Lediga jobb Poolia Sverige AB i Sandviken

Se alla lediga jobb från Poolia Sverige AB i Sandviken. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Sandviken som finns inom det yrket.

Registrator till kund i Ockelbo

Ansök    Maj 22    Poolia Sverige AB    Registrator
Är du en engagerad registrator med erfarenhet av att arbeta inom kommunal verksamhet sedan tidigare? Se hit! Vi söker nu en registrator/arkivarie till vår kund i Ockelbo för ett heltidsuppdrag. Tjänsten är med start omgående och kommer att pågå till årsskiftet, med möjlighet till förlängning därefter. Under uppdraget kommer du bli anställd som Poolias mycket uppskattade konsult. Vi genomför urval och intervjuer löpande. Varmt välkommen in med din ansöka... Visa mer
Är du en engagerad registrator med erfarenhet av att arbeta inom kommunal verksamhet sedan tidigare? Se hit!

Vi söker nu en registrator/arkivarie till vår kund i Ockelbo för ett heltidsuppdrag. Tjänsten är med start omgående och kommer att pågå till årsskiftet, med möjlighet till förlängning därefter. Under uppdraget kommer du bli anställd som Poolias mycket uppskattade konsult.

Vi genomför urval och intervjuer löpande. Varmt välkommen in med din ansökan!

Om tjänsten
Som registrator/arkivarie kommer du att vara ett viktigt internt stöd och ge råd till anställda i olika verksamheter i frågor om arkiv- och dokumenthantering. Tillsammans med verksamheterna ser du till att informations- och dokumenthanteringsplaner hålls uppdaterade. Din kunskap och kompetens om informationshantering, informationssäkerhet, dataskydd och gällande lagstiftning är avgörande för att säkerställa en korrekt och effektiv hantering.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ansvar för inkommande post till verksamhetens brevlåda
• Ansvar för inkommande e-post till verksamhetens officiella e-postlåda samt till registrators e-postlåda
• Ärenderegistrering och diarieföring av handlingar
• Utlämnande av handlingar
• Stödja medarbetare i frågor kopplade till utlämning, sekretess och dokumenthantering samt dataskydd
• Arbete i verksamhetens arkiv, inklusive e-arkiv

Vem är du?
För att passa för tjänster söker vi dig som besitter:
• En relevant utbildning med inriktning mot arkiv-och informationsvetenskap
• Ett par års dokumenterad erfarenhet av rollen som registrator/arkivarie i en kommun
• Mycket goda kunskaper gällande lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet
• Mycket goda kunskaper om offentlighet och sekretess

Meriterande:
• Erfarenhet av system såsom Ciceron och Microsoft programvara
• Goda kunskaper inom dataskyddslagstiftning, GDPR

Som person tror att du trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du kan samarbeta effektivt i ett team. Du är ansvarstagande och fungerar som en god förebild för andra. Du har en förmåga att komma med egna initiativ och är engagerad i ditt arbete. Dessutom har du en utmärkt förmåga att prioritera och organisera ditt arbete.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

Senior Sourcing Manager to our client in Sandviken

Ansök    Jun 5    Poolia Sverige AB    Inköpare
We are currently seeking a Senior Sourcing Manager for our client in Sandviken. This is a full-time position starting immediately and continuing until the end of October. During this assignment, you will be employed as a highly valued consultant by Poolia. Selection and interviews will be conducted continuously, so please submit your application today! About the position As a Senior Sourcing Manager, your primary responsibilities will include: • Providin... Visa mer
We are currently seeking a Senior Sourcing Manager for our client in Sandviken. This is a full-time position starting immediately and continuing until the end of October. During this assignment, you will be employed as a highly valued consultant by Poolia.

Selection and interviews will be conducted continuously, so please submit your application today!

About the position
As a Senior Sourcing Manager, your primary responsibilities will include:
• Providing advice and support to develop and implement sourcing strategies
• Managing the entire sourcing process, including negotiations and handling the RFx process
• Developing and maintaining vendor relationships and partnerships
• Managing contracts and vendors throughout their lifecycle

Your profile
To be successful in this role, you should have:
• Excellent business acumen and skills in deal-making, including procurement, sourcing, and negotiations
• A strong understanding of commercial contractual models
• Experience in vendor management and governance
• The ability to manage contracts (drafting, negotiating, onboarding, lifecycle management)
• Strong negotiation and conflict resolution skills
• Excellent English skills, both verbal and written, for working in a global environment

As a person, you have excellent communication skills and are used to collaborating effectively with colleagues and stakeholders. You are an initiative-driven and proactive worker who takes responsibility and sees opportunities. You are passionate about driving improvements and have the ability to constructively challenge existing processes to achieve the best possible results. Your positive attitude and solution-oriented approach make you a valuable asset to the team.

About the organisation
Poolia offers a high level of expertise in the core areas of permanent placement and temporary staffing. The permanent placement and temporary staffing services are divided into several specialist areas: Finance & Accounting, IT, Office Support, Human Resources, Sales & Marketing, Life Science & Engineering and Legal.
Another specialist area is executive recruitment through Poolia Executive Search. The Company was founded by Björn Örås in 1989, and in 2015 had just over 1,350 employees in Sweden, Finland and Germany and a turnover of SEK 757 million.


Please apply by registering your CV here on our website. Click on the "Ansök" button to the right. It is our recommendation that you register as much information as possible and that you attach a complete CV-document. Please check that your correct e-mail address is registered.

Poolia is a registered staffing agency, meaning that we comply with the requirements set by Kompetensföretagen - the Swedish Association of Staffing Agencies. Visa mindre

Sanrev rekryterar Revisor

Ansök    Maj 20    Poolia Sverige AB    Revisor
Vill du ha en varierande tillvaro och möjligheten att arbeta med företag i olika branscher och storlekar? Är du intresserad utav att arbeta på en byrå med lokal förankring och stark sammanhållning på kontoret? Om du även är redo för ett jobb där du inte bara gör skillnad för Sanrevs kunder, utan också för din egen framtid - då är det här platsen för dig! Sanrev rekryterar en Revisor som är redo för en ny utmaning och som vill ha en bredare tjänst med stör... Visa mer
Vill du ha en varierande tillvaro och möjligheten att arbeta med företag i olika branscher och storlekar? Är du intresserad utav att arbeta på en byrå med lokal förankring och stark sammanhållning på kontoret? Om du även är redo för ett jobb där du inte bara gör skillnad för Sanrevs kunder, utan också för din egen framtid - då är det här platsen för dig!

Sanrev rekryterar en Revisor som är redo för en ny utmaning och som vill ha en bredare tjänst med större ansvar.
Sanrev är ett företag med platt organisation, korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Här erbjuds du en spännande tjänst med frihet under ansvar och möjlighet att växa tillsammans med företaget i en utvecklande och lärande miljö.

Det här är en tillsvidareanställning hos Sanrev med placering i Sandviken. Vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Tveka inte att skicka in din ansökan och bli en del av Sanrevsteam redan idag.

Om tjänsten
Sanrev erbjuder en spännande möjlighet för dig som vill arbeta med helheten inom revision. Du får en ledande roll i Sanrevs revisionsteam där du ansvarar för att planera, genomföra och leda revisioner av hög kvalitet för deras kunder. Hos Sanrev får du en varierande tillvaro och möjlighet att arbeta med företag i olika branscher och storlekar, samtidigt som du utvecklas tillsammans med erfarna revisorer och redovisningskonsulter. Vi välkomnar dig som vill bli auktoriserad revisor och du förväntas på sikt bli en del av ledningsgruppen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Planera, genomföra och leda revisioner av hög kvalitet för Sanrevs kunder
• Utföra komplexa analyser och bedömningar av företags ekonomiska ställning, resultat och transaktioner
• Identifiera risker och ge rekommendationer till kund
• Utveckla långsiktiga kundrelationer och driva kundprojekt
• Agera rådgivande och ge professionell vägledning inom revisionsfrågor för att bidra till Sanrevs kunders framgång
• Coacha juniora kollegor
• Fortbilda dig och hålla dig uppdaterad med de senaste utvecklingarna inom branschen för att kunna erbjuda klienter den bästa möjliga servicen

Vem är du?
För att bli framgångsrik i rollen som revisor söker vi dig med relevant högskoleutbildning och tidigare erfarenhet av att arbeta inom revisionsbranschen. Det är även önskvärt att du har ambitionen att bli auktoriserad revisor inom snar framtid.

För att trivas i rollen som revisor söker vi dig som trivs med att bygga och underhålla goda relationer, både med kunder och kollegor. Du är kommunikativ och anpassningsbar samt har en ordningsam och noggrann natur med sinne för detaljer. Vi söker dig som är självgående men även förstår vikten av lagarbete. Vidare är du analytiskt lagd och har en stark vilja att driva dina kundprojekt framåt och ta ansvar för att slutföra dem. Ditt engagemang och ditt strukturerade arbetssätt gör att du kan identifiera komplexa problem och hitta lösningar på dem. Samtidigt är du ödmjuk och delar gärna med dig av din kunskap och erfarenhet för att bidra till ett framgångsrikt samarbete i teamet.

Om verksamheten
Välkommen till Sanrev. Vi är inte bara en redovisnings- och revisionsbyrå - vi är kundens partner i framgång!

Hos oss blir du en viktig del av ett engagerat team som brinner för att hjälpa mindre och medelstora företag att nå sina mål.

Vi startade i lågsäsong och finanskris år 2009 och har sedan dess vuxit stadigt varje år. Idag är vi ett gäng på 14 personer som älskar att arbeta med siffror och bygga nära relationer med våra kunder. Vi utgör inte bara ett arbetslag – vi är en sammanhållen enhet där varje individ är en viktig del av vårt gemensamma mål och framtid. Vi är ett tight team som alltid står redo att stötta och inspirera varandra, och du kommer att ha möjlighet att växa och utvecklas både professionellt och personligt hos oss.

Som anställd hos Sanrev får du en arbetsdag fylld med variation och utmaningar. Du kommer att få möta inspirerande entreprenörer, arbeta både på byrån och ute hos kunderna och vara med och skapa verklig skillnad. Visa mindre

Förvaltningschef Samhällsbyggnad Älvkarleby kommun

Är du en erfaren ledare som trivs med att samordna och utveckla processer och medarbetare? Har du en naturlig fallenhet för att ha överblick och fatta beslut som driver verksamheten framåt? Är du redo att ta på dig ansvaret att leda, utveckla och samordna? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som förvaltningschef. I norra Uppland finner du en kommun som växer hållbart och där hög kvalité genomsyrar all verksamhet. Här arbetar man aktivt med att ledor... Visa mer
Är du en erfaren ledare som trivs med att samordna och utveckla processer och medarbetare? Har du en naturlig fallenhet för att ha överblick och fatta beslut som driver verksamheten framåt? Är du redo att ta på dig ansvaret att leda, utveckla och samordna? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som förvaltningschef.

I norra Uppland finner du en kommun som växer hållbart och där hög kvalité genomsyrar all verksamhet. Här arbetar man aktivt med att ledorden mod, vilja, respekt samt helhetssyn ska prägla arbetet. Välkommen till Älvkarleby kommun.

Älvkarleby kommun rekryterar nu en Förvaltningschef till Samhällsbyggnadsförvaltningen som vill ta ansvar för, leda arbetet och utveckla verksamheten till det bästa för kommunens medborgare. Du kommer att samarbeta med ett engagerat team för att nå önskade resultat och bidra till en positiv påverkan.

Det här är en tillsvidareanställning hos Älvkarleby kommun, och vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Tveka inte att skicka in din ansökan och bli en del av teamet redan idag.

Om tjänsten
Samhällsbyggnadsförvaltningen i Älvkarleby kommun består av kultur- och fritids-, bygg- och miljö-, tekniska- samt serviceavdelningen. Förvaltningen består av cirka 90 medarbetare och som förvaltningschef kommer du att vara chef över fyra avdelningschefer.

Här får du en unik möjlighet att följa med på Älvkarleby kommuns tillväxt- och utvecklingsresa. Ditt uppdrag spänner över ett brett fält och innebär ett starkt fokus på att verka i en dynamisk miljö där ledarskapet står i fokus. I rollen som förvaltningschef får du en ledarroll där du utvecklar och främjar andra ledare och medarbetare. Du kommer vara Älvkarleby kommuns representant i samverkan såväl internt som externt. Vidare kommer du samarbeta med kommunens övriga förvaltningar för att utnyttja resurser effektivt och lösa problem som gynnar kommunen som helhet.

Du arbetar direkt underställd kommundirektören och ingår i kommundirektörens ledningsgrupp där du förväntas delta med din kompetens och engagemang inom kommungemensamma frågor.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som förvaltningschef har du en avgörande roll i att leda och förvalta förvaltningens ekonomiska, personella och kvalitetsmässiga aspekter. Du kommer att vara ansiktet utåt för förvaltningen, agera som dess representant och skapa en klar förståelse för prioriteringar samt tillhandahålla välgrundade beslutsunderlag för nämnden. Ditt arbete kommer att omfatta en helhetssyn där förvaltningens resurser används på ett optimalt sätt.

En central del av rollen innebär att driva strategisk verksamhetsutveckling, genomföra förändringsprocesser och främja arbetet i enlighet med lagstiftning och fastställda mål, med ett fokus på ekonomi, kvalitet och måluppfyllelse. Du kommer också att samarbeta nära med politiken, förbereda ärenden för nämnden och agera som föredragande i dessa. Du kommer att ha en bred kommunikation såväl internt med den politiska ledningen och andra verksamheter inom kommunen, som externt med kommuninvånare och olika intressenter.

Vem är du?
För att trivas som förvaltningschef söker vi dig med en relevant utbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Vi värdesätter tidigare chefserfarenhet där du har haft ansvar för verksamheten, personalen och ekonomin, samt erfarenhet av arbete inom något av förvaltningens verksamhetsområden. Vi tror även att du har erfarenhet av att arbeta övergripande med samhällsutveckling i politiskt styrd organisation.

Som en utvecklande ledare är du mål- och resultatorienterad. Du är serviceinriktad och skicklig på att bygga goda relationer, vilket bidrar till en positiv arbetsmiljö inom såväl den egna ledningsgruppen som förvaltningen. Din tydlighet i kommunikationen och förmågan att skapa engagemang är nyckelfaktorer. Vi ser att du har modet att utmana och tänka nytt för att driva verksamheten framåt och är van vid att fatta beslut. Det är också viktigt att du besitter en stark ekonomisk förståelse och drivkraft för att effektivt hantera resurser och driva verksamheten framåt. Vidare så tar du ansvar för fattade beslut och kan förmedla svåra budskap när det behövs. Som en närvarande och synlig ledare engagerar, stöttar och motiverar du dina medarbetare.

Tjänsten förutsätter goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt B-körkort.

Om verksamheten
Välkommen till Älvkarleby kommun, där Dalälven möter havet och allt ligger inom räckhåll! Med sina pittoreska små orter och centralorten Skutskär, är Älvkarleby kommun en plats där gemenskapen flödar lika fritt som vattnet i Dalälven. Med sina närmare 9 600 invånare är det här en kommun där det känns som hemma från första stund.

I Älvkarleby kommun är närheten alltid påtaglig. Med tre tågstationer och täta bussturer är det lätt att ta sig hit, oavsett om du kommer från Gävle, Uppsala eller någon annan ort. När du väl är här, är det bara en kort promenad till butiker och annan service. Här i Älvkarleby kommun möts inte bara älven och havet, vatten och land. Här möts också människor - kanske lite oftare än på andra ställen.

Historien ligger i luften här i Älvkarleby kommun. Sedan 1863 har vi varit en kommun med gränser som knappt har förändrats, och vi är stolta över vårt arv och våra traditioner. Från det vackra Skutskär till de små charmiga byarna som Älvkarleö och Gårdskär, finns det alltid något nytt att upptäcka och utforska. Visa mindre

Älvkarleby kommun rekryterar Bygg- och miljöchef

Drivs du av att vara en del av samhällsutvecklingen? Trivs du med att arbeta både operativt och strategiskt? Vill du ansvara för budget, verksamhet och personal inom bygg- och miljöavdelningen? Då kan detta vara tjänsten för dig. I norra Uppland finner du en kommun som växer hållbart och där hög kvalité genomsyrar all verksamhet. Här arbetar medarbetarna aktivt med att ledorden mod, vilja, respekt samt helhetssyn ska prägla arbetet. Välkommen till Älvka... Visa mer
Drivs du av att vara en del av samhällsutvecklingen? Trivs du med att arbeta både operativt och strategiskt? Vill du ansvara för budget, verksamhet och personal inom bygg- och miljöavdelningen? Då kan detta vara tjänsten för dig.

I norra Uppland finner du en kommun som växer hållbart och där hög kvalité genomsyrar all verksamhet. Här arbetar medarbetarna aktivt med att ledorden mod, vilja, respekt samt helhetssyn ska prägla arbetet. Välkommen till Älvkarleby kommun.

Älvkarleby kommun rekryterar nu en Bygg- och miljöchef som vill ta ansvar för, leda arbetet och utveckla verksamheten till det bästa för kommunens medborgare och verksamhetsutövare. Du kommer att arbeta tillsammans med ett dedikerat team för att uppnå resultat och göra en positiv inverkan.

Det här är en tillsvidareanställning hos Älvkarleby kommun, och vi på Poolia är glada att få hjälpa till i rekryteringsprocessen. Tveka inte att skicka in din ansökan och bli en del av teamet redan idag.

Om tjänsten
I rollen som bygg- och miljöchef har du stora möjligheter att påverka och bidra till samhällsutvecklingen. Du kommer vara en viktig del i att nå verksamhetens mål, där verksamheten strävar efter god service och hög kvalitet i arbetet för att nå ett långsiktigt hållbart samhälle

Bygg- och miljöavdelningen är en del av Samhällsbyggnadsförvaltningen. Avdelningen består av 12 engagerade medarbetare som jobbar med bland annat bygglov, fysisk planering, miljö- och hälsoskyddstillsyn och livsmedelskontroll.

Du rapporterar till förvaltningschef och ingår i förvaltningens ledningsgrupp tillsammans med avdelningscheferna för kultur- och fritid, teknik samt service.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som bygg- och miljöchef så ansvarar du för budget, verksamhet och personal. Du leder avdelningens arbete, säkerställer en rättssäker handläggning och driver strategisk uppföljning. Ditt fokus ligger på utvecklings- och kvalitetsarbete med medborgarnas och verksamhetsutövarnas bästa i åtanke samt att nå avdelningens mål, inklusive kommunens målsättningar i översiktsplanen.

Tillika förväntas du ha en nära dialog med politiken och agera som en länk mellan avdelningen och beslutsfattarna. Det innebär att du bland annat kommer att hantera ärenden som rör politiska frågor och bidra med underlag. Tillsammans med dina medarbetare främjar du positiv samhällsutveckling, planerar och utvecklar verksamheten samt säkerställer efterlevnad av lagar och förordningar. Dessutom företräder du kommunen både internt och externt.

Vem är du?
För att trivas i rollen söker vi dig med lämplig högskoleutbildning inom plan-, bygg eller miljö, eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Erfarenhet från området och goda kunskaper inom ämnet är viktiga, gärna med tidigare erfarenhet av myndighetsutövning och relevant lagstiftning. Tidigare erfarenhet av ledarskap är meriterande, men vi välkomnar även kandidater med intresse för att utvecklas och ta en roll som ledare, förutsatt att du har dokumenterad erfarenhet inom området. Det är även meriterande att ha erfarenhet av att leda digitaliseringsprojekt och arbete inom en politiskt styrd organisation.

För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du är lyhörd och har förmågan att förstå andras behov. Du strävar efter sammanhållning i arbetsgruppen och ser misslyckanden som möjligheter till lärande, vilket skapar utrymme för dialog och förbättring. Du drivs av tydliga mål och kan omvandla dem till konkreta handlingar. Vid förändrade förutsättningar är du flexibel och kan omprioritera arbetet för att uppnå målen. I rollen kommer du att hantera kontakter med verksamhetsutövare, andra förvaltningar och allmänheten. Därför är det viktigt att du trivs med att bygga och underhålla relationer, och att du är bekväm med att navigera i olika sammanhang.

Vidare är det avgörande att du har ett starkt ekonomiskt tänkande och driv för att effektivt hantera resurser och driva verksamheten framåt. Du trivs med att arbeta både operativt och strategiskt och har ett brett perspektiv samt helhetssyn på förvaltningens verksamhet, då du kommer att verka inom flera områden och miljöer.

Om verksamheten
Välkommen till Älvkarleby kommun, där Dalälven möter havet och allt ligger inom räckhåll! Med sina pittoreska små orter och centralorten Skutskär, är Älvkarleby kommun en plats där gemenskapen flödar lika fritt som vattnet i Dalälven. Med sina närmare 9 600 invånare är det här en kommun där det känns som hemma från första stund.

I Älvkarleby kommun är närheten alltid påtaglig. Med tre tågstationer och täta bussturer är det lätt att ta sig hit, oavsett om du kommer från Gävle, Uppsala eller någon annan ort. När du väl är här, är det bara en kort promenad till butiker och annan service. Här i Älvkarleby kommun möts inte bara älven och havet, vatten och land. Här möts också människor - kanske lite oftare än på andra ställen.

Historien ligger i luften här i Älvkarleby kommun. Sedan 1863 har vi varit en kommun med gränser som knappt har förändrats, och vi är stolta över vårt arv och våra traditioner. Från det vackra Skutskär till de små charmiga byarna som Älvkarleö och Gårdskär, finns det alltid något nytt att upptäcka och utforska. Visa mindre

Revisorsassistent sökes till Sanrev

Ansök    Maj 20    Poolia Sverige AB    Revisorsassistent
Vill du vara en del av ett engagerat team som värderar en rolig arbetsplats med trivsam företagskultur och stora utvecklingsmöjligheter? Har du nyligen avslutat dina studier inom ekonomi och redo att påbörja din karriär? Då är detta tjänsten för dig. Sanrev växer och rekryterar nu en revisorsassistent. Sanrev är ett företag med platt organisation, korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Här erbjuds du en spännande tjänst med frihet under ansvar och m... Visa mer
Vill du vara en del av ett engagerat team som värderar en rolig arbetsplats med trivsam företagskultur och stora utvecklingsmöjligheter? Har du nyligen avslutat dina studier inom ekonomi och redo att påbörja din karriär? Då är detta tjänsten för dig.

Sanrev växer och rekryterar nu en revisorsassistent. Sanrev är ett företag med platt organisation, korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Här erbjuds du en spännande tjänst med frihet under ansvar och möjlighet att växa tillsammans med företaget i en utvecklande och lärande miljö.

Det här är en tillsvidareanställning hos Sanrev med placering i Sandviken. Vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Tveka inte att skicka in din ansökan och bli en del av Sanrevsteam redan idag.

Om tjänsten
Som revisorsassistent hos Sanrev får du möjlighet att vara en del av ett engagerat team där varje dag är fylld av nya möjligheter och spännande utmaningar. Tillsammans med dina kollegor utforskar du företagsvärlden och skapar en djup förståelse för kundernas verksamheter. Sanrev tror på att bygga starka och långsiktiga relationer med sina kunder, vilket ger dig möjlighet att arbeta nära kunderna och bygga upp förtroendefulla band.

På Sanrev uppmuntras samarbete och delande av arbetsuppgifter, och verksamheten värdesätter en familjär känsla där medarbetare arbetar hårt tillsammans och firar framgångar tillsammans.

Denna roll är perfekt för dig som är i början av din karriär och vill ta stora steg framåt inom revision. Här får du möjlighet att lära dig från grunden och utvecklas i din yrkesroll med stöd från erfarna och kunniga kollegor. Genom att arbeta med olika kunder och projekt får du en bred erfarenhet inom yrket, vilket kommer att vara till stor nytta för din framtida karriärutveckling.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Assistera revisorer vid genomförande av revisioner och granskningar av företags finansiella handlingar
• Samla in och granska dokumentation för att stödja revisionsprocessen
• Utföra analyser av företags ekonomiska transaktioner och ställning
• Hjälpa till med att identifiera eventuella avvikelser eller risker i företagets redovisning
• Delta i möten med kunder för att samla information och förstå deras verksamhet och behov
• Assistera i framtagandet av revisionsrapporter och rekommendationer till kunder
• Delta i fortbildning och utbildningsprogram för att kontinuerligt utveckla dina kunskaper inom revision och redovisning

Vem är du?
För att trivas i rollen som revisorsassistent har du relevant högskoleutbildning och kunskaper samt förståelse för revisorns roll och revisionens processer. Har du tidigare jobbat med revision eller till exempel haft praktik/extra jobb på en byrå ses det som starkt meriterande.

I denna rekrytering kommer vi sätta stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker en öppen och social person som gillar utveckling, förändring och utmaningar. Sanrev tror på frihet under ansvar och vi förväntar oss att du med engagemang och ambition växer in i och utvecklar dig inom ditt område. Som person är du driven, ansvarsfull och noggrann, du har mycket god förmåga att förstå och följa instruktioner på ett korrekt sätt samt ett öga för detaljer. Vidare så är du en lagspelare som värderar lojalitet och samarbete för att få arbetet gjort på bästa sätt. Du tar för dig på arbetsplatsen och förstår vikten av att skapa förtroendegivande relationer med kunderna. Din kommunikationsförmåga och känsla för service är av högsta vikt för att kunna ge Sanrevs kunder god rådgivning och konsultation.

Om verksamheten
Välkommen till Sanrev. Vi är inte bara en redovisnings- och revisionsbyrå - vi är kundens partner i framgång!

Hos oss blir du en viktig del av ett engagerat team som brinner för att hjälpa mindre och medelstora företag att nå sina mål.

Vi startade i lågsäsong och finanskris år 2009 och har sedan dess vuxit stadigt varje år. Idag är vi ett gäng på 14 personer som älskar att arbeta med siffror och bygga nära relationer med våra kunder. Vi utgör inte bara ett arbetslag – vi är en sammanhållen enhet där varje individ är en viktig del av vårt gemensamma mål och framtid. Vi är ett tight team som alltid står redo att stötta och inspirera varandra, och du kommer att ha möjlighet att växa och utvecklas både professionellt och personligt hos oss.

Som anställd hos Sanrev får du en arbetsdag fylld med variation och utmaningar. Du kommer att få möta inspirerande entreprenörer, arbeta både på byrån och ute hos kunderna och vara med och skapa verklig skillnad. Visa mindre

Produktägare inom IT Service Desk till vår kund i Sandviken

Ansök    Maj 12    Poolia Sverige AB    Systemförvaltare
Har du erfarenhet av att arbeta med IT-lösningar sedan tidigare och är intresserad av en nu rolig utmaning? Läs då vidare! Vi söker nu en produktägare inom IT Service Desk till vår kund i Sandviken. Detta är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt och kommer att pågå till 29 december. Under uppdraget kommer du bli anställd som en av våra uppskattade konsulter. Vi genomför urval och intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan redan idag! ... Visa mer
Har du erfarenhet av att arbeta med IT-lösningar sedan tidigare och är intresserad av en nu rolig utmaning? Läs då vidare!

Vi söker nu en produktägare inom IT Service Desk till vår kund i Sandviken. Detta är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt och kommer att pågå till 29 december. Under uppdraget kommer du bli anställd som en av våra uppskattade konsulter.

Vi genomför urval och intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som produktägare inom IT Service Desk kommer du bland annat att ansvara för att plattformarna som Service Now och Atos Contact Center fungerar som de ska. Produktägarens roll är även att se till att det finns utarbetade arbetssätt inom teknik, kunskap och automation.

Vem är du?
Vi söker dig som har:
• Tidigare erfarenhet av att arbeta med IT Service Desk-organisationer
• Mycket goda kunskaper i Service Now och liknande plattformar

För att trivas i rollen besitter du god förmåga att arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra i ett team. Du har en god analytisk förmåga och besitter ett starkt ledarskap. Du tar ansvar och har sedan tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter.

Om verksamheten
IT-branschen är dynamisk och föränderlig, det vet vi på Poolia IT. Därför värderar vi din kompetens och personliga egenskaper högt när vi anställer dig som konsult. Att få rätt person på rätt plats är vår grej, och vi vet vikten av nytänkande inom IT-branschen för att kunna erbjuda lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Att vara konsult hos oss ger dig många möjligheter att prova på olika branscher, företag och roller. Läs gärna mer om hur det är att vara konsult hos oss: https://www.poolia.se/karriar/tips/konsult/. Det passar dig som vill få mycket erfarenhet under en kortare period. Om du letar efter en värld fylld av spännande möjligheter och nya kontakter kommer du gilla att vara konsult hos oss.



Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

Supporttekniker till vår kund i Sandviken

Vi söker nu en supporttekniker till vår kund i Sandviken. Har du erfarenhet av att felsöka i Windowsmiljöer och nu söker en ny rolig utmaning? Då har vi rollen för dig! Uppdraget beräknas starta i början av maj och kommer att pågå till årsskiftet, med eventuell möjlighet till förlängning. Uppdraget är på heltid och du kommer att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan ida... Visa mer
Vi söker nu en supporttekniker till vår kund i Sandviken. Har du erfarenhet av att felsöka i Windowsmiljöer och nu söker en ny rolig utmaning? Då har vi rollen för dig!

Uppdraget beräknas starta i början av maj och kommer att pågå till årsskiftet, med eventuell möjlighet till förlängning. Uppdraget är på heltid och du kommer att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I denna roll kommer du att ingå i funktionen Servicedesk och arbeta tillsammans med övriga servicetekniker. Arbetet kommer främst innebära att arbeta i första linjen med att ge support via telefon, mejl eller i direkt kontakt med användare på plats.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak

Som supporttekniker till Servicedesk kommer arbetsuppgifter bland annat innefatta att:
• Ge support till användare via telefon, mejl, fjärrstyrning och på plats på kontoret
• Felsöka, prioritera och lösa inkomna ärenden på PC/klient, nätverk och applikationer
• Konto- och behörighetsadministration, installation av program m.m.
• Se till att ärenden dokumenteras på rätt sätt
• Följa rutiner kring ärendehantering och incidenthantering
• Aktivt arbeta med förbättringsförslag

Vem är du?
Vi ser att du som söker har en avslutad utbildning inom IT-området och/eller har flerårig erfarenhet inom likvärdigt område sedan tidigare. Vi ser även att du har:
• Goda kunskaper om Windows och M365
• Erfarenhet av att felsöka i Windowsmiljö och på PC med kringutrustning och skrivare
• Van att ge support om mobila enheter
• Erfarenhet av kontohantering och behörighetsadministration i Active Directory
• Goda kunskaper i nätverk och hårdvara
• God dokumentationsförmåga
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

Som person är du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i grupp med kollegor och kunder. Du är positiv, social, framåt och har lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter. Som IT-tekniker jobbar du i ett högt tempo, så att vara effektiv och van vid att hålla många bollar i luften ser vi också som fördelaktigt.

Om verksamheten
IT-branschen är dynamisk och föränderlig, det vet vi på Poolia IT. Därför värderar vi din kompetens och personliga egenskaper högt när vi anställer dig som konsult. Att få rätt person på rätt plats är vår grej, och vi vet vikten av nytänkande inom IT-branschen för att kunna erbjuda lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Att vara konsult hos oss ger dig många möjligheter att prova på olika branscher, företag och roller. Läs gärna mer om hur det är att vara konsult hos oss: https://www.poolia.se/karriar/tips/konsult/. Det passar dig som vill få mycket erfarenhet under en kortare period. Om du letar efter en värld fylld av spännande möjligheter och nya kontakter kommer du gilla att vara konsult hos oss. Visa mindre

IT-infrastrukturtekniker till vår kund i Sandviken

Söker du ett arbete där du får vara en del av ett engagerat team och samtidigt bidra till att stödja verksamhetens plattform? Då kan vi ha tjänsten för dig! Till vår kund i Sandviken söker vi nu en IT-infrastrukturtekniker för ett heltidsuppdrag. Uppdraget beräknas starta i början av oktober och kommer att pågå till 31 maj. Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen ... Visa mer
Söker du ett arbete där du får vara en del av ett engagerat team och samtidigt bidra till att stödja verksamhetens plattform? Då kan vi ha tjänsten för dig!

Till vår kund i Sandviken söker vi nu en IT-infrastrukturtekniker för ett heltidsuppdrag. Uppdraget beräknas starta i början av oktober och kommer att pågå till 31 maj. Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen in med din ansökan!

Om tjänsten
Du kommer att tillsammans med övriga i teamet ansvara för infrastrukturkomponenter och virtuella servrar utifrån en hybrid molnmiljö. Du kommer dagligen arbeta med verktyg som Microsoft Windows Server, Linux, VMware ESX/NSX/ALB, Veeam och Azure. För att säkerställa en framgångsrik leverans både nu och i framtiden, kommer jobbet innebära att arbeta med ständiga förbättringar.

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom relevant område och har några års erfarenhet av att arbeta brett inom IT. Du besitter kompetens inom verktyg som Microsoft Windows Server, Linux, VMware ESX/NSX/ALB, Veeam och Azure. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vi tror att du som söker har ett tekniskt intresse, en vilja att utvecklas och få vara med och driva verksamheten framåt. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs som bäst när du får arbeta tillsammans med andra i ett team. Du har en god förmåga att se möjligheter istället för hinder och är självgående.

Om verksamheten
IT-branschen är dynamisk och föränderlig, det vet vi på Poolia IT. Därför värderar vi din kompetens och personliga egenskaper högt när vi anställer dig som konsult. Att få rätt person på rätt plats är vår grej, och vi vet vikten av nytänkande inom IT-branschen för att kunna erbjuda lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Att vara konsult hos oss ger dig många möjligheter att prova på olika branscher, företag och roller. Läs gärna mer om hur det är att vara konsult hos oss: https://www.poolia.se/karriar/tips/konsult/. Det passar dig som vill få mycket erfarenhet under en kortare period. Om du letar efter en värld fylld av spännande möjligheter och nya kontakter kommer du gilla att vara konsult hos oss.



Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

Supporttekniker till vår kund i Sandviken

Har du tidigare arbetat som supporttekniker och vill arbeta på en spännande myndighet? Då är du den vi söker! Vi söker nu en erfaren supporttekniker till vår kund i Sandviken. Uppdraget förväntas starta under januari 2023 och beräknas pågå till mitten av juni, med eventuell möjlighet till förlängning. Uppdraget är på heltid och du kommer att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansök... Visa mer
Har du tidigare arbetat som supporttekniker och vill arbeta på en spännande myndighet? Då är du den vi söker! Vi söker nu en erfaren supporttekniker till vår kund i Sandviken. Uppdraget förväntas starta under januari 2023 och beräknas pågå till mitten av juni, med eventuell möjlighet till förlängning. Uppdraget är på heltid och du kommer att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I denna roll kommer du att ingå i funktionen Servicedesk och arbeta tillsammans med övriga servicetekniker. Arbetet kommer främst innebära att arbeta i första linjen med att ge support via telefon, mejl eller i direkt kontakt med användare på plats.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som supporttekniker till Servicedesk kan du arbetsuppgifter bland annat innefatta:
• Ge support till användare via telefon, mejl, fjärrstyrning och på plats på kontoret
• Felsöka, prioritera och lösa inkomna ärenden på PC/klient, nätverk och applikationer
• Konto- och behörighetsadministration, installation av program samt diverse kommunikationsproblem
• Säkerställa korrekt dokumentation av ärenden
• Följa rutiner kring ärendehantering och incidenthantering
• Föreslå och genomföra ständiga förbättringar inom området

Vem är du?
Vi ser att du som söker har en eftergymnasial utbildning inom IT-området och/eller har flerårig erfarenhet inom likvärdigt område sedan tidigare. Vi ser även att du har:
• Goda kunskaper om Windows och M365
• Tidigare erfarenhet av att felsöka i Windowsmiljö och på PC med kringutrustning och skrivare
• Van att ge support om mobila enheter
• Tidigare arbetat med kontohantering och behörighetsadministration i Active Directory
• Goda kunskaper i nätverk och hårdvara
• God dokumentationsförmåga
• Kommunicerar obehindrat på svenska, både i tal och skrift

Som person är du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i grupp med kollegor och kunder. Du är positiv, framåt och har lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter. Som IT-tekniker jobbar du i ett högt tempo, så att vara effektiv och van vid att hålla många bollar i luften ser vi också som fördelaktigt.

Låter detta jobb som något för dig? Sök tjänsten redan idag!

Om verksamheten
IT-branschen är dynamisk och föränderlig, det vet vi på Poolia IT. Därför värderar vi din kompetens och personliga egenskaper högt när vi anställer dig som konsult. Att få rätt person på rätt plats är vår grej, och vi vet vikten av nytänkande inom IT-branschen för att kunna erbjuda lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Att vara konsult hos oss ger dig många möjligheter att prova på olika branscher, företag och roller. Läs gärna mer om hur det är att vara konsult hos oss: https://www.poolia.se/karriar/tips/konsult/. Det passar dig som vill få mycket erfarenhet under en kortare period. Om du letar efter en värld fylld av spännande möjligheter och nya kontakter kommer du gilla att vara konsult hos oss.



Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

Supporttekniker till vår kund i Sandviken

Har du tidigare arbetat som supporttekniker och vill arbeta på en spännande myndighet? Då är du den vi söker! Vi söker nu en erfaren supporttekniker till vår kund i Sandviken. Uppdraget förväntas starta så snart som möjligt och förväntas pågå i 6 månader, med eventuell möjlighet till förlängning. Uppdraget är på heltid och du kommer att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan r... Visa mer
Har du tidigare arbetat som supporttekniker och vill arbeta på en spännande myndighet? Då är du den vi söker! Vi söker nu en erfaren supporttekniker till vår kund i Sandviken. Uppdraget förväntas starta så snart som möjligt och förväntas pågå i 6 månader, med eventuell möjlighet till förlängning. Uppdraget är på heltid och du kommer att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I denna roll kommer du att arbeta tillsammans med 7 stycken andra supporttekniker inom Servicedesk. Uppdraget omfattar arbete ute på fält i organisationens verksamheter. Huvudfokus kommer att vara felsökning av IT-utrustning, leverans och återtag av datorer samt hantering av felanmälan och garantiärenden. Det gäller även annan typ av IT-utrustning som verksamheterna har behov av tekniskt stöd kring te x. skrivare, projektorer samt AV-utrustning.

Vem är du?
Vi söker dig som har arbetat ett par år år som it-tekniker inom IT-support. Du har även lämplig utbildning inom området. Du har även:
• Erfarenhet från installation av datorer och kringutrustning som skärmar, tangentbord, möss och skrivare.
• Erfarenhet och god kunskap om Windowsplattformen samt hårdvara och drivrutiner.
• Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift
• Körkort B

Som person ser vi att du är du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i grupp med kollegor och kunder. Du är positiv, framåt och har lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter. Som IT-tekniker jobbar du i ett högt tempo, så att vara effektiv och van vid att hålla många bollar i luften ser vi också som fördelaktigt.

Om verksamheten
IT-branschen är dynamisk och föränderlig, det vet vi på Poolia IT. Därför värderar vi din kompetens och personliga egenskaper högt när vi anställer dig som konsult. Att få rätt person på rätt plats är vår grej, och vi vet vikten av nytänkande inom IT-branschen för att kunna erbjuda lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Att vara konsult hos oss ger dig många möjligheter att prova på olika branscher, företag och roller. Läs gärna mer om hur det är att vara konsult hos oss: https://www.poolia.se/karriar/tips/konsult/. Det passar dig som vill få mycket erfarenhet under en kortare period. Om du letar efter en värld fylld av spännande möjligheter och nya kontakter kommer du gilla att vara konsult hos oss.



Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

Kontrollansvarig sökes till uppdrag på deltid i Valbo

Har du erfarenhet av att arbeta som kontrollansvarig och nu söker nya utmaningar? Har du tidigare arbetet i projekt där samordning är viktig? Då är du den vi söker! Till vår kund i Valbo söker vi nu en certifierad kontrollansvarig för uppdrag på deltid. Tjänsten beräknas starta omgående och kommer att pågå till sista oktober 2024. Du kommer bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter. Urval och intervjuer genomförs löpande. Varmt välkommen in m... Visa mer
Har du erfarenhet av att arbeta som kontrollansvarig och nu söker nya utmaningar? Har du tidigare arbetet i projekt där samordning är viktig? Då är du den vi söker!

Till vår kund i Valbo söker vi nu en certifierad kontrollansvarig för uppdrag på deltid. Tjänsten beräknas starta omgående och kommer att pågå till sista oktober 2024. Du kommer bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer genomförs löpande. Varmt välkommen in med din ansökan!

Om tjänsten
Som kontrollansvarig kommer du att arbeta med utbyggnaden av Valbos vattenverk. Arbetet kommer därmed att innefatta att:
• Upprätta budget och leverera till beställaren
• Upprätta och följa en kontrollplan
• Medverka till att projektet följer gällande byggnadslagstiftning
• Vara delaktig på projekt- och byggmöten

Arbetstiderna kommer vara mellan måndag – fredag kl. 07:00 – 16:00. Det finns möjlighet att arbeta viss del på distans, dock behöver kontrollansvarig finnas tillgänglig på plats 1 – 2 dagar/veckan.
Arbete ska, om inte annat överenskommits, utföras helgfri måndag till fredag 07:00-16:00.

Vem är du?
Vi söker dig som har:
• Giltigt certifikat som kontrollansvarig
• Har minst 5 års dokumenterad erfarenhet av att arbeta med byggprojekt, där du har varit kontrollansvarig
• Erfarenhet av att arbeta i projektgrupp där samordning varit viktigt
• God kännedom om lagar och förordningar samt standarder och föreskrifter inom aktuellt område
• Kan kommunicera obehindrat på svenska, både i tal och skrift
• B-körkort

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

Asset Management Data Quality Analyst for client in Sandviken

Ansök    Mar 3    Poolia Sverige AB    Dataingenjör
We are now looking for an experienced Asset Management Data Quality Analyst for our client in Sandviken. The assignment is scheduled to start as soon as possible and last until end of June 2022. This assignment is a part time position where you will be employed by Poolia as one of our much appreciated consultants. Selection and interviews take place on an ongoing basis and the position may be filled before the last application date, so send in your applic... Visa mer
We are now looking for an experienced Asset Management Data Quality Analyst for our client in Sandviken. The assignment is scheduled to start as soon as possible and last until end of June 2022.
This assignment is a part time position where you will be employed by Poolia as one of our much appreciated consultants.

Selection and interviews take place on an ongoing basis and the position may be filled before the last application date, so send in your application today!

Please send your CV in English for this position!

About the position
We are looking for a resource who drive and assist in the creation, removal and ongoing management of property asset data and ensure that the effective asset management controls are followed. You will also improve asset identification coverage, carrying out audit and other quality assurance activity as required to ensure high levels of data quality and accuracy across asset management systems.

Your profile
You are a data analyst with 3 - 5 years of experience of similar tasks, who has proven ability to use data to drive improvement and efficiency. You have a methodical approach with high attention to detail and have the ability to work with data quality colleagues across the business, follow consistent processes and ensure adherence to central governance around asset data processing and data quality.

As a person, we see that you are an accurate and curious person who wants to share your knowledge with others and enjoys working with people as well as with the technical.

About the organisation
Poolia offers a high level of expertise in the core areas of permanent placement and temporary staffing. The permanent placement and temporary staffing services are divided into several specialist areas: Finance & Accounting, IT, Office Support, Human Resources, Sales & Marketing, Life Science & Engineering and Legal.
Another specialist area is executive recruitment through Poolia Executive Search. The Company was founded by Björn Örås in 1989, and in 2015 had just over 1,350 employees in Sweden, Finland and Germany and a turnover of SEK 757 million.


Please apply by registering your CV here on our website. Click on the "Ansök" button to the right. It is our recommendation that you register as much information as possible and that you attach a complete CV-document. Please check that your correct e-mail address is registered.

Poolia is a registered staffing agency, meaning that we comply with the requirements set by Kompetensföretagen - the Swedish Association of Staffing Agencies. Visa mindre

Adven/Värmevärden söker Drift och underhållsledare

Ansök    Mar 23    Poolia Sverige AB    Driftchef, energi
Vill du vara med och ta fram morgondagens energilösningar? Har du tidigare erfarenhet av processindustri och fjärrvärme? Vill du jobba för ett spännande företag som gör skillnad? Då kan detta vara tjänsten för dig. Adven/Värmevärden rekryterar nu en Drift- och underhållsledare till sin verksamhet i Hofors. Här erbjuds du en spännande tjänst hos ett företag som tror på frihet under ansvar och som värnar om sina medarbetare. Du får stort utrymme och delakti... Visa mer
Vill du vara med och ta fram morgondagens energilösningar? Har du tidigare erfarenhet av processindustri och fjärrvärme? Vill du jobba för ett spännande företag som gör skillnad? Då kan detta vara tjänsten för dig.

Adven/Värmevärden rekryterar nu en Drift- och underhållsledare till sin verksamhet i Hofors.
Här erbjuds du en spännande tjänst hos ett företag som tror på frihet under ansvar och som värnar om sina medarbetare. Du får stort utrymme och delaktighet i att utveckla företaget och dig själv. Det här är en bra möjlighet för dig som söker en stimulerande och utmanande roll med varierande arbetsuppgifter

Detta är en direkt rekrytering av Adven/Värmevärden där vi på Poolia har fått möjligheten att hjälpa till i denna rekryteringsprocess. Urval sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!


Om tjänsten
Som drift- och underhållsledare har du och dina kollegor det operativa ansvaret för att produktionen körs på ett optimalt och säkert sätt, och enligt gällande produktions- och underhållsplan. Du har det operativa ansvaret för den dagliga drift- och arbetsledningen och som stöd i ditt ledarskap finns en Drift- och underhållschef. I rollen som drift- och underhållsledare kommer du även arbeta med exempelvis standardiserade processer, planerar drift och underhåll samt optimerar, analyserar och rapporterar utfall. Du kommer även att utföra visst underhåll och reparationer samt bistå och planera större reparationer. Det ingår administrativa uppgifter i rollen.

I dina arbetsuppgifter ingår även planering och hantering av bränsle samt avvikelsehantering. En viktig del i vår verksamhet är att ständigt förbättra existerande processer och vid behov utveckla nya processer.

Du kommer vara en del av ett tre personers team som utöver dig själv består av två drift- och underhållstekniker. Arbetstider är belagda på dagtid men tjänsten kommer under vissa perioder att innebära beredskapstjänst. Beredskapstjänst innebär att du skall ha möjlighet att inställa dig på anläggningen inom 30 minuter.



Vem är du?
För rollen som drift- och underhållsledare söker vi dig som har erfarenhet av fjärrvärme och/eller processindustri med avseende på drift och underhåll. Vi ser gärna att du har en bakgrund som drifttekniker, driftsamordnare, anläggningsansvarig eller är utbildad inom området. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i driftrelaterad IT-miljö samt kunskap inom Office-paketet. Vi ser det som ett stort plus om du tidigare arbetat med panndrift eller ångproduktion.

Det är starkt meriterande om du har arbetat som ledare och trivs i en coachande roll. I ledarskapet ingår att få andra att växa vilket kräver en förmåga att lyssna av både individen och gruppen men samtidigt vara tydlig med förväntansbild och gemensamma målsättningar.

Arbetet kräver god struktur, kommunikation och en förmåga att växla mellan det mer strategiska och det operativa. Du är en prestigelös person som är van att arbeta självständigt och har en drivkraft att nå resultat. Du vet samtidigt att förändring och utveckling kräver delaktighet, engagemang och goda samarbeten. Vidare har du god förmåga att kommunicera och du har goda språkkunskaper i svenska, i både tal och skrift. För denna tjänst är B-körkort ett krav.

Dina kunskaper är viktiga för oss men vi värdesätter lika mycket dina personliga egenskaper och din drivkraft.


Om verksamheten
Adven/Värmevärden är en ny energikoncern vars gemensamma resa mot att bli den ledande aktören inom hållbara energilösningar påbörjades under 2020. Tillsammans levererar våra 520 medarbetare hållbar fjärrvärme och geoenergi till flertalet olika fastighetstyper samt ånga, värme, kyla och relaterade infrastrukturlösningar till industrier. Med mer än 50 års erfarenhet inom energibranschen driver koncernen idag cirka 350 anläggningar i Norden och Baltikum.

På Adven/Värmevärden drivs vi av att ta fram morgondagens energi- och vattenlösningar som främjar företag, människor och miljön. Vi strävar efter att vara en del av lösningen på klimatförändringarna, och vi tror att vi kan göra skillnad med varje hållbar lösning som vi hittar, bygger och genomför tillsammans med våra kunder. I flera av våra nät finns ett nära samarbete med industrin på orten, på det sättet kan vi använda restvärme från industrin till att värma bostäder och lokaler, en miljövänlig och effektiv metod att tillvarata jordens resurser.

Vi har en spännande tid framför oss och vi hoppas du är intresserad av att följa med! För mer information se www.adven.com och www.varmevarden.se Visa mindre

Rekrytering av Drift- och underhållstekniker

Vill du vara med och ta fram morgondagens energi och vattenlösningar? Har du tidigare erfarenhet av processindustri och fjärrvärme? Vill du jobba för ett spännande företag som gör skillnad? Då kan detta vara tjänsten för dig. Adven/Värmevärden rekryterar nu en Drift- och underhållstekniker till sin verksamhet i Hofors. Här erbjuds du en spännande tjänst hos ett företag som tror på frihet under ansvar och som värnar om sina medarbetare. Du får stort utrym... Visa mer
Vill du vara med och ta fram morgondagens energi och vattenlösningar? Har du tidigare erfarenhet av processindustri och fjärrvärme? Vill du jobba för ett spännande företag som gör skillnad? Då kan detta vara tjänsten för dig.

Adven/Värmevärden rekryterar nu en Drift- och underhållstekniker till sin verksamhet i Hofors.
Här erbjuds du en spännande tjänst hos ett företag som tror på frihet under ansvar och som värnar om sina medarbetare. Du får stort utrymme och delaktighet i att utveckla företaget och dig själv. Det här är en bra möjlighet för dig som söker en stimulerande och utmanande roll med varierande arbetsuppgifter

Detta är en direkt rekrytering av Adven/Värmevärden där vi på Poolia har fått möjligheten att hjälpa till i denna rekryteringsprocess. Urval sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!


Om tjänsten
Som drift- och underhållstekniker har du och dina kollegor det operativa ansvaret för att produktionen körs på ett optimalt och säkert sätt, och enligt gällande produktions- och underhållsplan. Du arbetar exempelvis med standardiserade processer, planerar drift och underhåll samt optimerar och analyserar utfall. Du kommer att utföra underhåll och reparationer samt bistår vid större reparationer. Det ingår även administrativa uppgifter i rollen.

I dina arbetsuppgifter ingår även rondering, bränslehantering och avvikelsehantering. En viktig del i vår verksamhet är att ständigt förbättra existerande processer och vid behov utveckla nya processer.

Du kommer vara en del av ett tre personers team bestående av ytterligare en tekniker och en drift- och underhållsledare. Arbetstider är belagda på dagtid men tjänsten kommer under vissa perioder att innebära beredskapstjänst. Beredskapstjänst innebär att du skall ha möjlighet att inställa dig på anläggningen inom 30 minuter.


Vem är du?
Vi söker en öppen, målinriktad och prestigelös person. Du stimuleras av ansvar och att självständigt driva ditt arbete framåt. För dig är ett gott samarbete och förmåga att balansera mellan helhetsbild och noggrannhet på detaljnivå avgörande för framgång. Du är proaktiv och ser det som självklart att agera på eget initiativ för att utveckla den verksamhet du medverkar i. Vidare har du god förmåga att kommunicera och du har goda språkkunskaper i svenska, i både tal och skrift. För denna tjänst är B-körkort ett krav.

Vi söker dig som har erfarenhet av fjärrvärme och/eller processindustri med avseende på drift och underhåll. Vi ser gärna att du är drifttekniker eller utbildad inom området, har erfarenhet av att arbeta i driftrelaterad IT-miljö samt kunskap inom Office-paketet. Vi ser det som ett stort plus om du tidigare arbetat med panndrift eller ångproduktion.

Dina kunskaper är viktiga för oss men vi värdesätter lika mycket dina personliga egenskaper och din drivkraft.


Om verksamheten
Adven/Värmevärden är en ny energikoncern vars gemensamma resa mot att bli den ledande aktören inom hållbara energilösningar påbörjades under 2020. Tillsammans levererar våra 520 medarbetare hållbar fjärrvärme och geoenergi till flertalet olika fastighetstyper samt ånga, värme, kyla och relaterade infrastrukturlösningar till industrier. Med mer än 50 års erfarenhet inom energibranschen driver koncernen idag cirka 350 anläggningar i Norden och Baltikum.

På Adven/Värmevärden drivs vi av att ta fram morgondagens energi- och vattenlösningar som främjar företag, människor och miljön. Vi strävar efter att vara en del av lösningen på klimatförändringarna, och vi tror att vi kan göra skillnad med varje hållbar lösning som vi hittar, bygger och genomför tillsammans med våra kunder. I flera av våra nät finns ett nära samarbete med industrin på orten, på det sättet kan vi använda restvärme från industrin till att värma bostäder och lokaler, en miljövänlig och effektiv metod att tillvarata jordens resurser.

Vi har en spännande tid framför oss och vi hoppas du är intresserad av att följa med! För mer information se www.adven.com och www.varmevarden.se Visa mindre

Rekrytering av Drift- och underhållstekniker

Vill du vara med och ta fram morgondagens energi och vattenlösningar? Har du tidigare erfarenhet av processindustri och fjärrvärme? Vill du jobba för ett spännande företag som gör skillnad? Då kan detta vara tjänsten för dig. Adven/Värmevärden rekryterar nu en Drift- och underhållstekniker till sin verksamhet i Hofors. Här erbjuds du en spännande tjänst hos ett företag som tror på frihet under ansvar och som värnar om sina medarbetare. Du får stort utrym... Visa mer
Vill du vara med och ta fram morgondagens energi och vattenlösningar? Har du tidigare erfarenhet av processindustri och fjärrvärme? Vill du jobba för ett spännande företag som gör skillnad? Då kan detta vara tjänsten för dig.

Adven/Värmevärden rekryterar nu en Drift- och underhållstekniker till sin verksamhet i Hofors.
Här erbjuds du en spännande tjänst hos ett företag som tror på frihet under ansvar och som värnar om sina medarbetare. Du får stort utrymme och delaktighet i att utveckla företaget och dig själv. Det här är en bra möjlighet för dig som söker en stimulerande och utmanande roll med varierande arbetsuppgifter

Detta är en direkt rekrytering av Adven/Värmevärden där vi på Poolia har fått möjligheten att hjälpa till i denna rekryteringsprocess. Urval sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!


Om tjänsten
Som drift- och underhållstekniker har du och dina kollegor det operativa ansvaret för att produktionen körs på ett optimalt och säkert sätt, och enligt gällande produktions- och underhållsplan. Du arbetar exempelvis med standardiserade processer, planerar drift och underhåll samt optimerar och analyserar utfall. Du kommer att utföra underhåll och reparationer samt bistår vid större reparationer. Det ingår även administrativa uppgifter i rollen.

I dina arbetsuppgifter ingår även rondering, bränslehantering och avvikelsehantering. En viktig del i vår verksamhet är att ständigt förbättra existerande processer och vid behov utveckla nya processer.

Du kommer vara en del av ett tre personers team bestående av ytterligare en tekniker och en drift- och underhållsledare. Arbetstider är belagda på dagtid men tjänsten kommer under vissa perioder att innebära beredskapstjänst. Beredskapstjänst innebär att du skall ha möjlighet att inställa dig på anläggningen inom 30 minuter.


Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av fjärrvärme och/eller processindustri med avseende på drift och underhåll. Vi ser gärna att du är driftingenjör, drifttekniker och/eller utbildad inom området. Du har god erfarenhet av att arbeta i driftrelaterad IT-miljö samt goda kunskaper i Office-paketet. Vi ser det som ett stort plus om du tidigare arbetat med panndrift eller ångproduktion.

Vi tror att du som person är du öppen, målinriktad och prestigelös. Du stimuleras av att få ansvar och att självständigt driva ditt arbete framåt. För dig är ett gott samarbete och förmåga att balansera mellan helhetsbild och noggrannhet på detaljnivå avgörande för framgång. Du är proaktiv och ser det som självklart att agera på eget initiativ för att utveckla den verksamhet du medverkar i. Vidare har du god förmåga att kommunicera och du har goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift. För denna tjänst är B-körkort ett krav.

Dina kunskaper är viktiga för oss men vi värdesätter lika mycket dina personliga egenskaper och din drivkraft.


Om verksamheten
Adven/Värmevärden är en ny energikoncern vars gemensamma resa mot att bli den ledande aktören inom hållbara energilösningar påbörjades under 2020. Tillsammans levererar våra 520 medarbetare hållbar fjärrvärme och geoenergi till flertalet olika fastighetstyper samt ånga, värme, kyla och relaterade infrastrukturlösningar till industrier. Med mer än 50 års erfarenhet inom energibranschen driver koncernen idag cirka 350 anläggningar i Norden och Baltikum.

På Adven/Värmevärden drivs vi av att ta fram morgondagens energi- och vattenlösningar som främjar företag, människor och miljön. Vi strävar efter att vara en del av lösningen på klimatförändringarna, och vi tror att vi kan göra skillnad med varje hållbar lösning som vi hittar, bygger och genomför tillsammans med våra kunder. I flera av våra nät finns ett nära samarbete med industrin på orten, på det sättet kan vi använda restvärme från industrin till att värma bostäder och lokaler, en miljövänlig och effektiv metod att tillvarata jordens resurser.

Vi har en spännande tid framför oss och vi hoppas du är intresserad av att följa med! För mer information se www.adven.com och www.varmevarden.se Visa mindre

Redovisningsekonom till vår kund i Sandviken

Ansök    Nov 12    Poolia Sverige AB    Redovisningsekonom
Nu söker vi en redovisningsekonom för uppdrag hos en spännande kund i Uppsala. Uppdraget är på heltid och beräknas starta så snart som möjligt och pågå på lång sikt. Du kommer under detta uppdrag att bli anställd som en av våra uppskattade konsulter. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag! Om tjänsten Vi söker nu till redovisningsenheten en redovisningsekonom/ekonom. Om personen har erfarenhet av att arbeta med lönea... Visa mer
Nu söker vi en redovisningsekonom för uppdrag hos en spännande kund i Uppsala. Uppdraget är på heltid och beräknas starta så snart som möjligt och pågå på lång sikt.

Du kommer under detta uppdrag att bli anställd som en av våra uppskattade konsulter. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Vi söker nu till redovisningsenheten en redovisningsekonom/ekonom. Om personen har erfarenhet av att arbeta med löneadministration är det ett plus.. Du kommer att arbeta i redovisningsteamet som består av 5 personer inkluderat denna tjänst.
Rollen som redovisningsekonom är bred och du kommer bland annat att arbeta med löpande redovisning, månads- och årsbokslut. I rollen ingår också systemförvaltning.
Redovisningsenheten, som du kommer att tillhöra, ingår i avdelningen för Affärsutveckling.

Vem är du?
För att vara aktuell för denna tjänst har du högskoleutbildning inom ekonomi eller yrkesutbildning och några års yrkeserfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har goda yrkeskunskaper inom ekonomiområdet, har gärna också arbetat med löneadministration. Du har erfarenhet och vana av att arbeta i flera olika system och goda kunskaper i Excel. Erfarenhet av processutveckling och digitalisering samt införande av nya system är ett plus i kanten.

Vi söker dig som har ett flexibelt arbetssätt, är positiv och lösningsorienterad. Du trivs bra med att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor för att skapa goda resultat.
Du är prestigelös och hjälpsam vilket skapar ett gott förtroende i organisationen och du tar dig an utmaningar och uppgifter på ett strukturerat och engagerat sätt.
Att du dessutom är noggrann, kvalitetsmedveten, har ett sinne för siffror och gärna tar egna initiativ ser vi som en självklarhet.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

Redovisningsekonom till vår kund i Sandviken

Ansök    Nov 15    Poolia Sverige AB    Redovisningsekonom
Nu söker vi en redovisningsekonom för uppdrag hos en spännande kund i Sandviken. Uppdraget är på heltid och beräknas starta så snart som möjligt och pågå på lång sikt. Du kommer under detta uppdrag att bli anställd som en av våra uppskattade konsulter. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag! Om tjänsten Vi söker nu till redovisningsenheten en redovisningsekonom/ekonom. Om personen har erfarenhet av att arbeta med lön... Visa mer
Nu söker vi en redovisningsekonom för uppdrag hos en spännande kund i Sandviken. Uppdraget är på heltid och beräknas starta så snart som möjligt och pågå på lång sikt.

Du kommer under detta uppdrag att bli anställd som en av våra uppskattade konsulter. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Vi söker nu till redovisningsenheten en redovisningsekonom/ekonom. Om personen har erfarenhet av att arbeta med löneadministration är det ett plus.. Du kommer att arbeta i redovisningsteamet som består av 5 personer inkluderat denna tjänst.
Rollen som redovisningsekonom är bred och du kommer bland annat att arbeta med löpande redovisning, månads- och årsbokslut. I rollen ingår också systemförvaltning.
Redovisningsenheten, som du kommer att tillhöra, ingår i avdelningen för Affärsutveckling.

Vem är du?
För att vara aktuell för denna tjänst har du högskoleutbildning inom ekonomi eller yrkesutbildning och några års yrkeserfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har goda yrkeskunskaper inom ekonomiområdet, har gärna också arbetat med löneadministration. Du har erfarenhet och vana av att arbeta i flera olika system och goda kunskaper i Excel. Erfarenhet av processutveckling och digitalisering samt införande av nya system är ett plus i kanten.

Vi söker dig som har ett flexibelt arbetssätt, är positiv och lösningsorienterad. Du trivs bra med att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor för att skapa goda resultat.
Du är prestigelös och hjälpsam vilket skapar ett gott förtroende i organisationen och du tar dig an utmaningar och uppgifter på ett strukturerat och engagerat sätt.
Att du dessutom är noggrann, kvalitetsmedveten, har ett sinne för siffror och gärna tar egna initiativ ser vi som en självklarhet.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

HR-strateg till vår kund i Sandviken

Nu söker vi en erfaren HR-strateg för uppdrag hos vår kund i Sandviken. Uppdraget är på heltid och förväntas starta så snart som möjligt och pågå i 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Under uppdraget blir du anställd som en av Poolias uppskattade konsulter! Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag! Dina arbetsuppgifter i huvudsak I rollen som HR-strateg intar du en bred roll inom HR-området. Du kommer at... Visa mer
Nu söker vi en erfaren HR-strateg för uppdrag hos vår kund i Sandviken. Uppdraget är på heltid och förväntas starta så snart som möjligt och pågå i 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Under uppdraget blir du anställd som en av Poolias uppskattade konsulter!

Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som HR-strateg intar du en bred roll inom HR-området. Du kommer att förstärka personalkontoret inom bl. a dessa områden:

• Arbetsmiljö och arbetsanpassning
• Arbetsgivarvarumärket och personalförsörjning
• Arbetsrätt och förhandlingar
• Hälsofrämjande arbete
• Likabehandling
• Rekrytering


Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom personalvetenskap eller motsvarande. För att lyckas i rollen som HR-strateg bör du ha flera års erfarenhet av brett HR-arbete och du är trygg i din yrkesroll. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av att självständigt arbetat som konsultativt stöd till chefer i olika typ av frågor.

Som person är du strukturerad och har förmåga att prioritera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har god samarbetsförmåga och har förmåga att kommunicera dina frågor på ett sätt som skapar förtroende och legitimitet. Vidare ser vi att du innehar ett flexibelt förhållningssätt och en hög servicekänsla.

Om verksamheten
Våra kunder inom hr är attraktiva arbetsgivare som letar efter högskoleutbildade personalvetare. Med en bredd över hela hr-området – allt från personalchefer och hr-specialister till rekryteringskonsulter och personaladministratörer – kan vi hitta en tjänst där du kan påverka din arbetssituation och nå ditt drömjobb.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Visa mindre

Supporttekniker sökes till vår kund i Sandviken

För uppdrag till vår kund i Sandviken söker vi nu en erfaren supporttekniker. Uppdraget förväntas starta så snart som möjligt och förväntas pågå fram till slutet av februari med chans till förlängning. Uppdraget är på heltid och du kommer att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag! Dina arbetsuppgifter i huvudsak I denna roll kommer du att arbeta tillsammans med 7 s... Visa mer
För uppdrag till vår kund i Sandviken söker vi nu en erfaren supporttekniker. Uppdraget förväntas starta så snart som möjligt och förväntas pågå fram till slutet av februari med chans till förlängning. Uppdraget är på heltid och du kommer att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I denna roll kommer du att arbeta tillsammans med 7 stycken andra supporttekniker inom Servicedesk. Uppdraget omfattar arbete ute på fält i organisationens verksamheter. Huvudfokus kommer att vara felsökning av IT-utrustning, leverans och återtag av datorer samt hantering av felanmälan och garantiärenden. Det gäller även annan typ av IT-utrustning som verksamheterna har behov av tekniskt stöd kring te x. skrivare, projektorer samt AV-utrustning.


Vem är du?
Vi söker dig som har arbetat ett par år år som it-tekniker inom IT-support. Du har även lämplig utbildning inom området. Du har…

• Erfarenhet från installation av datorer och kringutrustning som skärmar, tangentbord, möss och skrivare.
• Erfarenhet och god kunskap om Windowsplattformen samt hårdvara och drivrutiner.
• Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift
• Körkort B

Som person ser vi att du är du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i grupp med kollegor och kunder. Du är positiv, framåt och har lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter. Som IT-tekniker jobbar du i ett högt tempo, så att vara effektiv och van vid att hålla många bollar i luften ser vi också som fördelaktigt.


Om verksamheten
IT-branschen är dynamisk och föränderlig, det vet vi på Poolia IT. Därför värderar vi din kompetens och personliga egenskaper högt när vi anställer dig som konsult. Att få rätt person på rätt plats är vår grej, och vi vet vikten av nytänkande inom IT-branschen för att kunna erbjuda lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Att vara konsult hos oss ger dig många möjligheter att prova på olika branscher, företag och roller. Läs gärna mer om hur det är att vara konsult hos oss: https://www.poolia.se/karriar/tips/konsult/. Det passar dig som vill få mycket erfarenhet under en kortare period. Om du letar efter en värld fylld av spännande möjligheter och nya kontakter kommer du gilla att vara konsult hos oss.

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se. Visa mindre

Project Manager for client in Sandviken

We are now looking for an experienced Project Manager for our client in Sandviken. The assignment is scheduled to start in december 2021 and last until end of september 2022. This assignment is a full time position where you will be employed by Poolia as one of our much appriciated consultants. Please send your CV in english for this position! About the position Our client is a global leading supplier in equipment and tools, service and technical solut... Visa mer
We are now looking for an experienced Project Manager for our client in Sandviken. The assignment is scheduled to start in december 2021 and last until end of september 2022.
This assignment is a full time position where you will be employed by Poolia as one of our much appriciated consultants.

Please send your CV in english for this position!

About the position
Our client is a global leading supplier in equipment and tools, service and technical solutions for the mining and construction industries. Applications include rock drilling, rock cutting, loading and hauling, tunneling and quarrying.

Project Background & Description
A Service Management maturity improvement project, focusing on validating for consistency the entire SMR IT service portfolio, ensuring we have described and documented each service, with clear and agreed SLA performance targets and pricing models, and governance practices. Project will also establish a way of working for ”Service Reviews” between Service Owners and System Owners (business sponsor).

Responsibilities
We’re looking for a resource to cover both Project Management and Service Management Expert roles.

Resource we’re looking for will work actively towards the objectives and:
- Plan the project and manage the project progress and timeline as PM
- Review each Service in SMR IT Service portfolio together with respective Service Owners (What is the service, how is it being provided) and ensure
o Services & Service Offerings are described and documented
o Service governance is defined and documented
o Service Performance Targets are agreed with System Owner and defined in Service Portal
- Define a way of working for SMR IT Service Review to serve as foundation for Service Owner / System Owner active relationship and ongoing dialogue.
- Provide additional structural and consistency/alignment feedback at portfolio level and at Service level from industry best practise perspective.
- Collaborate mainly with Service Owners and the related Service teams
Project will be steered by a Steering Committee and the approach is subject to changes based on their decision.

Your profile
PROJECT MANAGER REQUIREMENTS
Competence areas:
Service Management
Service Portfolio Management
ITIL

Other important skills:
Change Management
Facilitation
Service Now hands on experience

Competence level:
Project Management 2
Service Management 3-4

PM Certification: Not required

Om verksamheten
Poolia offers a high level of expertise in the core areas of permanent placement and temporary staffing. The permanent placement and temporary staffing services are divided into several specialist areas: Finance & Accounting, IT, Office Support, Human Resources, Sales & Marketing, Life Science & Engineering and Legal.
Another specialist area is executive recruitment through Poolia Executive Search. The Company was founded by Björn Örås in 1989, and in 2015 had just over 1,350 employees in Sweden, Finland and Germany and a turnover of SEK 757 million.


Please apply by registering your CV here on our website. Click on the "Ansök" button to the right. It is our recommendation that you register as much information as possible and that you attach a complete CV-document. Please check that your correct e-mail address is registered.

Poolia is a registered staffing agency, meaning that we comply with the requirements set by Kompetensföretagen - the Swedish Association of Staffing Agencies. Visa mindre

Solution Architect for ServiceDesk in Sandviken (50%)

Ansök    Jun 16    Poolia Sverige AB    Systemarkitekt
We are now looking for a experienced Solution Architect for a part time (50%) assignment in Sandviken. The assignment is expected to start as soon as possible and run until end of february 2022. During this assignment you will be employed as one os Poolias much appriciated consultants. Selection and interviews take place on an ongoing basis and the position may be filled before the last application date, so send in your application today! Please send in... Visa mer
We are now looking for a experienced Solution Architect for a part time (50%) assignment in Sandviken. The assignment is expected to start as soon as possible and run until end of february 2022. During this assignment you will be employed as one os Poolias much appriciated consultants.

Selection and interviews take place on an ongoing basis and the position may be filled before the last application date, so send in your application today!

Please send in your CV and cover letter in English for this role.

Om tjänsten
We’re now looking for a Solution Architect to join the digital arena. Being a key part of driving a modern ServiceDesk within Sandvik and the team enables you to influence both current and future services. All this in an industry-leading company striving to be in the forefront of delivering digital happiness among a great mix of exceptional people and efficient processes

Vem är du?
We’re looking for someone with a degree in IT or equivalent experience gained from a working career. You have solid experience from an architect role and are very familiar with ServiceDesk, RPA, chatbots, Microsoft Cloud Services, End User Acting in a truly global environment calls for excellent skills in English and Swedish, verbally and in writing. You’re a confident professional and have the tenacity to move forward, even in times of challenges. Your outgoing and social features enables you to easily connect with others and create strong bonds. With your excellent problem-solving skills and an analytical mind, you’re skilled in balancing theory and practical reality. We believe that diversity of experience, perspective and background leads to a better environment for our employees, our business and our customers.
We see that you have at least 3-5 years experience from a similar role.

Om verksamheten
The IT industry is dynamic and constantly changing, we know that at Poolia. We value your skills and personal qualities when we hire you.

We specialize in getting the right person in the right place. We also know the importance of innovation in the IT industry so we can provide solutions for you as a consultant as well as our customers.


Please apply by registering your CV here on our website. Click on the "Ansök" button to the right. It is our recommendation that you register as much information as possible and that you attach a complete CV-document. Please check that your correct e-mail address is registered.

Poolia is a registered staffing agency, meaning that we comply with the requirements set by Kompetensföretagen - the Swedish Association of Staffing Agencies. Visa mindre

Logistikadministratör med inköpsansvar till vår kund i Storvik

Är du en administratör som trivs med att arbeta i en koordinerande roll med många kontaktytor och områden? Vi söker nu en serviceinriktad och flexibel logistikadministratör för konsultuppdrag till vår kund i Storvik. Tjänsten förväntas starta i oktober och pågå fram till 2021-09-30. Denna tjänst kommer att tillsättas inom kort, skicka därför din ansökan redan idag! Om tjänsten I rollen som logistikadministratör kommer du vara ansvarig för logistik, förrå... Visa mer
Är du en administratör som trivs med att arbeta i en koordinerande roll med många kontaktytor och områden? Vi söker nu en serviceinriktad och flexibel logistikadministratör för konsultuppdrag till vår kund i Storvik. Tjänsten förväntas starta i oktober och pågå fram till 2021-09-30.

Denna tjänst kommer att tillsättas inom kort, skicka därför din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som logistikadministratör kommer du vara ansvarig för logistik, förråd samt materialinköp. I rollen kommer du bland annat hantera transportbokningar och godshantering samt administration för nämnda områden. Systemet du kommer arbeta i är främst SAP och Baseware.

Dina arbetsuppgifter kommer bland andra innefatta
• Mottagning av gods
• Transportbokning, inrikes och utrikes
• Inköp och materialhantering
• Fakturahantering


Vem är du?
Vi söker dig som trivs i en administrativ och koordinerande roll, och tycker om när dagarna håller ett högt tempo. Vi ser att du har erfarenhet från en liknande roll, gärna inom industrin. Det är meriterande om du har erfarenhet av inköp.

Som person är du flexibel och social, du trivs med många kontaktytor och har lätt för att möta människor. Du klarar av "många bollar i luften" och har förmåga att prioritera dina uppgifter på ett effektivt sätt.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre