Lediga jobb som Kultur, media, design i Sandviken

Se lediga jobb som Kultur, media, design i Sandviken. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Sandviken som finns hos arbetsgivaren.

Webbdesigner-/webbutvecklare

Webbdesigner-/webbutvecklare 100 Procent media är en digital fullservicebyrå som levererar tjänster inom marknadsföring med fokus på webb, systemutveckling och content, men vi erbjuder även tjänster inom foto, film, drift och support. Vi har både stora och små kunder som vi jobbar med i varierande projekt och uppdrag. Hos oss är ödmjukhet, öppen dialog och långsiktiga relationer viktigt. Givetvis står alltid kunden i centrum! Nu vill vi förstärka vårt team... Visa mer
Webbdesigner-/webbutvecklare
100 Procent media är en digital fullservicebyrå som levererar tjänster inom marknadsföring med fokus på webb, systemutveckling och content, men vi erbjuder även tjänster inom foto, film, drift och support.
Vi har både stora och små kunder som vi jobbar med i varierande projekt och uppdrag. Hos oss är ödmjukhet, öppen dialog och långsiktiga relationer viktigt. Givetvis står alltid kunden i centrum! Nu vill vi förstärka vårt team, som idag består av 12 personer, med en webbdesigner-/webbutvecklare.

Vad 100 procent media kan erbjuda dig
På 100 procent media erbjuder vi dig möjlighet till utveckling. Du kommer att ges utrymme och frihet att utveckla din roll inom ramarna för företagets övergripande mål och strategier.
Du kommer tillhöra ett drivet team med bred kompetens som spänner över kommunikation, marknadsföring, film, webb och teknik.
Vi jobbar i en fräsch och välkomnande miljö med nyrenoverade lokaler. Vi tror på samarbete och prioriterar att träffas ”på riktigt” över en god kopp kaffe (och te förstås).
Vi som företag bryr oss om hållbarhet och miljö (vi har solceller på taket, kör vätgasbil och erbjuder laddning utanför vårt kontor). Vi erbjuder även friskvårdsbidrag och är kollektivanslutna.
Möjlighet till distansarbete erbjuds en till två dagar i veckan.

Dina ansvarsområden
Som webbdesigner på 100 procent media har du helhetsansvaret för flera av våra kunders webbplatser.
Du ansvarar för att omvandla designförslag till färdig webbplats oftast i Wordpress.
Du ansvarar för att optimera kundernas webbplatser för bästa användarupplevelse, användarvänlighet, tillgänglighet och funktionalitet där förståelse för att design kopplat till UX är ett måste.

En viktig del i arbete är analys och uppföljning av data kopplat till kundernas webbplatser samt sökmotoroptimering och digital annonsering. Detta gör vi till största del med Googles verktyg – vilka du bör behärska. Förutom att konfigurera webbplatserna samt optimera för konvertering och analys behöver du även kunna tyda insamlad data och kunna ge råd kring hur kunden ytterligare kan optimera och sin webbplats. Arbetet är kopplat till uppsatta mål som tex ökad försäljning, ökad trafik, målgruppsanpassning eller liknande.

Din kompetens
Vi söker dig som har stort intresse för webb och vill vara med och utveckla vårt webberbjudande ytterligare. Du har troligtvis god kunskap i Googles verktyg för analys, är själv analytisk lagd, kan Wordpress som din egen bakficka samt gillar att hålla dig uppdaterad kring de senaste trenderna och teknikerna. Har du tidigare erfarenhet av grafisk design kopplat till webb eller annan grafisk produktion är detta ett plus.
Viss kunskap kring HTML, CSS och Javascript är ett krav.
Ansökan skickas via mail till [email protected] CV och personligt brev ska finnas med i ansökan för att den ska tas i beaktande.
Sista ansökningsdag 13/11 - 2022
Kontaktperson: Per-Henrik Lind, [email protected] Visa mindre

Tool designer to a global industrial company!

Ansök    Sep 22    Academic Work Sweden AB    Designer
At our client, you will be part of a company that encourages innovation and is always looking to expand its knowledge. From their point of view, today's research is tomorrow's success. You will work in an environment where you together with your team will develop high quality products. A perfect opportunity for you who have experience in CAD-design seeking a position where you get to grow as both a professional and person, don’t miss the chance! OM TJÄNST... Visa mer
At our client, you will be part of a company that encourages innovation and is always looking to expand its knowledge. From their point of view, today's research is tomorrow's success. You will work in an environment where you together with your team will develop high quality products. A perfect opportunity for you who have experience in CAD-design seeking a position where you get to grow as both a professional and person, don’t miss the chance!

OM TJÄNSTEN

#

You are offered


* The opportunity to work with a world-leading company
* Working at a company who are truly interested in your personal development and wants you to grow in your area of expertise
* Working in a team with qualified colleagues who care and support each other


As a consultant for Academic Work, we offer great opportunities for you to grow professionally, build your network and create valuable contacts for the future. Read more about our consulting offer.

ARBETSUPPGIFTER

Job duties

#

In this position, your main focus is to participate in product development projects for new products. You will work in various projects to develop new (physical) tools, and make the model base to make sure they can be manufactured. 3D models, drawings, design rules, etc.

VI SÖKER DIG SOM

We are looking for you who are:


* Able to work independently, while also being a dedicated participant in teamwork
* Curious, creative and enjoy taking on new challenges
* Responsible and motivated to deliver high quality


On top of this, you also have:


* Experience in CAD-design from previous work or education
* A relevant engineering degree
* Professional knowledge in English, as you will work in an international setting


Other information:


* Start: 14 november
* Work extent: Full time
* Location: Sandviken


The recruitment process is handled by Academic Work and the customer's wishes are that all questions regarding the service are handled by Academic Work.

We are going through the selection on an ongoing basis and the advertisement can be closed before the position is filled if we have moved on to the selection and interview phase. Visa mindre

Webbdesigner-/webbutvecklare

Webbdesigner-/webbutvecklare 100 Procent media är en digital fullservicebyrå som levererar tjänster inom marknadsföring med fokus på webb, systemutveckling och content, men vi erbjuder även tjänster inom foto, film, drift och support. Vi har både stora och små kunder som vi jobbar med i varierande projekt och uppdrag. Hos oss är ödmjukhet, öppen dialog och långsiktiga relationer viktigt. Givetvis står alltid kunden i centrum! Nu vill vi förstärka vårt team... Visa mer
Webbdesigner-/webbutvecklare
100 Procent media är en digital fullservicebyrå som levererar tjänster inom marknadsföring med fokus på webb, systemutveckling och content, men vi erbjuder även tjänster inom foto, film, drift och support.
Vi har både stora och små kunder som vi jobbar med i varierande projekt och uppdrag. Hos oss är ödmjukhet, öppen dialog och långsiktiga relationer viktigt. Givetvis står alltid kunden i centrum! Nu vill vi förstärka vårt team, som idag består av 12 personer, med en webbdesigner-/webbutvecklare.

Vad 100 procent media kan erbjuda dig
På 100 procent media erbjuder vi dig möjlighet till utveckling. Du kommer att ges utrymme och frihet att utveckla din roll inom ramarna för företagets övergripande mål och strategier.
Du kommer tillhöra ett drivet team med bred kompetens som spänner över kommunikation, marknadsföring, film, webb och teknik.
Vi jobbar i en fräsch och välkomnande miljö med nyrenoverade lokaler. Vi tror på samarbete och prioriterar att träffas ”på riktigt” över en god kopp kaffe (och te förstås).
Vi som företag bryr oss om hållbarhet och miljö (vi har solceller på taket, kör vätgasbil och erbjuder laddning utanför vårt kontor). Vi erbjuder även friskvårdsbidrag och är kollektivanslutna.

Dina ansvarsområden
Som webbdesigner på 100 procent media har du helhetsansvaret för flera av våra kunders webbplatser.
Du ansvarar för att omvandla designförslag till färdig webbplats oftast i Wordpress.
Du ansvarar för att optimera kundernas webbplatser för bästa användarupplevelse, användarvänlighet, tillgänglighet och funktionalitet där förståelse för att design kopplat till UX är ett måste.

En viktig del i arbete är analys och uppföljning av data kopplat till kundernas webbplatser samt sökmotoroptimering och digital annonsering. Detta gör vi till största del med Googles verktyg – vilka du bör behärska. Förutom att konfigurera webbplatserna samt optimera för konvertering och analys behöver du även kunna tyda insamlad data och kunna ge råd kring hur kunden ytterligare kan optimera och sin webbplats. Arbetet är kopplat till uppsatta mål som tex ökad försäljning, ökad trafik, målgruppsanpassning eller liknande.

Din kompetens
Vi söker dig som har stort intresse för webb och vill vara med och utveckla vårt webberbjudande ytterligare. Du har troligtvis god kunskap i Googles verktyg för analys, är själv analytisk lagd, kan Wordpress som din egen bakficka samt gillar att hålla dig uppdaterad kring de senaste trenderna och teknikerna. Har du tidigare erfarenhet av grafisk design kopplat till webb eller annan grafisk produktion är detta ett plus.
Viss kunskap kring HTML, CSS och Javascript är ett krav.


Ansökan skickas via mail till [email protected] CV och personligt brev ska finnas med i ansökan för att den ska tas i beaktande.
Sista ansökningsdag 7/10 - 2022
Kontaktperson: Per-Henrik Lind, [email protected] Visa mindre

Kreativ industriell designer

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande hand... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Dina arbetsuppgifter
Till en av våra kunder i Gästrikland söker vi nu en industriell designer. I denna roll arbetar du i projektform tillsammans med ett team bestående av 10 kollegor. Ni utvecklas nya fysiska verktyg och konstruerar modeller i bland annat 3D-modellering, ritningar och designregler. Du har regelbunden kontakt med kunder och kollegor inom olika segment av verksamheten samt arbetar i nära samarbete med ditt team. I rollen ingår även att dokumentera arbetet, uppdatera tidigare produkter och arbeta med ständiga förbättringar.

Din profil
Vi söker dig som är utbildad civilingenjör inom mekanik, liknande utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper i CAD, gärna i Unigraphics NX, samt i Office 365 och SAP. Vi ser gärna att du har kunskaper i metallbearbetning, erfarenhet av produktutveckling samt kunskaper inom automation. Om du även har erfarenhet av programmering ser vi det som en fördel. Du uttrycker dig väl på engelska i såväl tal som skrift.

Som person är du ambitiös, kreativ och har ett stort kundfokus. Du har lätt att lära dig nya saker och räds inte att ta dig an en utmaning. Att självständigt driva ditt arbete framåt kommer naturligt för dig, samtidigt som du är en lagspelare. Du har stor respekt för deadlines och tummar aldrig på kvaliteten.

Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet kan utföras på distans upp till 50% om det är önskvärt, övrig tid arbetar du på plats i hos vår kund. Uppdraget startar i mitten av november och sträcker sig till och med augusti 2023.

Ansökan
Om det låter som att det är dig vi beskriver vill vi att du skickar in en ansökan på vår hemsida www.clockworkpeople.se så snart som möjligt, dock senast 2022-10-16. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har några funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta Simon Lindberg på 073-351 27 99 eller [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Webbdesigner-/webbutvecklare

Webbdesigner-/webbutvecklare 100 Procent media är en digital fullservicebyrå som levererar tjänster inom marknadsföring med fokus på webb, systemutveckling och content, men vi erbjuder även tjänster inom foto, film, drift och support. Vi har både stora och små kunder som vi jobbar med i varierande projekt och uppdrag. Hos oss är ödmjukhet, öppen dialog och långsiktiga relationer viktigt. Givetvis står alltid kunden i centrum! Nu vill vi förstärka vårt te... Visa mer
Webbdesigner-/webbutvecklare
100 Procent media är en digital fullservicebyrå som levererar tjänster inom marknadsföring med fokus på webb, systemutveckling och content, men vi erbjuder även tjänster inom foto, film, drift och support.
Vi har både stora och små kunder som vi jobbar med i varierande projekt och uppdrag. Hos oss är ödmjukhet, öppen dialog och långsiktiga relationer viktigt. Givetvis står alltid kunden i centrum! Nu vill vi förstärka vårt team, som idag består av 12 personer, med en webbdesigner-/webbutvecklare.

Vad 100 procent media kan erbjuda dig
På 100 procent media erbjuder vi dig möjlighet till utveckling. Du kommer att ges utrymme och frihet att utveckla din roll inom ramarna för företagets övergripande mål och strategier.
Du kommer tillhöra ett drivet team med bred kompetens som spänner över kommunikation, marknadsföring, film, webb och teknik.
Vi jobbar i en fräsch och välkomnande miljö med nyrenoverade lokaler. Vi tror på samarbete och prioriterar att träffas ”på riktigt” över en god kopp kaffe (och te förstås).
Vi som företag bryr oss om hållbarhet och miljö (vi har solceller på taket, kör vätgasbil och erbjuder laddning utanför vårt kontor). Vi erbjuder även friskvårdsbidrag och är kollektivanslutna.

Dina ansvarsområden
Som webbdesigner på 100 procent media har du helhetsansvaret för flera av våra kunders webbplatser.
Du ansvarar för att omvandla designförslag till färdig webbplats oftast i Wordpress.
Du ansvarar för att optimera kundernas webbplatser för bästa användarupplevelse, användarvänlighet, tillgänglighet och funktionalitet där förståelse för att design kopplat till UX är ett måste.

En viktig del i arbete är analys och uppföljning av data kopplat till kundernas webbplatser samt sökmotoroptimering och digital annonsering. Detta gör vi till största del med Googles verktyg – vilka du bör behärska. Förutom att konfigurera webbplatserna samt optimera för konvertering och analys behöver du även kunna tyda insamlad data och kunna ge råd kring hur kunden ytterligare kan optimera och sin webbplats. Arbetet är kopplat till uppsatta mål som tex ökad försäljning, ökad trafik, målgruppsanpassning eller liknande.

Din kompetens
Vi söker dig som har stort intresse för webb och vill vara med och utveckla vårt webberbjudande ytterligare. Du har troligtvis god kunskap i Googles verktyg för analys, är själv analytisk lagd, kan Wordpress som din egen bakficka samt gillar att hålla dig uppdaterad kring de senaste trenderna och teknikerna. Har du tidigare erfarenhet av grafisk design kopplat till webb eller annan grafisk produktion är detta ett plus.
Viss kunskap kring HTML, CSS och Javascript är ett krav.

Ansökan skickas via mail till [email protected] CV och personligt brev ska finnas med i ansökan för att den ska tas i beaktande.
Sista ansökningsdag 25/9 - 2022
Kontaktperson: Per-Henrik Lind, [email protected] Visa mindre

Senior Information Architect

Are you interested in taking an active part in setting an enterprise practice and architecture for master data and information management? A practice that forms the foundation of our company - now and in the future – and enables automation, supports strategic business initiatives, creates coherence in our data management and increases operational efficiency. Intrigued? Then this might be the next step in your career. At Sandvik Coromant, we're looking for ... Visa mer
Are you interested in taking an active part in setting an enterprise practice and architecture for master data and information management? A practice that forms the foundation of our company - now and in the future – and enables automation, supports strategic business initiatives, creates coherence in our data management and increases operational efficiency. Intrigued? Then this might be the next step in your career.
At Sandvik Coromant, we're looking for a senior and problem-solving Information Architect. Someone who thinks two steps ahead and is ready to take responsibility for our enterprise architecture. With your broad experience, strategic mindset and strong mandate, your actions with us have an impact on this area and shape our information architecture and coherent master data – aiming to be best in class in this strategic field.
About the job
In this position, your purpose and overall objective is to establish and manage all elements of the enterprise information architecture in line with our strategy and business needs. The Business Architecture - Information Management team is mainly focused on IT agnostic questions, and one of your most vital tasks is to safeguard our common company information standards, such as terms and object definitions. You do this by identifying inconsistencies and determine their end-to-end business consequences and translate this to high-quality enterprise common master data. You’re the focal point of, and our expert in, enterprise-wide information architecture and master data related topics.
Essential parts of your work include:
coordinating and executing information architecture activities across the enterprise
closely collaborating with data stewards across our organization to streamline our work and ensure that we have a common point of reference
supporting the business in information modeling and governance according to our master data and information management framework
promoting, improving and applying the enterprise information model across the business to ensure that the information is structured, consolidated and reused - meeting business needs and requirements as well a ensuring that the data is consistent across our business systems
partnering with the business to ensure that our technical solutions are align with our needs by translating information architecture conclusions into tangible requirements on solution implementations and data integrations.

This position is preferably located in Sweden - either in Sandviken or Stockholm. However, a location somewhere in Europe could be discussed if you're willing to travel to Sweden on a regular basis.
About you
We're looking for an experienced and confident information architect who’s highly skilled in information modelling. Ideally, you have an academic degree in engineering, computer science or business administration. Certifications in enterprise, IT, or business architecture are also highly valued. You have a history of transforming strategic and specific business needs into a solid information architecture well suited to support future-proof IT solutions and data integrations. As we operate in a global setting, you need excellent communication skills in English.
We highly value your personal qualities, where your logical thinking, foresight and integrity combined with excellent communication skills are essential qualities for this job. You're also used to interacting with senior stakeholders, and your sense of ownership enables you to independently manage your own agenda in an otherwise collaborative environment.
Our culture
Our role is clear – through every action, every day, we make the shift and advance the world??through engineering. We believe in an inclusive, equal and open-minded culture, and we nurture our diversities to form a solid foundation for achieving great results. Add fair and rewarding benefits, as well as many different career options. Are you intrigued? Visit our website, LinkedIn or Facebook page to get to know us further.
How to apply
Send your application no later than October 7, 2022. Read more about Sandvik Group and apply at home.sandvik/career (Job ID: R0045474).
As we aim for an open and fair recruitment process, we utilize assessment tools to safeguard objectivity. When you apply for this job, you’ll therefore get an invitation to a personality and logic ability test. The invitation will come via email directly after you apply, and you’ll receive feedback on the test directly after the application deadline.
Do you want to have a chat regarding this position?
Or maybe just some more information. If so, contact:
Magnus Andersson, Head of Business Architecture Sandvik Coromant, +46 (0)26?266?060
Union contacts
Thomas Lilja, Unionen, +46 (0)26-26 66 59
Kerstin Norlén, Akademikerföreningen, +46 (0)70-616 42 83
Peter Olsson-Andrée, Ledarna, +46 (0)26-26 19 84
For more information about the recruitment process, please contact HR Services at +46 (0)26-261 444.
Recruitment Specialist
Sabina Skjöld
We have already decided on which advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts. Visa mindre

Information Security Manager

Ansök    Aug 19    SANDVIK AB    Informationsspecialist
For the GRC-/Oversight Function within the CISO Office at Sandvik Group, we’re now looking for an Information Security Manager to help heighten our team. You´ll have a central role in visualizing and reducing Sandvik’s total information security risk posture and securing that Sandvik has a risk-based approach in the decisions. Want to join us in building something from the ground up? Please keep reading! Your mission In this position, you ensure the... Visa mer
For the GRC-/Oversight Function within the CISO Office at Sandvik Group, we’re now looking for an Information Security Manager to help heighten our team. You´ll have a central role in visualizing and reducing Sandvik’s total information security risk posture and securing that Sandvik has a risk-based approach in the decisions. Want to join us in building something from the ground up? Please keep reading!

Your mission
In this position, you ensure the implementation and adherence of Information, IT security policy and guidelines in the Business Areas as well as on Group level. You do this by supporting your business/Group counterparts in defining business requirements regarding availability, confidentiality, and integrity. Furthermore, you identify potential risks, advise relevant stakeholders in information security matters, and act as a bridge between business requirements and the information security requirements. In addition, you facilitate decision-making to implement relevant security controls and are responsible for leading information security topics towards various business process stakeholders. This is done through your business colleagues in defined governance forums.
In more detail, your daily work aims to:
Maintain the security, confidentiality, integrity, availability, accountability of information systems
Ensure information systems comply with legislation, regulation and relevant standards
Select, adopt and adapt security control frameworks
Design, justify and implement security management strategies
Identify risks with technical solution architecture

This position is preferably based in Sandviken or Stockholm, however, working from one of our other units across Sweden works perfectly fine.

Your character
We’re searching for someone with extensive experience in Information Security. You’re knowledgeable of information security threats and have worked with information security implementations, preferably in a decentralized enterprise organization. You also act as process owner and develop the processes regarding compliance to information security and related areas – process development experience is therefore a must for this role. You show good stakeholder management skills and enjoy working with multiple stakeholders on all levels. We value previous work experience with similar tasks more than a formal education, although a relevant education is a plus. As we act on the global scene, you’re comfortable in verbal and written English.
Your personality is equally important, and we’re looking for a supportive, communicative and innovative relationship builder. You’re a dedicated and sociable leader who likes to connect with all kinds of people.

More about Sandvik
Sandvik is a high-tech and global engineering group, rapidly developing into new, digital offerings, with roots in steel innovations and a future vision to set the industry standard. For us, it is clear that diversity of experience, perspective and background forms a solid foundation for achieving great results. Learn more about our business by visiting or website, LinkedIn or Facebook.

How to apply
Please send us your application no later than September 18, 2022. Read more about Sandvik Group and apply at home.sandvik/career (Job ID: R0043895).

Contact us
Do you want more information about this position? Please contact:
Mats Forsberg, recruiting manager, 46 (0)26 261 949

Union contacts – Sweden
Malena Rackner, Unionen, +46 (0)26 262 748
Fredrik Andersson, Akademikerföreningen, +46 (0)26 262 718
Peter Olsson-Andrée, Ledarna, +46 (0)26 261 984

For more information about the recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26 261 444.

Recruitment Specialist
Irene Sveen
Sandvik is a global high-tech engineering group offering solutions that enhance productivity, profitability and sustainability for the manufacturing, mining and infrastructure industries. We are at the forefront of digitalization and focus on optimizing our customers’ processes. Our world-leading offering includes equipment, tools, services and digital solutions for machining, mining, rock excavation and rock processing as well as advanced materials. In 2021 the Group had approximately 44,000 employees and revenues of about 99 billion SEK in about 150 countries. Visa mindre

Arbetarbladet söker reporter till vår redaktion i Sandviken

Ansök    Aug 30    Bonnier News AB    Journalist/Reporter
Vi söker dig som brinner för lokal journalistik, är nyfiken och har ett stort samhällsintresse. Som reporter är du beredd att ta dig an snabba nyheter, ägna dig åt djupare nyhetsgranskning eller större intervjuer med intressanta personer. Du behärskar att skriva, fotografera och filma, samt är beredd på att sända tv, framför eller bakom kameran. Du går på ett rullande schema där de flesta passen är dagtid måndag-fredag, men där det också ingår kvällspas... Visa mer
Vi söker dig som brinner för lokal journalistik, är nyfiken och har ett stort samhällsintresse. Som reporter är du beredd att ta dig an snabba nyheter, ägna dig åt djupare nyhetsgranskning eller större intervjuer med intressanta personer.

Du behärskar att skriva, fotografera och filma, samt är beredd på att sända tv, framför eller bakom kameran.

Du går på ett rullande schema där de flesta passen är dagtid måndag-fredag, men där det också ingår kvällspass eller helgpass.

Din närmaste chef är en av Arbetarbladets nyhetschefer, Linda Lundin.

Arbetarbladet är den dominerande tidningen i Sandviken och västra Gästrikland. På redaktionen i Sandviken blir du en av sex medarbetare.

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde 15 november 2022, eller efter överenskommelse.

Du har en journalistutbildning, gärna några års erfarenhet och en nyfikenhet på din omvärld. Tjänsten kräver B-körkort.

Ansökan sker via Jobylon senast 15 september.

Frågor:

Linda Lundin, nyhetschef och stf ansvarig utgivare Arbetarbladet, 026-27 88 14

Ordförande i SJF-sektionen är Jörgen Svendsen, 026-15 96 15


Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.

På Bonnier News värdesätter vi att våra medarbetare har olika erfarenheter och perspektiv. Jämställdhet och inkludering är prioriterade frågor hos oss och ett av fyra bärande fokusområden i vår hållbarhetsstrategi. Vi vill skapa ett öppet klimat på våra arbetsplatser och strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Detta genom journalistik och tjänster som är ännu mer tillgängliga för fler. Vi hoppas att även du vill bidra till detta! Visa mindre

Technical Learning and Training Coordinator - Down The Hole, Rock Tools

Ansök    Maj 30    SANDVIK AB    Produktionskoordinator
Being a leading supplier of equipment, tools, services, support and technical solutions for the mining and construction industry requires commitment. At Sandvik Mining and Rock Technology, we aim to develop solutions that provide our customers in every corner of the world with the best overall experience. The Down-The-Hole (DTH) Research and Product Development department within Division Rock Tools is responsible for the overall product development of DT... Visa mer
Being a leading supplier of equipment, tools, services, support and technical solutions for the mining and construction industry requires commitment. At Sandvik Mining and Rock Technology, we aim to develop solutions that provide our customers in every corner of the world with the best overall experience.
The Down-The-Hole (DTH) Research and Product Development department within Division Rock Tools is responsible for the overall product development of DTH Bits and Hammers. Our operations support the business with product development, research, and technical services. We collaborate closely with the necessary parts of the organization to achieve high quality results. We´re now looking for a Technical Learning and Training Coordinator to actively take part in our continuous development journey.?Come join our exciting world!

Your mission
As the owner of our learning and training ecosystem you design, storyboard, and create digital learning courses and modules in partnership with Product Line and R&D. You administer and maintain the digital learning and create a roadmap for its future direction – continuously developing and strengthening new learning opportunities. You also prioritize tasks, set deadlines, and utilize resources to various deliverables so that each project can hit the ground,, running with optimal use of time and resources.
The position is based in Sandviken and some travel might occur.

Your character
You have a technical background backed up by a bachelor’s degree in a relevant field, or equivalent experience from your working life. In addition, you also have a high proficiency in Office 365 applications. Acting in an international environment suits you well, and your flexible and open-minded attitude is a great tool when facing people from different cultures. This means that you need to be fluent in English, both verbally and in writing. Knowledge in Spanish is a plus.
With integrity and self-confidence, you act on your own initiative – you make things happen and take responsibility for the results. You’re good at building useful networks of contacts and relationships and utilize them to achieve objectives. You cooperate well with others and enjoy sharing your knowledge and experience. For you, it’s important to execute plans with commitment and determination and always strive to achieve high-quality results. You’re innovative and produce new ideas and solutions, and you’re using your excellent communication and presentation skills to anchor them.

Our Sandvik culture
Sandvik is a global high-tech engineering group with a decentralized way of working and a culture were focusing on customer value, innovation, fair play, continuous improvements and strong performance are encouraged. For us, it is clear that diversity of experience, perspective and background forms a solid foundation for achieving great results. Learn more about our business by visiting or website, LinkedIn or Facebook.

Application
Send your application no later than June 21, 2022.
Read more about Sandvik Group and apply at home.sandvik/career (Job ID: R0041512).

Contact information
For further information about this position, please contact:
Rickard Andreasson, recruiting manager, +46 (0)26 26 51 83

Union contacts - Sweden
Per Hedman, Unionen, +46 (0)26 26 50 14
Fredrik Andersson, Akademikerföreningen, +46 (0)70?266 78 50
Linda Adamsson, Ledarna, +46 (0)26 26 16 01

For more information about the recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26?261 444.

Recruitment Specialist
Jessica Hill Holm
Sandvik Mining and Rock Solutions is a business area within the Sandvik Group and a global leading supplier of equipment and tools, parts,?service, digital?solutions and sustainability-driving technologies for the mining and construction industries. Application areas include rock drilling, rock cutting, loading and hauling, tunneling and quarrying. In 2021, sales were approximately 41?billion SEK with about 15,600 employees. Visa mindre

IT Produktionskoordinator

På Sandvik?Coromant?drivs vi av visionen att forma framtiden tillsammans och för oss är maskinteknik grunden i vårt samhälle – som utvecklar,?förändrar och formar vår vardag. Vi har en ambition att fortsätta utvecklas och genom ett nära samarbete med våra kunder, och våra gemensamma tekniska kompetenser, siktar vi på att alltid ligga steget före.??? Vi söker nu en IT Produktionskoordinator till vår IT-avdelning för utveckling av Manufacturing Enterprise Sy... Visa mer
På Sandvik?Coromant?drivs vi av visionen att forma framtiden tillsammans och för oss är maskinteknik grunden i vårt samhälle – som utvecklar,?förändrar och formar vår vardag. Vi har en ambition att fortsätta utvecklas och genom ett nära samarbete med våra kunder, och våra gemensamma tekniska kompetenser, siktar vi på att alltid ligga steget före.???
Vi söker nu en IT Produktionskoordinator till vår IT-avdelning för utveckling av Manufacturing Enterprise Systems (MES). Här ansvarar vi för Sandvik Coromants produktionssystem och underhåller, stöttar och utvecklar system som ska implementeras i produktlinjen – både lokalt och globalt. Välkommen till en roll med varierande uppgifter – där du agerar spindeln i nätet. Tillsammans jobbar vi för att upptäcka och implementera innovativa lösningar som hjälper Sandvik Coromant framåt. Låter det intressant? Vi ser fram emot din ansökan!
Om jobbet
I den här rollen jobbar du med att koordinera IT-ärenden, där du stöttar både chef och utvecklare i teamet med att resursplanera och ha en övergripande översikt av det operativa arbetet på avdelningen – allt för att skapa ett så smidigt arbetsflöde som möjligt. Du håller tät kontakt med, och stöttar affären genom att följa upp arbetet och ge statusrapporter till våra interna kunder i de uppdrag som vi hanterar.
Tjänsten har placering antingen i Sandviken eller Gimo.
Din bakgrund och personlighet
Vi söker dig som har en grundläggande gymnasieutbildning, är en van systemanvändare och som har en övergripande förståelse av IT med en grundläggande datorvana. Har du även tidigare erfarenheter av projektkoordinering och projektledning med ett agilt tillvägagångsätt ser vi det som ett stort plus, likaså med erfarenhet inom Azure DevOps. Då vi verkar både lokalt och globalt är det viktigt att du talar och skriver obehindrat både på engelska och svenska.
Din personlighet är viktig för oss! Du är en öppen och kommunikativ person som har lätt för att samarbeta med såväl kollegor som andra intressenter inom organisationen. Du är ambitiös, driven och tar egna initiativ för att få saker gjorda och du har lätt för att organisera det arbete som kommer in. Vidare är du en sann lagspelare som kan läsa av människor och se deras styrkor, vilket hjälper dig att bygga starka relationer med människor omkring dig och göra rätt bedömningar vad gäller koordinering och fördelning av arbete.
Vår kultur
På Sandvik Coromant är vi övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder. Hos oss ska du alltid känna att du kan var dig själv på jobbet. Vi vet att du då har störst möjlighet att nå din fulla potential och bidra till vår framgång. Var unik och behåll din nyfikenhet, det gillar vi!
Nyfiken på Sandvik Coromant i Gimo?
Gimo är en pärla i Östhammars kommun med lång kuststräcka, vacker skärgård, genuin landsbygd och pendlingsavstånd till Uppsala. Vår produktionsenhet har blivit utsedd till en av världens moderna och här jobbar cirka 1300 anställda med tillverkning av marknadsledande produkter inom skärande metallbearbetning.
Hur du ansöker
Välkommen med din ansökan senast 2022-06-08. Läs mer om Sandvik och ansök via home.sandvik/karriar (jobb-id: R0041224). Vi eftersträvar en öppen och rättvis rekrytering och använder olika verktyg för att möjliggöra en objektiv process. Strax efter sista ansökningsdag kan du därför få en inbjudan till att genomföra ett personlighets- och logiktest.
Kontaktinformation
Är du nyfiken och vill veta mer om den här tjänsten? Kontakta din framtida chef:
Marie Selin Strand, rekryterande chef, 070-616 13 30


Fackliga kontaktpersoner - Sandviken
Thomas Lilja, Unionen, 026-?26 66 59
Kerstin Norlén, Akademikerföreningen, 070-616 42 83
Peter Olsson-Andrée, Ledarna, 026-26 19 84


Fackliga kontaktpersoner - Gimo
Roger Jansson, Unionen, 0173-844 31
Erik Knebel, Akademikerföreningen, 0173-846 10
Mattias Lindvall, Ledarna, 0173-842 02
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services, 020-26 14 44.
Ansvarig rekryterare
Andreas Dahlén
Sandvik Coromant är en del av Sandvik-koncernen och världsledande leverantör av verktyg, verktygssystem, service och know-how till metallbearbetningsindustrin. Genom nära samarbete med universitet och högskolor, omfattande investeringar i forskning och utveckling och starka partnerskap med våra kunder skapar vi unika innovationer och sätter nya produktivitetsstandarder. Sandvik Coromant äger över 1700 patent världen över, sysselsätter över 7700 anställda och finns representerat i 150 länder.
#LI-DNI Visa mindre

Kyrkomusiker, 100%

Kyrkomusiker sökes till Sandvikens pastorat. Pastoratet har två församlingar, drygt femtio anställda och fem kyrkor. Vi har rik musikverksamhet i form av körer, konserter och en unik Cahmanorgel i en av våra kyrkor. Vi söker dig som vill vara med och utveckla musiklivet och gudstjänstlivet i församlingarna, förmedla Svenska kyrkans tro och liv genom kyrkomusiken och leda körer i alla åldrar. Tjänsten är placerad i Årsunda och Österfärnebo. Läs mer om Sandv... Visa mer
Kyrkomusiker sökes till Sandvikens pastorat. Pastoratet har två församlingar, drygt femtio anställda och fem kyrkor. Vi har rik musikverksamhet i form av körer, konserter och en unik Cahmanorgel i en av våra kyrkor. Vi söker dig som vill vara med och utveckla musiklivet och gudstjänstlivet i församlingarna, förmedla Svenska kyrkans tro och liv genom kyrkomusiken och leda körer i alla åldrar. Tjänsten är placerad i Årsunda och Österfärnebo.
Läs mer om Sandvikens pastorat på hemsidan: www.svenskakyrkan.se/sandviken Visa mindre

Bibliotekspedagog och lärare till Västerbergs folkhögskola

Ansök    Maj 5    REGION GÄVLEBORG    Bibliotekarie
Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften. Västerbergs folkhögskola ligger i Storvik, Sandvikens kommun, med goda kommunikationer och pendlingsavstånd till bland annat Gävle och Falun. Hos oss möte... Visa mer
Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften.

Västerbergs folkhögskola ligger i Storvik, Sandvikens kommun, med goda kommunikationer och pendlingsavstånd till bland annat Gävle och Falun. Hos oss möter du människor med olika bakgrund och i alla åldrar från 18 år och uppåt. Folkhögskolan ger förberedelse för resten av livet och är en utbildningsform för vuxna som vill ha formell kompetens, en yrkesutbildning, utveckla sina skapande sidor eller fördjupa sina ämneskunskaper inom olika områden. Vi är ungefär 40 medarbetare och 260 deltagare på skolan.


ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten har två delar om ca 50% vardera som delvis tangerar varandra; Bibliotekspedagog och lärare i Sv/SO.
Bibliotekspedagogdelen innebär ansvar för och utveckling av skolbiblioteket som en viktig del i folkhögskolans demokrati- och folkbildningsarbete. I nära samarbete med skolans lärare möter bibliotekspedagogen kursdeltagarna i läsfrämjande insatser, mediakunskap, informationshantering med mera, och har stor frihet att utveckla biblioteket till en central samlingspunkt på skolan.
Det ingår också att anpassa och utveckla verksamhet och tjänster för kursdeltagare med varierande bakgrund och förutsättningar. Bibliotekpedagogen registrerar inköpta böcker och hanterar boklån digitalt.

Lärare i svenska eller SO undervisar på allmän kurs, som motsvarar grundskolan och gymnasieskolan, med stor variation i upplägg och utformning. SO läses med NO i ämnesövergripande block. Allmän kurs har studieomdömen som bedömningsform. De studerande är vuxna med varierande skolbakgrund och undervisningsgrupperna består vanligtvis av 12-20 deltagare. Arbetslagsarbete och andra sedvanliga lärararbetsuppgifter ingår.
Tjänsten kan komma att delas av två sökande om arbetsgivaren finner det lämpligt.

Läs mer om våra olika förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner

KVALIFIKATIONER
Utbildning inom biblioteks- och informationsvetenskap, lärarutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig och adekvat för tjänsten.
Goda IT-kunskaper, dokumenterad MIK
Erfarenhet av biblioteksarbete liksom pedagogiskt arbete med vuxna och erfarenhet av arbete med lärplattform är meriterande
God samarbetsförmåga och vilja att samarbeta med skolans olika arbetslag, men också att ta eget ansvar.
Folkhögskolelärarexamen och/eller kunskap och erfarenhet från folkhögskola är meriterande.


ÖVRIGT
Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg.

Förvaltningen Trafik, kultur och folkhögskolor samlar vårt arbete med länets kollektivtrafik, kultur samt utbildning och folkbildning. Vi som arbetar här ser till att tåg och bussar rullar, att Gävleborg har ett aktivt kulturliv och att den som vill kan höja sin utbildningsbehörighet, växa och utvecklas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Kyrkomusiker, 100%

Kyrkomusiker sökes till Sandvikens pastorat. Pastoratet har två församlingar, drygt femtio anställda och fem kyrkor. Vi har rik musikverksamhet i form av körer, konserter och en unik Cahmanorgel i en av våra kyrkor. Vi söker dig som vill vara med och utveckla musiklivet och gudstjänstlivet i församlingarna, förmedla Svenska kyrkans tro och liv genom kyrkomusiken och leda körer i alla åldrar. Tjänsten är placerad i Årsunda och Österfärnebo. Läs mer om Sandv... Visa mer
Kyrkomusiker sökes till Sandvikens pastorat. Pastoratet har två församlingar, drygt femtio anställda och fem kyrkor. Vi har rik musikverksamhet i form av körer, konserter och en unik Cahmanorgel i en av våra kyrkor. Vi söker dig som vill vara med och utveckla musiklivet och gudstjänstlivet i församlingarna, förmedla Svenska kyrkans tro och liv genom kyrkomusiken och leda körer i alla åldrar. Tjänsten är placerad i Årsunda och Österfärnebo.
Läs mer om Sandvikens pastorat på hemsidan: www.svenskakyrkan.se/sandviken Visa mindre

Kyrkomusiker, 100%

Kyrkomusiker sökes till Sandvikens pastorat. Pastoratet har två församlingar, drygt femtio anställda och fem kyrkor. Vi har rik musikverksamhet i form av körer, konserter och en unik Cahmanorgel i en av våra kyrkor. Vi söker dig som vill vara med och utveckla musiklivet och gudstjänstlivet i församlingarna, förmedla Svenska kyrkans tro och liv genom kyrkomusiken och leda körer i alla åldrar. Tjänsten är placerad i Björksätra. Öppen för alla Vi fokuserar ... Visa mer
Kyrkomusiker sökes till Sandvikens pastorat. Pastoratet har två församlingar, drygt femtio anställda och fem kyrkor. Vi har rik musikverksamhet i form av körer, konserter och en unik Cahmanorgel i en av våra kyrkor. Vi söker dig som vill vara med och utveckla musiklivet och gudstjänstlivet i församlingarna, förmedla Svenska kyrkans tro och liv genom kyrkomusiken och leda körer i alla åldrar. Tjänsten är placerad i Björksätra.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Kundprojektledare

Sandvik Materials Technology i Sandviken söker: Kundprojektledare till Ånggeneratorrör Kom med på vår resa mot att bli ett fristående företag! Sandviks affärsområde Sandvik Materials Technology har inlett en spännande resa för att utforska möjligheten till en separat notering på Nasdaq Stockholmsbörsen - tidigast år 2022, förutsatt att omständigheterna bedöms vara rätta vid den tidpunkten. Med en tydlig riktning för vår resa framåt, med vår position so... Visa mer
Sandvik Materials Technology i Sandviken söker:
Kundprojektledare till Ånggeneratorrör


Kom med på vår resa mot att bli ett fristående företag!


Sandviks affärsområde Sandvik Materials Technology har inlett en spännande resa för att utforska möjligheten till en separat notering på Nasdaq Stockholmsbörsen - tidigast år 2022, förutsatt att omständigheterna bedöms vara rätta vid den tidpunkten. Med en tydlig riktning för vår resa framåt, med vår position som teknologiledare, progressiv kundpartner och med ett driv kring hållbarhet, strävar vi efter att bli ett ännu starkare och oberoende företag inom vår bransch.


Vi letar nu efter utmärkta medarbetare för att utveckla vår verksamhet och arbeta för att uppfylla våra ambitiösa mål. Med en stark ledarskapsstrategi och proaktiva medarbetare är vi redo att fortsätta på vår tillväxtresa genom att utvecklas industriellt genom materialteknik.


Produktionsenhet Nuclear producerar och levererar ånggeneratorrör till Kärnkraftssegmentet globalt och är en del av Business Unit Energy inom Divisonen Tube på SMT. Vår produktionsenhet ligger på Sandviks industriområde i Sandviken.


Arbetsuppgifter
I rollen som kundprojektledare leder och koordinerar du kundprojekt från order till leverans, vilket innebär att du samverkar med många olika intressenter och innehar en nyckelroll i att vi möter våra kunders krav och förväntningar. Vidare skapar och följer du upp tids- och aktivitetsplaner för kundprojekten samt koordinerar utsedda resurser. En central del av rollen är att hålla kunden uppdaterad på progress och säkerställa att kundens önskemål besvaras. En väl utvecklad kommunikationsförmåga och en bra struktur är centralt och präglas av en förmåga att både förstå och göra sig förstådd, samt skapa väl fungerande relationer såväl med kunder som produktionsenheten.


Som kundprojektledare ingår du i logistikavdelningen där du rapporterar till logistikchefen för produktionsenheten. Logistikavdelningen består av 10 kollegor med planering, beredning, skeppning, projektledning samt inköp och IT.


Din profil
Vi söker dig som har för tjänsten relevant högskoleutbildning med minst två års erfarenhet från tillverkningsprocesser, teknik eller kvalitet inom relevant industri. Alternativt har du motsvarande erfarenhet förvärvad genom liknande tjänster. Då rollen innebär många kontaktytor har du en hög servicekänsla och kan på ett enkelt sätt skapa de nätverk som behövs för rollen. Vi ser gärna att du har en förmåga och driv till att ta egna initiativ och självständigt driva frågor samt lösa de problem som uppstår längs vägen. Har du dokumenterad erfarenhet av att driva projekt samt erfarenhet av kränkraftindustrin och ”lean production” ses det som meriterande.


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som utmärks av din förmåga att skapa förtroende och bygga relationer. Du är analytisk, strukturerad och driven och gillar att jobba med ständiga förbättringar med kunden i fokus. Vidare har du god kommunikationsförmåga och kan samarbeta med våra kunder såväl som våra leverantörer och navigera genom många olika delar i en stor organisation som SMT. Då vi tillhör en global organisation är din kommunikationsförmåga mycket god och du kommunicerar obehindrat på både svenska såväl som engelska, i både tal och skrift




Att arbeta med oss
På Sandvik är vi övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder. Vi erbjuder dig stora utvecklingsmöjligheter i en global industrikoncern med förmånliga anställningsvillkor som bland annat inkluderar tjänstepension, friskvård, gruppförsäkring, förstärkt föräldrapenning, utbildningsprogram och kompetensutveckling. Välkommen till oss!


Vill du veta mer om Sandvik Materials Technology?
Besök vår hemsida eller YouTube-kanal för att lära dig mer om vår spännande verksamhet.


Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Fredrik Söderström, rekryterande chef, 070-261 33 06


För frågor angående rekryteringsprocessen, vänligen kontakta:
Per Hammas, ansvarig rekryterare, 079-098 49 50


Fackliga kontaktpersoner
Maria Sundqvist, Akademikerföreningen, 070 651 73 81
Kjell-Åke Klockervold, Ledarna, 070 314 24 43
Mikael Larsson, Unionen, 070 307 30 48


Välkommen med din ansökan senast 2022-02-20. Läs mer om Sandvik och ansök via home.sandvik/karriar, jobb-id: R0033821


Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda. Vi kommer därför inte att köpa några ytterligare annonsplatser eller tjänster för pågående rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.


Sandvik Materials Technology är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och en världsledande tillverkare av högt förädlade produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning. Spetskompetensen bygger på en integrerad produktionsplattform samt industriledande metallurgi och FoU-verksamhet. Omsättningen 2021 var drygt 13,4 miljarder SEK och antalet anställda omkring 5 500. Visa mindre

Design Engineers to Sandvik Coromant

Ansök    Dec 15    Academic Work Sweden AB    Designer
At Sandvik Coromant you will be a part of a company that encourage innovations and are always seeking to expand their knowledge. From their point of view are today’s research tomorrow’s success. Here you will work in a creative environment where you and your team will develop high quality products. A perfect opportunity for you who have experience in CAD-design seeking a position where you get to grow as both a professional and person, don’t miss the chanc... Visa mer
At Sandvik Coromant you will be a part of a company that encourage innovations and are always seeking to expand their knowledge. From their point of view are today’s research tomorrow’s success. Here you will work in a creative environment where you and your team will develop high quality products. A perfect opportunity for you who have experience in CAD-design seeking a position where you get to grow as both a professional and person, don’t miss the chance!

OM TJÄNSTEN
Academic Work is now looking for two design engineers for an assignment at Sandvik Coromant. In this position, your main focus is to participate in product development projects for new products regarding metal cutting. Your team is responsible for turning, milling and drilling products and they play a vital part in securing their customer’s success. Therefore, you also work in different knowledge development projects where the base for future products is created.

You are offered


* To be a part of a company that encourages innovation and knowledge to deliver high quality products
* Working at a company who are truly interested in your personal development and wants you to grow in your area of expertise
* Working in a team with qualified colleagues who care and support each other


As a consultant at Academic Work you are offered a great opportunity to grow as a professional, extend your network and establish valuable contacts for the future.

ARBETSUPPGIFTER
You will collaborate in multi-functional project teams in order to succeed and meet set targets. You contribute with your experience and skills in producing CAD models and drawings for product concepts, where you provide rules and data to enable automation of the manufacturing process. You have the opportunity to work with inserts or tools, depending on which team we think that you are the best match for.

Some other examples of tasks that you will work with is


* Be a speaking partner towards production in design questions
* Review today’s way of working in project manual and propose improvements
* Work with continuous improvements in daily work


During your introduction, the aim is for you to quickly be assigned a project to start working on. In order for you to have the best possible conditions to be successful in your new role, you will have an experiences colleague as a mentor.

VI SÖKER DIG SOM
In this recruitment process we will attach great importance on your personal skills and your interest for this position and Sandvik Coromant as a company.

We are looking for you who are


* Able to work independently, while also being a dedicated participant in teamwork
* Curious, creative and enjoy taking on new challenges
* Responsible and motivated to deliver high quality


On top of this, you also have


* Experience in CAD-design from previous work or education
* A relevant engineering degree
* Professional knowledge in English, as you will work in an international setting


Good knowledge of Swedish is an advantage as many of your colleagues speak Swedish.


* Start: By agreement
* Work extent: Full time
* Location: Sandviken
* This recruitment process is conducted by Academic Work. It is a request from Sandvik Coromant that all questions regarding the position are handled by
Academic Work.


Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase.

INFORMATION OM FÖRETAGET Visa mindre

Filmare

Filmare 100 procent media är en digital fullservicebyrå som levererar tjänster inom marknadsföring, webb, content, foto, film, systemutveckling, drift och support. Vi har både stora och små kunder som vi jobbar med i varierande projekt och uppdrag. Hos oss är ödmjukhet, öppen dialog och långsiktiga relationer det som gäller. Givetvis står alltid kunden i centrum hos oss! Vårt team består idag av 12 personer där två av våra befintliga fotografer agerar b-k... Visa mer
Filmare
100 procent media är en digital fullservicebyrå som levererar tjänster inom marknadsföring, webb, content, foto, film, systemutveckling, drift och support.
Vi har både stora och små kunder som vi jobbar med i varierande projekt och uppdrag. Hos oss är ödmjukhet, öppen dialog och långsiktiga relationer det som gäller. Givetvis står alltid kunden i centrum hos oss! Vårt team består idag av 12 personer där två av våra befintliga fotografer agerar b-kamera vid behov.
Nu behöver vi förstärka med en filmare som kan skapa filmmaterial i världsklass!

Vad 100 procent media kan erbjuda dig
Här har du chansen att få ett varierande och roligt jobb med högt i tak och frihet att utvecklas varje dag. Vi har kunder inom allt från offentlig sektor, industri och produktion till turism och äventyr. Detta gör att inget uppdrag är det andra likt.
Du har stor frihet att påverka uppdragen och 100 procents framtida utveckling i området. Vi jobbar i en fräsch och välkomnande miljö i nyrenoverade lokaler mitt i Sandviken, med pendlingsavstånd både till Gävle, Ockelbo och Falun. Här vill vi att våra anställda och våra kunder ska känna sig välkomna och bjuder gärna på riktigt gott kaffe (eller te) i det utförande man själv önskar. Vi samarbetar över gränserna internt och du kommer att tillhöra ett drivet team med bred kompetens som spänner över kommunikation, marknadsföring, film, foto, webb och teknik. Utanför huset kan du tanka din elbil (om du har en sån), med el som kommer från våra egna solceller, och ska du ut på uppdrag finns Vätgasbilen ”Vätis” som är vår trogne vän sen några år tillbaka. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och är kollektivanslutna.

Dina ansvarsområden
Som filmare hos 100 procent media kommer du att vara ansvarig för hela och delar av filmproduktionen. Du förbereder och ser till att utrustningen är redo och fungerande, är med i manus och storyboardsarbetet tillsammans med kunden och i de fall projektledare finns med även tillsammans med denne, genomför filmning och efterbearbetning samt redigerar och levererar projektet till kund i form av original.

Din kompetens
Vi söker dig som har jobbat några år med filmproduktion. Du har lätt för att samarbeta och uppfatta kundens kommunikationsbehov, är glad positiv och gillar varierande uppdrag. Du har öga och känsla för bra bilder, förmåga att förmedla allt ifrån fakta, berättelser, upplevelser och känslor genom linsen. Du har mycket goda kunskaper i redigering och efterbearbetning i Premiere Pro, After effects och Audition (eller motsvarande för ljudbearbetning och inspelning av ljud). Erfarenhet av animering och 3D är ett plus.
Du tycker troligtvis om teknik som är relaterad till film, både mjukvara och hårdvara, och håller dig uppdaterad inom detta. Vi tror att du även är intresserad av nyare filmtekniker och snabb produktion via mobilen och för sociala medier.


Ansökan skickas via mail till [email protected] CV och personligt brev ska finnas med i ansökan för att den ska tas i beaktande.
Sista ansökningsdag 31/1 - 2022
Kontaktperson: Per-Henrik Lind, [email protected] Visa mindre

Grafisk efterbehandling

Digital tryck. Grafisk efterbehandling. skärning, falsning, bigning samt andra moment som omfattas av digital produktion. Visa mer
Digital tryck. Grafisk efterbehandling. skärning, falsning, bigning samt andra moment som omfattas av digital produktion. Visa mindre

Services Coordinator - Rock Tools

Ansök    Okt 29    SANDVIK AB    Produktionskoordinator
Do you want to be part of something new and exciting, where innovative thinking and bold ideas are taking our services into the next era? At Sandvik, we’re frankly proud of our brilliant minds who are working together and creating innovations that our customers only thought they could dream about. With solid demands, lots of engagement, and a true passion for what we do, we continue to exceed our market expectations. For our Product Line Services team, we'... Visa mer
Do you want to be part of something new and exciting, where innovative thinking and bold ideas are taking our services into the next era? At Sandvik, we’re frankly proud of our brilliant minds who are working together and creating innovations that our customers only thought they could dream about. With solid demands, lots of engagement, and a true passion for what we do, we continue to exceed our market expectations.
For our Product Line Services team, we're on the lookout for a structured and ambitious Services Coordinator. Are you ready to step up your game and join a frontrunner in a broad, exciting and global position? Then this could be your next career step, and we're eager to meet you!
About the job
Your main responsibility involves taking on the day-to-day planning, coordination and tasks allowing us to execute strategic initiatives critical to our future success – supporting our Commercial Manager, Grinding Product Manager, Global Training Manager, and Carbide Services roles in the Services team. You develop established procedures and guidelines to provide timely and practical support to our office, business units, and departments and provide specific business-related organizational and administrative support.
If we dig into details, you keep track of, and support multiple projects within our Product Line Services:


Assist with administration in the global training role – update distribution lists for our Nano Academy learnings, proofread training and lessons for various product lines.
Ensure all project related task management boards are updated and acted upon in a timely manner and provide key insights linked to these projects
Update and maintain contract types and historic data
Follow up on raw material collection together with our global planning to ensure shipping and delivery
Maintain and update technical/system documents and procedures
Attend weekly and monthly internal and external meetings with stakeholders, keeping minutes and action plans linked to these events
Support in planning and organization of trainings, both virtual and live – invitations, meeting venues, material, documentation and other activities.

This position is based at our Rock Tools production site in Sandviken. To get a glimpse of the world you’ll be joining, take a look at this YouTube-video about our concept “You’ll never work alone”.
About you
We're looking for an individual who’s highly organized and can multitask with ease. It’s beneficial if you have an administrator background and broad knowledge of Office 365. As we’re represented worldwide, you have both cultural awareness and excellent communication skills in English. Other language skills such as Swedish, is beneficial.
Your personality is what makes us better! You have a high degree of self-motivation and identify yourself as a team player who thrives when being busy and working in the center of the circle. With a knack for problem-solving, you come up with innovative and creative solutions, and you’re eager to learn and develop with us for both personal and professional growth. Further, you have the ability to lead projects independently, effectively, and proactively – and your enthusiastic approach makes it easy for you to communicate with stakeholders across all levels.
Intrigued? Check out our exciting world!
Rock Tools delivers advanced products and solutions for the mining and construction industries, and we serve customers across all continents. We’re tech driven, innovative and entrepreneurial, and we believe that success is a team effort so we value diversity and are committed to creating an inclusive culture where people can be themselves and reach their full potential. We also give you the freedom to find that perfect mix between work, family life and interests. Visit our website, LinkedIn or Facebook to get to know us further.
How to apply?
We have an ongoing process in this recruitment, so please send your application as soon as possible and no later than November 19, 2021. Read more about Sandvik Group and apply at home.sandvik/career (Job ID: R0032969).
As we aim for an open and fair recruitment process, we utilize assessment tools to safeguard objectivity. As a first step, you’ll therefore be asked to take a personality and logic test after the last application date.
Contact us
Are you interested in learning more about this exciting position? Please contact the recruiting manager:
Dean Kangleas, VP of Product Line Services, +46 (0)70 616 49 30
Union contacts - Sweden
Per Hedman, Unionen, +46 (0)26 265?014
Rickard Andreasson, Akademikerföreningen, +46 (0)26 265?183
Linda Adamsson, Ledarna, +46 (0)26 261 601
For more information about our recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26 261 444.
Recruitment Specialist
Jessica Hill Holm
We have already decided on what advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts. Visa mindre

Web editor

Ansök    Okt 13    DWT Consulting AB    Webbdesigner
DWT Consulting is a smaller consulting company that is currently expanding. DWT has its customers mainly in Stockholm, but also in Gothenburg and Malmö. We work with both authorities and private actors. Description Basic HTML, Web editing experience, Content management system experience, Google analytics experience, Heatmap & recording tool experience, Content optimization experience Personal requirements • Publish & update content on our clients website ... Visa mer
DWT Consulting is a smaller consulting company that is currently expanding. DWT has its customers mainly in Stockholm, but also in Gothenburg and Malmö. We work with both authorities and private actors.
Description
Basic HTML, Web editing experience, Content management system experience, Google analytics experience, Heatmap & recording tool experience, Content optimization experience
Personal requirements
• Publish & update content on our clients website
• Analyze content performance
• Optimize content


Destination: If at Kista approx once a month travel to Sandviken. If Sandviken, no need to travel.
Distance work possible: Yes, 2-3 days/week
Min days/week at Clients office: 2-3 days/week Visa mindre

Customs Officer to Sandvik Materials Technology

Ansök    Aug 25    Randstad AB    Expeditör, spedition
Job description Are you structured, cooperative and service-minded with an exceptional attention to details? Then you could be our new Customs Officer who will help us ensure that the company complies with global import and export laws and regulations. Sandvik Materials Technology (SMT) has initiated an exciting journey to explore the possibility of a separate listing on the Nasdaq Stockholm Exchange. With a clear direction for our journey ahead, utilizi... Visa mer
Job description
Are you structured, cooperative and service-minded with an exceptional attention to details? Then you could be our new Customs Officer who will help us ensure that the company complies with global import and export laws and regulations.


Sandvik Materials Technology (SMT) has initiated an exciting journey to explore the possibility of a separate listing on the Nasdaq Stockholm Exchange. With a clear direction for our journey ahead, utilizing our position as technology leader, progressive customer partner and sustainability driver, we aim to become an even stronger and independent company within our industry. 

Our mission is much more than delivering good products, technology and processes – working together to develop solutions based on our customer needs, and, thereby, achieving our business goals is a better description of our daily work. With curious co-workers and safety as our first priority, we create a work environment where you can grow both personally and professionally.

We are already now starting to onboard several competences in the process to prepare for a new organizational set-up.  Join our journey towards becoming a stand-alone company!

https://www.materials.sandvik/en/about-us/our-journey-towards-an-independent-company/

Responsibilities
Your mission is to work with various tasks within the customs realm as Swedish customs declarations, customs authorizations and ensure that the company acts in compliance with the law. You also assure that declarations contain all necessary information, and request missing information if needed. Sharing your knowledge with others and finding and filling any knowledge gaps in your area of expertise are essential parts of your daily work. Additionally, you continually develop your own understanding and expertise within the field of customs. 


You will report to the Customs Manager who you will support with achieving short and long-term goals optimizing Customs operations globally. 


Work location is in Sweden: Sandviken 

Qualifications
This role requires analytical thinking with an ability to determine how a system/process should work and how changes will affect the outcome. It also requires excellent communication skills (verbal and written) in both Swedish and English, with ability to communicate within a large organization that operates in an international environment. You have an problem-solving mindset and you are self-motivated and can work independently as well as lead and coordinate different work groups of different cultures. 


We believe that you have: 
Broad experience from both operational and strategic customs management. 
Desire to manage requirements into business processes to maximize outcomes. 
A degree in Management, Logistics, Engineering, Economics, or another relevant field. 
A well-developed ability to provide support, share knowledge and deliver on demand. 



We place great value on your passion and personality, which is characterized by your exceptional attention to details and good organizational skills. You are structured, cooperative and service-minded and you always put our customers first. 

Application
Are you interested in learning more about this exciting job? Please contact: 
Anders Östlund, Recruiting manager, +46 (0)26 260 996 
Nathalie Löfvenmark, Recruitment Consultant, [email protected]


Union contacts:
Maria Sundqvist, Akademikerföreningen, +46 (0) 26 -26 39 93 
Kjell-Åke Klockervold, Ledarna, +46 (0) 26-26 30 44 
Mikael Larsson, Unionen, +46 (0) 26-26 31 66 

About the company
Sandvik Materials Technology is a business area within the Sandvik Group and a world-leading manufacturer of high value-added products in advanced stainless steels and special alloys as well as products for industrial heating. The cutting-edge expertise is based on an integrated production platform and industry-leading metallurgy and R&D. In 2020, sales were approximately 13 billion SEK with about 5000 employees. Visa mindre

Betald praktik för UI / UX Designer

Ansök    Jul 7    Bokadero AB    Webbdesigner
Nu söker vi på Bokadero en framtida stjärna som vill vara med och utveckla Bokaderos digitala upplevelse till nästa nivå! Studerar du idag eller har du på något annat sätt möjlighet att ta en betald praktikplats och få värdefull erfarenhet? Är du en naturlig relationsbyggare som trivs med mixen av kundkontakt, produktutveckling och försäljning? Vill du jobba på ett värderingsdrivet företag med stora ambitioner och en snabbväxande SaaS-produkt? Då har du ch... Visa mer
Nu söker vi på Bokadero en framtida stjärna som vill vara med och utveckla Bokaderos digitala upplevelse till nästa nivå!
Studerar du idag eller har du på något annat sätt möjlighet att ta en betald praktikplats och få värdefull erfarenhet? Är du en naturlig relationsbyggare som trivs med mixen av kundkontakt, produktutveckling och försäljning? Vill du jobba på ett värderingsdrivet företag med stora ambitioner och en snabbväxande SaaS-produkt? Då har du chansen att vara med på vår snabba, svängiga och roliga resa som vi har framför oss, som UI / UX Designer på Bokadero.
Vilka är Bokadero?
Bokadero är en digital rekryteringsplattform som förmedlar olika jobb, såsom konsultjobb, anställningar, praktikplatser, styrelsejobb m.m. I grunden har vi ett rekryteringsverktyg som förenklar för arbetsgivarnas rekryteringsprocesser.
Genom vår plattform kan arbetsgivare visa upp sitt nuvarande och framtida rekryteringsbehov och sedan enkelt hantera ansökningar som kommer in. Konsulter kan lägga upp sina profiler, paktera sina tjänster och lämna offerter på jobbuppdrag som kommer in på vår jobbportal. Vi utmanar traditionella konsultförmedlingar och framförallt talarförmedlingar med en transparent och oberoende plattform där de vanliga 25 - 50 % förmedlingsavgifterna är helt borta.
Ett av våra stora mål är att koppla ihop vår plattform med föreningslivet och bli en av de största aktörerna som stöttar föreningslivet. Vi vill dela ut 50 miljoner kr per år till föreningslivet genom att dela ut 6 % av våra intäkter.
Vi vill göra jobbet till en hobby!
Bokadero tror på att om vi tillsammans med dig utvecklar ett företag som våra medarbetare tycker är som sin hobby då kommer vi tillsammans kämpa hårdare och bry oss mer om företagets utveckling.
Vi tror att jobbet blir roligare när alla är delaktiga i företagets utveckling och när arbetsuppgifterna känns betydelsefulla. För att uppnå det lägger vi väldigt mycket eget ansvar på alla medarbetare där alla ska känna att misstag bara är en väg vi behöver vandra för att nå framgång.
Om företaget går bra så tycker vi också att våra medarbetare ska ha det lite bättre också, det gör vi genom att dela ut gemsamma bonusar till medarbetarna om vi uppnår våra målsättningar.
Dina arbetsuppgifter som UI / UX designer på Bokadero
Vi söker dig som tidigt i din karriär vill ta ansvar och få vara med och ta fram idéer på hur vi kan öka den digitala upplevelsen för våra besökare, allt från funktionalitet för befintliga kunder och flöden för att skapa fler kunder och en bättre helhet.
Bokadero består idag av flera olika affärsområden, vi tror att du skulle drivas av att ta fram förslag på hur vi kan skapa en helhet av alla affärsområden på en och samma plattform.
Du kommer jobba tätt ihop med vårt utvecklingsteam bestående av Utvecklare, Customer Success Manager, Marknad och VD. Du kommer direkt bli delaktig i våra framtida visioner med plattformen för att du ska få bästa möjlighet att skapa förslag på framtida utveckling.
Du kommer intervjua våra nyckelkunder och presentera lösningar på deras problem.
Praktiken ska vara minst 6 månader, men troligen längre. Vår förhoppning efter avslutad praktik är att du då ska kunna erbjudas anställning i vårt team och bli en nyckelperson.
Din profil
Som person ser vi att du gärna har stor drivkraft och att du trivs med stort ansvar, högt tempo och hela tiden ser lösningar istället för problem. Du är samarbetsvillig, ansvarstagande och en riktigt doer.
Vi tror att du kommer trivas extra bra i rollen om du har:
- Eller är på väg att skaffa god kunskap inom UI / UX.
- Är otroligt intresserad av digitala upplevelser.
- Behärskar Figma eller Adobe.
- Erfarenhet av att använda UI-komponentbibliotek
- Erfarenhet av att analysera data för att styra designbeslut
- Intresse av att jobba i start-ups och innovativa miljöer.
Plats
Som anställd på Bokadero kan du själv välja vart du vill arbeta från som utgångspunkt, det är meriterande för oss om du vill arbeta från en liten/medelstor stad i Sverige då vi själva brinner för landsbygden och vill bli rikstäckande. Vi har anpassat vårt arbetssätt för att alla ska kunna utgå från valfri ort.
Vi har kontinuerliga träffar på vårt huvudkontor i Söderhamn som du behöver kunna ta dig till.
Om tjänsten
Tjänsten planeras tillsättas till hösten/vintern men kan också bli en kombination av andra tjänster. Vi kommer intervjua kandidater löpande.
Praktiken är till viss del betald men du som söker ska framförallt se utmaningen och möjligheten att få vara med och förbättra vår digitala upplevelse som den största drivkraften.
Vi förväntar oss att du kan arbeta minst 20 timmar per vecka. Visa mindre

Evenemangstekniker

Ansök    Jul 7    Göransson Arena AB    Scentekniker
Vi söker nu en evenemangstekniker till Göransson Arena. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta i en miljö med ambitiösa och motiverade medarbetare. Vår kultur präglas av vår värdegrund: ”Med ett stort hjärta och massor av engagemang når vi bättre resultat” Om tjänsten Som medarbetare på evenemangsavdelningen kommer du att tillsammans med vår nuvarande evenemangsorganisation vara involverad i bolagets samtliga evenemang. I rollen som evenemangstekniker komm... Visa mer
Vi söker nu en evenemangstekniker till Göransson Arena. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta i en miljö med ambitiösa och motiverade medarbetare. Vår kultur präglas av vår värdegrund:
”Med ett stort hjärta och massor av engagemang når vi bättre resultat”
Om tjänsten
Som medarbetare på evenemangsavdelningen kommer du att tillsammans med vår nuvarande evenemangsorganisation vara involverad i bolagets samtliga evenemang.
I rollen som evenemangstekniker kommer du att vara en del i projektarbete som sträcker sig från teknisk planering tillsammans med projektledare till genomförande av evenemang främst i Göransson Arena men också i bolagets övriga lokaler. Vid uppbyggnad, genomförande, riv och efterarbete av evenemang kommer du ofta leda delar av arbetet.
Hos oss kommer du tillsammans med kollegor på bolagets evenemangsavdelning att ge våra gäster, samarbetspartners och kunder den bästa serviceupplevelsen i en spännande arbetsmiljö som rör sig från små till stora idrotts-, kultur- och företagsevenemang.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
· arenatekniker vid daglig drift och idrott-, kultur- och företagsevenemang
· stöd, hjälp och lösningar på tekniska- och IT-frågor till bolagets organisation mellan evenemang
· drift och underhåll av ljus-, ljud-, rigg-, AV-teknik och annan eventutrustning som finns i arenan
· ansvar över evenemangsavdelningens lager
Kvalifikationer
· färsk kunskap och något års erfarenhet som tekniker inom evenemangsbranschen eller motsvarande, från områden såsom ljus-, ljud-, rigg-, AV-teknik och gärna dekor
· grundläggande el-kunskaper
· goda IT-kunskaper och trygghet i de flesta operativsystem
Meriterande
· erfarenheter från AutoCAD eller motsvarande
· erfarenhet och förarbevis för höghöjdsarbete i bomlift/skylift samt truck- och hjulastarkort
· B-körkort eller högre
· goda kunskaper i engelska och flerspråkighet
Vi söker dig som brinner du för service och teknik och har några år på arbetsmarknaden. Du är en evenemangstekniker med bred kunskapsbas som är självständig, gillar att prestera, är social med hög känsla för service och problemlösning. Som person är du noggrann och kreativ och har öga för färg och form.
Om Göransson Arena AB
Göransson Arena ligger på det anrika området Jernvallen i Sandviken. Arenan ägs av Sandvikens Kommun och drivs av Göransson Arena AB.
Göransson Arena AB förvaltar förutom Göransson Arena även alla idrottshallar och -planer på Jernvallenområdet samt kommunens fotbollsplaner. Göransson Arena invigdes 2009 och är en multiarena och tack vare sin storlek och unika utformning finns möjlighet att anordna allt från mindre till riktigt stora evenemang inom idrott, kultur och näringsliv.
Övrigt
Omfattning: Heltid
Anställning: Visstidsanställning till juni 2022 med möjlighet till förlängning
Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse
Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum Visa mindre

Insert Design Engineer to Sandvik Coromant

Ansök    Jun 5    Academic Work Sweden AB    Designer
At Sandvik Coromant you will be a part of a company that encourage innovations and are always seeking to expand their knowledge. From their point of view are today’s research tomorrow’s success. Here you will work in a creative environment where you and your team will develop high quality products. A perfect opportunity for you who have an education within mechanical engineering seeking a position where you get to grow as both a professional and person, do... Visa mer
At Sandvik Coromant you will be a part of a company that encourage innovations and are always seeking to expand their knowledge. From their point of view are today’s research tomorrow’s success. Here you will work in a creative environment where you and your team will develop high quality products. A perfect opportunity for you who have an education within mechanical engineering seeking a position where you get to grow as both a professional and person, don’t miss the chance!

OM TJÄNSTEN
In this position, your main focus is to participate in product development projects for new products regarding metal cutting. Your team is responsible for turning, milling and drilling products and they play a vital part in securing their customer’s success. Therefore, you also work in different knowledge development projects where the base for future products is created.

You are offered


* To be a part of a company that encourages innovation and knowledge to deliver high quality products
* Working at a company who are truly interested in your personal development and wants you to grow in the areas that interest you
* Working in a team with qualified colleagues that care and support each other


As a consultant at Academic Work you are offered a great opportunity to grow as a professional, extend your network and establish valuable contacts for the future.

ARBETSUPPGIFTER
You will collaborate in multi-functional project teams in order to succeed and meet set targets. You contribute with your experience and skills in producing CAD models and drawings for product concepts, where you provide rules and data to enable automation of the manufacturing process.

Some example of tasks that you will work with is


* Be a speaking partner for insert design and for product care of inserts
* Review today’s way of working in project manual and propose improvements
* Work with continuous improvements in daily work


During your introduction, you will quickly be assigned a project to start working on. In order for you to have the best possible conditions to be succesful in your new role, you will have a mentor working on the same project.

VI SÖKER DIG SOM
In this recruitment process we will attach great importance on your personal skills and your interest for this position and Sandvik Coromant as a company.

We are looking for you who are


* Able to work independently, while also being a dedicated participant in teamwork
* Curious, creative and enjoy taking on new challenges
* Responsible and motivated to deliver high quality


On top of this, you also have


* A relevant engineering degree such as Mechanical Engineering
* Professional knowledge in English, as you will work in an international setting


Good knowledge of Swedish is an advantage as many of your colleagues speak Swedish. It is an additional qualification if you have experience from working with CAD from previous work, an internship or a summer job.


* Start: August/September
* Work extent: Full time
* Location: Sandviken
* This recruitment process is conducted by Academic Work. It is a request from Sandvik Coromant that all questions regarding the position are handled by
Academic Work.


Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the screening or interview phase.

INFORMATION OM FÖRETAGET Visa mindre

Språkstödjare/tolk inom Stöd och matchning

Ansök    Mar 23    Andersson, Mats    Tolk
Recruitbyme hjälper företag med rekrytering av kompetent personal, samt erbjuder utbildningar för kompetensutveckling. Vi finns med lokalkontor i Sandviken och jobbar med uppdrag över hela landet. Just nu söker vi språkstödjare/tolk för våra kommande deltagare i tjänsten Stöd och matchning. Som språkstödjare kommer du att hjälpa till med kommunikation och språkförståelsen mellan handledaren och deltagaren, vilket sker på plats i våra lokaler i Sandviken, ... Visa mer
Recruitbyme hjälper företag med rekrytering av kompetent personal, samt erbjuder utbildningar för kompetensutveckling. Vi finns med lokalkontor i Sandviken och jobbar med uppdrag över hela landet.
Just nu söker vi språkstödjare/tolk för våra kommande deltagare i tjänsten Stöd och matchning.
Som språkstödjare kommer du att hjälpa till med kommunikation och språkförståelsen mellan handledaren och deltagaren, vilket sker på plats i våra lokaler i Sandviken, alternativt via telefon.
Som person bör du ha intresse för och tycka om att hjälpa människor från olika kulturer.
God dator- och administrationsvana är också en fördel, såväl som god svenska i både tal och skrift.
Du är med i samtal och aktiviteter, som arrangeras för våra deltagare och stöttar dem i deras resa till egen försörjning.
Krav
Flytande eller mycket goda kunskaper i tal och skrift på Arabiska
Goda kunskaper i tal och skrift på Svenska
Har du andra språkkunskaper, så är det ett plus

Fördelar
Det är en fördel om du har ett bra företagsnätverk och goda kontakter med föreningslivet.
Tjänsten är en behovsanställning på timbasis. Visa mindre

Business Process Architect - PLM

What do Mars rockets, smartphones and exclusive watches have in common? – They’re all made using Sandvik Coromant tools and solutions to ensure the highest level of precision, quality and productivity! Although we usually might be recognized as an industrial company, we’re also one of the biggest IT organizations of the region, aiming to become a leader within digital solutions. Learn more about us in this YouTube video: https://youtu.be/n6R_4dWBYsc We’re ... Visa mer
What do Mars rockets, smartphones and exclusive watches have in common? – They’re all made using Sandvik Coromant tools and solutions to ensure the highest level of precision, quality and productivity! Although we usually might be recognized as an industrial company, we’re also one of the biggest IT organizations of the region, aiming to become a leader within digital solutions. Learn more about us in this YouTube video: https://youtu.be/n6R_4dWBYsc
We’re right now gearing up for big changes – such as one of the biggest current ERP implementations of the Nordic region, as well as a Product Information Management (PIM) initiative, AI and increased automation – all in order to create a seamless flow of information across our organization. We’re therefore searching for new talents to join us on this dynamic journey and strengthen our Product Information department. Being responsible for handling and providing product data for the whole company as well as for customers and partners, we’re a key player in the revolution towards a fully digitalized organization.
For our Process Development team, we’re looking for a Business Process Architect within PLM. Are you a driven people person with good communication and facilitation skills? Let’s shape the future together!
In this role, you work in the borderlands between IT and the business – optimizing and developing our processes, information and IT systems to create and maintain information about our products. Excellent information structures and data quality of product information is the key to our production and our customer offerings. You work together with your colleagues to ensure strict but flexible data, to meet the demands of our external and internal users.
You take responsibility for the design and implementation of processes and solutions for our products and services within the department. With a toolbox of methods acquired through previous experience, you have the confidence and know-how to lead us through times of constant change. Working with a holistic view, you aim for efficient product creation and engineering processes in the long-term perspective. With your solid knowledge of modeling solutions and methods, combined with good pedagogic skills, you facilitate process modeling, lead and participate in system change projects, and run workshops and pre-studies.
This position gives you the flexibility to choose your own working location within a time zone corresponding to Sweden, although some physical presence at our site in Sandviken is expected post Covid-19, to strengthen relations and keep a good team spirit.
Working for Sandvik means that every day, through your actions, you contribute to important shifts in the world. Listen to what three of your future colleagues got to say about their work at Sandvik Coromant in this Facebook video: https://fb.watch/4Aj6DCQ0Fj
What you need to succeed
University degree within a relevant field, or equivalent knowledge acquired through work
Solid experience from working with process modeling solutions
Proven track record of business process implementations in bigger organizations
Excellent English communication and networking skills

Nice to have
Experience from IT system implementations in bigger organizations
Experience from working with PLM processes and related systems
Knowledge within Agile development, such as Scrum
Swedish language skills

Does it sound like you? Hit the keyboard and apply!
Read more about Sandvik Group and apply by visiting home.sandvik/career (Job ID: R0025935).
We encourage you to apply as soon as possible, and no later than May 27, 2021. Our recruitment specialist Therese Rutqvist will take care of your application and get back to you.
Some of the perks of working at Sandvik Coromant
Bonus program
Flexible working hours
Wellness grant
Car leasing offers
Great competence and career development opportunities
Access to Benify, our benefits portal
Paid advance vacation
Employee association with a variety of events and local benefits
Supplementary parental leave

Sandvik Coromant is a market leading supplier of tools, tooling solutions and know-how for the metalworking industry, and we employ over 7 900 brilliant people all around the globe. Innovation is in our DNA and we’re proud to shape the future of manufacturing in close collaboration with our customers and partners. We believe in an inclusive, equal and open-minded culture, and we nurture our diversities to form a solid foundation for achieving great results. Do you want to know more about our business? Visit our website, LinkedIn or Facebook page.
Want to know more about this job?
Give our department manager Harriet Kjellberg a call at +46 (0)70 634 67 12
Union contacts:
Thomas Lilja, Unionen, +46 (0)26 266 659
Kerstin Norlén, Akademikerföreningen, +46 (0)70 616 42 83
Peter Olsson-Andrée, Ledarna, +46 (0)26 261 984
For more information about the recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26 261 444.
We have already decided on which advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts. Visa mindre

Information Architect

What do Mars rockets, smartphones and exclusive watches have in common? – They’re made using Sandvik Coromant tools and solutions to ensure the highest level of precision, quality and productivity! Although we usually might be recognized as an industrial company, we’re also one of the biggest IT organizations of the region, aiming to become a leader within digital solutions. We’re right now gearing up for big changes – such as one of the biggest current E... Visa mer
What do Mars rockets, smartphones and exclusive watches have in common? – They’re made using Sandvik Coromant tools and solutions to ensure the highest level of precision, quality and productivity! Although we usually might be recognized as an industrial company, we’re also one of the biggest IT organizations of the region, aiming to become a leader within digital solutions.
We’re right now gearing up for big changes – such as one of the biggest current ERP implementations of the Nordic region, as well as a Product Information Management (PIM) initiative, AI and increased automation – all in order to create a seamless flow of information across our organization. We’re therefore searching for new talents to join us on this dynamic journey and strengthen our Product Information department. Being responsible for handling and providing product data for the whole company, as well as for our customers and partners, we’re a key player in the revolution towards a fully digitalized organization.
For our Product Information to Customer team, we’re looking for an Information Architect – a self-motivated and structured problem-solver with excellent collaboration skills.
In this position, you’re an information architect as well as a data steward, making sure that we have the capability to meet future demands. You take a leading role in developing and governing Sandvik Coromant’s common product information structure, and also in setting processes, methods and standards. By prioritizing the right tasks to meet given deadlines, you roll up your sleeves and work operatively to deliver tangible results. Collaborating closely with other data stewards and architects across the organization, you build a broad network while making sure that our business has common reference points and are applying the governed information structure in a correct and efficient manner.
This position gives you some flexibility to choose your own working location, although weekly presence at our site in Sandviken is needed post Covid-19, in order to maintain strong personal networks and smooth collaboration.
Working for Sandvik means that every day, through your actions, you contribute to important shifts in the world.
Requirements
Relevant university degree
Relevant work experience, such as a Business-, Process-, Information-, or IT Architect
Data management knowledge
Experienced in working with enterprise modeling solutions
Excellent written and verbal communication skills in English

Nice to have
Work experience within information modeling and architecture
Understanding of Industry 4.0, ISO 13399, ISO 10303 and related standards
Knowledge of our Sandvik Coromant products or similar tools
Experience from change management processes
Experience of working in or leading agile teams in product owner or scrum master roles
Swedish language skills

Does it sound like you? Hit the keyboard and apply!
Read more about Sandvik Group and send us your application by visiting home.sandvik/career (Job ID: R0025323).
We encourage you to apply as soon as possible, and no later than April 25, 2021. Our recruitment specialist Therese Rutqvist will take care of your application and get back to you.
Some of the perks of working at Sandvik Coromant
Bonus program
Flexible working hours
Wellness grant
Car leasing offers
Great competence and career development opportunities
Access to Benify, our benefits portal
Paid advance vacation
Employee association with a variety of events and local benefits
Supplementary parental leave

Sandvik Coromant is a market leading supplier of tools, tooling solutions and know-how for the metalworking industry, and we employ over 7 900 brilliant people all around the globe. Innovation is in our DNA and we’re proud to shape the future of manufacturing in close collaboration with our customers and partners. We believe in an inclusive, equal and open-minded culture, and we nurture our diversities to form a solid foundation for achieving great results. Do you want to know more about our business? Visit our website, LinkedIn or Facebook page.
Want to know more?
Give the department manager Emil Ciepielewski a call at +46 (0)26 266 960.
Union contacts:
Thomas Lilja, Unionen, +46 (0)26 266 659
Kerstin Norlén, Akademikerföreningen, +46 (0)70 616 42 83
Peter Olsson-Andrée, Ledarna, +46 (0)26 261 984

For more information about the recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26 261 444.
We have already decided on which advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts. Visa mindre

Informationshanteringsstrateg på kommunledningskontoret

Som informationshanteringsstrateg kommer du få en nyckelroll där du har möjlighet att påverka utvecklingen av dagens informationshantering och framtidens arkivering i Sandvikens kommun. Tjänsten är placerad på den administrativa enheten på kommunledningskontoret som består av huvudregistrator, kommunsekreterare, arkivarie, administrativ chef och informationshanteringsstrateg. Kommunstyrelseförvaltningen arbetar med övergripande strategiska frågor med meda... Visa mer
Som informationshanteringsstrateg kommer du få en nyckelroll där du har möjlighet att påverka utvecklingen av dagens informationshantering och framtidens arkivering i Sandvikens kommun.
Tjänsten är placerad på den administrativa enheten på kommunledningskontoret som består av huvudregistrator, kommunsekreterare, arkivarie, administrativ chef och informationshanteringsstrateg.

Kommunstyrelseförvaltningen arbetar med övergripande strategiska frågor med medarbetare med hög kunskapsnivå inom flera olika områden. Förvaltningen präglas av professionalism och hjälpsamhet och arbetar utvecklingsorienterat med många olika uppdrag som kan röra allt som en kommun har inom sitt ansvarsområde. Om du vill jobba på en arbetsplats med kloka och roliga kollegor är det här stället för dig.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att utveckla och skapa förutsättningar för långsiktigt hållbara informationsstrukturer, e-arkivering, effektiv informationsförvaltning och tillhandahållande. Arbetet innebär bland annat att säkerställa en rättssäker digitalisering och sökbarhet till digital information över tid. Du kommer att jobba nära kommunens arkivarie och i tjänsten ingår även traditionella arkivarieuppgifter.

Du kommer också att vara kommunstyrelseförvaltningens dataskyddssamordnare, vilket innebär att du utvecklar och följa upp dataskyddsarbetet inom förvaltningen. Du kommer att ingå i och vara sammankallande för kommunkoncernens dataskyddsnätverk som består av samtliga nämnder och styrelsers dataskyddssamordnare samt kommunens dataskyddsombud.

Som informationshanteringsstrateg så kommer du ha följande huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Tydliggöra och vidareutveckla de processer, informationsmodeller och regler som gäller för informationshantering.
• Vara ett stöd till kommunens verksamheter i deras arbete med att upprätta dokumenthanteringsplaner.
• Granska och följa upp hanteringen av information inom kommunen.
• Söka, sekretessbedöma och lämna ut arkiverade handlingar.
• Ordna och förteckna arkiv.
• Fungera som systemförvaltare för kommunens e-arkiv.
• Samordna leveranser av digital information från verksamhetssystem till e-arkiv.
• Sammankalla kommunens dataskyddsnätverk.
• Hantera förfrågningar rörande utlämnande av registrerade personuppgifter med stöd av dataskyddsförordningen

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom arkivvetenskap eller systemvetenskap eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Du ska ha goda kunskaper om offentlighets- och sekretesslagstiftning och det är meriterande om du tidigare arbetat med processbaserad informationsstyrning, e-arkivering och förteckning av arkivhandlingar. Du är en strukturerad person som inte är främmande för utveckling. Din kommunikativa förmåga är viktig och du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du kommer ofta hantera information som innehåller sekretess, varför det är viktigt att du har en väl utvecklad fingertoppskänsla för integritet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att säkerhetsprövning kommer att genomföras i samband med rekryteringen. Provanställning kan komma att tillämpas.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 200 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Institutionstekniker till Kulturskolan Sandviken

Ansök    Okt 26    Sandvikens kommun    Teatertekniker
Kultur- och fritidskontoret ansvarar bl a för kulturskola, bibliotek, museer, evenemang, konsthall, föreningsbidrag, kulturhistoriska miljöer, idrott och friluftsliv. Kulturskolan erbjuder barn och ungdomar i kommunen undervisning, upplevelser och eget skapande inom musik, dans, teater, bild mm. Vi har en omfattande utåtriktad verksamhet med konserter, föreställningar och utställningar. Kulturskolan når också alla skolelever genom olika projekt och samarb... Visa mer
Kultur- och fritidskontoret ansvarar bl a för kulturskola, bibliotek, museer, evenemang, konsthall, föreningsbidrag, kulturhistoriska miljöer, idrott och friluftsliv.

Kulturskolan erbjuder barn och ungdomar i kommunen undervisning, upplevelser och eget skapande inom musik, dans, teater, bild mm. Vi har en omfattande utåtriktad verksamhet med konserter, föreställningar och utställningar. Kulturskolan når också alla skolelever genom olika projekt och samarbeten inom "kulturlöftet". Vi finns i anpassade lokaler i Kulturcentrum Sandviken tillsammans med folkbibliotek, litteraturhuset Trampolin, konsthall, Folkets Hus med flera och undervisar också på kommunens skolor. Tillsammans utgör vi en viktig del i Sandvikens rika kulturliv. När nu en av våra medarbetare ska börja studera söker vi en vikarierande institutionstekniker.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet handlar främst om teater-, ljud-, ljusproduktion och andra stödfunktioner inom kulturskolans verksamhet såsom IT- och teknikstöd till pedagoger. Bland arbetsuppgifterna ingår även praktiskt arbete och service knutet till verksamheteten, såsom enklare underhåll, transporter, inköp med mera. Du kommer att vara en av två tekniker i Kulturcentrum som tillsammans samarbetar kring lokaler, utrustning och arrangemang i huset.

KVALIFIKATIONER
Vi söker en självständig, praktisk, serviceinriktad och flexibel medarbetare med goda kunskaper inom ljud-, ljus- och IT-området. Högskoleutbildning eller annan likvärdig utbildning inom området är meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, god samarbetsförmåga och god organisationsförmåga. Vi ser gärna att du har ett pedagogiskt förhållningssätt och trivs med att jobba med barn och unga. Körkort för bil är ett krav. I den här rekryteringen kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Skolbibliotekarie filialföreståndare

Kultur- och fritidskontoret ansvarar bl a för kulturskola, bibliotek, museer, evenemang, konsthall, föreningsbidrag, kulturhistoriska miljöer, idrott och friluftsliv. Sandvikens folkbibliotek ligger i Kulturcentrum centralt i Sandviken. I organisationen ingår fem filialbibliotek samt Litteraturhuset Trampolin. Nu söker vi en vikarie till biblioteksfilialen i Björksätra. Björksätra bibliotek är ett integrerat skol- och folkbibliotek där du träffar människo... Visa mer
Kultur- och fritidskontoret ansvarar bl a för kulturskola, bibliotek, museer, evenemang, konsthall, föreningsbidrag, kulturhistoriska miljöer, idrott och friluftsliv.
Sandvikens folkbibliotek ligger i Kulturcentrum centralt i Sandviken. I organisationen ingår fem filialbibliotek samt Litteraturhuset Trampolin.
Nu söker vi en vikarie till biblioteksfilialen i Björksätra. Björksätra bibliotek är ett integrerat skol- och folkbibliotek där du träffar människor i alla åldrar! Vi finns vid Björksätra Mitt, i samma byggnad som Björksätraskolan.
Skolan är indelad i två byggnader, den ena inrymmer årskurs F-6 och fritidshem samt årskurs 7-9 i den andra. På skolan går 624 elever varav många från olika kulturer.

Björksätra bibliotek är nyrenoverat och står inför en nystart både i samarbetet med skolan och hur vi arbetar med allmänheten. Här arbetar en bibliotekarie och en biblioteksassistent. Personalen på våra filialbibliotek träffas både i en filialgrupp och i en arbetsgrupp med Litteraturhuset Trampolin som ger stöd i utvecklingen av verksamheten. I rollen som skolbibliotekarie ingår du även i kommunens skolbiblioteksgrupp.
Tjänsten är uppdelad 50/50 mellan skolbiblioteksarbete och filialblioteksarbete

ARBETSUPPGIFTER
Dina viktigaste arbetsuppgifter kommer att vara att planera och utveckla skolbiblioteksarbetet, etablera och vårda kontakter med lärare och skolledning samt hjälpa och guida eleverna med informationssökning och läsning.
Planeringen av skolbiblioteksarbetet är en del i att formulera en arbetsplan för Björksätra bibliotek som helhet och att tillsammans med kollegor långsiktigt planera bibliotekets service och utbud.
I arbetet ingår alla på ett filialbibliotek förekommande uppgifter, till exempel bokprat, mediehantering och tjänstgöring i disk.

KVALIFIKATIONER
• Tycka om att möta och arbeta med barn och ungdomar
• Erfarenhet av att jobba med delaktighet och bemötande
• Du är en idérik person som är bekväm med att arbeta både själv och i grupp
• Du är bra på att formulera dig i tal och skrift
• Du gillar att testa nya idéer i nya sammanhang och bygger snabbt nya nätverk
• Det är meriterande att kunna något av de språk som är vanliga bland besökare och elever, till exempel arabiska eller persiska
• Bibliotekarieutbildning eller annan utbildning inom kultur eller pedagogik som arbetsgivaren bedömer som likvärdig

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser gärna nyexaminerade bibliotekarier som vill testa sina kunskaper i en kreativ miljö, så väl som sökande med bred erfarenhet av liknande verksamhet.

ÖVRIGT
PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ.Pulsen är vår personal- och fritidsförening som erbjuder många aktiviteter och är dessutom utsedd till en av Sveriges bästa personalföreningar.

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre