Lediga jobb som Socionom i Sandviken

Se lediga jobb som Socionom i Sandviken. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Sandviken som finns hos arbetsgivaren.

Socionom till Sandviken

Ansök    Jan 19    Medcura AB    Socionom
Vi söker en socionom för arbete med barn och unga i Sandviken för handläggning av familjehemsvård med fokus på att rekrytera och utreda familjehem. Visst distansarbete är möjligt efter överenskommelse. Uppdragets tidsperiod är heltid mellan 2023-02-15-2023-05-31. Visa mer
Vi söker en socionom för arbete med barn och unga i Sandviken för handläggning av familjehemsvård med fokus på att rekrytera och utreda familjehem. Visst distansarbete är möjligt efter överenskommelse. Uppdragets tidsperiod är heltid mellan 2023-02-15-2023-05-31. Visa mindre

Familjebehandlare till Sandvikens familjecenter

Ansök    Feb 1    Sandvikens kommun    Socionom
Sandvikens Familjecenters verksamhet Familjebehandlingen är Individ- och familjeomsorgsförvaltningens öppenvårdsverksamhet för familjer med barn 0-20 år. På enheten erbjuds förändringsinriktade insatser på uppdrag av Individ- och familjeomsorgens utredande enheter för barn och unga. Enheten har ett systemiskt och lösningsorienterat arbetssätt där vägen till framgång är via goda relationer och samarbeten med såväl familjen och familjens nätverk som med sa... Visa mer
Sandvikens Familjecenters verksamhet Familjebehandlingen är Individ- och familjeomsorgsförvaltningens öppenvårdsverksamhet för familjer med barn 0-20 år. På enheten erbjuds förändringsinriktade insatser på uppdrag av Individ- och familjeomsorgens utredande enheter för barn och unga.

Enheten har ett systemiskt och lösningsorienterat arbetssätt där vägen till framgång är via goda relationer och samarbeten med såväl familjen och familjens nätverk som med samarbetsparter så som skola, barn- och ungdomshälsovård, vuxenpsykiatri med flera. Familjebehandlingen har bred metodisk förankring och arbetar aktivt med utveckling för att säkerställa ett kunskapsförankrat och evidensbaserat arbetssätt. Exempel på enhetens metoder är Tryggare barn, Trygghetscirkeln (Cos-p), Parenting young children (PYC), Funktionell familjeterapi (FFT), Trappan, Lekarbetspedagogik, Jag och min familj, Kognitiv integrerad behandling vid barnmisshandel (KIBB), Krisstöd vid våld i familjen, Signs of Safety, Nätverksmöte, Föräldraplan. Enhetens uppdrag rymmer allt från kortare förebyggande och stödjande föräldrasamtal till längre och omfattande behandlingsinsatser som inkluderar hela familjen och deras nätverk.

På Familjebehandlingen arbetar 15 familjebehandlare tillsammans med biträdande enhetschef. Enheten har en blandning av erfarenheter och utbildningsbakgrunder, vilket vi ser som en styrka. Hos oss arbetar förutom socionomer exempelvis förskollärare, hälsopedagog, lärare, fritidspedagog, socialpedagog – alla med samma uppdrag som familjebehandlare.

Vi erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling och hela arbetsgruppen är aktivt med i utvecklingen av verksamheten. Vi har ett gott och nära samarbete med våra uppdragsgivare, ett nära ledarskap och extern handledning i grupp en gång i månaden. Med anledning av att en av våra kollegor nu är föräldraledig söker vi en vikarierande familjebehandlarkollega.

Kommunen erbjuder dig bland annat dessa förmåner:
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Familjebehandlingens uppdrag är att stötta familjer så barn och unga får rätt stöd och omsorg för att utvecklas i positiv riktning, och ytterst för att undvika att barn och unga behöver placeras utanför sitt hem. Familjebehandlarna är uppdelade i två team, där ena teamet har mer specialisering mot ungdomsproblematik och skolfrånvaro för äldre barn medan det andra teamets kompetens riktas mer på de yngre barnens behov och föräldrastöd kring struktur och rutiner i hemmet. Teamen är jämnt fördelade med sju till åtta familjebehandlare per team. Akut krisstöd och initialt behandlingsarbete vid våld i familjer arbetar samtliga familjebehandlare med och vi har ett nära samarbete mellan teamen.

Familjebehandlare är ett flexibelt yrke som kräver en förmåga att parallellt hantera olika former av problematik. Teamen är i viss mån specialiserade men du förväntas vilja och kunna arbeta med olika typer av familjeproblematik på ett lösningsorienterat sätt då familjers behov många gånger är komplext sammansatt. Arbetet är ofta en kombination av enskilda samtal och familjesamtal i våra lokaler eller i familjernas hem. För att bli aktuell för tjänsten måste du kunna arbeta tidig morgon och kväll vid två tillfällen per vecka.

I arbetet ingår dokumentation i form av löpande journalföring av behandlingsarbetet, skapa genomförandeplaner, behandlingsrapporter och slutrapporter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med socionomexamen eller annan akademisk examen med beteendevetenskaplig grund som arbetsgivaren bedömer lämplig. Meriterande är att ha vidareutbildning i familjebehandlande metoder riktade mot uppdraget. Du behöver ha flerårig erfarenhet av arbete med barn/unga och familjer.

Som person gillar du att lära nytt och har ett nyfiket förhållningssätt. Du tar dig snabbt an och omsätter behandlingsmetodiska kunskaper till praktiskt arbete i familjerna för att säkerställa evidensbaserat arbetssätt. Du kommer få tillgång till befintlig metodik via internt lärande och kollegial handledning men även via externa utbildningar i metoder som enheten behöver förstärka framledes.

Stor personlig mognad och mycket god pedagogisk förmåga krävs. Är du en person som är bra på att locka fram människors vilja till förändring och kan finna utvecklingspotentialen hos individer och familjer är du rätt person för jobbet. Du är strukturerad, initiativtagande, flexibel och uthållig samt har en välutvecklad förmåga att skapa goda samarbeten med såväl familjer som samarbetspartners. Du kan lätt växla fokus för att lägga krutet där det bäst behövs för dagen och klarar av att i krävande situationer bibehålla struktur och målet i siktet. Stor vikt vid kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Körkort är ett krav.
Erfarenhet av arbete med barn och familjer är ett krav.

ÖVRIGT
Vi kommer att tillämpa löpande urval till intervju så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation som utgörs av sex enheter. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet och ANDTS. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och deras familjer samt för vuxna.

I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Socialsekreterare BoU

Vi söker socialsekreterare till Utredningsenhet Ungdom med erfarenhet av självständigt arbete i LVU- processer med arbetssätt BBiC. För att söka denna roll behöver du ha Socionomexamen då det är ett krav från Socialstyrelsen när du arbetar med Barn och Unga inom Socialtjänsten. Uppdraget ligger runt Sandviken med närliggande kommuner! Sök via länken eller kontakta oss direkt. Ta chansen att prova på rollen som konsult via ett företag som ger dig stöd både... Visa mer
Vi söker socialsekreterare till Utredningsenhet Ungdom med erfarenhet av självständigt arbete i LVU- processer med arbetssätt BBiC.
För att söka denna roll behöver du ha Socionomexamen då det är ett krav från Socialstyrelsen när du arbetar med Barn och Unga inom Socialtjänsten.
Uppdraget ligger runt Sandviken med närliggande kommuner!
Sök via länken eller kontakta oss direkt.
Ta chansen att prova på rollen som konsult via ett företag som ger dig stöd både i handläggning och till dig som person. Vi på kontoret är socionomer och har erfarenheten från att vara handläggare inom Socialtjänsten. Förutom en flexibel tillvaro får du en bra lön, kollektivavtal och tjänstepension!
CareOn är ett oberoende konsultföretag inriktat på socialt arbete. Vi har funnits i över 20 år och är verksamma över hela Sverige. Våra konsulter gör vardagen enklare för våra uppdragsgivare genom att avlasta, förvalta eller utveckla verksamheter. Vi som arbetar på företaget kan de olika delarna inom socialförvaltningen och vet vad som krävs för att vara en professionell konsult inom det sociala arbetet. Våra ledord är kompetens, kunskap och kvalitet!
Du behöver ha god förmåga till självständigt arbete samt ett flexibelt förhållningssätt till varierade arbetssätt och miljöer. Vi jobbar även gärna med dig som vill ta enskilda utredningar eller som är pensionär och vill fortsätta bidra med din kunskap!
Vill du veta mer? Registrera din ansökan redan idag så kontaktar vi dig inom kort.
Utbildningskrav: Socionomexamen Visa mindre

Kurator till Västerbergs folkhögskola

Ansök    Apr 29    REGION GÄVLEBORG    Socionom
Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften. Västerbergs folkhögskola ligger i Storvik, Sandvikens kommun, med goda kommunikationer och pendlingsavstånd till bland annat Gävle och Falun. Hos oss möte... Visa mer
Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften.

Västerbergs folkhögskola ligger i Storvik, Sandvikens kommun, med goda kommunikationer och pendlingsavstånd till bland annat Gävle och Falun. Hos oss möter du människor med olika bakgrund och i alla åldrar från 18 år och uppåt. Folkhögskolan ger förberedelse för resten av livet och är en utbildningsform för vuxna som vill ha formell kompetens, utveckla sina skapande sidor eller fördjupa sina ämneskunskaper inom olika områden. Vi är ungefär 40 medarbetare och 260 deltagare på skolan.

ARBETSUPPGIFTER
Tillsammans med skolledning, lärare och studie- och yrkesvägledare driva och utveckla skolans hälsofrämjande och förebyggande arbete
Både gruppstärkande arbete och individuella stödsamtal med kursdeltagare samt vid behov informera om möjligheter till vård och behandling och samverka med externa kontakter
Psykosocialt stöd i lärararbetslagens pedagogiska arbete med grupper och enskilda kursdeltagare
Vara delaktig i antagningsarbetet
Tillsammans med lärare och studie- och yrkesvägledare ansvara för delar av Studiemotiverande folkhögskolekurs
Kurator ingår i skolans krisgrupp

Läs mer om våra olika förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner

KVALIFIKATIONER
Socionomutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig
- Erfarenhet av arbete med folkhögskolans målgrupp, 18 år och uppåt, och ett stort engagemang för att hjälpa och stödja kursdeltagare med olika bakgrund, erfarenheter och förutsättningar att nå sina mål med studierna.
- Ett brett register av arbetsmetoder och kunskaper om bland annat grupprocesser, psykisk ohälsa, funktionsvariationer och funktionshinder
- Goda IT-kunskaper
- God förmåga och vilja att samarbeta med skolans olika arbetslag, men också att ta eget ansvar.
- Tidigare erfarenhet av folkhögskola eller annan utbildningsform är meriterande

ÖVRIGT
Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg.

Förvaltningen Trafik, kultur och folkhögskolor samlar vårt arbete med länets kollektivtrafik, kultur samt utbildning och folkbildning. Vi som arbetar här ser till att tåg och bussar rullar, att Gävleborg har ett aktivt kulturliv och att den som vill kan höja sin utbildningsbehörighet, växa och utvecklas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Familjepedagog till familjestödet på Sandvikens Familjecentral

Ansök    Jun 2    Sandvikens kommun    Socionom
Sandvikens familjecentral består av öppen förskola, barnavårdscentral, barnmorskemottagning och socionomens familjestöd. Familjecentralen är samlokaliserad med Barn- och familjehälsan och Ungdomsmottagningen på Sandvikens sjukhus. På familjecentralen finns samlade insatser för föräldrar med barn 0-5 år för tidigt och lättillgängligt stöd för familjer. Familjecentralen skall främja trygga uppväxtvillkor för barn genom att sprida kunskap och stödja föräldrar... Visa mer
Sandvikens familjecentral består av öppen förskola, barnavårdscentral, barnmorskemottagning och socionomens familjestöd. Familjecentralen är samlokaliserad med Barn- och familjehälsan och Ungdomsmottagningen på Sandvikens sjukhus. På familjecentralen finns samlade insatser för föräldrar med barn 0-5 år för tidigt och lättillgängligt stöd för familjer. Familjecentralen skall främja trygga uppväxtvillkor för barn genom att sprida kunskap och stödja föräldrar/blivande föräldrar. Familjestödet på Sandvikens familjecentral är organiserat inom Individ- och familjeomsorgen och har gemensam chef samt ett nära samarbete med socialtjänstens öppenvård och förebyggande för familjer, barn och unga.

Just nu pågår ett spännande utvecklingsarbete i Sandvikens kommun kring tidigt och samordnat stöd för barn och unga. Som ett led i detta kommer familjestödet utökas med en projektanställning under ett år, för att kunna utöka möjligheten att erbjuda föräldraskapsutbildningar för en bredare målgrupp. Familjecentralen har under det senaste året sett behov av ett mer utåtriktat och mobilt arbete för att förenkla för familjer att ta del av utbudet och få det stöd som behövs. Därför söker vi nu en engagerad och positiv familjepedagog som kan erbjuda föräldraskapsgrupper i tillsammans med kollegor på familjecentralerna och i samverkan med andra aktörer.

ARBETSUPPGIFTER
Prioriterade målgrupper för projektet är familjer i socioekonomisk utsatthet, där bland andra utrikesfödda föräldrar är en särskilt angelägen målgrupp att nå och ge stöd för att öka möjligheterna till inkludering i samhället.

Målet för projektet är att fler föräldrar nås av föräldrastödjande insatser, främst i form av deltagande i föräldraskapsgrupper. Särskilt fokus för projektet är utlandsfödda föräldrar med barn i alla åldrar. För detta krävs god förmåga till samverkan med andra parter, så som förskola, skola, bvc, SFI, fältverksamheten och andra verksamheter som möter utrikesfödda föräldrar. Huvuddragen för arbetet är att rekrytera föräldrar till föräldraskapsutbildningar och genomföra utbildningarna tillsammans med kollega eller på egen hand.

I praktiken innebär det att du:
• rekryterar föräldrar till utbildningsgrupper
• planerar och leder grupp- eller utbildningsinsatser för att stärka föräldraskapet hos föräldrar
• arbetar nätverkande och samarbetar med andra professioner som möter barn eller föräldrar för att tillsammans med dem främja ett tryggt, jämställt och hälsofrämjande föräldraskap
• har ett flexibelt och lösningsorienterat arbetssätt för att kunna erbjuda lättillgängliga föräldrautbildningar på arenor som är enkla för föräldrar att ta sig till

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleexamen med beteendevetenskaplig grund, såsom socionomexamen, förskollärare, hälsopedagog eller annan examen som bedöms som likvärdig av arbetsgivaren. Flerårig erfarenhet av arbete med föräldrar och barn krävs. Meriterande är att ha vidareutbildning i föräldraskapsutbildningar riktade mot uppdraget liksom erfarenhet från arbete med utrikesfödda föräldrar.

Du har goda kunskaper om föräldrars rättigheter och skyldigheter, barn och ungas utveckling och behov samt god kännedom om konstruktiva föräldrastrategier. Under uppdraget kommer du erbjudas utbildning i föräldraskapsstödjande grupputbildning.
Du är en alert och lösningsorienterad person som trivs med att ha en samordnande roll. Du har ett varmt och lättillgängligt förhållningssätt som ger tillit och förtroende, både för de föräldrar som möter dig men även för kollegor.

Du behöver även ha ett högt eget driv för att på ett självständigt sätt etablera nya samarbeten och föra verksamheten framåt mot de uppsatta målen. Stor personlig mognad och mycket god pedagogisk förmåga krävs. Stor vikt vid kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.

ÖVRIGT
Tjänsten kan komma att tillsättas innan avslutad ansökningsdag, intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation som utgörs av sex enheter. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet och ANDTS. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och deras familjer samt för vuxna.

I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Psykiatrisjuksköterska/psykolog/socionom - Sandviken Södra Din hälsocentral

Ansök    Jul 4    REGION GÄVLEBORG    Socionom
Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften. Vi har cirka 11600 listade på Sandviken Södra Din hälsocentral. Hälsocentralen ligger på Sandvikens sjukhus med ytterligare en hälsocentral i samma byggna... Visa mer
Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften.

Vi har cirka 11600 listade på Sandviken Södra Din hälsocentral. Hälsocentralen ligger på Sandvikens sjukhus med ytterligare en hälsocentral i samma byggnad. Vid hälsocentralen arbetar idag cirka 60 medarbetare. På vår utbildningscentral arbetar AT-, ST- och familjeläkare, och kurator tillsammans med distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter och rehabassistent. Vi arbetar tvärprofessionellt inom hälsocentralen, exempelvis med gruppverksamhet, men även tvärprofessionellt med våra primärvårdsakuta patienter.

Då vår kollega ska börja studera så behöver vi rekrytera en ny kollega till vårt psykosociala team. Är du den vi söker?


ARBETSUPPGIFTER
Du ingår i ett psykosocialt team här på Sandviken Södra Din hälsocentral. Du kommer att arbeta med patienter som är över 18 år. Vi arbetar till stor del enligt Brief intervention, det vill säga korttidsinriktad samtalsbehandling, detta för att nå ut till så många som möjligt.

Som medarbetare i vårt psykosociala team kommer du bland annat att arbeta med
• bedömning av psykisk ohälsa
• självständigt psykoterapeutiskt och psykosocialt arbete
• individuella samtal och gruppbehandlingar.

Arbetet innebär samarbete med övriga professioner på hälsocentralen som läkare, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, rehab koordinator och distriktssköterskor.

Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/


KVALIFIKATIONER
I rollen som medarbetare i vårt psykosociala team ska du
• vara utbildad psykiatrisjuksköterska, psykolog, socionom eller ha annan utbildning som vi bedömer likvärdig
• inneha giltigt B-körkort.

Vi ser helst att du har grundutbildning i psykoterapi och det är meriterande med tidigare erfarenhet från primärvård alternativt psykiatri. Det är även meriterande med KBT steg 1 utbildning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Var god skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande.


ÖVRIGT
Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg.

Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Socionom till familjestödet på Sandvikens Familjecentral

Ansök    Nov 12    Sandvikens kommun    Socionom
Sandvikens familjecentral består av öppen förskola, barnavårdscentral, barnmorskemottagning och socionomens familjestöd. Familjecentralen är samlokaliserad med Barn- och familjehälsan och Ungdomsmottagningen på Sandvikens sjukhus. På familjecentralen finns samlade insatser för föräldrar med barn 0-5 år för tidigt och lättillgängligt stöd för familjer. Familjecentralen skall främja trygga uppväxtvillkor för barn genom att sprida kunskap och stödja föräldrar... Visa mer
Sandvikens familjecentral består av öppen förskola, barnavårdscentral, barnmorskemottagning och socionomens familjestöd. Familjecentralen är samlokaliserad med Barn- och familjehälsan och Ungdomsmottagningen på Sandvikens sjukhus. På familjecentralen finns samlade insatser för föräldrar med barn 0-5 år för tidigt och lättillgängligt stöd för familjer. Familjecentralen skall främja trygga uppväxtvillkor för barn genom att sprida kunskap och stödja föräldrar/blivande föräldrar. Uppdraget är att i samverkan mellan familjecentralens professioner och andra aktörer kring det lilla barnet minska fysisk, psykisk och social ohälsa bland barn, minska ojämlikheten i hälsa bland barn samt minska risken för att barn hamnar mellan samhällets trygghetssystem.
Familjestödet på Sandvikens familjecentral är organiserat inom Individ- och familjeomsorgen och har gemensam chef samt ett nära samarbete med socialtjänstens öppenvård och förebyggande för familjer, barn och unga. Som socionom på Sandvikens familjecentral finns goda möjligheter till kompetensutveckling och man förväntas vara aktivt med i utvecklingen av verksamheten. Just nu pågår ett spännande utvecklingsarbete i Sandvikens kommun kring tidigt och samordnat stöd för barn och unga. Utifrån det förstärks även öppenvårdens olika arbetsområden, vilket bland annat innebär att Familjecentralen utökar familjestödet från en heltidstjänst till ytterligare en heltidstjänst.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner:
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget innebär att på ett flexibelt och utåtriktat sätt arbeta uppsökande mot familjer med barn upp till fem år i samverkan med familjecentralens övriga verksamheter. I praktiken innebär det att på ett kreativt och lösningsorienterat sätt vidareutveckla familjestödet för att möta familjers behov av stöd eller vägledning och nå ut även till de familjer som av olika skäl kan ha svårare att ta del av familjecentralens utbud. Familjecentralen har under det senaste året sett behov av ett mer utåtriktat och mobilt arbete för att förenkla för familjer att ta del av utbudet och få det stöd som behövs, även i de områden som ligger utanför centralorten. För socionomens del innebär det att etablera nya samarbeten med andra aktörer i kommunen som riktar sig mot de mindre barnen, för att tidigt fånga upp behov av föräldrastöd för att barn skall växa upp i en trygg familj med föräldrar som har verktyg att möta barnets behov. En målgrupp med prioritet för familjecentralen är familjer i socioekonomisk utsatthet, där bland andra utrikesfödda föräldrar är en särskilt angelägen målgrupp att nå och ge stöd för att öka möjligheterna till inkludering i samhället.

Arbetet utförs tillsammans med din kollega på familjestödet och övriga professioner på familjecentralen eller på egen hand i nära samverkan med exempelvis förskolor, barnavårdscentral, civila aktörer. I din roll ligger en stor portion samordning för att engagera andra professioner som behöver ha en roll avseende stöd och utvecklingsarbete kring små barn och tidiga samordnade insatser. I praktiken innebär detta att du erbjuder:
-enskilt stöd för föräldrar
-olika grupp- eller utbildningsinsatser för att stärka föräldraskapet hos föräldrar
-utbildningsinsatser gentemot andra professionella som möter barn eller föräldrar i sin vardag för att främja ett gott föräldraskap och goda uppväxtvillkor för kommunens alla barn
-nätverkande och samarbete med andra professioner som möter barn eller föräldrar för nya sätt att tillsammans arbeta preventivt för ett tryggt, jämställt och hälsofrämjande föräldraskap

KVALIFIKATIONER
För att vidareutveckla verksamheten söker vi nu dig som är en engagerad socionom som brinner för familjefrågorna och trivs med utmaningen att samverka med många andra olika professioner. Som akademisk grund har du socionomexamen, eller annan högskoleexamen med beteendevetenskaplig grund som tillsammans med erfarenhet bedöms som likvärdig av arbetsgivaren. Flerårig erfarenhet av socialt arbete med föräldrar och små barn krävs. Meriterande är att ha vidareutbildning i familjebehandlande metoder och/eller föräldraskapsutbildningar riktade mot uppdraget liksom erfarenhet från familjearbete med utrikesfödda föräldrar.

Du är en alert och lösningsorienterad person som trivs med att ha en samordnande roll och som gillar att leda utbildningar eller samverkansmöten. Du har ett varmt och lättillgängligt förhållningssätt som ger tillit och förtroende, både för de föräldrar som möter dig men även för kollegor. Du behöver även ha ett högt eget driv för att på ett självständigt sätt etablera nya samarbeten och föra verksamheten framåt mot de uppsatta målen. Stor personlig mognad och mycket god pedagogisk förmåga krävs. Du behöver vara initiativtagande, flexibel och uthållig samt ha erfarenhet av att skapa goda samarbeten med såväl familjer som samarbetspartners. Vi förutsätter att du har ett intresse av att hålla dig uppdaterad kring forskningsfältet och att du är en ambassadör för verksamhetens tidiga insatser och samordnande uppdrag. Arbetet kräver även god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Stor vikt vid kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav. Högskolexamen är ett krav.

ÖVRIGT
Vi kan komma att tillämpa löpande urval till intervju så vänta inte med att skicka in din ansökan! Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare. I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 200 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Socionom/socialpedagog, Sandvikens ungdomsboende

Ansök    Okt 12    Sandvikens kommun    Socionom
Sandviken kommuns ungdomsboende riktar sig till ungdomar som av olika orsaker inte kan bo hemma hos sina föräldrar. Verksamheten består av en HVB-del med fem platser för ungdomar mellan 13 och 20 år och en stödboendedel med sex platser för ungdomar mellan 16 och 20 år. Ungdomsboendets övergripande syfte är att hjälpa ungdomar vidare i deras utveckling mot ett självständigt liv, genom kvalificerat socialt arbete förankrat i systemteori och kunskapsbaserad m... Visa mer
Sandviken kommuns ungdomsboende riktar sig till ungdomar som av olika orsaker inte kan bo hemma hos sina föräldrar. Verksamheten består av en HVB-del med fem platser för ungdomar mellan 13 och 20 år och en stödboendedel med sex platser för ungdomar mellan 16 och 20 år. Ungdomsboendets övergripande syfte är att hjälpa ungdomar vidare i deras utveckling mot ett självständigt liv, genom kvalificerat socialt arbete förankrat i systemteori och kunskapsbaserad metodik. Just nu pågår ett omfattande förändringsarbete för att ställa om ungdomsboendets HVB-del från ett mer traditionellt HVB till ett akut- och utredningsboende. Målsättningen är att HVB-verksamheten i större utsträckning ska utgöra en kortsiktig lösning i akuta ungdomsärenden, bidra till adekvata beslutsunderlag och matchning inför eventuell vidare placering, bidra till en sammanhållen vårdkedja och förebygga sammanbrott i placeringar samt öka möjligheterna för den unge att flytta hem till vårdnadshavare. På ungdomsboendet arbetar för närvarande sju ungdomsassistenter, en föreståndare/chef samt en utredningssamordnare. I samband med omställningen inför vi höjda och delvis förändrade kompetenskrav och därmed rekryterar vi nu ytterligare en medarbetare. Parallellt med en aktiv utveckling av metoder och arbetssätt genomför vi omfattande kompetenshöjande insatser.

Hos oss på Individ- och familjeomsorgen i Sandvikens kommun har du goda möjligheter till kompetensutveckling och du är aktivt med i utvecklingen av verksamheten i enlighet med vårt uppdrag. Vi har regelbunden handledning i grupp. Kommunövergripande förmåner vi erbjuder dig är bland annat semesterväxling, årsarbetstid, subventionerad friskvård, hälsofrämjande aktiviteter, extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år, personal- och fritidsföreningen Pulsen.

ARBETSUPPGIFTER
Ditt uppdrag kommer att vara både svårt, spännande och utmanande. Din roll på ungdomsboendet är att vägleda och stödja ungdomar på ett individanpassat sätt i deras vardagliga aktiviteter. Du har ett stort ansvar för det praktiska arbetet med ungdomarna och ansvarar tillsammans med övrig personal för att utrednings- eller behandlingsplaneringen genomförs. Du arbetar enligt metoderna MI, traumamedveten omsorg och lågaffektivt bemötande. Du samverkar internt och externt och deltar i utvecklingen av arbetssätt tillsammans med chef och kollegor. Du ingår i ett team med ungdomsassistenter och utredningssamordnare som tillsammans levererar högkvalitativa utredningar utifrån utredningsuppdrag från socialsekreterare. Arbetet innebär kontakter med vårdnadshavare och övriga delar av ungdomens privata och professionella nätverk. Du bistår utredningssamordnaren med insamling av den information som behövs till utredningen. Tiden med ungdomarna under deras placering har tydliga mål och syften vilket innebär att du utför strukturerade aktiviteter under arbetspassen tillsammans med ungdomarna enskilt eller i grupp. Som kontaktperson kommer du att ha ett särskilt ansvar för ett par av de ungdomar som bor på boendet. Löpande dokumentation av journalanteckningar och skriftliga sammanställningar inför uppföljning av placeringar ingår också. En viktig del i uppdraget är att motivera ungdomar till kontakt och till aktiviteter med dig och andra vuxna på boendet.

Tjänsten innebär arbete med kvälls-, helg- och jourtjänstgöring.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som brinner för ungdomar och deras familjer. Utöver detta behöver du:

· socionom- eller socialpedagogexamen eller annan treårig högskoleutbildning som vi
bedömer lämplig
· mycket god förmåga att skapa tillit och ett gott samarbete med ungdomar, familjer och
andra samarbetspartners såsom skola, öppenvård, hälso- och sjukvård etcetera
· mycket god förmåga att bemöta och hantera olika typer av problemskapande beteende
· erfarenhet och intresse av att arbeta nätverksorienterat
· god analytisk förmåga
· vara lyhörd och bra på att uppfatta andras reaktioner och sinnesstämningar
· god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Meriterande är erfarenheter av familjebehandling, utbildning i utrednings- eller behandlingsmetodik som är relevant för uppdraget, exempelvis nätverksledarutbildning, TMO, lågaffektivt bemötande, Signs of Safety, ADAD, Savry eller Ester. Även utbildning och erfarenheter av arbete inom skolrelaterad problematik, kriminalitet, substansbruk och arbetsterapi är meriterande.

Som person är du en driven och ansvarstagande lagspelare med stort intresse för att bidra till ungdomarnas och verksamhetens gemensamma mål. Du är en trygg person som på ett engagerat, reflekterande och ödmjukt sätt bidrar till professionalitet i bemötandet av de ungdomar och familjer som du kommer i kontakt med boendet. Du har en positiv förväntan om ungdomars avsikter och ett förhållningssätt som stärker ungdomars motivation och tilltro till sin egen förmåga. Du tar egna initiativ samt ser till att planera, genomföra och slutföra arbetsuppgifter. Vi söker dig som har lätt för att samarbeta, har förmåga till helhetssyn och har ett positivt och lösningsinriktat förhållningssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

För att kunna arbeta inom HVB-verksamhet krävs ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Sök på blanketten Registerutdrag för dig som ska arbeta på HVB-hem (familjehem) via www.polisen.se. Detta tas med om du går vidare i processen.

B-körkort är ett krav.
Erfarenhet av socialt arbete med ungdomar är ett krav.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare. I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 200 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Socionom till Psykiatriska mottagningen Sandviken

Ansök    Aug 31    REGION GÄVLEBORG    Socionom
På mottagningen arbetar tre socionomer tillsammans med psykologer, sjuksköterskor, skötare, arbetsterapeut, rehabkoordiantor, läkare och medicinska sekreterare. Tillsammans är vi 40-talet medarbetare. Psykiatriska mottagningen i Sandviken arbetar med patienter boende i tre kommuner, Sandviken, Ockelbo och Hofors. Mottagningen ansvarar för insatser på specialistnivå där alla psykiatriska tillstånd så som affektiva sjukdomar, psykossjukdomar, personlighetsst... Visa mer
På mottagningen arbetar tre socionomer tillsammans med psykologer, sjuksköterskor, skötare, arbetsterapeut, rehabkoordiantor, läkare och medicinska sekreterare. Tillsammans är vi 40-talet medarbetare. Psykiatriska mottagningen i Sandviken arbetar med patienter boende i tre kommuner, Sandviken, Ockelbo och Hofors. Mottagningen ansvarar för insatser på specialistnivå där alla psykiatriska tillstånd så som affektiva sjukdomar, psykossjukdomar, personlighetsstörningar, ångesttillstånd och ADHD behandlas med undantag för ätstörningar.

Vi arbetar i tvärprofessionella team där du kommer att ingå med din specifika kunskap och kompetens för att tillhandahålla god psykiatrisk vård och behandling till patienten. Teamen är delvis specialiserade vilket innebär att ett team arbetar mot psykospatienter och två team arbetar mot allmänpsykiatriska patienter. Teamen ansvarar för både diagnostik/utredning och behandling för teamets patienter. Vidare finns även CS-team som arbetar med läkemedelsbehandling till patienter med ADHD/ADD.


ARBETSUPPGIFTER
Som socionom inom psykiatrin står du för det psykosociala perspektivet i teamarbetet runt patienten. Du kommer att ingå i mottagningens diagnostik- och behandlingsteam.

Arbetsuppgifterna i behandlingsteamet innebär att samordna insatser och samverka med andra vårdgivare runt patienten, stödsamtal utifrån psykosociala belastningsfaktorer, uppmärksamma barns behov, anhörigstöd och psykosociala kartläggningar. I diagnostikteam gör socionomen barndomsanamneser.

Inom ramen för tjänsten kan du tillsammans med kollegor komma att hålla i uppskattade informationsträffar för grupper av patienter och anhöriga, så kallad psykopedagogisk intervention (PPI), vilket mottagningen erbjuder riktat till flera psykiatriska målgrupper.

Socionomerna på mottagningen finns representerade i teamen, men samarbetar också med varandra för ett utvecklat socialt arbete inom den specialiserade psykiatrin.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är socionom med ett genuint intresse för arbete med personer med psykisk ohälsa. Vi ser gärna att du är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator.

Du ska ha god förmåga att skapa bärande relationer till patienter, närstående och samarbetspartners. Välutvecklad förmåga att arbeta självständigt likväl som tillsammans med andra yrkeskategorier är en viktig framgångsfaktor.

Grundläggande psykoterapiutbildning KBT likväl som erfarenhet av myndighetsutövning och/eller biståndshandläggning är meriterande.

Är du ambitiös och har en önskan att utvecklas inom ditt yrkesområde finns på sikt olika karriärvägar så som t.ex steg-1 terapeut.

Körkort erfordras

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och kallar på intervju under annonseringstiden. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.

Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.

Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.

Med cirka 7 600 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

De Göranssonska Stiftelserna söker handläggare/administratör

OM JOBBET De Göranssonska Stiftelserna verkar i Sandvikens kommun för Sandvikenborna. Stiftelsens främsta syfte är att förbättra livssituationen och livskvalitén för invånarna i Sandvikens kommun. Göranssonska Stiftelserna delar årligen ut medel till sökande organisationer och privatpersoner. Satsningar görs främst inom barn- och ungdomsverksamhet, verksamhet för funktionshindrade samt verksamheter riktade till äldre och behövande. Stiftelsen söker nu en ... Visa mer
OM JOBBET
De Göranssonska Stiftelserna verkar i Sandvikens kommun för Sandvikenborna. Stiftelsens främsta syfte är att förbättra livssituationen och livskvalitén för invånarna i Sandvikens kommun. Göranssonska Stiftelserna delar årligen ut medel till sökande organisationer och privatpersoner. Satsningar görs främst inom barn- och ungdomsverksamhet, verksamhet för funktionshindrade samt verksamheter riktade till äldre och behövande.

Stiftelsen söker nu en ny medarbetare som vill vara med och göra skillnad på riktigt.
Tjänsten är en visstidsanställning på ett år med chans till förlängning.
Det krävs att du är engagerad, har en vilja till utveckling, är lagspelare men framför allt har ett genuint intresse för målgrupperna och deras förutsättningar. Om du är den vi söker så kommer du erbjudas ett givande arbete med duktiga och inspirerande kollegor.

ARBETSUPPGIFTER
Vi kan erbjuda dig en viktig, inspirerande och utvecklande tjänst där du tillsammans med dina kollegor kommer att arbeta för att göra skillnad för Sandvikenborna. I tjänsten ingår bland annat att handlägga personliga bidrag och även ansökningar från organisationer och föreningar. I nära samarbete med dina kollegor kommer du även arbeta i olika projekt, förbereda och delta på styrelsemöten, arbeta med utvecklingsfrågor samt uppföljningar av bidrag.

KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha en högskoleutbildning inom ekonomi alternativt socialt arbete eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Körkort är ett krav.

Erfarenhet av handläggning och erfarenhet av målgruppen är meriterande.

Rollen som handläggare ställer krav på att du är strukturerad, flexibel, har en positiv inställning och handlar i enlighet med Styrelsernas fattade beslut. Du har god samarbetsförmåga samt agerar prestigelöst.

Du har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du tänker på verksamheten i ett helhetsperspektiv och stimuleras av att vara med och utveckla och förbättra din verksamhet.

ÖVRIGT
Rekrytering sker löpande under annonsperioden så vänta inte med din ansökan. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringstiden är slut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök till: [email protected] Visa mindre

Beteendevetare till Previa i Sandviken

Ansök    Mar 12    AB Previa    Socionom
Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Vi ser den mänskliga faktorn som den viktigaste resursen i dagens arbetsliv. Previa har 1 200 anställda och finns över hela landet med egna enheter. Previa ingår i Falck Healthcare som är Skandinaviens största koncern inom hälsa i arbetslivet. Läs mer på www.previa.se. Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Previa? Vi hjälper våra kunder att skapa resultat genom människor. Det gör vi g... Visa mer
Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Vi ser den mänskliga faktorn som den viktigaste resursen i dagens arbetsliv. Previa har 1 200 anställda och finns över hela landet med egna enheter. Previa ingår i Falck Healthcare som är Skandinaviens största koncern inom hälsa i arbetslivet. Läs mer på www.previa.se.

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Previa?
Vi hjälper våra kunder att skapa resultat genom människor. Det gör vi genom att effektivisera organisationer, utveckla ledare, skapa engagemang hos medarbetare och bidra till positiva arbetsmiljöer hos våra kunder.

Som beteendevetare i Previa har du en mycket viktig roll i arbetet med att skapa värde och resultat för våra kunder. Du arbetar konsultativt mot våra kunder som ett stöd för anställda, kontaktpersoner och chefer. Tyngdpunkten i tjänsten är att genomföra insatser på individnivå i form av stödsamtal, men även uppdrag på gruppnivå förekommer i form av exempelvis utbildningsinsatser och handledning av grupper. Du blir också en viktig länk i våra kundteam som består av kompetens inom teknik, beteendevetenskap, organisationsutveckling, medicin, ergonomi och hälsoutveckling.

Du kommer bl.a. att arbeta med:

• Stödsamtal med fokus på rehabilitering
• Psykosociala arbetsmiljöfrågor
• Handledning av individer och grupper
• Utbildningsinsatser

Vi söker dig som har adekvat beteendevetenskaplig utbildning på lägst kandidatnivå med inriktning beteendevetenskap/psykologi och grundläggande psykoterapiutbildning med KBT-inriktning, steg 1. Du får gärna ha arbetat med ACT, eller FACT.

Du har en förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg och vara delaktig i Previas digitala resa. Du har intresse och erfarenhet av arbetsrelaterad ohälsa.

Du tycker om att jobba i en affärsmässig verksamhet och att arbeta med ett konsultativt förhållningssätt.

Som person är du engagerad och driven samt har kunskap om sambandet mellan individ, grupp och organisation samt förmåga att omsätta det till effektiva insatser i relation till kund. Du arbetar systematiskt med analys, genomförande och uppföljning.

Vi erbjuder dig:

• Ett arbete i en av Sveriges hetaste framtidsbranscher
• Trevliga kollegor och arbete i team med andra yrkesgrupper
• Möjlighet till kompetensutveckling inom företagshälsa
• Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor

Som beteendevetare i Previa har du ett konsultativt arbetssätt med våra kunder utifrån våra värderingar - värdeskapande, samspelande och modiga.

Övrigt:
Tillsvidareanställning. Tjänstgöringsgrad 100 %. Tjänsten kan innebära resor vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten. Arbetstid helgfria vardagar 8-17. Tillträdesdatum: 2021-08-15.

Är du intresserad?
Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Petra Carlsen på [email protected] alternativt tel. nr 026-17 63 50.

Välkommen med din ansökan senast 2021-04-02. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Socionom till Psykiatriska mottagningen i Sandviken

Ansök    Mar 11    REGION GÄVLEBORG    Socionom
Hälso- och sjukvården har cirka 5500 medarbetare inom 23 verksamhetsområden som sträcker sig genom hela länet. Tillsammans arbetar vi för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet genom att tillhandahålla god och nära vård. Vi arbetar tillsammans utifrån patientperspektivet med målbilden – Vårt gemensamma ansvar för vår gemensamma patient – så att alla vi möter ska känna sig trygga och få vård med hög kvalit... Visa mer
Hälso- och sjukvården har cirka 5500 medarbetare inom 23 verksamhetsområden som sträcker sig genom hela länet. Tillsammans arbetar vi för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet genom att tillhandahålla god och nära vård. Vi arbetar tillsammans utifrån patientperspektivet med målbilden – Vårt gemensamma ansvar för vår gemensamma patient – så att alla vi möter ska känna sig trygga och få vård med hög kvalitet.

På mottagningen arbetar fyra socionomer tillsammans med psykologer, sjuksköterskor, skötare, arbetsterapeut, rehabkoordinator, läkare och medicinska sekreterare. Tillsammans är vi 40-talet medarbetare. Psykiatriska mottagningen i Sandviken arbetar med patienter boende i tre kommuner; Sandviken, Ockelbo och Hofors. Mottagningen ansvarar för insatser på specialistnivå där alla psykiatriska tillstånd så som affektiva sjukdomar, psykossjukdomar, personlighetsstörningar, ångesttillstånd och ADHD behandlas med undantag för ätstörningar.

Vi arbetar i tvärprofessionella team där du kommer att ingå med din specifika kunskap och kompetens för att tillhandahålla god psykiatrisk vård och behandling till patienten. Teamen är delvis specialiserade vilket innebär att ett team arbetar mot psykospatienter och två team arbetar mot allmänpsykiatriska patienter. Teamen ansvarar för både diagnostik/utredning och behandling för teamets patienter. Vidare finns även CS-team som arbetar med läkemedelsbehandling till patienter med ADHD/ADD.

ARBETSUPPGIFTER
Som socionom inom psykiatrin står du för det psykosociala perspektivet i teamarbetet runt patienten. Du kommer att ingå i mottagningens diagnostik- och behandlingsteam.

Arbetsuppgifterna i behandlingsteamet innebär att samordna insatser och samverka med andra vårdgivare runt patienten, stödsamtal utifrån psykosociala belastningsfaktorer, uppmärksamma barns behov, anhörigstöd och psykosociala kartläggningar. I diagnostikteam gör socionomen barndomsanamneser.

Inom ramen för tjänsten kan du tillsammans med kollegor komma att hålla i uppskattade informationsträffar för grupper av patienter och anhöriga, så kallad psykopedagogisk intervention (PPI), vilket mottagningen erbjuder riktat till flera psykiatriska målgrupper.

Socionomerna på mottagningen finns representerade i teamen, men samarbetar också med varandra för ett utvecklat socialt arbete inom den specialiserade psykiatrin. I detta ingår bland annat uppdrag att vara barnambassadörer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är socionom med ett genuint intresse för arbete med personer med psykisk ohälsa. Vi ser gärna att du är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator.

Du ska ha god förmåga att skapa bärande relationer till patienter, närstående och samarbetspartners. Välutvecklad förmåga att arbeta självständigt likväl som tillsammans med andra yrkeskategorier är en viktig framgångsfaktor.

Grundläggande psykoterapiutbildning KBT likväl som erfarenhet av myndighetsutövning och/eller biståndshandläggning är meriterande.

Är du ambitiös och har en önskan att utvecklas inom ditt yrkesområde finns på sikt olika karriärvägar så som t.ex steg-1 terapeut.

Körkort erfordras.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och kallar på intervju under annonseringstiden. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.

Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.

Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.

Med cirka 6 650 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Socialsekreterare

Ansök    Nov 5    Sandvikens kommun    Socionom
Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation som utgörs av sex enheter. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, missbruks- och beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet, ANDTS och barn- och ungdomars delaktighet. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och dera... Visa mer
Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation som utgörs av sex enheter. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, missbruks- och beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet, ANDTS och barn- och ungdomars delaktighet. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och deras familjer samt för vuxna.

Barn- och familjeenheten är just nu inne i en spännande och aktiv utvecklingsfas. Utvecklingsarbetet är en del i ett förvaltningsövergripande arbetsmiljöprojekt som pågår till och med december 2021, vilket bland annat innefattar en timmes reflektionstid per dag för socialsekreterare. Projektet syftar till att balansera de höga krav som finns i en socialsekreterares arbetsvardag, genom att tillföra resurser i form av ökade möjligheter till återhämtning. Bakgrunden till projektet är att förvaltningen vill erbjuda hälsosamma arbetsplatser, där medarbetare kan arbeta oavsett var i livet de befinner sig, där personal trivs och stannar kvar och där kontinuitet och erfarenhet i arbetsgrupperna leder till hög kvalitet för de människor som kommer i kontakt med socialtjänsten.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Din huvudsakliga arbetsuppgift är handläggning enligt SoL och LVU med inriktning på barn, 0-12 år, deras familjer och nätverk. Du skall utreda och bedöma barn och familjers resurser och biståndsbehov samt besluta om och följa upp olika insatser. Vi arbetar utifrån ett systemteoretiskt perspektiv med ett utvecklat barnperspektiv, där kontakt och tid med barn prioriteras, i kombination med nätverksarbete och signs of safety.

KVALIFIKATIONER
Du skall vara utbildad socionom. Det är meriterande med erfarenhet av myndighetsutövning inom den sociala barn/ungdomsvården eller annat psykosocialt arbete med målgruppen. Du skall ha goda kunskaper i barns utveckling och det är för dig en självklarhet med engagemang för utsatta barn och att arbeta utifrån BBIC samt att vilja bidra med nytänkande och metodutveckling. Vi förutsätter att du är en empatisk och trygg person med god personlig mognad och samarbetsförmåga samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du skall ha god förmåga att arbeta självständigt och till reflektion och analys samt kunna motivera och fatta beslut. Arbetet kräver att du dessutom har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, då arbetet innehåller stora krav på dokumentation.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Socialsekreterare

Ansök    Sep 1    Sandvikens kommun    Socionom
Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation som utgörs av sex enheter. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, missbruks- och beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet, ANDTS och barn- och ungdomars delaktighet. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och dera... Visa mer
Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation som utgörs av sex enheter. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, missbruks- och beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet, ANDTS och barn- och ungdomars delaktighet. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och deras familjer samt för vuxna.

Barn- och familjeenheten är just nu inne i en spännande och aktiv utvecklingsfas. Utvecklingsarbetet är en del i ett förvaltningsövergripande arbetsmiljöprojekt som pågår till och med december 2021, vilket bland annat innefattar en timmes reflektionstid per dag för socialsekreterare. Projektet syftar till att balansera de höga krav som finns i en socialsekreterares arbetsvardag, genom att tillföra resurser i form av ökade möjligheter till återhämtning. Bakgrunden till projektet är att förvaltningen vill erbjuda hälsosamma arbetsplatser, där medarbetare kan arbeta oavsett var i livet de befinner sig, där personal trivs och stannar kvar och där kontinuitet och erfarenhet i arbetsgrupperna leder till hög kvalitet för de människor som kommer i kontakt med socialtjänsten.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Din huvudsakliga arbetsuppgift är handläggning enligt SoL och LVU med inriktning
på barn, 0-12 år, deras familjer och nätverk. Du skall utreda och bedöma barn och familjers resurser och biståndsbehov samt besluta om och följa upp olika insatser. Vi arbetar utifrån
ett systemteoretiskt perspektiv med ett utvecklat barnperspektiv, där kontakt och tid med barn prioriteras, i kombination med nätverksarbete och signs of safety.

KVALIFIKATIONER
Du skall vara utbildad socionom. Det är meriterande med erfarenhet av myndighetsutövning inom den sociala barn/ungdomsvården eller annat psykosocialt arbete med målgruppen. Du skall ha goda kunskaper i barns utveckling och det är för dig en självklarhet med engagemang för utsatta barn och att arbeta utifrån BBIC samt att vilja bidra med nytänkande och metodutveckling. Vi förutsätter att du är en empatisk och trygg person med god personlig mognad och samarbetsförmåga samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du skall ha god förmåga att arbeta självständigt och till reflektion och analys samt kunna motivera och fatta beslut. Arbetet kräver att du dessutom har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, då arbetet innehåller stora krav på dokumentation.


ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Ringblomman i Sandviken söker ny medarbetare på heltid

Ansök    Jan 5    Ringblomman i Sandviken    Socionom
Ringblomman i Sandviken arbetar fritt och okonventionellt med förebyggande socialt arbete och vänder sig till barn, ungdomar och deras föräldrar. Vi finansieras av De Göranssonska Stiftelserna. Du bör ha högskole- eller likvärdig utbildning inom socialt arbete, utvecklingspsykologi eller specialpedagogik. Erfarenhet av familjearbete och samtalsmetodik är meriterande, liksom att stort intresse, engagemang och kreativitet finns för att arbeta med familjer ... Visa mer
Ringblomman i Sandviken arbetar fritt och okonventionellt med förebyggande socialt arbete och vänder sig till barn, ungdomar och deras föräldrar.
Vi finansieras av De Göranssonska Stiftelserna.


Du bör ha högskole- eller likvärdig utbildning inom socialt arbete, utvecklingspsykologi eller specialpedagogik.
Erfarenhet av familjearbete och samtalsmetodik är meriterande, liksom att stort intresse, engagemang och kreativitet finns för att arbeta med familjer i behov av stöd.


Körkort och tillgång till bil krävs.


Besök oss gärna: www.ringblommanisandviken.se
Välkommen med din ansökan senast 2021-01-15


Ansökan skickas till: Ringblomman i Sandviken; Hedåsvägen 53, 811 61 Sandviken.


Kontaktperson:
Marjaana Daniels, verksamhetsansvarig
tel. 072-1905230
e-post. [email protected] Visa mindre

Socialsekreterare, Barn- och familjeenheten

Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation som utgörs av sex enheter. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, missbruks- och beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet, ANDTS och barn- och ungdomars delaktighet. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och de... Visa mer
Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation som utgörs av sex enheter. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, missbruks- och beroendevård,
ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet, ANDTS och barn- och ungdomars delaktighet. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård
för barn, unga och deras familjer samt för vuxna.

Vi vet att de flesta socionomers största drivkraft är att tillsammans med andra göra skillnad i människors liv. Vi vet att vi kommit långt i arbetet med att nå hög grad av delaktighet och arbetar kontinuerligt med olika former av kompetensutveckling.

Barn- och familjeenheten består av socialsekreterare, familjehemssekreterare, enhetschef och gruppledare samt assistenter för avlastning av administrativa- respektive klientrelaterade arbetsuppgifter. Öppenvårdsinsatserna sker via vårt Familjecenter.

Vi har tillgång till både intern och extern handledning. Fortbildning sker kontinuerligt
för IFO- gemensamma områden samt arbetsgruppens aktuella förbättringsområden. Vi
är en arbetsgrupp med positivt arbetsklimat och stor öppenhet för nya idéer och utveckling.
Om du har begränsad erfarenhet av målgruppen och/eller myndighetsutövning kan vi
erbjuda individuellt utformad introduktion.


PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som erbjuder många aktiviteter och är dessutom utsedd till en av Sveriges bästa personalföreningar.



ARBETSUPPGIFTER
Din huvudsakliga arbetsuppgift är handläggning enligt SoL och LVU med inriktning
på barn, 0-12 år, deras familjer och nätverk. Du skall utreda och bedöma barn och familjers resurser och biståndsbehov samt besluta om och följa upp olika insatser. Vi arbetar utifrån
ett systemteoretiskt perspektiv med ett utvecklat barnperspektiv, där kontakt och tid med barn prioriteras, i kombination med nätverksarbete och signs of safety.


KVALIFIKATIONER
Du skall vara utbildad socionom. Det är meriterande med erfarenhet av myndighets-
utövning inom den sociala barn/ungdomsvården eller annat psykosocialt arbete med målgruppen. Du skall ha goda kunskaper i barns utveckling och det är för dig en självklarhet med engagemang för utsatta barn och att arbeta utifrån BBIC samt att vilja bidra med nytänkande och metodutveckling. Vi förutsätter att du är en empatisk och trygg person med god personlig mognad och samarbetsförmåga samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du skall ha god förmåga att arbeta självständigt och till reflektion och analys samt kunna motivera och fatta beslut. Arbetet kräver att du dessutom har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift, då arbetet innehåller stora krav på dokumentation.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Socionom till Psykiatriska mottagningen i Sandviken

Hälso- och sjukvården har cirka 5500 medarbetare inom 23 verksamhetsområden som sträcker sig genom hela länet. Tillsammans arbetar vi för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet genom att tillhandahålla god och nära vård. Vi arbetar tillsammans utifrån patientperspektivet med målbilden – Vårt gemensamma ansvar för vår gemensamma patient – så att alla vi möter ska känna sig trygga och få vård med hög kvalit... Visa mer
Hälso- och sjukvården har cirka 5500 medarbetare inom 23 verksamhetsområden som sträcker sig genom hela länet. Tillsammans arbetar vi för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet genom att tillhandahålla god och nära vård. Vi arbetar tillsammans utifrån patientperspektivet med målbilden – Vårt gemensamma ansvar för vår gemensamma patient – så att alla vi möter ska känna sig trygga och få vård med hög kvalitet.

På mottagningen arbetar fyra socionomer tillsammans med psykologer, sjuksköterskor, skötare, arbetsterapeut, rehabkoordinator, läkare och medicinska sekreterare. Tillsammans är vi 40-talet medarbetare. Psykiatriska mottagningen i Sandviken arbetar med patienter boende i tre kommuner, Sandviken, Ockelbo och Hofors. Mottagningen ansvarar för insatser på specialistnivå där alla psykiatriska tillstånd så som affektiva sjukdomar, psykossjukdomar, personlighetsstörningar, ångesttillstånd och ADHD behandlas med undantag för ätstörningar.

Vi arbetar i tvärprofessionella team där du kommer att ingå med din specifika kunskap och kompetens för att tillhandahålla god psykiatrisk vård och behandling till patienten. Teamen är delvis specialiserade vilket innebär att ett team arbetar mot psykospatienter och två team arbetar mot allmänpsykiatriska patienter. Teamen ansvarar för både diagnostik/utredning och behandling för teamets patienter. Vidare finns även CS-team som arbetar med läkemedelsbehandling till patienter med ADHD/ADD.

ARBETSUPPGIFTER
Som socionom inom psykiatrin står du för det psykosociala perspektivet i teamarbetet runt patienten. Du kommer att ingå i mottagningens diagnostik- och behandlingsteam.

Arbetsuppgifterna i behandlingsteamet innebär att samordna insatser och samverka med andra vårdgivare runt patienten, stödsamtal utifrån psykosociala belastningsfaktorer, uppmärksamma barns behov, anhörigstöd och psykosociala kartläggningar. I diagnostikteam gör socionom fördjupade barndomsanamneser.

Inom ramen för tjänsten kan du tillsammans med kollegor komma att hålla i uppskattade informationsträffar för grupper av patienter och anhöriga, så kallad psykopedagogisk intervention (PPI), vilket mottagningen erbjuder riktat till flera psykiatriska målgrupper.

Socionomerna på mottagningen finns representerade i teamen, men samarbetar också med varandra för ett utvecklat socialt arbete inom den specialiserade psykiatrin. I detta ingår bland annat uppdrag att vara barnambassadörer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är socionom med ett genuint intresse för arbete med personer med psykisk ohälsa. Vi ser gärna att du är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator. Du ska ha god förmåga att skapa bärande relationer till patienter, närstående och samarbetspartners. Välutvecklad förmåga att arbeta självständigt likväl som tillsammans med andra yrkeskategorier är en viktig framgångsfaktor. Grundläggande psykoterapiutbildning KBT likväl som erfarenhet av myndighetsutövning och/eller biståndshandläggning är meriterande.

Är du ambitiös och har en önskan att utvecklas inom ditt yrkesområde finns på sikt olika karriärvägar så som; steg-1 terapeut och teamledare. I introduktionen får du en utsedd mentor tillika erfaren kollega att arbeta tillsammans med den första tiden.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och kallar på intervju under annonseringstiden. Varmt välkommen med din ansökan!

Körkort erfordras.

ÖVRIGT
Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.

Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.

Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.

Med cirka 6 650 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Sommarvikariat socialsekreterare, Barn- och familjeenheten

Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation som utgörs av sju enheter. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, boenden för ensamkommande barn, missbruks- och beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet, ANDT och barn- och ungdomars delaktighet. Förvaltningen har en väl utbyggd öp... Visa mer
Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation som utgörs av sju enheter. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, boenden för ensamkommande barn, missbruks- och beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet, ANDT och barn- och ungdomars delaktighet. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och deras familjer samt för vuxna.
Förvaltningens uppdrag är att bidra till positiva förändringar för människor i utsatta situationer. Förvaltningens 150 medarbetare ger råd, stöd och insatser till människor i alla åldrar såsom omsorg och service, upplysningar, råd och stöd samt skydd till barn och unga och deras familjer, familjerättsliga frågor, vård och behandling till personer med missbruks- och beroendeproblematik, ekonomisk hjälp samt annat bistånd enligt socialtjänstlagen.

Barn- och familjeenheten består av socialsekreterare, enhetschef och gruppledare samt
familjehemssekreterare och assistenter. Öppenvårdsinsatserna sker via vårt Familjecenter.

Vi är en arbetsgrupp med positivt arbetsklimat och stor öppenhet för nya idéer och utveckling. Har du begränsad erfarenhet från verksamheten formar vi en introduktion utifrån dina förutsättningar.

Vi söker två socialsekreterare till Barn- och familjeenheten för sommarvikariat. Trivs du hos oss så finns stora möjligheter att få en tillsvidaretjänst efter studietiden. Det finns också möjlighet att arbeta på timvikariat under studietiden.

ARBETSUPPGIFTER
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att bistå ordinarie socialsekreterare med inriktning på barn, 0-12 år, deras familjer och nätverk. Du medverkar i att utreda barn och deras familjers resurser och biståndsbehov samt uppföljning av olika insatser. I arbetsuppgifterna ingår även att medverka i så kallade förhandsbedömningar vid anmälan om misstänkt oro för barn.
Vi arbetar utifrån ett systemteoretiskt perspektiv med ett utvecklat barnperspektiv med målsättning att nå hög delaktighet via olika former av nätverksarbete.

KVALIFIKATIONER
Du studerar, eller har redan avslutat dina studier, på socionomprogrammet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi förutsätter att du är en empatisk och trygg person med förmåga till reflektion. Arbetet hos oss förutsätter både flexibilitet och förmåga till struktur och att trivas med att arbeta i ett högt tempo. För att kunna arbeta hos oss ska du även ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Körkort B är ett krav.

Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med barn och/eller myndighetsutövning.

Om du känner att den beskrivningen stämmer på dig, kan vi erbjuda dig arbete i en positiv grupp med mycket energi, hög ambition och stort engagemang.

ÖVRIGT
Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Annonseringen kan komma att avbrytas i förtid.

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Socionomkonsulter till Sandviken

Ansök    Maj 22    Prime Care AB    Socionom
Prime Professional söker socionomkonsulter till Sandviken Du blir anställd utav oss som konsult och sedan är du ute hos vår kund och arbetar. Uppdraget startar omgående och sträcker sig fyra månader framåt med chans till en eventuell förlängning. Tjänsten avser en heltidstjänst med möjlighet att jobba in måndagar eller fredagar. I konsultrollen är det viktigt att du har lätt för att anpassa dig och tycker det är kul med nya utmaningar. Passar jobbet fö... Visa mer
Prime Professional söker socionomkonsulter till Sandviken

Du blir anställd utav oss som konsult och sedan är du ute hos vår kund och arbetar.

Uppdraget startar omgående och sträcker sig fyra månader framåt med chans till en eventuell förlängning.

Tjänsten avser en heltidstjänst med möjlighet att jobba in måndagar eller fredagar.

I konsultrollen är det viktigt att du har lätt för att anpassa dig och tycker det är kul med nya utmaningar.
Passar jobbet för dig?
Sök till oss idag!

Arbetsuppgifter
Barn och ungdomsutredning, med inriktning på utredningar av barn 0-12 år.

Vem är du?
Vi ser att du har en socionomexamen eller utbildning som vi bedömer lämplig
Du har minst fem års handläggarerfarenhet inom barn- och ungdomsutredning under de senaste sex åren
Du har tidigare arbetat som socionomkonsult
Du har goda kunskaper om BBIC
Det är meriterande om du har kunskaper i SoFS samt Procapita

I denna roll måste du tala och skriva svenska mycket väl.

Som anställd konsult på Prime får du ta del utav våra kvalitetssäkrade anställningsvillkor och förmåner:
• Trygg anställning genom kollektivavtal.
• Friskvårdsbidrag.
• Många varierande uppdrag.

Vi ser fram emot din ansökan. Ansök via vår hemsida:
www.primeprofessional.se

Har du frågor kring tjänsten så ring gärna Victoria Machreki
Mån-Fre kl. 08-17'
08-470 70 25

Företagsbeskrivning
Prime Professional bemannar och rekryterar till arbetstillfällen inom Ekonomi, HR/Lön, Administration och Reception i hela Sverige.

Att arbeta som konsult hos oss innebär att du får chansen att bredda din kompetens och arbeta inom olika områden hos både privata och offentliga arbetsgivare efter dina önskemål. Att bli rekryterad innebär att du blir direktanställd hos något av våra kundföretag och får möjligheten att utvecklas inom just ditt område. Prime Professional är ett auktoriserat bemannings-och rekryteringsföretag som erbjuder delaktighet, trivsel, gemenskap med aktiviteter och stärkande konsultträffar. Vi arbetar nära våra konsulter och ger kontinuerlig handledning och uppföljning.

Är du en engagerad och driven person? Vi ser fram mot att få kontakt med dig.

Besök gärna vår hemsida www.primeprofessional.se Visa mindre