härligt sammansvetsat gäng som stöttar varandra och hjälper varandra att lyckas och utvecklas. Bli en del av vårt team!

CERTEGO har som målsättning att vara branschens främsta arbetsgivare. En del i det är att vi lägger stor vikt vid din personliga utveckling och erbjuder bra anställningsvillkor. Du kan få ta del av vinstdelning, personlig servicebil där vi erbjuder miljövänliga alternativ samt friskvårdsbidrag. För oss är det viktigt att du trivs och vi arbetar för en hög teamkänsla. Kollektivavtal finns mellan SVEMEK och IF METALL. Vi vill att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Jourtjänstgöring kan bli aktuell. 

Vill du veta mer om hur en arbetsdag kan komma att se ut och bekanta dig med eventuella blivande kollegor? Följ oss på Facebook och LinkedIn! Där kan du också se nyheter inom CERTEGO och se våra lediga tjänster.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varmt välkommen in med din ansökan!
CERTEGO är en ledande nordisk leverantör av säkerhetslösningar för fastigheter, egendom och människor. Vi erbjuder produkter och tjänster inom passerkontroll, brandskydd, kamerabevakning, lås och beslag m.m. Vi levererar skräddarsydda säkerhetslösningar - mekaniska, elektromekaniska och digitala- till såväl högsäkerhetsanläggningar som bostadsbolag. Vi finns med under hela processen, från projektering till installation, och kan sedan sköta drift, underhåll och service. Med våra tjänster för hantering av passage- nyckel och bokningssystem sköts systemen säkert, kostnadseffektivt och tidsbesparande. Vi finns på 29 orter i Sverige och är ca 500 anställda. Visa mindre

Project Specialist - Machine Investments

At Sandvik?Coromant, we pride ourselves on pushing boundaries and testing limits by rethinking, redefining and redesigning to figure out what’s possible to achieve. We offer a global,?innovative?and inclusive setting, with passionate?minds?and industry leading solutions in metal cutting, and we’re always on the lookout for talented people who’d like to extend their potential together with us! For Sales Area North Europe and our Strategic Relations team, we... Visa mer
At Sandvik?Coromant, we pride ourselves on pushing boundaries and testing limits by rethinking, redefining and redesigning to figure out what’s possible to achieve. We offer a global,?innovative?and inclusive setting, with passionate?minds?and industry leading solutions in metal cutting, and we’re always on the lookout for talented people who’d like to extend their potential together with us!
For Sales Area North Europe and our Strategic Relations team, we currently need a driven, enthusiastic and resourceful Project Specialist for investments – someone who’s ready to take on a broad role with a 360 scope. Are you up for exciting collaborations with internal and external partners, supporting machine builders and agents, and not to forget working with our end users? Then this is a great chance for you to get onboard our global growth journey!
Your job
In this position, you help us identifying customer investments and supporting them in their selection and implementation – ensuring a great return for their spending, and also that Sandvik Coromant is seen as a true partner for doing business. You work closely with our Frontline Sales teams to identify new investment leads, and you prioritize, negotiate, manage and close on machine investment opportunities. By constantly communicating and coordinating with your stakeholders in the wider organization, you drive success in our projects, and you ensure smooth, cost-efficient and timely conclusions. Yes, networking and collaboration are truly your most important keys in this role!
Other central responsibilities included are preparing and presenting complex solution offers by means of story board, tooling sheets and quotations, as well as supporting implementation of provided solutions at our end user sites. You also participate in trade events – for example at machine manufacturers, agents and distributors – and use your people skills to build strong relations with key contacts in this area. By keeping a broad business mindset, you explore new opportunities for our supporting products and services, and you find areas where we can advance.
To be in a perfect spot for customer interactions and building strong networks in Sales Area North Europe, you’re based at our office in Kista (Sweden), but we also give you the flexibility to work from your home. Travel within the region is included in your job, meaning you need a valid driver’s license.
About you
We’re looking for someone with experience from the cutting tool industry and its applications, as well as machine interface solutions. You hold a background in customer-centric roles within sales or services and understand the machine market in the Nordic countries. You’re also comfortable working in a manufacturing environment with lots of tech talk and people interactions. Your knowledge is grounded by a relevant university degree in a technical field, and you bring a great understanding of business and performance drivers.
CAD/CAM experience is desirable, and you’re skilled in the Office 365 applications including Teams, Dynamics and Power BI. Since we’re a truly global organization, you need to be fluent in English and one of the Nordic languages, while other language skills could come in handy.
You’re committed, forward-thinking and outgoing. A person who takes ownership of your tasks, with the skills to prioritize and multitask to deliver results on time. With a modern business mindset and a digital approach, you challenge us to look at new perspectives – aiming to bring our business towards the future. You encourage people around you to always share their views and ideas, as you believe that no subject is too big or small to discuss. Interacting with many various stakeholders, you also understand that success comes from great teamwork and transparent, straightforward communication.
About us
Sandvik Coromant is a market leading supplier of tools, tooling solutions and know-how for the metalworking industry, and we employ over 7 900 brilliant people all around the globe. Innovation is in our DNA and we’re proud to shape the future of manufacturing in close collaboration with our customers and partners. We believe in an inclusive, fair and open-minded culture, and we celebrate our diversities. Do you want to know more about our business? Visit our website, LinkedIn or Facebook page.
Application
We look forward to your application and ask you to send it no later than June 17, 2021. Read more about Sandvik Group and apply by visiting home.sandvik/career (Job ID: R0027954).
Contact information
For further information about this position, please contact:
Gavin Creswell, Strategic Relations Manager – Sales Area North Europe, +44 121 368 03 05 or [email protected]
Union contacts - Sweden
Jens Wernberg, Unionen, +45 (0)8 988 20 66
Kerstin Norlén, Akademikerföreningen, +46 (0)70 616 42 83
Peter Olsson-Andrée, Ledarna, +46 (0)26 261 98
For more information about the recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26 261 444.
Recruitment Specialist
Magnus Pålsson
We’ve already decided on which advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts. Visa mindre

Finsnickare

Ansök    Sep 13    Sör Fastigheter AB    Möbelsnickare
Finsnickare med erfarenhet från den orientaliska arkitekturen sökes. Meriterande med goda erfarenheter av fastigheter. Visa mer
Finsnickare med erfarenhet från den orientaliska arkitekturen sökes. Meriterande med goda erfarenheter av fastigheter. Visa mindre

Finsnickare

Ansök    Feb 1    Sör Fastigheter AB    Möbelsnickare
Finsnickare med erfarenhet från den orientaliska arkitekturen. Meriterande med goda erfarenheter av fastigheter. Visa mer
Finsnickare med erfarenhet från den orientaliska arkitekturen. Meriterande med goda erfarenheter av fastigheter. Visa mindre

FoU tekniker inom pulvermetallurgi

Sandvik Materials Technology i Sandviken söker en                               FoU Tekniker inom pulvermetallurgiPå Sandvik Materials Technology (SMT) är vårt uppdrag mycket mer än att bara hantera bra produkter, teknik och processer - att arbeta tillsammans för att utveckla lösningar som är baserade på våra kunders behov och därigenom är uppnåendet av våra affärsmål en bättre beskrivning av vårt dagliga arbete. Med nyfikna medarbetare och säkerhet som vå... Visa mer
Sandvik Materials Technology i Sandviken söker en                               FoU Tekniker inom pulvermetallurgiPå Sandvik Materials Technology (SMT) är vårt uppdrag mycket mer än att bara hantera bra produkter, teknik och processer - att arbeta tillsammans för att utveckla lösningar som är baserade på våra kunders behov och därigenom är uppnåendet av våra affärsmål en bättre beskrivning av vårt dagliga arbete. Med nyfikna medarbetare och säkerhet som vår första prioritet skapar vi en arbetsmiljö där du kan växa både personligen och professionellt. Spetskompetensen bygger på en integrerad produktionsplattform samt en högkvalitativ metallurgi- och forskningsverksamhet.Strategisk Forskning är en centralt organiserad funktion inom SMT som stödjer alla divisioner med att utveckla materiallösningar för framtiden och bibehålla vårt företags världsledande position. Vi är en dynamisk organisation med dedikerade enheter som består av motiverade tekniker, ingenjörer, specialister och experter som kombinerar sina ambitioner att utveckla världsledande materiallösningar för nuvarande och framtida utmaningar. Våra material används i de mest utmanande miljöerna där våra produkter bidrar till våra kunders effektivitet, processäkerhet och lönsamhet.Vår forskningsenhet inom pulvermetallurgi är organiserad inom avdelningen för materialdesign på strategisk forskning och är inriktad på legerings- och applikationsutveckling inom pulvermetallurgi. Detta område består av olika teknologier som möjliggör tillverkning av material och applikationer som inte hade varit möjliga att tillverka idag med konventionella teknologier. Huvudsakliga pulvermetallurgiska processer av intresse är gasatomisering (GA), het-isostatisk pressning (HIP) och additiv tillverkning (AM).Vi söker nu en FoU tekniker för att stärka upp vårt team.Placeringsort Sandviken.ArbetsuppgifterSom tekniker har du varierande arbetsuppgifter, bland annat ansvarar du för provberedning och karakterisering av pulvermetallurgiska material, samt även konventionellt tillverkade material. Detta inkluderar kapning, klippning, slipning, polering och etsning av prover såväl som karakterisering av dessa genom olika mikroskopimetoder och t.ex. hårdhetsprovning. Andra arbetsuppgifter kan också vara att köra experimentella utrustningar utvecklade inom strategisk forskning. I dina arbetsuppgifter ingår även att ansvara för att planera, genomföra och dokumentera försök. Vidare deltar du aktivt i forsknings-, utvecklings- och teknikprojekt som drivs inom avdelningen.Din profilVi söker dig med en teknisk utbildning på gymnasienivå, alternativt har du motsvarande kunskaper förvärvade genom arbetslivserfarenhet. Det är bra om du har två till fyra års erfarenhet inom tillverknings- och/eller laboratoriemiljöer eller liknande, varav minst två år inom det relevanta tekniska området. Har du erfarenhet av arbete med provberedning och provning av metalliska material samt mikroskopi så är det meriterande. Du behöver goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift, medan kunskaper i engelska är meriterande eftersom vi arbetar i en internationell miljö.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som utmärks av att du är självgående och driven med ett gott ordningssinne. Du är beredd att ta tag i varierande arbetsuppgifter och har lätt att förstå instruktioner. Du är en praktiskt lagd, händig problemlösare som tar initiativ i dina uppgifter som du metodiskt utför med fokus på kvalitet. Du är bekväm med periodiskt varierande arbetsbelastning samt att då och då utföra repetitiva uppgifter.Att arbeta med ossPå Sandvik är vi övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder. Vi erbjuder dig stora utvecklingsmöjligheter i en global industrikoncern med förmånliga anställningsvillkor som bland annat inkluderar tjänstepension, friskvård, gruppförsäkring, förstärkt föräldrapenning, utbildningsprogram och kompetensutveckling. Välkommen till oss!Vill du veta mer om Sandvik Materials Technology?Besök vår hemsida eller YouTube-kanal för att lära dig mer om vår spännande verksamhet.KontaktinformationFör mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:Martin Östlund, rekryterande chef, +46 (0)26 26 90 07Fackliga kontaktpersonerEbrahim Moosavi, Akademikerföreningen, 026 26 34 46Mikael Larsson, Unionen, 026 263 166Kjell-Åke Klockervold, Ledarna, 026-26 30 44Välkommen med din ansökan senast 2019-06-30. Vi intervjuar löpande.Läs mer om Sandvik och ansök via home.sandvik/karriar, jobb-id:För frågor angående rekryteringsprocessen, vänligen kontakta:Alexandra Unstad, ansvarig rekryterare, 026-26 36 08Rebecca Granath, rekryteringsspecialist, 026-26 03 21Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda. Vi kommer därför inte att köpa några ytterligare annonsplatser eller tjänster för pågående rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.Sandvik Materials Technology är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och en världsledande tillverkare av högt förädlade produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning. Spetskompetensen bygger på en integrerad produktionsplattform samt industriledande metallurgi och FoU-verksamhet. Omsättningen 2018 var cirka 15 miljarder SEK och antalet anställda omkring 6 000. Visa mindre

Process Owner for Inventory Planning

The supply chain function within Division Rock Tools is now looking for a Process Owner for Inventory Planning. Our function is accountable for all services connected to the supply chain processes, and our common goal is to identify, develop and implement the best possible solutions for the division and our customers, and to work in line with current business needs to improve cost-effectiveness, quality and the integration of synergies. Welcome to our awar... Visa mer
The supply chain function within Division Rock Tools is now looking for a Process Owner for Inventory Planning. Our function is accountable for all services connected to the supply chain processes, and our common goal is to identify, develop and implement the best possible solutions for the division and our customers, and to work in line with current business needs to improve cost-effectiveness, quality and the integration of synergies. Welcome to our award-winning supply chain in a truly global environment!Welcome to our divisionDivision Rock Tools, within Sandvik Mining and Rock Technology, is a world-leading producer of drill bits, rods and tubes for our customers in the mining and construction industries. We’re constantly developing our ways of working – always striving for excellence – and we invite you to be part of an exciting organization full of passionate, innovative and brilliant minds spread across the globe. Our way of managing the supply chain, with full end-to-end responsibility, using world leading planning systems position us well for future growth.The location for this position is Sandviken, and some travel is included in the job. Your mission In this position, you act as a process owner and a project manager. You work in close cooperation with global and regional inventory management teams, solution architects, process owners and IT developers. You participate in the system and process development, and in the implementation of new sales areas, and you develop and implement forecasting, replenishment and supply planning solutions to address business objectives and priorities. You lead and execute the strategic plans, design, configuration, modeling and roll-out phases of changes in the sales and operations planning process, and you produce material and conducts trainings for end users and project team members. You provide internal support across multiple regions and assist in the gathering of requirements and alignment of design changes in existing business processes.In cooperation with our Supply Chain Development team, IT and other stakeholders, you:·      Act as the process owner for the planning system, and are responsible for its strategic development·      Are responsible for system integrity·      Document ways of working·      Test and implement new system releases as well as improved functionality and processes·      Participate in developmental projects within supply chain·      Provide daily support globally and regionally within the supply chain teamsYour character We’re looking for someone with a degree in Logistics or equivalent knowledge gained from work experience, and at least five years’ experience within the logistics area, working with both internal and external contacts. You’ve worked with business process implementation, and preferably, with change management and projects. Good skills in Excel is necessary, as well as a genuine feeling for how ERP systems and databases work. It’s a plus if you have knowledge of data analysis tools, for example, Power BI or QlikView and the system Voyager. It’s also advantageous if you have skills in inventory planning tools and database knowledge. Verbal and written English skills is a requirement, and knowledge of Swedish or other languages is advantageous.Your personality makes us better! You have excellent social skills and you use your solid communication skills to interact with people at all levels of the organization. You’re a team-player with strong IT knowledge – you have good understanding of software and database capabilities, determining possible configurations and reviewing enhancements, and you’re aware of the importance of documentation. Lastly, as we operate in different time zones, you must be willing to have a flexible schedule!At Sandvik, we believe that diversity of experience, perspective and background will lead to a better environment for our employees, our business and, thereby, our customers.ApplicationSend your application no later than April 30, 2019. Read more about Sandvik and apply at home.sandvik/career, Job ID: R0009829. If you wish to add a cover letter to your application, please make sure to attach the file when uploading your resume.Contact informationFor further information about this position, please contact:Olle Hansson, recruiting manager, +46 (0)26-264 489Union contacts Per Hedman, Unionen, +46 (0)26-265 014Rickard Andreasson, Akademikerföreningen, +46 (0)26-265 183Anders Svedlund, Ledarna, +46 (0)26-262 341For more information about the recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26 261 444. Recruitment SpecialistThomasine Rosenblad Prior to this recruitment, we have already decided on what advertising channels and marketing campaigns we wish to utilize. In light of this, we respectfully decline any contact with marketing or recruitment agencies regarding additional channels or campaigns.Sandvik is a high-tech and global engineering group offering products and services that enhance customer productivity, profitability and safety. We hold world-leading positions in selected areas – tools and tooling systems for metal cutting; equipment and tools, service and technical solutions for the mining and construction industries; products in advanced stainless steels and special alloys as well as products for industrial heating. In 2018, the Group had approximately 42,000 employees and sales of 100 billion SEK in more than 150 countries within continuing operations. Visa mindre

Process Developer for Inventory Planning

The supply chain function within Division Rock Tools is now looking for a Process Developer for Inventory Planning. Our function is accountable for all services connected to the supply chain processes, and our common goal is to identify, develop and implement the best possible solutions for the division and our customers, and to work in line with current business needs to improve cost-effectiveness, quality and the integration of synergies. Welcome to our ... Visa mer
The supply chain function within Division Rock Tools is now looking for a Process Developer for Inventory Planning. Our function is accountable for all services connected to the supply chain processes, and our common goal is to identify, develop and implement the best possible solutions for the division and our customers, and to work in line with current business needs to improve cost-effectiveness, quality and the integration of synergies. Welcome to our award-winning supply chain in a truly global environment!Welcome to our divisionDivision Rock Tools, within Sandvik Mining and Rock Technology, is a world-leading producer of drill bits, rods and tubes for our customers in the mining and construction industries. We’re constantly developing our ways of working – always striving for excellence – and we invite you to be part of an exciting organization full of passionate, innovative and brilliant minds spread across the globe. Our way of managing the supply chain, with full end-to-end responsibility, using world leading planning systems position us well for future growth.Your mission In this position, you work in close cooperation with the process owner, our Supply Chain Development team, global and regional inventory management teams, solution architects and IT developers. With their support, you drive and develop the inventory planning system, and you participate in the gathering of requirements from stakeholders and activities regarding system and process development. You support the development and implementation of forecasting, replenishment and supply planning solutions to address business objectives and priorities, as well as the design, configuration, modeling and roll-out phases of changes in the sales and operations planning process. You also produce material and conduct trainings for end users and project team members.The location for this position is Sandviken, and some travel is required in the job.Your character We’re looking for someone with a master’s degree in a relevant area and a couple of years of hands-on experience in logistics, software development or project management. You’re comfortable with ERP systems, databases, data analytics, as well as with dealing with large amounts of data. Experience from data analysis tools like Power BI or QlikView is considered a plus, as is knowledge in inventory planning tools and database knowledge. You’re a solid user of MS Office, and as we operate on the global stage, your English skills must be advanced, verbally and in writing, and knowledge of Swedish or other languages is advantageous. Your personality makes us better! Your analytical and technical mindset enables you to identify what needs to be done – depending on the sales organization in question and global needs. You have the ability to communicate your information in a persuasive yet pedagogical manner until your mission is complete. You work independently, yet as part of a team, and you have a truly determined approach. Lastly, as we operate in different time zones, you don’t mind having a flexible schedule! At Sandvik, we believe that diversity of experience, perspective and background will lead to a better environment for our employees, our business and, thereby, our customers.ApplicationSend your application no later than April 30, 2019. Read more about Sandvik and apply at home.sandvik/career, Job ID: R0009837. If you wish to add a cover letter to your application, please make sure to attach the file when uploading your resume.Contact informationFor further information about this position, please contact:Olle Hansson, recruiting manager, +46 (0)26-264 489Union contacts Per Hedman, Unionen, +46 (0)26-265 014Rickard Andreasson, Akademikerföreningen, +46 (0)26-265 183Anders Svedlund, Ledarna, +46 (0)26-262 341For more information about the recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26 261 444. Recruitment SpecialistThomasine Rosenblad Prior to this recruitment, we have already decided on what advertising channels and marketing campaigns we wish to utilize. In light of this, we respectfully decline any contact with marketing or recruitment agencies regarding additional channels or campaigns.Sandvik is a high-tech and global engineering group offering products and services that enhance customer productivity, profitability and safety. We hold world-leading positions in selected areas – tools and tooling systems for metal cutting; equipment and tools, service and technical solutions for the mining and construction industries; products in advanced stainless steels and special alloys as well as products for industrial heating. In 2018, the Group had approximately 42,000 employees and sales of 100 billion SEK in more than 150 countries within continuing operations. Visa mindre

Instrumentreparatör

KREATIV PROBLEMLÖSARE & KÄNSLA FÖR SERVICE? VI VILL VETA MER OM DIG Produktion på Sandvik är mycket mer än produkter, teknik och processer. Att jobba tillsammans för att utveckla lösningar baserade på våra kunders behov för att nå våra affärsmål är en bättre beskrivning. Nyfikna medarbetare som vill lära sig mer om hur vi jobbar är alltid välkomna och får gärna utmana oss när det gäller våra arbetssätt. Avdelningen för Mediaverkstad och Ugnsteknik, ino... Visa mer
KREATIV PROBLEMLÖSARE &
KÄNSLA FÖR SERVICE?
VI VILL VETA MER OM DIG

Produktion på Sandvik är mycket mer än produkter, teknik och processer. Att jobba tillsammans för att utveckla lösningar baserade på våra kunders behov för att nå våra affärsmål är en bättre beskrivning. Nyfikna medarbetare som vill lära sig mer om hur vi jobbar är alltid välkomna och får gärna utmana oss när det gäller våra arbetssätt.

Avdelningen för Mediaverkstad och Ugnsteknik, inom Teknisk Service på Sandvik Materials Technology, stöttar och ger service till alla produktområden i Sandviken gällande felsökning, förebyggande och akut underhåll. Vi är tekniska experter inom vårt område och vi verkar för att på ett säkert och kostnadseffektivt sätt leverera kvalitativa tjänster utifrån våra kunders behov, där vår vision är att minska antalet akuta störningar i produktionen, öka konkurrenskraften och skapa förutsättningar för produktområdena att fokusera på sina kärnverksamheter. Till vårt team i Sandviken, som idag består av sex personer, söker vi nu en kreativ och noggrann instrumentreparatör som vill utvecklas tillsammans med oss och därigenom bredda sin kompetens inom området.

Arbetsuppgifter
Som instrumentreparatör utför du akuta och förebyggande underhållsarbeten i produktionsmiljö för att säkerställa en väl fungerande drift. Du arbetar med felsökning och reparationer av mät- och reglerutrustning inom områden så som fossilt eldade ugnar, elugnar, atmosfärsugnar, skyddsgas och gasol. Du utför också ugnsanalysmätningar, kalibreringar samt trimning av ugnar och gasanläggningar för att optimera energiförbrukning och öka produktionseffektivitet.

I rollen har du stor frihet att själv planera din dag och tillsammans med teamet utvecklar du vår kunskap och kompetens för att möta verksamhetens och kundernas behov.

Beredskap ingår i tjänsten.

Din profil
Vi söker dig har en treårig gymnasieutbildning inom elteknik, gärna med inriktning mot automation, och som har läst gymnasiematematik nivå C. Alternativt har du en motsvarande utbildning eller skaffat dig likvärdiga kunskaper genom relevant arbetslivserfarenhet. Det är fördelaktigt om du arbetat som elektriker inom automation eller med programmering och din datorvana är mycket god. För att lyckas i rollen behöver du goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift, samt kunna förstå och uttrycka dig på engelska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som utmärks av att du är ansvarstagande, strukturerad och noggrann med en fallenhet för problemlösning. Du tar gärna initiativ till utveckling, både personligen, i teamet och på plats hos våra kunder och du är inte rädd för att utmana gamla arbetssätt och hitta nya lösningar. På ett målmedvetet och självständigt sätt planerar och driver du arbetet framåt men du är också flexibel när situationen kräver och anpassar dig till rådande omständigheter i produktionen. I rollen har du ett brett kontaktnät och med din nyfikenhet, kreativitet och goda kommunikationsförmåga skapar du väl fungerande samarbeten och ger utmärkt service.

Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald och inkludering.

Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Magnus Westerberg, rekryterande chef, 026-26 23 42

Fackliga kontaktpersoner
Malin Löwenborg, IF Metall, 026-26 42 46

Välkommen med din ansökan senast 2019-04-25. Läs mer om Sandvik och ansök via home.sandvik/karriar, jobb-id: R0008562.

För frågor angående rekryteringsprocessen, vänligen kontakta:
Marie From, ansvarig rekryterare, 026-26 03 11

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda. Vi kommer därför inte att köpa några ytterligare annonsplatser eller tjänster för pågående rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.


Sandvik Materials Technology är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och en världsledande tillverkare av högt förädlade produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning. Spetskompetensen bygger på en integrerad produktionsplattform samt industriledande metallurgi och FoU-verksamhet. Omsättningen 2018 var cirka 15 miljarder SEK och antalet anställda omkring 6 000. Visa mindre