Lediga jobb som Logistiker i Sandviken

Se lediga jobb som Logistiker i Sandviken. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Sandviken som finns hos arbetsgivaren.

Supply Chain Specialist

Ansök    Dec 13    Valueone AB    Logistiker
ValueOne söker en Supply Chain Specialist för ett längre konsultuppdrag hos ett globalt tekniskt drivet tillverkande företag i Gästrikland. Uppdraget är på heltid och ska tillsättas snarast. Om rollen I rollen som Supply Chain Specialist kommer du att arbeta med huvudplanering och kapacitetsplanering. I ditt ansvarsområde ingår även att sammanställa KPIer för planering och logistik. Arbetet sker i nära samarbete med leverantörer och interna intressente... Visa mer
ValueOne söker en Supply Chain Specialist för ett längre konsultuppdrag hos ett globalt tekniskt drivet tillverkande företag i Gästrikland. Uppdraget är på heltid och ska tillsättas snarast.

Om rollen

I rollen som Supply Chain Specialist kommer du att arbeta med huvudplanering och kapacitetsplanering. I ditt ansvarsområde ingår även att sammanställa KPIer för planering och logistik. Arbetet sker i nära samarbete med leverantörer och interna intressenter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Huvudplanering, primär horisont 3 - 12 månader.
Kapacitetsplanering, samla in, konsolidera och följa upp produktionsutfall per flöde.
Samla in data, sammanställa och presentera KPIer inom planering och logistik
Driva förbättringsprojekt i syfte att utveckla och effektivisera planering och logistik.
Vara behjälplig i andra diverse uppgifter och stödja avdelningschefer inom funktionen logistik och inköp.

Erfarenhet och kompetens

Den person vi söker bör ha högskoleutbildning inom exempelvis industriell ekonomi, teknik eller ekonomi. Det är också viktigt att du har minst två till fem års erfarenhet av att arbeta inom Supply Chain Management. Det är meriterande med erfarenhet inom tillverkande industri.

För att trivas i rollen är det viktigt att du är driven och kommunikativ. Vidare ser vi gärna att du är analytisk och systematisk samt duktig stakeholder manager. Tjänsten ställer krav på flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Ansökan  

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon: +46 721 43 23 79.

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ?Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Visa mindre

Planerare till Alleima

Ansök    Dec 16    Alleima EMEA AB    Logistiker
Är du intresserad av att arbeta i en spännande och varierande roll med många kontaktytor? Känns det inspirerande och utmanade att hantera snabba förändringar men att du samtidigt uppskattar processer och struktur? Sök då jobbet som Produktionsplanerare inom Precision Strip!? Strip Division inom Alleima, utvecklar, tillverkar och säljer precisionsband på den globala marknaden till kunder inom bland annat konsument,- fordons- och medicinsk industri. Vi är... Visa mer
Är du intresserad av att arbeta i en spännande och varierande roll med många kontaktytor? Känns det inspirerande och utmanade att hantera snabba förändringar men att du samtidigt uppskattar processer och struktur? Sök då jobbet som Produktionsplanerare inom Precision Strip!?


Strip Division inom Alleima, utvecklar, tillverkar och säljer precisionsband på den globala marknaden till kunder inom bland annat konsument,- fordons- och medicinsk industri. Vi är världsledande där vi verkar och strävar ständigt efter att hitta nya applikationer och segment där vi kan bidra till och lösa våra kunders utmaningar.


Din roll
På avdelningen för produktionsplanering så hanterar vi planering av material som skall gå igenom fabriken. Ditt arbete sker till största del i samarbete med vår produktion, mot våra säljenheter runt om i världen samt andra stakeholders inom vår organisation såsom marknad, kvalite och inköp.??
?Som produktionsplanerare är du den som får saker att hända och ansvarar för att skapa dagliga och långsiktiga tillverkningsplaner för produkter och produktgrupper inom Precision Strip. Du samlar in status och information kring tillverkning och behov från kunder och vår produktion. Du ansvarar även för kontakten med våra säljenheter och svarar på deras orderrelaterade frågor, ordermottagning, orderbokning och hela vägen till fakturering och leverans.?
Du planerar så att rätt material körs i rätt maskin, vid rätt tidpunkt samtidigt som du säkerställer vår lagerstatus. Tillsammans med leverantörer och dina kollegor säkerställer du att planeringen går i lås genom att skapa en anpassad struktur efter kundens behov.??



Din Profil
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom industriell ekonomi eller logistik, alternativt har du skaffat dig likvärdiga kunskaper från tidigare arbetslivserfarenhet. Några års erfarenhet inom produktionsplanering samt kunskap om material- och produktionsstyrningssystem ser vi som meriterande. Du är van användare av Office 365 och framför allt Excel. Då vi arbetar i en global miljö så krävs det att dina kunskaper i svenska och engelska är goda, både i tal och skrift.??
?Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som utmärks av engagemang, kreativitet och analytisk förmåga. Att samarbeta med andra, utvärdera olika situationer och agera utifrån nya omständigheter är naturligt för dig då du uppskattar en varierande arbetsmiljö med många olika kontaktytor, både internt och externt. Du har lätt för att se verksamheten ur sin helhet och för att se vilka åtgärder som krävs för att nå önskat resultat.??
?
Vad du kan förvänta dig av oss:
Hos oss kommer du till en arbetsplats där vi jobbar tillsammans, delar erfarenheter och tar hand om varandra.?Vi tar vara på kompetens och det finns hela tiden utvecklingsmöjligheter både som person och i arbetet.
Du får jobba och verka i en global organisation.
Tjänsten har placering i Sandviken men hos oss gör vi jobbet där det passar bäst – det innebär att vi ibland jobbar hemifrån och ibland på kontoret.?


Ytterligare information:
Välkommen med din ansökan senast 13 jan 2023. Urval och intervjuer sker löpande.


För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:?
Joa Elfsberg, rekryterande chef, 070-616 44 27?
?
Fackliga kontaktpersoner?
Lisa Lautrup, Akademikerföreningen, 070-616 80 41?
Kjell-Åke Klockervold, Ledarna, 070-314 24 43
Stefan Jonsson, Unionen, 070-396 03 00?

För frågor angående rekryteringsprocessen, vänligen kontakta:?
Elin Olsson, ansvarig rekryterare, 076-720 16 99


På Alleima (tidigare Sandvik Materials Technology) är vårt uppdrag mycket mer än att leverera högkvalitativa produkter, teknologi och processer – genom samarbete utvecklar vi de bästa lösningarna efter våra kunders behov och att det är så vi uppnår våra affärsmål är bästa sättet att beskriva vårt dagliga arbete. Med nyfikna medarbetare och säkerheten som vår första prioritet, skapar vi en arbetsmiljö där Du kan utvecklas både som person och i ditt arbete.???

Alleima noterades som fristående bolag på Nasdaq Stockholm den 31 augusti, 2022.Med en tydlig riktning för vår resa, där vi nyttjar vår position som teknologiledare, progressiv affärspartner och där vi är drivande vad gäller hållbarhet, syftar vi till att bli ett ännu starkare bolag inom vår industri.???
?
Är Du redo att anta denna utmaning tillsammans med oss? Följ med på vår resa!?
www.alleima.com Visa mindre

Logistiker

Ansök    Jan 24    Alleima Tube AB    Logistiker
Alleima och Produktionsenheten Nuclear producerar och levererar avancerade rör i de mest utmanande miljöerna på en global marknad. Vi söker dig som brinner för att effektivesera flöden och göra kunder nöjda. Inom Order to Delivery (OTD) arbetar du kundfokuserad och har ett strukturerat arbetssätt. Rollen ger dig möjligheten att skapa många kontaktytor och bidrar till att utveckla våra processer genom ditt arbete. Din roll Vi söker en medarbetare ino... Visa mer
Alleima och Produktionsenheten Nuclear producerar och levererar avancerade rör i de mest utmanande miljöerna på en global marknad. Vi söker dig som brinner för att effektivesera flöden och göra kunder nöjda. Inom Order to Delivery (OTD) arbetar du kundfokuserad och har ett strukturerat arbetssätt. Rollen ger dig möjligheten att skapa många kontaktytor och bidrar till att utveckla våra processer genom ditt arbete.




Din roll


Vi söker en medarbetare inom logistik som kommer att jobba brett med många viktiga delar inom vår process Order to Delivery (OTD). Som logistiker styr du flöden av material och information till interna som externa kunder och innebär en blandning av strategiska som operativa arbetsuppgifter.


Dagliga arbetsuppgifter innehåller:
Orderhantering från orderingång till skeppning
Exportkontroller och licenser
Koordinering av stora industrirörsprojekt.
Progressrapportering till Kund
Arbete med förkalkyler och efterkalkyler ur ett ekonomiskt perspektiv
Key-user för våra IT-system (Power BI , M3 etc)

Som Logistiker inom OTD rapporterar du till Logistikchefen för PU Nuclear och ingår i ett team av planerare, huvudplanerare och logistikutvecklare.




Om dig


Vi söker dig som har högskoleingenjörsexamen inom områdena logistik, produktion, industriell ekonomi eller arbetslivserfarenhet som är likvärdig. Vi ser gärna att du har jobbat några år med något av ovanstående områden. Du är van användare av Office 365, framförallt Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av systemen M3 och/ eller Power BI.


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som utmärks av att du är engagerad, har ett strukturerat arbetssätt och en god analytisk förmåga. Samverkande med andra i en föränderlig miljö är naturligt för dig. Du är en driven och tydlig person som har tålamod att se och arbeta med de små stegen i processer som över tid ger resultat. Då vi verkar i en internationell koncern behöver du goda kunskaper i svemsla och engelska, både i tal och skrift .






Vad du kan förvänta dig av oss


Vi bryr oss: Vi är stolta över det vi gör. Vi bryr oss om våra kunder, våra medarbetare, miljön, de samhällen där vi verkar och den framtid vi delar.
Vi levererar: Vi levererar på våra åtaganden, med ett lösningsorienterat tänkesätt gör vi det möjligt för våra kunder att vara deras allra bästa: effektivare, lönsammare och hållbarare
Vi utvecklas: Vi utvecklas ständigt. Tillsammans tar vi ledningen för att främja material, ambitioner, industrier, oss själva – och samhällen till det bättre.


Ytterligare information


För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Fredrik Söderström, rekryterande chef, +46 70 261 33 06


För frågor angående rekryteringsprocessen, vänligen kontakta:
Sara Kühner , ansvarig rekryterare, +46 76 495 02 40


Fackliga kontaktpersoner:
Maria Sundqvist, Akademikerföreningen, 070 651 73 81
Kjell-Åke Klockervold, Ledarna, 070 314 24 43
Mikael Larsson, Unionen, 070 307 30 48


Välkommen med din ansökan senast 2023-02-12




På Alleima är vårt uppdrag mycket mer än att leverera högkvalitativa produkter, teknologi och processer – genom samarbete utvecklar vi de bästa lösningarna efter våra kunders behov och att det är så vi uppnår våra affärsmål är bästa sättet att beskriva vårt dagliga arbete. Med nyfikna medarbetare och säkerheten som vår första prioritet, skapar vi en arbetsmiljö där Du kan utvecklas både som person och i ditt arbete.

Med en tydlig riktning för vår resa, där vi nyttjar vår position som teknologiledare, progressiv affärspartner och där vi är drivande vad gäller hållbarhet, syftar vi till att bli ett ännu starkare bolag inom vår industri.

Är Du redo att anta denna utmaning tillsammans med oss? Följ med på vår resa! www.alleima.com Visa mindre

Supply Chain Specialist

Ansök    Sep 28    Valueone AB    Logistiker
ValueOne söker en Supply Chain Specialist för ett längre konsultuppdrag hos ett globalt tekniskt drivet tillverkande företag i Gästrikland. Uppdraget är på heltid och ska tillsättas snarast. Om rollen I rollen som Supply Chain Specialist kommer du att arbeta med huvudplanering och kapacitetsplanering. I ditt ansvarsområde ingår även att sammanställa KPIer för planering och logistik. Arbetet sker i nära samarbete med leverantörer och interna intressente... Visa mer
ValueOne söker en Supply Chain Specialist för ett längre konsultuppdrag hos ett globalt tekniskt drivet tillverkande företag i Gästrikland. Uppdraget är på heltid och ska tillsättas snarast.

Om rollen

I rollen som Supply Chain Specialist kommer du att arbeta med huvudplanering och kapacitetsplanering. I ditt ansvarsområde ingår även att sammanställa KPIer för planering och logistik. Arbetet sker i nära samarbete med leverantörer och interna intressenter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Huvudplanering, primär horisont 3 - 12 månader.
Kapacitetsplanering, samla in, konsolidera och följa upp produktionsutfall per flöde.
Samla in data, sammanställa och presentera KPIer inom planering och logistik
Driva förbättringsprojekt i syfte att utveckla och effektivisera planering och logistik.
Vara behjälplig i andra diverse uppgifter och stödja avdelningschefer inom funktionen logistik och inköp.

Erfarenhet och kompetens

Den person vi söker bör ha högskoleutbildning inom exempelvis industriell ekonomi, teknik eller ekonomi. Det är också viktigt att du har minst två till fem års erfarenhet av att arbeta inom Supply Chain Management. Det är meriterande med erfarenhet inom tillverkande industri.

För att trivas i rollen är det viktigt att du är driven och kommunikativ. Vidare ser vi gärna att du är analytisk och systematisk samt duktig stakeholder manager. Tjänsten ställer krav på flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Ansökan  

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon: +46 721 43 23 79.

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ?Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Visa mindre

Logistikutvecklare

Ansök    Okt 20    Alleima Tube AB    Logistiker
Produktionsenheten Nuclear i Sandviken söker nu en logistikutvecklare som är spindeln i nätet i produktionsenhetens verksamhet och som vill jobba med ett brett spektrum av logistikuppgifter. Vi söker dig som brinner för effektiva flöden och nöjda kunder, samt genom ett kundfokuserat och strukturerat arbetssätt är med och utvecklar vår affär. Produktionsenhet Nuclear producerar och levererar avancerade rör i de mest utmanande miljöerna på en global marknad.... Visa mer
Produktionsenheten Nuclear i Sandviken söker nu en logistikutvecklare som är spindeln i nätet i produktionsenhetens verksamhet och som vill jobba med ett brett spektrum av logistikuppgifter. Vi söker dig som brinner för effektiva flöden och nöjda kunder, samt genom ett kundfokuserat och strukturerat arbetssätt är med och utvecklar vår affär. Produktionsenhet Nuclear producerar och levererar avancerade rör i de mest utmanande miljöerna på en global marknad. Vi erbjuder dig spännande utmaningar i en verksamhet som aldrig sover.


Häng med på vår resa och utvecklas tillsammans med oss!


Din roll
Du kommer huvudsakligen att arbeta med följande:
Värdeflödesanalyser
Utveckling av processer och verktyg för materialförsörjning
Optimera flödesdesigner för varje kundprojekt
Ständiga förbättringar av logistikprocesserna
Visualisering av planer/mål och utfall
löpande dialog/möten med kunder kring prognoser, priser och progressrapportering

Som logistikutvecklare rapporterar du till logistikchefen för PU Nuclear och ingår i ett team av planerare, huvudplanerare och kundprojektledare.


Din profil
Som person är du strukturerad i ditt arbetssätt och har en god analytisk förmåga. Du är drivande och tydlig, samtidigt som du har tålamod att jobba via de små stegen som över tid ger resultat. Du har ett genuint intresse för utveckling, en god kommunikationsförmåga och kan samverka med olika delar i en stor organisation. Hos oss får du arbeta självgående med ständigt förbättringsarbete.


Vi ser gärna att du minst har högskoleingenjörsexamen inom områdena logistik, produktion, industriell ekonomi eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har praktisk erfarenhet från ovan nämnda arbetsuppgifter samt dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt utveckla logistikprocesser. Då vi arbetar i Sverige med en internationell organisation är det viktigt att du kan kommunicera både i tal och skrift på svenska och engelska.


Vad du kan förvänta dig hos oss
En dynamisk arbetsplats där samarbete är nyckeln för att lösa den gemensamma uppgiften
Utmanande arbetsuppgifter
Kompetens- och karriärutveckling





Information


För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Fredrik Söderström, rekryterande chef, 070-261 33 06


För frågor angående rekryteringsprocessen, vänligen kontakta:
Agnes Jansson, ansvarig rekryterare, 076-495 02 40


Fackliga kontaktpersoner
Maria Sundqvist, Akademikerföreningen, 070 651 73 81
Kjell-Åke Klockervold, Ledarna, 070 314 24 43
Mikael Larsson, Unionen, 070 307 30 48




Välkommen med din ansökan senast 2022-11-10. Läs mer om Alleima och ansök via www.alleima.com, jobb-id: R0035063


På Alleima (tidigare Sandvik Materials Technology), handlar vårt uppdrag om mycket mer än att leverera högkvalitativa produkter, teknik och processer – att tillsammans utveckla lösningar baserade på våra kunders behov och därmed uppnå våra affärsmål, är ett bättre sätt att beskriva vårt dagliga arbete. Med nyfikna medarbetare och säkerhet som prioritet skapar vi en arbetsmiljö där du kan utvecklas både personligt och professionellt.


Alleima noterades som ett fristående bolag på Nasdaq Stockholmsbörsen 31 augusti 2022. Med en tydlig rikting för vår resa framåt, med hjälp av vår position som teknikledare, progressiv kundpartner och hållbarhetsdrivare siktar vi på att bli en ännu starkare aktör i vår bransch.
Är du redo att anta denna utmaning tillsammans med oss? Följ med oss på vår resa! www.alleima.com. Visa mindre

Driven logistikkoordinator för kommande uppdrag

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande hand... Visa mer
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi en driven och ansvarstagande logistikkoordinator för kommande uppdrag. I den här rollen är du ansvarig för planeringen och lagerstyrningen. Du kommer ha en flexibel roll och fungera som en länk mellan kunder och logistikavdelningen. Du har kontakt med såväl kunder som kollegor och deltar i interna logistikforum. I rollen ingår även att tillsammans med dina kollegor driva arbetet med ständiga förbättringar.

Arbetet är förlagt till dagtid och förväntas starta i slutet av sommaren.


Din profil
Vi söker dig som har en utbildning från högskola eller universitet inom logistik alternativt har motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet av att arbeta med produktionsplanering och har goda kunskaper i ERP-system. Din kommunikativa förmåga är god och du uttrycker dig väl på såväl svenska som engelska i både tal och skrift.

Vi tror att du kommer passa i den här rollen om du trivs med ansvar och gillar att vara med där det händer. Du har ett stort inre driv, är strukturerad i ditt arbetssätt och har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter. Din sociala förmåga är god och du hämtar energi i kontakt med andra människor.


Ansökan
Är det dig vi söker? Skicka då in en ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande, dock senast 2022-07-15 Om du har frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Moa Tjärnström på 073-351 27 08 alt [email protected] Visa mindre

Global Inventory and Supply Planner - Solid Round Tools

Ansök    Okt 27    AB SANDVIK Coromant    Logistiker
Sandvik Coromant is looking for an organized, networking, and self-motivated Global Inventory and Supply Planner to join our new Solid Round Tools Business Unit in Sandviken. We’re on an exciting transformation journey – where analytics and development are key elements and new ways of working forms the future. Joining our Planning team, we offer you a unique opportunity to be part of a journey to implement a new planning platform – SAP IBP for Supply Chain... Visa mer
Sandvik Coromant is looking for an organized, networking, and self-motivated Global Inventory and Supply Planner to join our new Solid Round Tools Business Unit in Sandviken. We’re on an exciting transformation journey – where analytics and development are key elements and new ways of working forms the future. Joining our Planning team, we offer you a unique opportunity to be part of a journey to implement a new planning platform – SAP IBP for Supply Chain. Are you eager to influence our planning processes, optimize our ways of working and establish broad networks across the globe? Then this is the job for you!
Your mission
In this position, your mission is to provide us with important insights, accurate information, and fact-based reports to support decision-making when it comes to planning, inventory, and supply. Performing investigations and studies, you drive different development activities and projects that supports us in creating a leaner, more efficient global supply chain. By monitoring and optimizing global stock in our distribution center network, you ensure best-in-class stock control and inventory levels of our products and are a key player in delivering plans and scenarios for short and mid-term time horizons. You also act as the main point of contact for our manufacturing units regarding supply planning, systems, processes as well as other issues related to our products. Furthermore, you offer your competent support in planning, setting, and agreeing on reliable production plans, and help us remain successful by taking an active role in the work to improve Net Working Capital and service through stock availability.
By planning and following up on inventory and supplier volume on an 18-month rolling time horizon, you find ways to optimize our supply paths in collaboration with other parts of the organization. Furthermore, you support the handling of our products life cycles and footprint changes within the planning area, which includes scenarios for ramp-ups, introductions, and phase-outs of our products. In collaboration with the rest of the team, you use your knowledge, creativity, and enthusiasm to take part in the continuous improvement work around Supply Chain Planning and contribute to developing our next generation planning solutions based on our new platform.
You’re seated in Sandviken, and we offer great flexibility when it comes to working remotely. Some global travel is normally included in the job.
Your profile
We’re looking for a Supply Chain professional with hands-on experience from supply chain and S&OP; planning, as well as materials management and inventory control. We believe you have experience of working in a similar environment. An additional background from leading projects within change management as well as experience from digitalization projects within supply chain is also desirable. You further know how to handle different scenarios and changes within a supply chain, especially when it comes to lead time, EOQ and safety stocks.
Additionally, you’re an expert user of modern ERP systems and you manage Excel and Access R. We believe that you hold a university degree in the supply chain or logistics area, and, as we act on the global arena, you also need to be fluent in written and verbal English.

Your personality truly matters! Above having the ability to generate business value from repeating metrics and patterns, we genuinely appreciate your soft skills. You’re an analytical person with a detailed and problem-solving approach, who is both skilled at, and enjoy working with change management. You’re resourceful and self-motivated with a high focus on delivering results on time. You’re also an appreciated team player – skilled at collaborating, connecting with people, and establishing new relations with people from diverse cultures. You know how to communicate and convey information in a clear way that your stakeholders easily can grasp. Add a solid passion for development and improvement – and you’re home – welcome to us!
A glimpse of our culture
At Sandvik Coromant, our people are our most valuable asset. We believe in finding that perfect mix between work and personal interest and we happily support our employees in balancing this. We believe that our diversities lead to a successful business environment, and we’re looking forward to meeting you. Meanwhile, if you want to know more about Sandvik Coromant, we recommend a visit to our website, LinkedIn, or Facebook
Application
Send your application no later than November 21, 2021. Read more about Sandvik Coromant and apply by visiting our career site

We aim for an open and fair recruitment process and utilize assessment tools to safeguard objectivity. As a first step in this process, a personality- and logic test is sent to you after last application date. (Job ID: R0034198).

Do you want to have a chat regarding this position? Or maybe just some more information? If so, contact:
Andreas Stålberg, recruiting manager, +46 (0)26 265 470

Union contacts - Sweden
Thomas Lilja, Unionen, +46 (0)26 266 659
Kerstin Norlén, Akademikerföreningen, +46 (0)26 266 069
Peter Olsson-Andrée, Ledarna, +46 (0)26 261 984
For more information about the recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26 261 444.

Recruitment Specialist
Jessica Hill Holm

We have already decided on which advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts. Visa mindre

Global Inventory and Supply Planner for Tools

Ansök    Jun 10    AB SANDVIK Coromant    Logistiker
Sandvik Coromant is looking for an experienced, organized, networking, and self-motivated Global Inventory and Supply Planner to join the planning team for Tools. We’re in an exciting transformation cycle – where analytics and development are key elements and new ways of working shape the future. Joining our Planning team in Sandviken, we offer you a unique opportunity to be part of a journey to further develop a new planning platform – SAP IBP for Suppl... Visa mer
Sandvik Coromant is looking for an experienced, organized, networking, and self-motivated Global Inventory and Supply Planner to join the planning team for Tools. We’re in an exciting transformation cycle – where analytics and development are key elements and new ways of working shape the future.
Joining our Planning team in Sandviken, we offer you a unique opportunity to be part of a journey to further develop a new planning platform – SAP IBP for Supply Chain. Are you eager to influence our planning processes, optimize our ways of working and establish broad networks across the globe? Then this is the job for you!
About the job
In this position, your mission is to provide us with important insights, accurate information, and fact-based reports to support decision-making when it comes to planning, inventory, and supply. Performing investigations and studies, you drive different development activities and projects that support us in creating a leaner, more efficient global supply chain. By monitoring and optimizing global stock in our distribution center network, you ensure best-in-class stock control and inventory levels of our products and are a key player in delivering plans and scenarios for short and mid-term time horizons.
You also act as the main point of contact for our manufacturing units regarding supply planning, systems, processes as well as other issues related to our products. You offer your competent support in planning, setting, and agreeing on reliable production plans, and help us remain successful by taking an active role in the work to improve Net Working Capital and service through stock availability.
By planning and following up on inventory and supplier volume on an 18-month rolling time horizon, you find ways to optimize our supply paths in collaboration with other parts of the organization. Furthermore, you support the handling of our products' life cycles and footprint changes within the planning area, which includes scenarios for ramp-ups, introductions, and phase-outs of our products. In collaboration with the rest of the team, you use your knowledge, creativity, and enthusiasm to take part in the continuous improvement work around Supply Chain Planning and contribute to developing our next generation planning solutions based on our new platform.
You’re seated in Sandviken, and we offer great flexibility when it comes to working remotely. Some global travel is normally included in the job.

Your profile
We’re looking for a Supply Chain professional with hands-on experience in supply chain and S&OP; planning, as well as materials management and inventory control. We believe you have experience of working in a similar environment. An additional background from leading projects within change management as well as experience from digitalization projects within supply chain is also desirable. You further know how to handle different scenarios and changes within a supply chain, especially when it comes to lead time, EOQ and safety stocks.
Additionally, you’re an expert user of modern ERP systems and you manage Excel and Access comfortably. We believe that you hold a university degree in the supply chain or logistics area, and as we act on the global arena, you also need to be fluent in written and verbal English.
Your personality truly matters! Above having the ability to generate business value from repeating metrics and patterns, we genuinely appreciate your soft skills. You’re an outgoing and analytical person with a detailed and problem-solving approach, who is both skilled at and enjoys working with change management.
You’re resourceful and self-motivated with a high focus on time management. You’re also an appreciated team player – skilled at collaborating, connecting with people, and establishing new relations with people from diverse cultures. You know how to communicate and convey information in a clear way that your stakeholders can easily grasp. Add a solid passion for development and improvement – and you’re home – welcome to us!

Our culture
Innovation is in our DNA and we are proud to shape the future of manufacturing in close collaboration with our customers and partners. We believe in an inclusive, equal and open-minded culture, and we nurture our diversities to form a solid foundation for achieving great results.?Add fair and rewarding benefits, as well as many different career options.?Are you intrigued??Visit?our?website,?LinkedIn?or?Facebook page?to get to know us further.?

How to apply
Send your application no later than August 8, 2022. Read more about Sandvik Group and apply at home.sandvik/career (Job ID: R0042247). As we aim for an open and fair recruitment process, we utilize assessment tools to safeguard objectivity. Shortly after the last application date, you’ll therefore be asked to take a personality and logic ability test.

Contact information
Are you curious to know more about this position? Contact your future manager:
Thomas Eriksson, recruiting manager, +46 (0)70-248 95 16

Union contacts
Thomas Lilja, Unionen, +46 (0)26-26 66 59
Kerstin Norlén, Akademikerföreningen, +46 (0)70-616 42 83
Peter Olsson-Andrée, Ledarna, +46 (0)26-26 19 84
For more information about the recruitment process, please contact HR Services at +46 (0)26-261?444.

Recruitment Specialist
Tanja Benavides
Sandvik Coromant is part of the global industrial engineering group Sandvik and is at the forefront of developing manufacturing tools and machining solutions, with knowledge that drives the industry standards and innovations demanded by the metalworking industry now and in the next industrial era. Collaborations with educational institutions, extensive investment in research and development and strong customer partnership ensure the development of machining technologies that change, lead and drive the future of manufacturing. Sandvik Coromant owns over 1700 patents worldwide, employs around 7700 staff, and is represented in more than 150 countries. Visa mindre

Trade Compliance Specialist

Ansök    Nov 2    SANDVIK AB    Logistiker
At the Supply Chain function within Sandvik Mining and Rock Solutions and division?Rock Tools, we’re responsible for all services connected to our supply chain and logistics processes within the division. Balancing costs and service levels is a daily challenge for us, and our aim is to provide every single customer with the right product at the right time, without building excessive stock on our part. We’re currently looking for a Trade Compliance Special... Visa mer
At the Supply Chain function within Sandvik Mining and Rock Solutions and division?Rock Tools, we’re responsible for all services connected to our supply chain and logistics processes within the division. Balancing costs and service levels is a daily challenge for us, and our aim is to provide every single customer with the right product at the right time, without building excessive stock on our part.
We’re currently looking for a Trade Compliance Specialist to join us in Sandviken, and we offer you great opportunities for development in our truly global organization!
About the job
In this role, your main mission is to lead our trade compliance work and actively drive us towards a higher maturity within the field. You align on trade compliance strategies and goals with the division management and our Trade Compliance team, while building and maintaining a network of compliance contacts within the division to secure ownership and responsibility of trade compliance areas.
Other tasks included in your responsibility are:


Supporting of all projects, process owner initiatives and logistics services by completing relevant analysis and reports and developing reporting tools
Ensuring alignment of tools, training best practices and processes across all regions
Governing the Trade Compliance self-assessment
Supporting our Rock Tools Logistic transformation program with focus on cost, innovation and sustainable development
Acting as a first point of contact for escalations and unresolved queries from the operational team and the regions
Participating in projects as a subject matter expert
Project management

About you
To thrive in this position, you need experience of logistics sourcing and project management, preferably within spare parts logistics and the manufacturing industry. With subject matter expertise within freight processes and trade compliance, you know everything about customs, export control and trade agreements. You’re used to working in the Office 365 suite, especially Excel, and its advantageous with knowledge of Lean, Six Sigma and Power BI. As we act in a global setting, you must be fluent in English, while skills in Swedish are beneficial.
We value your personal qualities – characterized by an organized, structured and process-oriented approach. You combine this with a passion for change and you’re a proactive initiator. As a good team player, you share knowledge and offer support where you see the needs.
About us?
We’re tech driven, innovative and entrepreneurial, and we believe that success is a team effort so we?value?diversity?and are committed to creating an inclusive culture?where people can be themselves and reach their full?potential. We also?give you the freedom to find?that?perfect mix between work, family life and interests.
How to apply?
Please send us your application no later than November 17, 2021. Apply in Workday or by visiting the Job Opportunities section on the intranet (Job ID: R0032822). This job ad is aimed for those currently working within Sandvik Group.


We aim for an open and fair recruitment process, we utilize assessment tools to safeguard objectivity. As a first step, you’ll therefore be asked to take a personality and logic test after the last application date.
Contact us
Are you interested in learning more about this exciting job? Please contact:
Fredrik Olsson, Head of Logistics, +46 (0)26 262 218
Union contacts - Sweden
Per Hedman, Unionen, +46 (0)26 265?014
Rickard Andreasson, Akademikerföreningen, +46 (0)26 265?183
Linda Adamsson, Ledarna, +46 (0)26 261 601
For more information about the recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26 261 444.
Recruitment Specialist
Magnus Pålsson

We have already decided on what advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts. Visa mindre

KUNDFOKUSERAD & LOGISTIKKUNNIG? VI VILL VETA MER OM DIG

Sandvik Materials Technology (SMT) är en världsledande producent inom rostfritt stål och special-legeringar utvecklade i nära samarbete med våra kunder. Produktionsenhet Nuclear producerar och levererar rör till Kärnkraftssegmentet globalt och söker nu en Logistiker med placering i Sandviken. Arbetsuppgifter Som Logistiker har du ansvar för att hålla en nära kontakt med våra största kunder samt PU:ts produktionsorganisation för att synkronisera efterfråg... Visa mer
Sandvik Materials Technology (SMT) är en världsledande producent inom rostfritt stål och special-legeringar utvecklade i nära samarbete med våra kunder. Produktionsenhet Nuclear producerar och levererar rör till Kärnkraftssegmentet globalt och söker nu en Logistiker med placering i Sandviken.

Arbetsuppgifter
Som Logistiker har du ansvar för att hålla en nära kontakt med våra största kunder samt PU:ts produktionsorganisation för att synkronisera efterfrågan och produktionsflödet på bästa vis. Kommunikationsförmåga är centralt och präglas av en förmåga att både förstå och göra sig förstådd, samt skapa väl fungerande relationer.

Att balansera planer med en förmåga att se och agera på det som händer i stunden är centralt i rollen. Vidare är det en nyckeluppgift att bidra till bestående utveckling som gör skillnad i vardagen, för såväl våra kunder som för individer och grupper internt. En hörnsten i arbetet är att ha en struktur som gör det mycket tydligt för alla runt omkring hur vi ligger till i förhållande till våra planer. Samarbetet mellan alla intressenter som finns runt vår affär är också en viktig hörnsten.

Som Logistiker rapporterar du till logistikchefen för produktionsenheten.
På logistikavdelning arbetar 10 kollegor med planering, beredning, skeppning samt projektledning, inköp och IT som ansvarsområden.

Din profil
Vi söker dig som är högskoleutbildad inom logistik med flerårig branscherfarenhet från ståltillverkning eller motsvarande industri. Erfarenhet av kärnkraftindustrin samt lean production är meriterande.

”Service-minded” är ett ord som du identifierar dig med. Vidare är ditt genuina intresse för utveckling centralt i dig och du har en god förmåga att se människor och möta dem där de är – alltid i relation till uppgiften. Detta gör du bl.a. genom att vara nyfiken och stödjande. Vi ser gärna att du har ett systematiskt arbetssätt samt en god förmåga till helhetssyn. Det är viktigt att du har ett driv i dig och kan vara tydlig, och samtidigt ha tålamod för att se och jobba via de små stegen som över tid ger resultat. Visualisera och motivera planer och aktiviteter för att skapa engagemang och delaktighet är något som skall ligga dig varmt om hjärtat

Vidare har du god kommunikationsförmåga och kan samarbeta såväl med våra kunder, som våra leverantörer, samt med olika delar i en stor organisation som Sandvik. En stor del av kommunikationen, såväl tal som skrift är på engelska.

Vad tycker vi är spännande med rollen?
Rollen är spindel i nätet i produktionsenhetens verksamhet och innehåller ett brett spektrum av logistikuppgifter. Vi söker någon som brinner för effektiva flöden och nöjda kunder, och som genom ett kundfokuserat och strukturerat arbetssätt är med och utvecklar vår affär.

Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Fredrik Söderström, rekryterande chef, 070-261 33 06
Helena Bäck, HR chef, 070-224 52 36

Fackliga kontaktpersoner
Maria Sundqvist, Akademikerföreningen, 026-26 39 93
Kjell-Åke Klockervold, Ledarna, 026-26 30 44
Mikael Larsson, Unionen, 026-26 31 66


Välkommen med din ansökan senast 2021-09-19. Läs mer om Sandvik och ansök via home.sandvik/karriar, jobb-id: R0031955.

För frågor angående rekryteringsprocessen, vänligen kontakta:
Marie from, ansvarig rekryterare, 026-26 03 11

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda. Vi kommer därför inte att köpa några ytterligare annonsplatser eller tjänster för pågående rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.

Sandvik Materials Technology är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och en världsledande tillverkare
av högt förädlade produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell
värmning. Spetskompetensen bygger på en integrerad produktionsplattform samt industriledande metallurgi
och FoU-verksamhet. Omsättningen 2020 var drygt 13,6 miljarder SEK och antalet anställda omkring 5 000. Visa mindre

Mechanical Manager

Headquartered in Ireland, delivering throughout Europe, Winthrop Engineering & Contracting is a leading engineering company employing approximately 600 people in 2021. Due to continued expansion, we are pleased to announce that we are currently seeking an experienced Mechanical Manager to join our team. This position will be based in Sandviken The Mechanical Manager will oversee a team of Mechanical Supervisors and Sub Contractors as they carry out Mech... Visa mer
Headquartered in Ireland, delivering throughout Europe, Winthrop Engineering & Contracting is a leading engineering company employing approximately 600 people in 2021. Due to continued expansion, we are pleased to announce that we are currently seeking an experienced Mechanical Manager to join our team. This position will be based in Sandviken
The Mechanical Manager will oversee a team of Mechanical Supervisors and Sub Contractors as they carry out Mechanical installation within a large Mechanical system and ensure the project program is kept. The Mechanical Manager must be effective at motivating their team, as well as giving a frank but constructive assessment of the work done.
Reporting to: Project Manager
Responsibilities:
Management of site Quality Assurance in conjunction with the QA Manager.
Management of Project Schedule in conjunction with the Project Team
Ensure the labor requirements are met and maintained as per project program requirements.
Ensuring the quality of the works is maintained at a high level.
Management of Sub Contractors activities and progress against the schedule & manpower trackers.
Ensure that all variations and delays are notified to Project Management.
Ensuring all plant materials onsite are as per agreed specifications.
Ensuring all delivered materials are coordinated and stored in a safe and secure manner.
Assistance with the close out of all project items including O&M Manuals, Punch List, Safety File, QA File, Materials- all with the support of the site Project Manager


Skills, qualification & experience:
Relevant Mechanical Qualification essential eg. B. Eng Degree, City & Guilds Certificate, HNC / BTEC or NVQ
5 years of previous experience in a similar role, within a Mechanical and Electrical contracting environment is essential
Data Center experience is advantageous
Excellent organizational, communication and time management skills
Proficiency in the use of MS Word & Excel is required Visa mindre

Huvudplanerare

Sandvik Materials Technology Rock Drill Steel i Sandviken söker: Huvudplanerare Sandvik Materials Technology (SMT) är en världsledande producent inom rostfritt stål och special-legeringar som ständigt utvecklas i ett nära samarbete med våra kunder. Vår nyfikenhet och starka drivkraft att utveckla och förbättra värdeskapande produkter och tjänster gör att vi ständigt ligger i innovationens framkant inom industrin. Vi arbet... Visa mer
Sandvik Materials Technology Rock Drill Steel i Sandviken söker:
Huvudplanerare


Sandvik Materials Technology (SMT) är en världsledande producent inom rostfritt stål och special-legeringar som ständigt utvecklas i ett nära samarbete med våra kunder. Vår nyfikenhet och starka drivkraft att utveckla och förbättra värdeskapande produkter och tjänster gör att vi ständigt ligger i innovationens framkant inom industrin. Vi arbetar utifrån visionen ”We set the industry standard” och vår strävan efter att hela tiden bli bättre och dela framgångar avspeglar sig i vår vardag.


SMT har påbörjat en spännande resa. Nu undersöks möjligheten att noteras separat på Nasdaq/ Stockholmsbörsen som ett självständigt bolag - redan 2022 om förutsättningarna är de rätta. Med en tydlig riktning för vår väg framåt och genom den ledande position vi har inom vår teknologi – som partner till våra kunder och som drivande inom hållbarhet – strävar vi efter att stå ännu starkare som självständigt bolag i vår bransch.


Har du ett stort logistikintresse samt vilja och ambition att utveckla dig själv, såväl som logistikgruppen och verksamheten? Är du duktig på att knyta kontakter och trivs med att tillsammans med andra arbeta fram effektiva lösningar för verksamhetens bästa? Då är Huvudplanerare på Borrstål en härlig möjlighet för dig. Vi söker nu en Huvudplanerare till en spännande och omväxlande miljö med många utmaningar.


Arbetsuppgifter
I rollen som en av två huvudplanerare på borrstål så kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara:
Säkerställa underlag för materialplanering och produktionsplanering.
Balansera tillgång och efterfrågan på ett så effektivt sätt som möjligt med hänsyn till kapacitetsbegränsningar, logistikprestanda samt effektivt resursutnyttjande.
Driva och utveckla sälj- och kapacitetsplaneringen i syfte att uppnå en så effektiv hantering av prognoser och behovsplanering som möjligt.
Arbeta med utveckling av det egna arbetsområdet.



Arbetet sker i nära kontakt med Flödeschefer i produktionen, teknikavdelningen, leverantörer och kunder för att säkerställa att vi lyckas med vårt uppdrag.


Din profil
Vi söker dig som har en relevant utbildning med inriktning mot logistik, gärna på högskolenivå, samt erfarenhet från liknande arbete. Har du kunskaper i M3 så är det meriterande. Goda kunskaper i excel är en förutsättning för att lyckas i rollen. Då vi arbetar med ständiga förbättringar ser vi gärna att du är initiativtagande och ansvarsfull med förmåga att arbeta självständigt likväl tillsammans med andra. Vi lägger stor vikt vid att du kan se och hantera frågeställningar och möjligheter ur olika perspektiv. Vi erbjuder dig en spännande och kreativ miljö där du har stor möjlighet att påverka ditt eget arbete och för rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter.


Då vi arbetar lokalt och tillhör en global organisation behöver du ta dig fram obehindrat på svenska samt goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt.




Att arbeta med oss
På Sandvik är vi övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder. Vi erbjuder dig stora utvecklingsmöjligheter i en global industrikoncern med förmånliga anställningsvillkor som bland annat inkluderar tjänstepension, friskvård, gruppförsäkring, förstärkt föräldrapenning, utbildningsprogram och kompetensutveckling. Välkommen till oss!


Vill du veta mer om Sandvik Materials Technology?
Besök vår hemsida eller YouTube-kanal för att lära dig mer om vår spännande verksamhet.




Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Daniel Lundberg, rekryterande chef, 070 339 85 29


Fackliga kontaktpersoner
Maria Sundqvist, Akademikerföreningen, 070 651 73 81
Kjell-Åke Klockervold, Ledarna, 070 314 24 43
Mikael Larsson, Unionen, 070 307 30 48


Välkommen med din ansökan senast 2021-11-14. Läs mer om Sandvik och ansök via home.sandvik/karriar, jobb-id: R0033161


För frågor angående rekryteringsprocessen, vänligen kontakta:
Per Hammas, ansvarig rekryterare, 079-098 49 50


Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda. Vi kommer därför inte att köpa några ytterligare annonsplatser eller tjänster för pågående rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.




Sandvik Materials Technology är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och en världsledande tillverkare av högt förädlade produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning. Spetskompetensen bygger på en integrerad produktionsplattform samt industriledande metallurgi och FoU-verksamhet. Omsättningen 2020 var drygt 13,6 miljarder SEK och antalet anställda omkring 5 000. Visa mindre

Global Inventory and Supply Planner

Ansök    Maj 27    AB SANDVIK Coromant    Logistiker
Sandvik Coromant is looking for an organized, networking and self-motivated Global Inventory and Supply Planner to join our new Solid Round Tools Business Unit in Sandviken. We’re on an exciting transformation journey – where analytics and development are key elements and new ways of working forms the future. Joining our Planning team, we offer you a unique opportunity to be part of a journey to implement a new planning platform – SAP IBP for Supply Chain.... Visa mer
Sandvik Coromant is looking for an organized, networking and self-motivated Global Inventory and Supply Planner to join our new Solid Round Tools Business Unit in Sandviken. We’re on an exciting transformation journey – where analytics and development are key elements and new ways of working forms the future. Joining our Planning team, we offer you a unique opportunity to be part of a journey to implement a new planning platform – SAP IBP for Supply Chain. Are you eager to influence our planning processes, optimize our ways of working and establish broad networks across the globe? Then this is the job for you!

Your mission
In this position, your mission is to provide us with important insights, accurate information and fact-based reports to support decision-making when it comes to planning, inventory and supply. Performing investigations and studies, you drive different development activities and -projects that supports us in creating a leaner, more efficient global supply chain. By monitoring and optimizing global stock in our distribution center network, you ensure best-in-class stock control and inventory levels of our products and are a key player in delivering plans and scenarios for short and mid-term time horizons. You also act as the main point of contact for our manufacturing units regarding supply planning, systems, processes as well as other issues related to our products. Furthermore, you offer your competent support in planning, setting and agreeing on reliable production plans, and help us remain successful by taking an active role in the work to improve Net Working Capital and service through stock availability.

By planning and following up on inventory and supplier volume on an 18-month rolling time horizon, you find ways to optimize our supply paths in collaboration with other parts of the organization. Furthermore, you support the handling of our products life cycles and footprint changes within the planning area, which includes scenarios for ramp-ups, introductions, and phase-outs of our products. In collaboration with the rest of the team, you use your knowledge, creativity, and enthusiasm to take part in the continuous improvement work around Supply Chain Planning and contribute to developing our next generation planning solutions based on our new platform.

Some global travel is normally included in the job. However, due to the pandemic situation, we’re currently even more digital than usual in our ways of working.

Your profile
We’re looking for a Supply Chain professional with hands-on experience from supply chain and S&OP; planning, as well as materials management and inventory control. We believe your career includes at least three years’ experience working in a global, multi-site environment. An additional background from leading projects within change management as well as experience from digitalization projects within supply chain is also desirable. You further know how to handle different scenarios and changes within a supply chain, especially when it comes to lead time, EOQ and safety stocks.
Additionally, you’re an expert user of modern ERP systems and you manage Excel and Access on a highly skilled level. We believe that you hold a university degree in the supply chain or logistics area, and, as we act on the global arena, you also need to be fluent in written and verbal English.
Your personality is very important to us! You’re an analytical person with a detailed and problem-solving approach, who is both skilled at, and enjoy working with change management. You have the ability to generate business value from repeating metrics and patterns, and you’re resourceful and self-motivated as you get the job done in a timely manner. You’re also an appreciated team player – skilled at collaborating, connecting with people, and establishing new relations, and you know how to easily communicate and convey information in a clear way. Add a passion for development and improvements – and you’re home!
At Sandvik Coromant, we believe that diversity of experience, perspective and background leads to a better environment for our employees, our business and our customers. We’re looking forward to meeting you!

Application
Send your application no later than June 18, 2021. Read more about Sandvik Coromant and apply by visiting our career site (Job ID: R0026310).

Do you want to have a chat regarding this position?
Or maybe just some more information? If so, contact:
Andreas Stålberg, recruiting manager, +46 (0)26 265 470

Union contacts - Sweden
Thomas Lilja, Unionen, +46 (0)26 266 659
Kerstin Norlén, Akademikerföreningen, +46 (0)26 266 069
Peter Olsson-Andrée, Ledarna, +46 (0)26 261 984

For more information about the recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26?261?444.

Recruitment Specialist
Jessica Hill Holm

We have already decided on which advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts. Visa mindre

Regional Demand Planner

Ansök    Maj 26    SANDVIK AB    Logistiker
For Sandvik Mining and Rock Solutions and division Rock Tools in Sandviken, we’re now looking for someone who wants to significantly develop your supply chain skills as our Regional Inventory and Demand Planning Specialist with responsibility for the European region. This is a great opportunity to enhance your strategic planning competence and build a broad international network by combining your true analytical skills with your talent for stakeholder mana... Visa mer
For Sandvik Mining and Rock Solutions and division Rock Tools in Sandviken, we’re now looking for someone who wants to significantly develop your supply chain skills as our Regional Inventory and Demand Planning Specialist with responsibility for the European region. This is a great opportunity to enhance your strategic planning competence and build a broad international network by combining your true analytical skills with your talent for stakeholder management!

What we do?
The Demand and Logistics organization within division Rock Tools ensures a solid foundation for delivering products and meeting forecasts of customer demands by analyzing data, spotting trends and planning the most efficient ways to produce our tools. Brining your knowledge and experience into the equation, you play a vital part in our success!

Your mission – enhance our inventory and demand operations by analysis and collaboration
In this position, you interact with our sales teams in Europe, CIS, West Africa and the Middle East to drive the sales and operations planning processes – enabling us to carry out production plans and manage relevant stock levels at warehouses around the region. You spot trends and analyze data in a state-of-the-art planning tool, and you undertake weekly operational plans with consideration to KPIs such as fill rate, forecast accuracy, warehouse inventory levels and net working capital.

Furthermore, you actively drive and implement development activities in our region, and you initiate new ways of working with systems, processes and documentation. Collaboration is key to our success, and you’re an important speaking partner and sounding board to our global Supply Chain Development team, our sales organization and other relevant stakeholders.

Your character – a strategic specialist with passion for stakeholder management
We’re looking for someone with a degree in Supply Chain Management, Logistics or Industrial Economy, or equivalent experience and competence gained from a working career. A plus for us is if you have a few years’ experience from working within this area, as well as knowledge of using MS Office and specifically Excel in forecast and product planning. Any knowledge or experience of working with ERP systems is also positive. As we’re a truly global organization, you need excellent written and verbal skills in English, while additional skills in Swedish is a plus.

Your personality makes us better! Being analytical and strategic, you have a natural ability to plan and
forecast numbers and statistics, and you truly enjoy understanding how your findings affect our business.
You’re also creative and seek improvements in your daily work, enabling you to actively solve problems. With excellent collaboration and communication skills, you build both trust and strong networks, and you inspire and challenge your stakeholders in performing accurate reporting and planning.

Our culture
We’re tech driven, innovative and entrepreneurial, and we believe that?success is a team effort so we?value?diversity?and are committed to creating an inclusive culture?where people can be themselves and reach their full?potential. We also?give you the freedom to find?that?perfect mix between work, family life and interests.?Visit our?website,?LinkedIn?or?Facebook?to get to know us further.

How to apply?
We look forward to your application and ask you to please make sure that we have it before June 20, 2021.
Read more about Sandvik Group and apply at home.sandvik/career (Job ID: R0027951).

Contact information
For further information about this position, please contact:
Olle Hansson, Regional Manager Demand Planning and Logistics, +46 (0)70 650 57 43

Union contacts - Sweden
Per Hedman, Unionen, +46 (0)26 265?014
Rickard Andreasson, Akademikerföreningen, +46 (0)26 265?183
Linda Adamsson, Ledarna, +46 (0)26?261?601

For more information about the recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26 261 444.

Recruitment Specialist
Christian Richtnér


We have already decided on which advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts. Visa mindre

Logistics Development Lead

Ansök    Jun 11    SANDVIK AB    Logistiker
Within Sandvik Mining and Rock Solutions and division Rock Tools, we deliver advanced products and solutions for the mining and construction industries, serving customers across all continents. In line with our visions, culture and values, our ambition is to drive important shifts and advance the world through engineering, and we aim for nothing but world-class in all our operations. At our Supply Chain function, we’re responsible for all services connecte... Visa mer
Within Sandvik Mining and Rock Solutions and division Rock Tools, we deliver advanced products and solutions for the mining and construction industries, serving customers across all continents. In line with our visions, culture and values, our ambition is to drive important shifts and advance the world through engineering, and we aim for nothing but world-class in all our operations.
At our Supply Chain function, we’re responsible for all services connected to the supply chain and logistics processes within Rock Tools. Balancing costs and service levels is a daily challenge for us, and our aim is to provide every single customer with the right product at the right time, without building excessive stock on our part. We’re currently looking for a Logistics Development Lead to join us in Sandviken, and we offer you great opportunities for development in our truly global organization!
Your mission – actively promote improvements in logistics aligned with stakeholders across functions
In this position, you’re part of a team working globally with supply chain management and logistics. Your responsibilities include identifying ways to improve effectiveness and efficiency, including global freight and warehouse operation, as well as managing projects to achieve performance improvements. You also work on developing a common performance management system – to measure quality, on-time delivery, service levels and costs – and you’re defining and implementing analytical tools and technologies to support day-to-day operations. In addition, you create a system to track savings and your initial focus is to implement new ideas in our logistics plan, partly based on monitoring previous methods but also by suggesting new ideas.
Your character – a devoted networker with an eye for the big picture and small details
We are looking for someone with a university degree in logistics. You have a background in logistics within a global organization, and it´s highly advantageous if you also have experience from developing and driving projects, as well as an interest in global freight. In addition, you have solid IT knowledge, especially in Excel, and experience from analyzing data to improve logistics processes. As we act on the global stage, we like to see that you have the ability to express yourself in a clear manner in English, both verbally and in writing, and skills in Swedish is a plus.
Your personality fascinates us! You are driven by your passion for development – and have the ability to see where it’s needed – and you’re always striving towards improvement. With your excellent communication skills, you easily build and maintain good relationships with stakeholders, and by utilizing your analytical and strategic mindset, you quickly adjust to new situations and understand subject matters.
At Sandvik, we believe that diversity of experience, perspectives, and background leads to a better environment for our employees, our business, and our customers. We’re looking forward to meeting you!
About us???
We’re tech driven, innovative and entrepreneurial, and we believe that?success is a team effort so we?value?diversity?and are committed to creating an inclusive culture?where people can be themselves and reach their full?potential. We also?give you the freedom to find?that?perfect mix between work, family life and interests.?Visit our?website,?LinkedIn?or?Facebook?to get to know us further.?????
Application
Send your application no later than July 4, 2021.
Read more about Sandvik Group and apply at home.sandvik/career (Job ID: R0029163).
Contact information
For further information about this position, please contact:
Fredrik Olsson, Head of Logistics, +46 (0)26 262 218
Union contacts
Per Hedman, Unionen, +46 (0)26 265 014
Rickard Andreasson, Akademikerföreningen, +46 (0)26 265 183
Linda Adamsson, Ledarna, +46 (0)26 261 601
For more information about the recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26 261 444.
Recruitment Specialist
Magnus Pålsson
We have already decided on which advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts. #LI-DNI Visa mindre

Ledig jobb som dataanalytiker

Ansök    Jun 24    Manpower AB    Logistiker
Det här är ett konsultuppdrag som varar ett år med start snarast, dock senast 2020-08-01. Tillsättning av tjänsten sker löpande varpå vi emotser din ansökan så fort som möjligt. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare som är ett ledande företag i sin bransch. Ledigt jobb som Dataanalytiker i Sandviken Just nu söker vi på Manpower fler talanger till olika uppdrag med varierande längd. Fördelen med att vara anställd h... Visa mer
Det här är ett konsultuppdrag som varar ett år med start snarast, dock senast 2020-08-01.
Tillsättning av tjänsten sker löpande varpå vi emotser din ansökan så fort som möjligt.
Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare som är ett ledande företag i sin bransch.

Ledigt jobb som Dataanalytiker i Sandviken

Just nu söker vi på Manpower fler talanger till olika uppdrag med varierande längd. Fördelen med att vara anställd hos oss är att du får trygghet och stabilitet samtidigt som dina arbetsdagar blir väldigt omväxlande. Det bästa med att arbeta hos oss är möjligheten att få tillämpa olika typer av kunskaper, att ständigt ställas inför nya och spännande utmaningar. Välkommen med din ansökan!

Att jobba som Dataanalytiker

Den här tjänsten innebär att du kommer att tillbringa dina arbetsdagar ute hos vår kund på deras kontor i Sandviken. Tjänsten är på heltid och dina arbetstider kommer att vara 8-17. Till en början är tjänsten på 80% med lediga fredagar.
I dina arbetsuppgifter ingår att arbeta operativt i systemen för att göra dataanalyser och rapporter för att stödja processförbättringar. Som verktyg kommer du att använda dig av ett komplext planeringsverktyg och ett antal olika ERP-system.
Rollen inkluderar också att arbeta med dagligt internt stöd i systemet. Du kommer att arbeta i en global organisation och vara en del av ett team på 10 personer som har nära samarbete med processägare i organisationen och med mycket stöd från IT-utvecklare.



Är det dig vi söker?



Till den här rollen söker vi dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har goda kunskaper i datasystem.
Du bör ha en utbildningsbakgrund inom logistik eller ekonomi. Du har ett resultatinriktat förhållningssätt och är en riktigt god kommunikatör. Som person är du social och duktig på att kommunicera, lättlärd och ett logiskt tänkande.
Dina kunskaper inom data och IT och logistik är både djupa och breda.
I övrigt är det meriterande om du har erfarenhet från ERP-system och ett extra plus om du har erfarenhet av ERP-systemet Voyager.
Viktigt är att du kan uttrycka dig på svenska och engelska, både i tal och skrift eftersom du kommer att arbeta i ett globalt företag med mycket kontakt med kollegor utanför Sverige.





Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.



Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.



Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Logistics Transformation Lead - Rock Tools

Ansök    Mar 24    SANDVIK AB    Logistiker
With a proud tradition of more than 150 years of pioneering solutions, our Sandvik Mining and Rock Solutions business concept has long been based on innovation, technology leadership and customer relationships. To keep up with our vision and values, our ambition is always to drive important shifts and advance the world through engineering and we aim for nothing but excellence in all our mining operations. Raising the bar even higher in our planning and l... Visa mer
With a proud tradition of more than 150 years of pioneering solutions, our Sandvik Mining and Rock Solutions business concept has long been based on innovation, technology leadership and customer relationships. To keep up with our vision and values, our ambition is always to drive important shifts and advance the world through engineering and we aim for nothing but excellence in all our mining operations.

Raising the bar even higher in our planning and logistics function within division Rock Tools, we’re now looking for a Logistics Transformation Lead. You’re a forward-thinking and committed logistics pro, who’s ready to take ownership of the way we manage our global warehousing processes and to lead us towards world class logistics operations as we’re implementing a new ERP system. In return, we offer you the chance to be part of something new and exciting – where global networks, innovative thinking and bold ideas lift us to the next era!

About the job
This is a broad role with a dual mission and great opportunities to impact our ways of working with logistics – aiming ambitiously to create a sustainable, efficient and customer-centric manufacturing and supply chain for Rock Tools. Initially, you’re responsible for running the setup and implementation of our logistics flows as we’re moving our data into a new and modern ERP system. You make sure that our logistics operations are well prepared and ready to make the transformation, and you offer both support and training to our team members. You also analyze and investigate how to best create a seamless flow and link our processes to the features and logic of this new system. For this part of the job, you’re involved in a large global project and you overview that we manage every logistic detail to enable a successful system transformation.

Your other mission includes managing all processes and services connected to our global warehousing, where you combine a strategic and hands-on approach that enables us to lift our performance, enhance efficiency, drive standardized ways of working and keep a safety-first agenda. In line with given policies, you plan and implement improvements and process changes, and you set targets that add value, support our business strategy and meet customer needs. A key success factor for both your areas of responsibility is understanding demands and the complex interfaces of our global operations. To have all the input you need, you create strong networks and excellent collaborations with your stakeholders – spanning all the way from our production units and product owners to the sales organization, our suppliers and our end customers. You also work very closely with our Freight Process Owner and the Manager for Packaging Development.

You have flexible working conditions, but?for this job your base is preferably in Sandviken, where we have one of our major production hubs. Some travel is normally included to meet with all parts of our global business.

And what about you?
We’re looking for someone with senior experience from logistics, transportation, freight and warehousing. You combine this with an analytical, business-minded approach and you holistically connect the small details into seamless logistics flows. You’re used to taking the lead, driving change projects and interacting with multiple team members and stakeholders across both cultural and geographical borders. This means that you communicate and present information fluently in English, while skills in Swedish and other languages could come in handy.

Your knowledge is grounded by a relevant academic degree – most likely within Logistics – and you have advanced skills in SAP and Office 365, and especially Excel. A genuine understanding of the logic of other ERP software, warehouse management systems and databases is highly valued, and it’s also a plus with skills in data analysis tools, such as Power BI or QlikView.

You’re very skilled at motivating people around you and in creating a strong buy-in towards new ways of working. Although you truly enjoy collaborating and networking, you easily find that independent drive to make things happen on your own. You work in structured yet agile ways, and you take initiatives and multitask to keep momentum in our quest to become world class.

A glimpse of our culture
At Sandvik, we believe in finding a perfect mix between work, family life and interests, and we happily support our employees in balancing this. For us, it’s also clear that an inclusive setting - where we back each other, learn together and celebrate our diversities - forms a solid foundation for achieving great results. Visit our?stories hub,?LinkedIn?or?Facebook?to get to know us further.

How to apply?
Please send us your application no later than April 15, 2021. Read more about Sandvik Group and apply at home.sandvik/career (Job ID: R0025078).

Contact us
Are you interested in learning more about this exciting job? Please contact:
Fredrik Olsson, Head of Logistics at Rock Tools, +46 (0)26?262 218

Union contacts - Sweden
Per Hedman, Unionen, +46 (0)26?265 014
Rickard Andreasson, Akademikerföreningen, +46 (0)26?265 183
Linda Adamsson, Ledarna, +46 (0)26?261 601

For more information about our recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26?261 444.

Recruitment Specialist
Magnus Pålsson

We have already decided on what advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts. Visa mindre

Global Inventory and Supply Planner

Ansök    Nov 9    AB SANDVIK Coromant    Logistiker
Sandvik Coromant is looking for an organized, networking and self-motivated Global Inventory and Supply Planner to join our new Solid Round Tools Business Unit. We’re on an exciting transformation journey - where analytics and development are key elements, and where new tools and modern ways of working forms the future. In this position, you’ll be a key player in delivering plans and scenarios regarding short and mid-term time horizons. Are you eager to in... Visa mer
Sandvik Coromant is looking for an organized, networking and self-motivated Global Inventory and Supply Planner to join our new Solid Round Tools Business Unit. We’re on an exciting transformation journey - where analytics and development are key elements, and where new tools and modern ways of working forms the future. In this position, you’ll be a key player in delivering plans and scenarios regarding short and mid-term time horizons. Are you eager to influence our planning processes, optimize our ways of working and establish broad networks all across the globe? Then this might be the job for you!


About the job
As a Global Inventory and Supply Planner, you’re responsible for monitoring and optimizing global stocks in our distribution center network – where you also ensure best in class stock control of our products. Working closely together with our manufacturing units, you offer your competent support in planning, and in setting and agreeing on reliable production plans. You drive activities and projects that supports efficiency and development in our global supply chain. You also provide process support within the areas of inventory control and demand/supply planning, and actively work together with the organization to improve Net Working Capital and customer service by stock availability.

Your key work areas and responsibilities include:

Plan and follow up on inventory and supplier volume on an 18 months rolling time horizon
Optimize supply paths in collaboration with the wider organization
Ensure optimized inventory levels through steering our stock control
Support the handling of our products life cycles and footprint changes within the planning area
Act as the main contact for our global manufacturing units - regarding supply planning and systems, processes and other issues related to our products
Execute and perform investigations and studies
Plan ramp up, introductions and phase out scenarios for our products



And you also have some additional responsibilities, such as:
Participate in projects and strategical studies
Be a part of the continuous improvement work around the Supply Chain Planning processes



All in all, you provide us with important insights, accurate information and fact-based reports to support decision-making when it comes to planning, inventory and supply. To succeed with this, you’re truly analytical with a detailed and problem-solving approach. You have the ability to generate business value from repeating metrics and patterns, and you’re resourceful and self-motivated as you get the job done in a timely manner. You’re also an appreciated team player – very skilled at collaborating, connecting with people, and establishing new relations, and you know how to easily communicate information. And finally, you need a passion for development and improvements!


This position is preferable located in Sandviken and some global travel is normally included in the job. However, due to the pandemic situation, we’re currently even more digital than usual in our ways of working.


Your background
We’re looking for a supply chain professional with hands-on experience from supply chain and S&OP; planning, as well as materials management and inventory control. Your career includes at least three years’ working in a global and multi-site environment and you have a genuine understanding of manufacturing processes. Previous exposure to supply chain limitations - and the skills and experience of how to manage those - is a big plus, as is the ability analyze and act on exceptions in MRP. You know how to handle different scenarios and changes within a supply chain, and especially regarding lead time, EOQ and safety stocks.


Additionally, you’re an expert user of modern ERP-systems and you manage Excel and Access on a highly skilled level. We believe that you hold a university degree in the supply chain or logistics area, and it’s highly beneficial if you also have a certificate from APICS (CPIM) or other similar programs. As we act on the global arena, you also need to be fluent in written and verbal English.


About us
Sandvik Coromant is a market leading supplier of tools, tooling solutions and know-how for the metalworking industry, and we employ over 7 900 brilliant people all around the globe. Innovation is in our DNA and we’re proud to shape the future of manufacturing in close collaboration with our customers and partners. We believe in an inclusive, equal and open-minded culture, and we nurture our diversities to form a solid foundation for achieving great results. Do you want to know more about our business? Visit our website, LinkedIn or Facebook page.

How to apply
Please submit your application no later than November 29, 2020. Read more about Sandvik Coromant and apply by visiting our career site (Job ID: R0020443).


Contact information
For further information about this position, please contact:
Andreas Larsson, recruiting manager, +46 (0)70 520 69 73


Union contacts - Sweden
Thomas Lilja, Unionen, +46 (0)26?266?659
Göran Norell, Akademikerföreningen, +46 (0)26?266?574
Peter Olsson-Andrée, Ledarna, +46 (0)26?261?984

To learn more about our recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26 261 444.


Recruitment Specialist
Lisbeth Häggström


We have already decided on which advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts. Visa mindre

Supply Chain Development Specialist

Ansök    Mar 7    Sandvik AB    Logistiker
Sandvik Mining and Rock Technology is a leading supplier of equipment, tools, services, support and technical solutions for the mining and construction. With passion, expertise and an innovative mindset, we provide our global customers with the best overall experience and develop new ideas into pioneering solutions. Supply Chain Management at division Crushing and Screening is responsible for ensuring improved customer service through shorter – and more ... Visa mer
Sandvik Mining and Rock Technology is a leading supplier of equipment, tools, services, support and technical solutions for the mining and construction. With passion, expertise and an innovative mindset, we provide our global customers with the best overall experience and develop new ideas into pioneering solutions.

Supply Chain Management at division Crushing and Screening is responsible for ensuring improved customer service through shorter – and more accurate – lead times, while minimizing capital tied up in inventory and enabling a reduced cost for logistics. This is made possible through meticulous planning of demand, inventory and supply, as well as management of equipment and after-market orders.

As we’re facing a major shift in the development of our aftermarket area, we are looking for an experienced and business-oriented Supply Chain Development Specialist to join us, with the mission to bring us closer to our goals by developing strong strategies and tactics. And when we say specialist, we really mean specialist. This position allows you to be a key player in the team; diving deep into our supply chain to focus on details, improvements and on making sure we’re always at our best game.

Your mission – taking our supply chain to the next level by providing sharp insights
In this position, you are responsible for providing supply chain expertise, best practices and technical depth to the function, while maintaining a pragmatic approach in relation to business needs. You support supply chain management in the areas equipment and after-market across all business units within the division. This includes managing processes performance and demands – always aiming at being the best we can be.

With the ability to see both the details and the big picture, you participate in, and manage, different projects for business development and IT change. You provide sharp analysis and you go into the core of the supply chain to identify improvement gaps; making sure to fill these in cooperation with respective line organization. Advising and training our business units in strategies, processes and systems are other important parts of your assignment.

This position is preferably located in Svedala - outside of Malmö, Sweden. However, flexible location is an option for exceptional candidates. International travel is a natural part of the assignment.

Your character – a dependable doer with the ability to see both details and the bigger picture
We are looking for someone with a Masters’ within Engineering, Mathematics, IT or similar area, and at least five years’ experience from supply chain management. You are skilled in translating supply challenges into IT demand, and in working with a variety of ERP systems. Experience from change management is also considered a plus. Since we act on a global stage, you have excellent skills in verbal and written English.

Your personality matters to us. You are an analytical and business minded problem-solver with solid change management skills, which is evident by your ability to create order in times of change. As you interact with many different stakeholders in a global organization, you understand the importance of clear communication and trustworthy relationships.

At Sandvik, we believe that diversity of experience, perspective and background will lead to a better environment for our employees, our business and, thereby, our customers.

Application
Send your application no later than April 2, 2019. Read more about Sandvik and apply at home.sandvik/career, Job ID: R0008994. If you wish to add a cover letter to your application, please make sure to attach the file when uploading your resume.

Contact information
For further information about this position, please contact:
Jonas Lindqvist, recruiting manager, +46 (0)70 616 41 84

Union contacts - Sweden
Mats Tindberg, Unionen +46 (0)40 409 220
Riccardo Repetto, Akademikerföreningen, +46 (0)40 409 394
Kent Hellström, Ledarna, +46 (0)40 409 181
For more information about the recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26 261 444.

Recruitment Specialist
Ulrika Gruffman, +46 (0)73 343 41 89

Prior to this recruitment, we have already decided on what advertising channels and marketing campaigns we wish to utilize. In light of this, we respectfully decline any contact with marketing or recruitment agencies regarding additional channels or campaigns.

Sandvik is a high-tech and global engineering group offering products and services that enhance customer productivity, profitability and safety. We hold world-leading positions in selected areas – tools and tooling systems for metal cutting; equipment and tools, service and technical solutions for the mining and construction industries; products in advanced stainless steels and special alloys as well as products for industrial heating. In 2018, the Group had approximately 42,000 employees and sales of 100 billion SEK in more than 150 countries within continuing operations. Visa mindre

Ledigt jobb som planeringsspecialist i Sandviken

Ansök    Okt 31    Experis    Logistiker
Är du beredd att inleda nästa fas i din karriär? Låter det lockande och spännande att arbeta med analys och planering på ett branschledande, framgångsrikt och intressant företag? Ledigt jobb som planeringsspecialist hos vår uppdragsgivare i Sandviken Vi letar nu efter dig som vill utveckla dina logistikfärdigheter som planeringsspecialist (Inventory and Demand Planning Specialist) med ansvar för lager- och prognosplanering för den europeiska regionen. ... Visa mer
Är du beredd att inleda nästa fas i din karriär? Låter det lockande och spännande att arbeta med analys och planering på ett branschledande, framgångsrikt och intressant företag?

Ledigt jobb som planeringsspecialist hos vår uppdragsgivare i Sandviken

Vi letar nu efter dig som vill utveckla dina logistikfärdigheter som planeringsspecialist (Inventory and Demand Planning Specialist) med ansvar för lager- och prognosplanering för den europeiska regionen. Detta är en utmärkt möjlighet att förbättra din strategiska planeringskompetens och bygga ett brett internationellt nätverk.

Det här är ett konsultuppdrag som varar i sex månader med goda möjligheter till förlängning. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos vår uppdragsgivare.
Det är en heltidstjänst, dagtid med start så snart som möjligt.

Planerings- och logistikavdelningen säkerställer leverans av genom att analysera data, upptäcka trender och planera de mest effektiva sätten att producera våra produkter. Genom att förena din kunskap och erfarenhet spelar du en viktig roll i vår framgång!

Ditt uppdrag - optimera våra lagernivåer och förbättra våra prognoser genom analys och samarbete.

Du har ett nära samarbete med våra säljteam i Europa, CIS, Västafrika och Mellanöstern för att utföra produktionsplaner och hantera uppsatta lagernivåer i regionen.
Du upptäcker trender och analyserar data i ett modernt planeringsverktyg, och du genomför veckovisa operationella planer med hänsyn till KPI: er som fyllnadsgrad, prognosnoggrannhet, lagerlagernivåer samt rörelsekapital (NWC).
Dessutom driver du aktivt och implementerar utvecklingsaktiviteter i vår region och du initierar nya sätt att arbeta med system, processer och dokumentation. Samarbete är nyckeln till vår framgång där du är en viktig kugge i vårt globala team.

Vem är du?
Vi letar efter någon med examen i Supply Chain Management, Logistik eller Industriell Ekonomi, eller motsvarande erfarenhet och kompetens från en arbetskarriär.
Du har god kunskap i att använda Excel som verktyg. Erfarenhet från att utföra analyser, upptäcka trender och planera aktiviteter baserat på analyserna. Då det är en global organisation behöver du ha goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift.
Meriterande är tidigare erfarenhet av produktionsplanering eller liknande.

Din personlighet gör oss bättre! Genom att vara analytisk och strategisk förstår du hur dina resultat påverkar vår verksamhet. Du är också kreativ och söker förbättringar i ditt dagliga arbete, så att du aktivt kan lösa problem. Med utmärkt samarbets- och kommunikationsförmåga bygger du starka nätverk.



Erbjudande

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!

Sök tjänsten i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Tommy Modin på telefonnummer 026-663023 eller e-post [email protected]

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

Om Experis

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Visa mindre