Lediga jobb Recruitbyme i Sverige AB i Sandviken

Se alla lediga jobb från Recruitbyme i Sverige AB i Sandviken. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Sandviken som finns inom det yrket.

Product Owner IT Service Desk

Nytt
Om oss Recruitbyme är din partner för framgångsrik rekrytering anpassat för dina behov. Rätt person, med rätt kompetens, på rätt plats. Smart automatiserad och digitaliserad rekrytering för bästa matchning. Jobbeskrivning We are looking for a Product Owner IT Service Desk to our client! Assignment description The Tech area within IT Service Desk needs a driver to manage the different capabilities towards the utilised platforms such as Service Now and Ato... Visa mer
Om oss
Recruitbyme är din partner för framgångsrik rekrytering anpassat för dina behov. Rätt person, med rätt kompetens, på rätt plats. Smart automatiserad och digitaliserad rekrytering för bästa matchning.
Jobbeskrivning
We are looking for a Product Owner IT Service Desk to our client!


Assignment description
The Tech area within IT Service Desk needs a driver to manage the different capabilities towards the utilised platforms such as Service Now and Atos Contact Center solutions. The person also need to established way of working within Technology, Knowledge and Automation. The role will also own the technical roadmap for the area.


Skill requirements
Experience in working with IT Service Desk organizations
Strong knowledge in Service Now and other relevant technologies
Strong leadership
Understanding of Insight and analytics



Experience
High competence within area, deeper and/or unique competence within one or more special areas.
Have participated in several projects within area.
Can be responsible for a part of the project/ area and manage smaller working groups.
Mostly work independently



Other information
Start date: 13 februari 2023
End date: 31 december 2023
Hours per week: 40
Location: Sandviken or: The person can be based in Stockholm or elsewhere but need to be in Sandviken 1 day a week.
Remote: 75% Visa mindre

Migration lead Logistics

Om oss Recruitbyme är din partner för framgångsrik rekrytering anpassat för dina behov. Rätt person, med rätt kompetens, på rätt plats. Smart automatiserad och digitaliserad rekrytering för bästa matchning. Jobbeskrivning We are looking for a Migration lead Logistics to our client! Background and description of assignment The migration role will have responsibility for both technical and business perspective off migration. In the Logistic team a Migratio... Visa mer
Om oss
Recruitbyme är din partner för framgångsrik rekrytering anpassat för dina behov. Rätt person, med rätt kompetens, på rätt plats. Smart automatiserad och digitaliserad rekrytering för bästa matchning.
Jobbeskrivning
We are looking for a Migration lead Logistics to our client!


Background and description of assignment
The migration role will have responsibility for both technical and business perspective off migration. In the Logistic team a Migration lead need for WHM solution in Seamless program.


Personal requirements
Collaboration with different teams and Migration leads
Knowledge sharing within the team
Ability to develop others in the team
Important knowledge of WHM process and Materila Master.
Experiences from SAP implementation and rollout projects.



Other
Start Date: 2023-02-13
End Date: 2023-12-31
Hours per week: 36
Travel within the assignment: Yes
Destination: When needed for the project work, it's a global team and rollout
Distance work possible: Yes
Min days/week at Sandviken: When need for project work, it's a global team, but work will be needed in Sandviken
CV in English: Yes Visa mindre

Operative Purchaser

Ansök    Feb 3    Recruitbyme i Sverige AB    Inköpare
Om oss Recruitbyme är din partner för framgångsrik rekrytering anpassat för dina behov. Rätt person, med rätt kompetens, på rätt plats. Smart automatiserad och digitaliserad rekrytering för bästa matchning. Jobbeskrivning We are looking for an Operative Purchaser for our client! Background and description of assignment Tasks: Purchase order handling including registration of order acknowledgements and monitoring deliveries on time. Monitor consumption an... Visa mer
Om oss
Recruitbyme är din partner för framgångsrik rekrytering anpassat för dina behov. Rätt person, med rätt kompetens, på rätt plats. Smart automatiserad och digitaliserad rekrytering för bästa matchning.
Jobbeskrivning
We are looking for an Operative Purchaser for our client!


Background and description of assignment
Tasks:
Purchase order handling including registration of order acknowledgements and monitoring deliveries on time.
Monitor consumption and demand to minimize shortages.
Communicate with accounts payable on invoice related issues.
Handle return orders and credit notes.
Manage assortment in the purchasing systems (add/remove products, re-allocation between suppliers)
Generate and distribute forecast to suppliers and collect forecast response.
Act on supplier's forecast response to secure delivery capability versus demand.



Personal requirements
SAP knowledge – order management
MS Office 365
English in writing necessary
Basics order management
Logistics and purchasing knowledge would be beneficial Thorough
Communicative
Fast learner
Sense of Urgency
Preferable some experience level in SAP, rest can be junior



Other
Start Date: 2023-03-01
End Date: 2023-09-29
Hours per week: 20
Travel within the assignment: No
Distance work possible: Yes
Min days/week onsite: Yes – less than 50% per week
Assignment Location : Sandviken & Remote
CV in English: Yes Visa mindre

Customer Success Manager

We are looking for a Customer Success Manager to our client!  Background and description of assignment  Be responsible to secure customer satisfaction for the Advanced Planning software offers CoroPlus Tool Path and CoroPlus Tool Library. Active support. Reach out to existing users, mostly trial users, and make sure that they are happy. Reactive support Assisting users that contacts us with everything from activating licenses to answer questions on d... Visa mer
We are looking for a Customer Success Manager to our client! 



Background and description of assignment 


Be responsible to secure customer satisfaction for the Advanced Planning software offers CoroPlus Tool Path and CoroPlus Tool Library.
Active support.
Reach out to existing users, mostly trial users, and make sure that they are happy.
Reactive support
Assisting users that contacts us with everything from activating licenses to answer questions on data error or missing 3D models.
When needed get help from Product/Development team
Actively promoting the applications.
Collect feedback from users and deliver that back to the development team 




Personal requirements 


Strong communication skills. 
Business mindset. 
Strong communication skills
Business mindset
Customer focus
Language: Swedish and English 



Other:


Start date: asap
End date: 2023-08-31
Location: Sandviken or Stockholm
Travel within the assignment: Yes
Travel Frequence: Between offices in Sandviken and Stockholm, a few times per month
Remote: 50%
CV in english: Yes 


Timeperiod: 2/2 - 31/8 2023 Visa mindre

Handledare till Rusta och Matcha

Vi söker en engagerad handledare på deltid som vill arbeta med att coacha och stödja arbetssökande till ny sysselsättning. Vi uppskattar din säljande personlighet och det är meriterande om du är flerspråkig.  Som handledare i Rusta & Matcha är ditt övergripande uppdrag att coacha och stödja arbetssökande mot arbete eller studier. Som handledare kommer du att arbeta individanpassat efter en strukturerad modell med fokus på att få ut deltagare i jobb ell... Visa mer
Vi söker en engagerad handledare på deltid som vill arbeta med att coacha och stödja arbetssökande till ny sysselsättning. Vi uppskattar din säljande personlighet och det är meriterande om du är flerspråkig. 



Som handledare i Rusta & Matcha är ditt övergripande uppdrag att coacha och stödja arbetssökande mot arbete eller studier. Som handledare kommer du att arbeta individanpassat efter en strukturerad modell med fokus på att få ut deltagare i jobb eller studier så fort som möjligt. 


Du ansvarar för att kartlägga deltagarens behov och förutsättningar samt för att planera stöd och aktiviteter för varje deltagare under dennes tid i uppdraget. Din roll som handledare innebär också att följa upp deltagarens utveckling mot målet, arbete eller utbildning. 


Som handledare arbetar du med: 


·       Kartlägga deltagarnas behov och hålla i individuella utvecklingsmöten. 
·       Hjälpa till med att skapa ansökningshandlingar och marknadsföra individ och kompetens. 
·       Hålla i coachande och motiverande samtal-både fysiskt och digitalt. 
·       Ge information om jobb-och utbildningsmöjligheter. 
·       Arbetsgivarbesök och uppföljning på arbetsplatser. 
·       Följa upp och dokumentera deltagarens utveckling genom processen. 
·       Föra löpande dialog med Arbetsförmedlingen. 


Vi önskar att du har 


·       Har ett bra nätverk lokalt i näringslivet och föreningslivet i Sandviken med omnejd. 
·       Företag och föreningskontakter är mycket önskvärt. 
·       Tidigare har arbetat med Rusta & Matcha eller motsvarande. 
·       Är driven, har en säljande personlighet och intresse för att ge god service och hjälpa andra. 
·       Vi ser gärna att du är bekväm med att hålla i digitala möten och dokumentera i digitala verktyg. 
·       Har god förmåga att planera och organisera ditt arbete- arbetar effektivt och för individens bästa. 
·       Är social och öppen för att knyta nya kontakter samt uppskattar teamwork. 


Krav: 


Arbetsförmedlingen godkänner kompetens för handledare enligt alternativ 1 eller 2 – Meddela oss vilket du uppfyller i din ansökan! 


Alternativ 1: 


Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola inom något av följande områden: 


·       Arbetsliv 
·       Organisation och personalarbete 
·       Studie- och yrkesvägledning 
·       Företagsekonomi 
·       Psykologi 
·       Beteendevetenskap 
·       Arbetsterapeututbildning 
·       Socionomutbildning 
·       Samhällsvetenskap 
·       Pedagogik 
·       Jurudik 
·       Sociologi 
·       Statsvetenskap 


 


För att en utbildning ska godkännas enligt Alternativ 1 ska utbildningens huvudinriktning vara någon av de uppräknade ämnesinriktningarna, alternativt att huvuddelen av utbildningen har bestått av de uppräknade utbildningsområdena. 


Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem (5) åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i tjänsten. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden under de senaste fem (5) åren motsvarar heltid under två (2) år. 


Alternativ 2:


Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. 


Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: 


·       Arbetsledning med personalansvar 
·       Rekrytering 
·       Omställningsarbete för arbetssökande 
·       Studie- och yrkesvägledning 
·       Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration) 
·       Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor 
·       Arbete med social- och gruppsykologi 
·       Karriärvägledning 


Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem (5) åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i tjänsten. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden under de senaste fem (5) åren motsvarar heltid under tre (3) år 


 


Tjänsten är på halvtid med initialt 16 tim/v, med möjlighet till förlängning Visa mindre

Handledare till Rusta och Matcha

Vi söker en engagerad handledare på deltid som vill arbeta med att coacha och stödja arbetssökande till ny sysselsättning. Vi uppskattar din säljande personlighet och det är meriterande om du är flerspråkig.  Som handledare i Rusta & Matcha är ditt övergripande uppdrag att coacha och stödja arbetssökande mot arbete eller studier. Som handledare kommer du att arbeta individanpassat efter en strukturerad modell med fokus på att få ut deltagare i jobb ell... Visa mer
Vi söker en engagerad handledare på deltid som vill arbeta med att coacha och stödja arbetssökande till ny sysselsättning. Vi uppskattar din säljande personlighet och det är meriterande om du är flerspråkig. 



Som handledare i Rusta & Matcha är ditt övergripande uppdrag att coacha och stödja arbetssökande mot arbete eller studier. Som handledare kommer du att arbeta individanpassat efter en strukturerad modell med fokus på att få ut deltagare i jobb eller studier så fort som möjligt. 


Du ansvarar för att kartlägga deltagarens behov och förutsättningar samt för att planera stöd och aktiviteter för varje deltagare under dennes tid i uppdraget. Din roll som handledare innebär också att följa upp deltagarens utveckling mot målet, arbete eller utbildning. 


Som handledare arbetar du med: 


·       Kartlägga deltagarnas behov och hålla i individuella utvecklingsmöten. 
·       Hjälpa till med att skapa ansökningshandlingar och marknadsföra individ och kompetens. 
·       Hålla i coachande och motiverande samtal-både fysiskt och digitalt. 
·       Ge information om jobb-och utbildningsmöjligheter. 
·       Arbetsgivarbesök och uppföljning på arbetsplatser. 
·       Följa upp och dokumentera deltagarens utveckling genom processen. 
·       Föra löpande dialog med Arbetsförmedlingen. 


Vi önskar att du har 


·       Har ett bra nätverk lokalt i näringslivet och föreningslivet i Sandviken med omnejd. 
·       Företag och föreningskontakter är mycket önskvärt. 
·       Tidigare har arbetat med Rusta & Matcha eller motsvarande. 
·       Är driven, har en säljande personlighet och intresse för att ge god service och hjälpa andra. 
·       Vi ser gärna att du är bekväm med att hålla i digitala möten och dokumentera i digitala verktyg. 
·       Har god förmåga att planera och organisera ditt arbete- arbetar effektivt och för individens bästa. 
·       Är social och öppen för att knyta nya kontakter samt uppskattar teamwork. 


Krav: 


Arbetsförmedlingen godkänner kompetens för handledare enligt alternativ 1 eller 2 – Meddela oss vilket du uppfyller i din ansökan! 


Alternativ 1: 


Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola inom något av följande områden: 


·       Arbetsliv 
·       Organisation och personalarbete 
·       Studie- och yrkesvägledning 
·       Företagsekonomi 
·       Psykologi 
·       Beteendevetenskap 
·       Arbetsterapeututbildning 
·       Socionomutbildning 
·       Samhällsvetenskap 
·       Pedagogik 
·       Jurudik 
·       Sociologi 
·       Statsvetenskap 


 


För att en utbildning ska godkännas enligt Alternativ 1 ska utbildningens huvudinriktning vara någon av de uppräknade ämnesinriktningarna, alternativt att huvuddelen av utbildningen har bestått av de uppräknade utbildningsområdena. 


Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem (5) åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i tjänsten. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden under de senaste fem (5) åren motsvarar heltid under två (2) år. 


Alternativ 2:


Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. 


Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: 


·       Arbetsledning med personalansvar 
·       Rekrytering 
·       Omställningsarbete för arbetssökande 
·       Studie- och yrkesvägledning 
·       Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration) 
·       Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor 
·       Arbete med social- och gruppsykologi 
·       Karriärvägledning 


Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem (5) åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i tjänsten. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden under de senaste fem (5) åren motsvarar heltid under tre (3) år 


 


Tjänsten är på halvtid med initialt 16 tim/v, med möjlighet till förlängning Visa mindre

Project Manager (Agile Test)

Together with our partner Verama, we are now looking for an project manager. Jobdecsription Our department is responsible for managing and delivering information about our products to our internal systems and external customers. The product information we manage ranges from simple product information such as color and size to complex descriptions according to ISO standards so it can be used in for example Industry 4.0 We have an ongoing project together ... Visa mer
Together with our partner Verama, we are now looking for an project manager.
Jobdecsription
Our department is responsible for managing and delivering information about our products to our internal systems and external customers. The product information we manage ranges from simple product information such as color and size to complex descriptions according to ISO standards so it can be used in for example Industry 4.0 We have an ongoing project together with our chosen implementation partner to implement a Product Information Management (PIM) system to replace our existing solutions and improve our way of working with product information.
We are looking for an experienced agile test leader to help our customer in the area below.
• Quality assurance of correctly stated acceptance criteria linked to use cases, user stories and requirements.
• Create and manage Master Test Strategy (MTS) and test plan
• Test prioritization based on product risks
• Control test life cycle
• Manage unit testing, system integration, regression, UATs…
• Align the team and users to different test roles
• Define and set up testing tools
• Ensure built in quality
• Coordinate user acceptance test
• Alignment with project and change management
• Writing user acceptance tests (UATs)
Krav
Personal requirements
• You can navigate technical and business discussions, understand issues, and can ask the right questions
• Cross-functional internal and external collaboration is key
• You are passionate for knowledge sharing and to build up and empower the people around you
• You are a good communicator and a doer Advantageous Qualifications
• You have worked in the industrial field
• Experience from large private organizations
• You have worked with Product Information Management (PIM) systems
• Experience with Stibo Step Solutions (our chosen PIM vendor)
• Understands product information architecture
• Experience from creating business case supporting test automation
• Test automation setup and management
• Experience working in Azure DevOps
Hours per week: 16
Distance work possible: Minimum days/week at the clients office in Sandviken: 1-2 days locally/week (when allowed).
Assignment Location: Sandviken
CV in English: Yes
Period: 1/2 - 31/12 2022? Visa mindre

Rekryterare

Recruitbyme är ett företag som arbetar med rekrytering och utbildningstjänster till våra kunder. Med över 20 års erfarenhet av rekrytering, utbildning och utveckling av människor, gör att du våra kunder känna dig trygg med oss, som deras nästa affärspartner. Vi arbetar utifrån ledorden; Kvalité, engagemang och personlig service. Vi ser nu en efterfrågad på rekryteringsuppdrag inom IT området och söker därför en rekryterare som kan och vill vara med och ar... Visa mer
Recruitbyme är ett företag som arbetar med rekrytering och utbildningstjänster till våra kunder.
Med över 20 års erfarenhet av rekrytering, utbildning och utveckling av människor, gör att du våra kunder känna dig trygg med oss, som deras nästa affärspartner.
Vi arbetar utifrån ledorden; Kvalité, engagemang och personlig service.
Vi ser nu en efterfrågad på rekryteringsuppdrag inom IT området och söker därför en rekryterare som kan och vill vara med och arbeta med att tillsätta dom olika uppdragen.
Initialt söker vi en person som är intresserad av att inleda sitt arbete med en praktikperiod, som på sikt övergår till en anställning. Praktikperioden är också ett sätt att få internutbildning av den rekryteringsplattform som vi använder oss av.
Arbetsuppgifter:
Annonsera lediga tjänster via vårt smarta digitala rekryteringsplattform
Skanna och matcha inkomna CV:n, mot kravprofil
Intervjua potentiella kandidater (telefon och videointervju)
Referenstagning
Kontakt med kund och presentation av kandidat
Håller dig uppdaterad på nya konsultuppdrag

Som person är du full av energi, glädje och drivs av att alltid ge det bästa i varje situation.
I övrigt är du en ansvarstagande, socialt utåtriktad person med god kommunaktiv förmåga som kan hantera flera parallella projekt.
Dina personliga egenskaper kommer att vara avgörande i urval och slutgiltigt val.
Kompetenser:
Har du en bakgrund och har arbetat med rekrytering tidigare, så värderas det högt.
Du kanske har en personalvetar utbildning som bakgrund.
Svenska och engelska är ett krav
God datavana och kan hantera dom vanligaste Microsofts programmen.
Erfarenhet av att arbeta i ett rekryteringssystem
Förståelse inom IT området och dess krav för kompetens


Vi erbjuder
Utbildning av vårt rekryteringssystem
Möjlighet att arbeta hemifrån och anpassa dina arbetsdagar utifrån det som passar dig bäst
Löpande coachning och stöd från engagerad ledare
Få värdefull kompetens inom rekryteringsområdet Visa mindre

Utbildare inom entreprenad juridik

För uppdrag åt Folkuniversitetet i Umeå, söker vi nu söker vi nu utbildningskonsulter inom entreprenad juridik. Din roll kommer att vara att genomför kurser på yrkeshögskolenivå inom följande kurser. Entreprenad juridik 1, under perioden v.5 – v.7-22, totalt 15yhp. VA-projektering, går i tre omgångar. Veckorna är VT 2022 22, HT 2022 35-40, VT 2023 1-4. Grundläggande VA-juridik, är planerad att gå vecka 41 och 42 hösten 2022 Entreprenadjuridik 2, är plane... Visa mer
För uppdrag åt Folkuniversitetet i Umeå, söker vi nu söker vi nu utbildningskonsulter inom entreprenad juridik. Din roll kommer att vara att genomför kurser på yrkeshögskolenivå inom följande kurser.


Entreprenad juridik 1, under perioden v.5 – v.7-22, totalt 15yhp.
VA-projektering, går i tre omgångar. Veckorna är VT 2022 22, HT 2022 35-40, VT 2023 1-4.
Grundläggande VA-juridik, är planerad att gå vecka 41 och 42 hösten 2022
Entreprenadjuridik 2, är planerad att gå vecka 5 och 6 våren 2023.

Vi vill att du är självgående och strukturerad med förmåga att ansvara för, och organisera, undervisningen på egen hand. Du ska ha en god förmåga att anpassa undervisningen efter de grupper och elever du undervisar. Du ska ha lätt för att samarbeta med kollegor och annan personal på skolan.
Du är en positiv person, som sprider energi i allt det du förmedlar, gärna med pedagogisk bakgrund, och med krav på erfarenhet inom yrket.
Vidare bör du vara van, med att utbilda online, både vad det gäller förberedelser inför en kurs, samt pedagogiken och innehåll under en onlinekurs.
Kvalifikationer
Du har minst 3 års relevant yrkeserfarenhet
Du har undervisningserfarenhet (gymnasiet, Yh eller mot företag) inom ämnesområdet
Du har en god pedagogisk förmåga
Du har en god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt
Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande inom ämnesområdet



Fördelar
God datavana
Van med att utbilda och förmedla kunskap Visa mindre

Referensperson/ handledare inom Rusta och matcha

Recruitbyme hjälper företag och människor med rekrytering, utbildning och omställning vid varsel. Vi är ett lokalt mindre företag, men med hela landet som arbetsplats. Med över 20 års erfarenhet inom ovanstående områden, vet vi vad som krävs för att göra våra kunder nöjda och trygga med att anlita oss som samarbetspartner. Nu söker vi en person som vill vara med på vår resa och i vår satsning inom Arbetsförmedlingens uppdrag Rusta och matcha. Vi kommer att... Visa mer
Recruitbyme hjälper företag och människor med rekrytering, utbildning och omställning vid varsel. Vi är ett lokalt mindre företag, men med hela landet som arbetsplats.
Med över 20 års erfarenhet inom ovanstående områden, vet vi vad som krävs för att göra våra kunder nöjda och trygga med att anlita oss som samarbetspartner.
Nu söker vi en person som vill vara med på vår resa och i vår satsning inom Arbetsförmedlingens uppdrag Rusta och matcha.
Vi kommer att vara med på upphandlingen Rusa och matcha och söker därför en person som vi kan använda oss av som referensuppdrag i upphandlingen.
Referenspersonen kommer också ges möjlighet att få vara med och arbeta i uppdraget som handledare.
Som person är du en serviceminded och lyhörd och är van att ha mycket kontakt med andra människor. Din förmåga att skapa goda och långsiktiga affärsrelationer är stor.
Du bör ha ett möjlighetsorienterat förhållningssätt och vilja göra ditt bästa.
Som person är du också förtroendeingivande, affärsmässig och prestigelös.
Goda språkkunskaper, utöver svenska och engelska, är mycket positivt. Kunskaper i Arabiska är meriterande.
Krav
Krav för att kunna söka tjänsten, är följande delar
Som person bör du ha följande kompetenser och erfarenheter
Matchande stöd
Med matchande stöd avses aktiviteter som syftar till att matcha deltagare mot arbete eller utbildning. Exempel: Aktiv matchning av deltagare till arbetsgivare som söker arbetskraft, stöd vid val av passande utbildning eller kurs genom studie- och yrkesvägledning m.m.
Rustande stöd
Med rustande stöd avses aktiviteter som syftar till att hjälpa deltagaren överkomma utmaningar och hinder inför arbete eller utbildning utifrån individuella förutsättningar och behov. Rustande stöd ska även ha innehållit vägledning mot arbete eller utbildning. Exempel: Omfattande individuellt stöd, se individens förmågor i relation till arbetsmarknadens krav, motiverande och/eller rutinskapande insatser, hjälpa deltagaren se sina möjligheter i olika yrkeskategorier genom studie- och yrkesvägledning, m.m.


Uppdragen ska ha varit pågående under minst 6 månader och får inte vara äldre än 3 år. Uppdrag som är pågående vid ansökningstillfället kan godkännas om de varit pågående under minst 6 månader.
Minst 25 samtidiga deltagare i vardera referensuppdraget under minst tre (3) månader.
Rollen som handledare kräver också att du ska ha följande delar.
Alternativ 1: Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom något av följande områden: Arbetsliv
Alternativ 1
· Organisation och personalarbete
· Studie- och yrkesvägledning
· Företagsekonomi Psykologi
· Beteendevetenskap
· Arbetsterapeututbildning
· Socionomutbildning
· Samhällsvetenskap
· Pedagogik

Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Arbetslivserfarenheten ska ha varit under dom senaste fem åren. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden under de senaste fem åren motsvarar heltid under två år.
Alternativ 2
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet:
Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
· Arbetsledning med personalansvar
· Rekrytering
· Omställningsarbete för arbetssökande
· Studie- och yrkesvägledning
· Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
· Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
· Arbete med social- och grupp-psykologi
· Karriärvägledning
Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem åren. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden under de senaste fem åren motsvarar heltid under tre år. Visa mindre

Workday specialist

Our partner Verama, need for a resource to support with structuring our Workday knowledge base. In the knowledgebase we store all information related how to operate in our Workday system. Our WiKi site have around 8-10.000 visits every month. We are currently using a sharepoint WiKi solution and it has grown over the years to become rather extensive. We lack a bit of structure and commonalities between process areas and documents. We have several persons u... Visa mer
Our partner Verama, need for a resource to support with structuring our Workday knowledge base. In the knowledgebase we store all information related how to operate in our Workday system. Our WiKi site have around 8-10.000 visits every month. We are currently using a sharepoint WiKi solution and it has grown over the years to become rather extensive. We lack a bit of structure and commonalities between process areas and documents. We have several persons updating the documentation from their best ability but we need a way of working and guidelines. What type of documentation is needed for our readers, detail level, training material and/or information etc. This person need to have enough skills in Workday to be able to edit content and make the different documents consistent in terms of structure, language, content. There are also instruction movies to be recorded and we are also open to e.g eLearnings and other good input. The person must be fluent in English.
Since Workday is the system we are using we need someone with knowledge within Workday but more importantly someone who really knows how to structure the documentation around how to operate in the system. Also important to have good knowledge in Sharepoint or at least be familiar with it and learn the missing pieces.
We believe we need a resource full time, or at least close to, for 3 months. Start date to be discussed but sooner rather than later. Visa mindre

Systemutvecklare

Uppdragsbeskrivning Perform IT system development according to business demands. Ensures that system improvements are successfully implemented and monitored to increase efficiency. Main responsibilities Design, implement, test and debug software solutions with high quality. Create pre-studies, solution specifications and time estimates. Determines solution design requirements and develop solutions considering scalability, security, accessibility and extend... Visa mer
Uppdragsbeskrivning
Perform IT system development according to business demands. Ensures that system improvements are successfully implemented and monitored to increase efficiency.
Main responsibilities
Design, implement, test and debug software solutions with high quality. Create pre-studies, solution specifications and time estimates. Determines solution design requirements and develop solutions considering scalability, security, accessibility and extendibility. Suggest solution(s) and functionality to Business Partners and provides technical assistance to applications developer team. Generates software engineering policies, standards and procedures.
Required competence is:
C#
.Net Core, .Net
HTML, CSS, Angular


We'd also prefer to see some of the following competences covered:
Javascript
Visual Studio and Azure DevOps
Azure development

Microsoft Powershell
MS SharePoint
Python
Taxonomy
Linguistics
Data mining
Data cleansing
Usability


Personal requirments:
A humble and curious person who likes to share his/hers knowledge with others and enjoys working with people as well as techniques.
The person our client is looking for has 5+ years of experience of .Net/.Net Core, C#, Entity Framework, Angular 2 or later (angularjs does not match the requirement), Typescript, HTML/CSS. It can also be a more junior consultant but then you need to be onsite in Sandviken and have an interest of a long term relation with the client.
Uppdragsperiod: 20/9 - 20/3 2022
Möjlighet att arbets remote? Ja. Visa mindre

System Developer

We are looking for a Web Developer for our client in Sandviken. Background and description of assignment You will develop frond end testbed 2 application to visualize live and historical sensor and CNC data for exploratory data analysis. Requirements skills HTML D3.js CSS Reauact.Js Grafana Angular Personal requirements You need to be self-going team player that can handle different type of assignments and stakeholders. CV needs to be submitted in English... Visa mer
We are looking for a Web Developer for our client in Sandviken.
Background and description of assignment
You will develop frond end testbed 2 application to visualize live and historical sensor and CNC data for exploratory data analysis.
Requirements skills
HTML
D3.js
CSS
Reauact.Js
Grafana
Angular

Personal requirements
You need to be self-going team player that can handle different type of assignments and stakeholders.
CV needs to be submitted in English.
Period: Aug 21 - sep. 22
Distancework: 75% Visa mindre

Säljare inom rekrytering

Ansök    Jul 28    Recruitbyme i Sverige AB    Utesäljare
Recruitbyme har över 20 års erfarenhet inom områdena rekrytering, utbildning och karriärutveckling av människor, vilket gör att våra kunder kan känna sig trygga med oss, som deras nästa affärspartner. Vi arbetar efter devisen Kvalité – engagemang och personlig service i alla kundrelationer vi gör. Är du en driven person som drivs av att göra affärer? Då kan den här tjänsten vara något för dig. Vi söker just nu en säljare som med hjälp av telefon, e-mai... Visa mer
Recruitbyme har över 20 års erfarenhet inom områdena rekrytering, utbildning och karriärutveckling av människor, vilket gör att våra kunder kan känna sig trygga med oss, som deras nästa affärspartner.
Vi arbetar efter devisen Kvalité – engagemang och personlig service i alla kundrelationer vi gör.


Är du en driven person som drivs av att göra affärer?
Då kan den här tjänsten vara något för dig.
Vi söker just nu en säljare som med hjälp av telefon, e-mail och kundmöten, ska bearbeta företag och sälja in våra tjänster inom områdena rekrytering, utbildning och omställning, anpassat utifrån kundens specifika behov.
Som säljare på Recruitbyme arbetar du med att bygga upp och utveckla din egen kundbas. Du kommer att arbeta med telefonen som verktyg, vilket betyder att du bör vara orädd som person och tycka att det är roligt att ha daglig kontakt med kunder. Du kommer att ta kontakt med VD, fackliga företrädare, HR eller personalchefer på företag, för att ta sälja in våra tjänster.
Det här är en väldigt rolig tjänst och för rätt person finns goda möjligheter att utvecklas inom företaget
Om dig
För att vara lämplig för denna tjänst bör du kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du ska även ha minst ett par års erfarenhet från försäljning med dokumenterat resultat. För att trivas i rollen tror vi även att du har intresset och förmågan att förstå affärsmässiga principer med fokus på god lönsamhet och tillväxt. För att nå dina uppsatta mål har du ett prestationsinriktat förhållningssätt till dina arbetsuppgifter och är inte den som ger sig i första taget.

Krav
Erfarenhet av tjänsteförsäljning.
Goda kunskaper i Microsofts Office
Du kan prata och skriva svenska flytande
B-körkort


Vad kan vi erbjuda dig?
Du styr över din egen arbetstid.
Du får en egen konsultchef som coachar och hjälper dig med din egen säljutveckling.
Lönen bestämmer du själv utifrån dina prestationer.


Lön:
Provisionsbaserad lön Visa mindre

Lönespecialsit

Har du bred erfarenhet inom lönehantering – som löneadministratör eller lönespecialist. Vi söker nu efter en senior lönspecialist till vår kund i Hofors. I rollen kommer du att vara det huvudsakliga stödet till verksamheten när det kommer till lönerelaterade frågor. Vår kund behöver initialt hjälp under 3-4 månader. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Löneberedning Hantering av lönerelaterade ärenden Kvalitetskontroller, avstämningar och skatter Systemrelate... Visa mer
Har du bred erfarenhet inom lönehantering – som löneadministratör eller lönespecialist. Vi söker nu efter en senior lönspecialist till vår kund i Hofors. I rollen kommer du att vara det huvudsakliga stödet till verksamheten när det kommer till lönerelaterade frågor. Vår kund behöver initialt hjälp under 3-4 månader.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Löneberedning
Hantering av lönerelaterade ärenden
Kvalitetskontroller, avstämningar och skatter
Systemrelaterade uppgifter inom lön samt kvalitetssäkring och utveckling av processer och arbetssätt

Vem är du?
Har minst 4års erfarenhet av lönearbete, gärna inom ett större bolag/koncern och erfarenhet av hela löneprocessen och förbättrings- och projektarbete
Erfarenhet av att ha jobbat i olika lönesystem, gärna Visma

Personliga egenskaper:
Samarbetsvillig
Kundorienterad
Serviceinriktad
Kommunikativ
Noggrann och självgående
God analytisk förmåga

Gillar man dessutom att dokumentera rutiner och är bra på att kommunicera så är det ett stort plus.
Krav
Lönesystem
Gärna visa Visma



Du kommer att bli uthyrd via Recruitbyme för det här uppdraget och vid din sida har du en konsultchef, som stöttar dig i att lyckas på ditt uppdrag.


Övrig information:
?Heltid med start omgående
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre