Lediga jobb som Logistikchef i Sandviken

Se lediga jobb som Logistikchef i Sandviken. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Sandviken som finns hos arbetsgivaren.

Logistik- och IT Chef

Sandvik Materials Technology i Sandviken söker Logistik- och IT Chef Var med på Sandvik Materials Technology’s resa mot att bli ett självständigt bolag! Inom Sandvik Materials Technology (SMT) har vi ett uppdrag som sträcker sig långt mer än att bara hantera produkter, teknik och processer - att tillsammans arbeta för att utveckla lösningar baserade på våra kunders behov och därigenom nå våra affärsmål är en bättre b... Visa mer
Sandvik Materials Technology i Sandviken söker
Logistik- och IT Chef


Var med på Sandvik Materials Technology’s resa mot att bli ett självständigt bolag!


Inom Sandvik Materials Technology (SMT) har vi ett uppdrag som sträcker sig långt mer än att bara hantera produkter, teknik och processer - att tillsammans arbeta för att utveckla lösningar baserade på våra kunders behov och därigenom nå våra affärsmål är en bättre beskrivning av vår vardag. Med nyfikna medarbetare och säkerhet som första prioritet skapar vi en arbetsmiljö där du kan växa både personligt och professionellt. Här finns en självständig och utvecklande miljö där vi får möjlighet att utmana både oss själva och vårt team. Vi är verksamma i ett internationellt företag med en öppen kultur där vi aktivt arbetar för att skapa en arbetsplats som kännetecknas av mångfald och integration.


SMTs spetskompetens bygger på en integrerad produktionsplattform och en världsledande metallurgi och FoU-verksamhet. Våra produktområden är Tube, Strip, samt Kanthal. Till Primary Products, som ingår i Tube söker vi nu en chef för Logistik & IT som är skicklig på att bygga konkurrenskraft gentemot såväl interna som externa kunder genom att utveckla och coacha sitt team och arbeta effektivt mot intressenter för en effektiv försörjning.


SMT har påbörjat en spännande resa. Nu undersöks möjligheten att noteras separat på Nasdaq/ Stockholmsbörsen som ett självständigt bolag - redan 2022 om förutsättningarna är de rätta. Med en tydlig riktning för vår väg framåt och genom den ledande position vi har inom vår teknologi – som partner till våra kunder och som drivande inom hållbarhet – strävar vi efter att stå ännu starkare som självständigt bolag i vår bransch.


Arbetsuppgifter
Som chef för Logistik och IT riktar du dig mot våra interna såväl som externa kunder i arbetet med att skapa stabil leveransprecision och konkurrenskraftiga leveranstider. I nära samarbete med berörda produktionsenheter och marknadsavdelningen inom Tube EMEA tar du ansvar för att sätta upp och driva program för minskning av ledtid och optimering av lager inom Primary Products flöden och du koordinerar och prioriterar behov av informationsstöd samt ger projektstöd för IT gentemot organisationen. Du arbetar med att utveckla verksamheten mot Noll Olyckor och ansvarar för att den interna materialhanteringen drivs och utvecklas utifrån ett perspektiv som innefattar säkerhet, kvalitet och effektivitet och att arbetet bedrivs i enlighet med aktuella ledningssystem.


Som medlem i Primary Products ledningsgrupp deltar du aktivt i att utveckla och sätta produktområdets inriktning och fokusområden framåt. Du har i din roll ett tydligt mandat att optimera behov och därigenom fungera både som kravställare och coach gentemot intressenter för att uppnå stabil leveransprecision, konkurrenskraftiga leveranstider och effektivitet i försörjningen gentemot Primary Products kunder.


Din profil
Vi söker dig med en högskoleutbildning i logistik eller liknande och med fler års branscherfarenhet från ståltillverkning eller annan industri i en motsvarande roll. Du är erfaren inom taktisk planering och huvudplanering och om du har kunskap om betydelsen av IT för affärsverksamheten är detta meriterande. Ett krav för tjänsten är att du har chefserfarenhet. Då vi är verksamma i Sverige men agerar globalt är goda kunskaper i både svenska och engelska en förutsättning.


Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi ser att du karaktäriseras av din helhetssyn och förmågan att motivera och entusiasmera din omgivning. Du är en förändringsledare med starkt förankrat ledarskap i linje med Sandviks ledarskapsmodell och en vilja att förbättra processer och arbetssätt, vilket innebär att du lyssnar och kommunicerar öppet, rakt och ger återkoppling. Ditt eget arbetssätt utmärks av att du är systematisk, noggrann och analytisk.


Vi har ett öppet synsätt och arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald och inkludering. I en kultur där alla får bidra, tar vi tillvara på mångfalden.


Att arbeta med oss
På Sandvik är vi övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder. Vi erbjuder dig stora utvecklingsmöjligheter i en global industrikoncern med förmånliga anställningsvillkor som bland annat inkluderar tjänstepension, friskvård, gruppförsäkring, förstärkt föräldrapenning, utbildningsprogram och kompetensutveckling. Välkommen till oss!


Vill du veta mer om Sandvik Materials Technology?
Besök vår hemsida eller YouTube-kanal för att lära dig mer om vår spännande verksamhet.


Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Tony Andersson, rekryterande chef, 070-351 73 70


Fackliga kontaktpersoner
Maria Sundqvist, Akademikerföreningen, 026-26 39 93
Kjell-Åke Klockervold, Ledarna, 026-26 30 44
Mikael Larsson, Unionen, 026-26 31 66


Välkommen med din ansökan senast 2021-08-23. Läs mer om Sandvik och ansök via home.sandvik/karriar, jobb-id: R0030267
Notera att denna annons ligger ute under semestertider och återkoppling kommer därför att ske efter sista ansökningsdatum.


För frågor angående rekryteringsprocessen, vänligen kontakta:
Per Hammas, ansvarig rekryterare, 079-098 49 50


Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda. Vi kommer därför inte att köpa några ytterligare annonsplatser eller tjänster för pågående rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.


Sandvik Materials Technology är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och en världsledande tillverkare av högt förädlade produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning. Spetskompetensen bygger på en integrerad produktionsplattform samt industriledande metallurgi och FoU-verksamhet. Omsättningen 2020 var drygt 13,6 miljarder SEK och antalet anställda omkring 5 000. Visa mindre

Supply Chain Manager till Surface Technology

Ansök    Jan 18    Alleima EMEA AB    Logistikchef
Surface Technology är en affärsenhet inom Alleima som arbetar inom förnyelsebar energi- och vätgas-industrin. Det är avancerad produkt- och processutveckling för storskalig produktion av belagda band för bränsleceller. Vår maskinpark består av toppmoderna och världsunika linjer för kontinuerlig PVD beläggning av stålband. Vi ligger också i utvecklingsfronten inom digitalisering och har hög intergration med våra partners. Vi är i ett expansivt skede och sö... Visa mer
Surface Technology är en affärsenhet inom Alleima som arbetar inom förnyelsebar energi- och vätgas-industrin. Det är avancerad produkt- och processutveckling för storskalig produktion av belagda band för bränsleceller. Vår maskinpark består av toppmoderna och världsunika linjer för kontinuerlig PVD beläggning av stålband. Vi ligger också i utvecklingsfronten inom digitalisering och har hög intergration med våra partners.
Vi är i ett expansivt skede och söker nu en Supply Chain Manager som vill vara med och driva vår utveckling.


Din Roll
Vi söker nu vår nästa skickliga medarbetare som med ett strategiskt mindset ansvarar och utvecklar våra inköps- och logistikprocesser vidare i vår starka tillväxt.
Som Supply Chain Manager ansvarar du för operativt som strategiskt inköp, planering och logistik. I rollen ingår chef & ledarskap för en dedikerad grupp som idag består av 4 medarbetare. Du leder och utvecklar hela kedjan från inköp till utgående leveranser och ser till att upprätthålla en långsiktighet i våra affärsrelationer med befintliga och potentiella partners. I det strategiska arbetet ser du till att sätta upp långsiktiga strategier samt genomför och levererar enligt satta mål. Majoriteten av inköp och partnerskap är på internationell basis. Vidare har du en plats i ledningsgruppen där du aktivt är med och driver utvecklingen av vår affär inom förnyelsebar energi.
Placeringsort för rollen är Sandviken och innefattar ca 30 resdagar/år.

Din Profil
I den här rollen tillhör du ett team med hög entreprenörisk anda där du med din prestigelösa hållning leder och driver utvecklingen av hela värdekedjan.
Vi ser gärna att du har en relevant utbildning på eftergymnasial nivå, alternativt motsvarande dokumenterad erfarenhet, inom inköp, ekonomi, logistisk och produktion. Du har en bakgrund från strategiskt inköpsarbete inom tillverkningsindustri och har förstålse för flöden och processer. Vi ser gärna att du därtill har erfarenhet att leda och utveckla medarbetare i en ledande roll. Erfarenhet av internationella affärskontakter och relationsbyggande är meriterande.
Då vi verkar i en internationell koncern, behöver du goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.


Vad du kan förvänta dig från oss:
- På Surface Technology kommer du till en enhet med högt entreprenörskap och en kultur av ödmjukhet, lösningsorinterat och starkt driv. Hos oss gäller verkligen ”laget före jaget”.
- Alleima erbjuder som internationell koncern, en arbetsplats med stort fokus på medarbetar- utveckling och trivsel. Inom bolaget finns stora möjligheter för vidareutbildning och karriär- möjligheter.




Övrig information
Välkommen med din ansökan senast 2023-02-12. Vänligen skicka ansökan så fort som möjligt då urval sker löpande och tjänst kan komma tillsättas innan ansäkningstidens slutdatum.


För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Henrik Fintling, rekryterande chef, +46 (0)72 083 59 37


För frågor angående rekryteringsprocessen, vänligen kontakta:
Elin Olsson, ansvarig rekryterare, +46 (0)76 720 16 99


Fackliga representanter:
Kjell-Åke Klockervold, Ledarna, +46 70 314 24 43
Lisa Lautrup, Akademikerföreningen, +46 70 616 80 41
Stefan Jonsson, Unionen, +46 70 396 03 00

På Alleima (tidigare Sandvik Materials Technology) är vårt uppdrag mycket mer än att leverera högkvalitativa produkter, teknologi och processer – genom samarbete utvecklar vi de bästa lösningarna efter våra kunders behov och att det är så vi uppnår våra affärsmål är bästa sättet att beskriva vårt dagliga arbete. Med nyfikna medarbetare och säkerheten som vår första prioritet, skapar vi en arbetsmiljö där Du kan utvecklas både som person och i ditt arbete.
Alleima noterades som fristående bolag på Nasdaq Stockholm den 31 augusti, 2022.Med en tydlig riktning för vår resa, där vi nyttjar vår position som teknologiledare, progressiv affärspartner och där vi är drivande vad gäller hållbarhet, syftar vi till att bli ett ännu starkare bolag inom vår industri.
Är Du redo att anta denna utmaning tillsammans med oss? Följ med på vår resa!
www.alleima.com Visa mindre

Manager to Vending and Tool Logistics

Ansök    Jan 11    AB SANDVIK Coromant    Logistikchef
At Sandvik?Coromant, our expertise is based on a profound understanding of the realities of doing business in our industry, and with a strong focus on customer experience and new industry trends, we’re ready for the demands of tomorrow’s?manufacturing. We want to grow, all the time. A large part of that actually happening will depend on our ability to differentiate, and here our projects and services organization plays a vital role; securing best in clas... Visa mer
At Sandvik?Coromant, our expertise is based on a profound understanding of the realities of doing business in our industry, and with a strong focus on customer experience and new industry trends, we’re ready for the demands of tomorrow’s?manufacturing.
We want to grow, all the time. A large part of that actually happening will depend on our ability to differentiate, and here our projects and services organization plays a vital role; securing best in class engineering competence and expanding our service offerings for our customers. To strengthen this and move our business towards this strategic direction, we’re now looking for an entrepreneurial leader to join us as Manager to Vending and Tool Logistics. Are you up for the job?
What’s the job all about?
In this position, you take full ownership of our Vending and Tool Logistics service offerings, making it a success across our markets and with our customers. You manage relationships with external vendors and interact with customers securing a high customer experience and work in close collaboration with the sales areas on developing sales approaches. To derive business value from data originated by our offerings is an important part of your job, as well as to find new add-on service opportunities and optimize customers’ tool management practices.
The location for this position is globally flexible and travel is a natural part of your job.
More about what we do at our department
Vending and Tool Logistics aim to answer customer needs for better tool management and inventory control. It´s based on vending machines, proprietary tool management software, and analytics services. It’s part of our projects and services organization, supporting our customers with projects to maximize their productivity with tool selection, process design, and simulations. At the same time, we’re aiming to grow our services business that today consists of three areas - PIP Lean, Pay per Part, and Vending and Tool Logistics.
Who you are
We’re looking for someone with a degree in a relevant field of studies, such as Engineering or Business Administration, combined with experience from relevant industrial or business settings. Perhaps you’ve gained your knowledge within the field from successfully driving sales and customer development or product/offer ownership or leading significant change or improvement programs. Acting in a truly global organization calls for excellent English skills, verbally and in writing.
You’re a confident business leader with can-do attitude and entrepreneurial spirit, combined with a proactive and structured approach. And being a skilled communicator and networker really comes in handy when building strong relationships based on trust and honesty, all over our international company. At the end of the day, you’re a true team player who enjoys working with others and sharing best practices.
At Sandvik Coromant, we believe that diversity of experience, perspective and background leads to a better environment for our employees, our business and our customers. We’re looking forward to meeting you!
Application
Send your application no later than January 31, 2022. Read more about Sandvik Group and apply at home.sandvik/career (Job ID: R0036552).
As we aim for an open and fair recruitment process, we utilize assessment tools to safeguard objectivity. Shortly after the last application date, you’ll therefore be asked to take a personality and logic ability test.
Contact information
For further information about this position, please contact:
Tomas Dziugelis, recruiting manager, +46 (0)26 266 632
Union contacts - Sweden
Thomas Lilja,?Unionen, +46 (0)26?266?659
Kerstin Norlén, Akademikerföreningen, +46 (0)70 616 42 83
Peter Olsson-Andrée, Ledarna, +46 (0)26?261?984
For more information about the recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26?261?444.
Recruitment Specialist
Adam Frykman
We have already decided on which advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts. Visa mindre

Chef Distributionscenter & Tube Logistics

Sandvik Materials Technology i Sandviken söker Chef Distributionscenter Sandviken & Tube Logistics UTVECKLARE & LOGISTIKER? VI GILLAR DET MED DIG! Var med på Sandvik Materials Technology’s resa mot att bli ett självständigt bolag! Inom Sandvik Materials Technology (SMT) har vi ett uppdrag som sträcker sig långt mer än att bara hantera produkter, teknik och processer - att tillsammans arbeta för att utveckla lösning... Visa mer
Sandvik Materials Technology i Sandviken söker
Chef Distributionscenter Sandviken & Tube Logistics

UTVECKLARE & LOGISTIKER?
VI GILLAR DET MED DIG!

Var med på Sandvik Materials Technology’s resa mot att bli ett självständigt bolag!

Inom Sandvik Materials Technology (SMT) har vi ett uppdrag som sträcker sig långt mer än att bara hantera produkter, teknik och processer - att tillsammans arbeta för att utveckla lösningar baserade på våra kunders behov och därigenom nå våra affärsmål är en bättre beskrivning av vår vardag. Med nyfikna medarbetare och säkerhet som första prioritet skapar vi en arbetsmiljö där du kan växa både personligt och professionellt. Här finns en självständig och utvecklande miljö där vi får möjlighet att utmana både oss själva och vårt team. Vi är verksamma i ett internationellt företag med en öppen kultur där vi aktivt arbetar för att skapa en arbetsplats som kännetecknas av mångfald och integration.
SMT har påbörjat en spännande resa. Nu undersöks möjligheten att noteras separat på Nasdaq/ Stockholmsbörsen som ett självständigt bolag - redan 2022 om förutsättningarna är de rätta. Med en tydlig riktning för vår väg framåt och genom den ledande position vi har inom vår teknologi – som partner till våra kunder och som drivande inom hållbarhet – strävar vi efter att stå ännu starkare som självständigt bolag i vår bransch.

Arbetsuppgifter
Som Chef för Distributionscenter Sandviken & Tube Logistics så ansvarar du för att leda och utveckla avdelningen för att möta våra högt ställda mål inom hållbarhet, service och kostnadsproduktivitet.

Avdelningen DC Sandviken & Tube Logistics är en supportorganisation på Siten i Sandviken och Divsion Tube globalt som ansvarar för Centrallagret av stång- och rörprodukter och skeppningen av produkter till interna och externa kunder. Inom avdelningen ingår även ansvar för supply chain design och inköp av transportlösningar. Antal anställda är cirka 60 personer.

Din profil
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet som ledare i kombination med flera års arbete inom logistik och/ eller produktion. Har du erfarenhet från tillverkningsindustrin och/ eller global distributionslogistik samt transportupphandlingar ses det som meriterande. Vi ser gärna att du har en relevant högskoleutbildning.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som utmärks av att inkludera alla medarbetare i förbättringsarbetet och att hela tiden se möjligheter till förbättring. Du är analytisk, vågar fatta beslut och tar dessa i mål. God förmåga att samarbeta och kommunicera är viktigt både på svenska och engelska, då Produktions- och Säljenheterna både i Sandviken och globalt är våra interna kunder.

Att arbeta med oss
På Sandvik är vi övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder. Vi erbjuder dig stora utvecklingsmöjligheter i en global industrikoncern med förmånliga anställningsvillkor som bland annat inkluderar tjänstepension, friskvård, gruppförsäkring, förstärkt föräldrapenning, utbildningsprogram och kompetensutveckling. Välkommen till oss!

Vill du veta mer om Sandvik Materials Technology?
Besök vår hemsida eller YouTube-kanal för att lära dig mer om vår spännande verksamhet.


Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Ulrika Silver, rekryterande chef, 070- 270 41 70

För frågor angående rekryteringsprocessen, vänligen kontakta:
Per Hammas, ansvarig rekryterare, 079 098 49 50

Fackliga kontaktpersoner:
Maria Sundqvist, Akademikerföreningen, 026-26 39 93
Kjell-Åke Klockervold, Ledarna, 026-26 30 44
Mikael Larsson, Unionen, 026-26 31 66

Välkommen med din ansökan senast 2020-06-06. Intervjuer kommer att ske löpande. Läs mer om Sandvik och ansök via home.sandvik/karriar, jobb-id: R0028397.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda. Vi kommer därför inte att köpa några ytterligare annonsplatser eller tjänster för pågående rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.
Sandvik Materials Technology är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och en världsledande tillverkare av högt förädlade produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning. Spetskompetensen bygger på en integrerad produktionsplattform samt industriledande metallurgi och FoU-verksamhet. Omsättningen 2020 var drygt 13,6 miljarder SEK och antalet anställda omkring 5 000. Visa mindre

Logistik- och bilpoolansvarig

Servicekontoret svarar för intern service till kommunens olika verksamheter i form av städservice, kostservice, verksamhetsvaktmästare, distributionscentral och kommunens bilpool. Vi ligger organisatoriskt under kommunstyrelseförvaltningen. PERSONALFÖRMÅNER Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsof... Visa mer
Servicekontoret svarar för intern service till kommunens olika verksamheter i form av städservice, kostservice,
verksamhetsvaktmästare, distributionscentral och kommunens bilpool.
Vi ligger organisatoriskt under kommunstyrelseförvaltningen.

PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som vi är mycket stolta över, som erbjuder många aktiviteter och dessutom är en av Sveriges bästa personalföreningar.



ARBETSUPPGIFTER
Har du ett starkt kundfokus, goda administrativa kunskaper och ser möjligheter istället för problem?
Då kan det vara dig vi söker! Clockwork hjälper nu Sandvikens kommun att hitta dig som vill ta ansvar för och driva vidare vår bilpool och distributionscentral. Läs vidare för att få veta mer!
Som logistik- och bilpoolsansvarig arbetar du på Sandvikens kommuns servicekontor, som ansvarar över servicetjänster såsom måltidsverksamhet, städservice, verksamhetsvaktmästare, post, bilpool och distributionscentral. Sedan hösten 2019 driver Sandvikens kommun en distributionscentral i egen regi, där alla kommunens leveranser samlastas för vidare transport. Alla transporter från distributionscentralen sköts av en extern leverantör, som ansvarar för personal och fordon. Distributionscentralen startades utifrån miljö- och säkerhetsaspekter, där stora delar av målen uppnåtts i och med exempelvis att antal körda mil för transporter har halverats samt att säkerheten ökat markant.
Ditt uppdrag blir att driva och vidareutveckla samarbetet med kommunens transportpartner utifrån nuvarande avtal samt bidra vid kommande upphandlingar. Inom kommunen motiverar och skapar du förståelse för projektets mål och fokuserar på lösningar i samarbete med kunden. Du trivs i rollen som spindeln i nätet och fungerar som en länk mellan kommunen och transportpartnern.
Du ansvarar även för vår bilpool som består av cirka 150 fordon, där du är delaktig i upphandlingar, ansvarar för avtal samt utbildar och följer upp kommunens användning av fordonen. På ditt bord ligger även att beställa och lämna ut fordon samt ansvara för verksamhetssystemet Zenit som hanterar administrationen av alla fordon. Du kommer även att ingå i servicekontorets ledningsgrupp.

KVALIFIKATIONER
Du som söker tjänsten har relevant utbildning och flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du en examen inom logistik på högskolenivå ser vi det som meriterande. Då det ingår en del administration i tjänsten ser vi att du har god datavana och känner dig bekväm i Officepaketet, framförallt i Excel. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att du ska lyckas i rollen är du stresstålig, serviceinriktad och prestigelös. Du trivs med att arbeta självständigt med varierade arbetsuppgifter på ett mindre kontor med varm och familjär stämning. Din kommunikativa förmåga är god och du har ett pedagogiskt förhållningssätt. Som person är du analytisk, noggrann och organiserad där du har förmågan att hitta en bra balans mellan operativt och strategiskt arbete.

ÖVRIGT
I denna rekrytering samarbetar Sandvikens kommun med Clockwork Rekrytering. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Pernilla Antonsson på [email protected] Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande så ansök så snart som möjligt dock senast 2019-12-11 via www.clockworkpersonal.se.
Välkommen med din ansökan!

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

SAP Logistics Supervisor

Ansök    Jun 11    SANDVIK AB    Logistikchef
Working for Sandvik means that every day, through your actions, you contribute to important shifts in a constantly evolving world. One of our fundamental strengths has always been our passion for innovation, to take the lead and find new ways to solve challenges, and our development and continuous improvements have a great impact on people’s daily lives, society, and the long-term sustainability of the world. By combining the aspiration of making things be... Visa mer
Working for Sandvik means that every day, through your actions, you contribute to important shifts in a constantly evolving world. One of our fundamental strengths has always been our passion for innovation, to take the lead and find new ways to solve challenges, and our development and continuous improvements have a great impact on people’s daily lives, society, and the long-term sustainability of the world. By combining the aspiration of making things better with a strong and open mindset to create value for all our stakeholders – customers, employees, and communities – and we increase shareholder value. This is the foundation of our very existence and we are immensely proud of being able to play this role!
Background story
Sandvik Manufacturing and Machining Solutions (SMM) is a business area within the Sandvik Group, with more than 17,000 employees worldwide. We’re the market-leading manufacturer of tools and tooling systems for advanced metal cutting, expanding into digital and additive manufacturing. Our portfolio also holds some of the strongest brands in the market.
As a part of SMM, Sandvik Machining Solutions (SMS) Logistics ensure that all products – ordered anywhere in the world – arrives at our customers in time, in perfect condition, with the lowest possible impact on the environment and in compliance with all international laws and regulations. And of course, at the lowest possible cost. To strengthen our work further, we’re now looking for an Order and Application Management Supervisor to join our team.
Your mission
As Order and Application Management Supervisor, you’re responsible for the coordination and team development of the Order Management and Application Management team. You guarantee a smooth, effective and resourceful support to our divisions when it comes to the SAP Order Management platform.
Your main responsibilities include to:
Plan the release for the SMS Logistics - Order Management Solution
Align with the divisions on priorities for implementation, and support their initiatives
Coordinate the work within the Order Management Application Management Team
Identify areas of improvement and drive implementation
Plan the IT capacity together with leads within the organization
Represent SMS Logistics in SAP stakeholder meetings
Define and further develop the way of working together with Sandvik Coromant IT
Ensure great collaboration with relevant stakeholders
Ensure that state-of-the-art solutions within SAP are being developed to improve business processes
Actively present new solutions to improve business processes

In this position, you report directly to the Process Development & Business Support Manager of SMS Logistics. The location is flexible, with at least half of your time onsite in Sandviken, Sweden. This position may also involve travelling up to 10%, depending on where your primary location is.
Your character
We’re looking for someone with a university degree in Supply Chain Management, Logistics, Business Administration, IT or with the equivalent work experience. You have good understanding of logistics processes and are a skilled SAP user. You’re also proficient in Office 365 and other Microsoft applications and tools. As we are a global business, you read, write and speak English fluently.
You hold adaptive styles in analysis and communication, and you operate successfully in a multi-cultural matrix organization. Working in an environment of continuous improvements is a natural part of your character, enabling you to identify both small and large enhancements that challenge the norm. You’re also proactive and result-oriented, while being an excellent team player. In addition, you possess strong problem-solving skills and logical thinking, and you actively consult with our stakeholders to provide expertise and support when it comes to order management support.
A glimpse of our culture?
Sandvik is a high-tech and global engineering group, rapidly developing into new, digital offerings. We offer a global arena of brilliant minds, and we’re technology driven, innovative, entrepreneurial and inclusive. We also believe that diversity inspires, so we invest in supporting each other, learning together and celebrating our differences.
Application
Please send us your application no later than July 4, 2021. Read more about Sandvik and apply at home.sandvik/career, Job ID: (Job ID: R0027685).
Contact information
For further information about this position, please contact:
Karen Bauer, Process Development & Business Support Manager of SMS Logistics, +49 173 852 8382, [email protected]
Union contacts – Sweden
Thomas Lilja, Unionen, +46 (0)70?261 04 82?
Kerstin Norlén, Akademikerföreningen, +46 (0)70 616 42 83
Peter Olsson-André, Ledarna, +46 (0)26?261?984
To learn about our recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26 261 444.
Recruitment Specialist
Johnny Sjöstrand
We have already decided on which advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts. Visa mindre

Logistik- och bilpoolsansvarig

Om företaget Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39000 invånare. I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med n... Visa mer
Om företaget

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör
varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats
där det är enkelt att trivas.

Servicekontoret svarar för intern service till kommunens olika verksamheter i form av städservice, kostservice,
verksamhetsvaktmästare, distributionscentral och kommunens bilpool.
Vi ligger organisatoriskt under kommunstyrelseförvaltningen.



Dina arbetsuppgifter

Har du ett starkt kundfokus, goda administrativa kunskaper och ser möjligheter istället för problem?
Då kan det vara dig vi söker! Clockwork hjälper nu Sandvikens kommun att hitta dig som vill ta ansvar för och driva vidare vår bilpool och distributionscentral. Läs vidare för att få veta mer!
Som logistik- och bilpoolsansvarig arbetar du på Sandvikens kommuns servicekontor, som ansvarar över servicetjänster såsom måltidsverksamhet, städservice, verksamhetsvaktmästare, post, bilpool och distributionscentral. Sedan hösten 2019 driver Sandvikens kommun en distributionscentral i egen regi, där alla kommunens leveranser samlastas för vidare transport. Alla transporter från distributionscentralen sköts av en extern leverantör, som ansvarar för personal och fordon. Distributionscentralen startades utifrån miljö- och säkerhetsaspekter, där stora delar av målen uppnåtts i och med exempelvis att antal körda mil för transporter har halverats samt att säkerheten ökat markant.

Ditt uppdrag blir att driva och vidareutveckla samarbetet med kommunens transportpartner utifrån nuvarande avtal samt bidra vid kommande upphandlingar. Inom kommunen motiverar och skapar du förståelse för projektets mål och fokuserar på lösningar i samarbete med kunden. Du trivs i rollen som spindeln i nätet och fungerar som en länk mellan kommunen och transportpartnern.

Du ansvarar även för vår bilpool som består av cirka 150 fordon, där du är delaktig i upphandlingar, ansvarar för avtal samt utbildar och följer upp kommunens användning av fordonen. På ditt bord ligger även att beställa och lämna ut fordon samt ansvara för verksamhetssystemet Zenit som hanterar administrationen av alla fordon. Du kommer även att ingå i servicekontorets ledningsgrupp.


Din profil

Du som söker tjänsten har relevant utbildning och flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du en examen inom logistik på högskolenivå ser vi det som meriterande. Då det ingår en del administration i tjänsten ser vi att du har god datavana och känner dig bekväm i Officepaketet, framförallt i Excel. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att du ska lyckas i rollen är du stresstålig, serviceinriktad och prestigelös. Du trivs med att arbeta självständigt med varierade arbetsuppgifter på ett mindre kontor med varm och familjär stämning. Din kommunikativa förmåga är god och du har ett pedagogiskt förhållningssätt. Som person är du analytisk, noggrann och organiserad där du har förmågan att hitta en bra balans mellan operativt och strategiskt arbete.

Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som vi är mycket stolta över, som erbjuder många aktiviteter och dessutom är en av Sveriges bästa personalföreningar.



I denna rekrytering samarbetar Sandvikens kommun med Clockwork Rekrytering. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Pernilla Antonsson på [email protected] Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande så ansök så snart som möjligt dock senast 2019-12-11 via www.clockworkpersonal.se. Välkommen med din ansökan! Visa mindre