Lediga jobb som Administrativ utvecklare i Sandviken

Se lediga jobb som Administrativ utvecklare i Sandviken. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Sandviken som finns hos arbetsgivaren.

Nämndsekreterare/Kvalitetsutvecklare Omsorgsförvaltningen

Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar de tre verksamhetsområdena ordinärt boende, särskilt boende och specialenheter. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, IT och allmänt administrativt stöd. Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbeta... Visa mer
Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar de tre verksamhetsområdena ordinärt boende, särskilt boende och specialenheter. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, IT och allmänt administrativt stöd.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en organisation med gemensamt ansvar för ständiga förbättringar.
Rollen ger dig en god inblick i en förvaltning som har många spännande uppdrag, både idag och framåt i tiden. I rollen som Nämndsekreterare/Kvalitetsutvecklare blir du en del i det arbete som pågår i Omsorgsförvaltningen.
Du kommer att vara en viktig del av Omsorgsnämndens och de kommunala rådens arbete.
Du kommer på uppdrag att stödja verksamheterna i kvalitets- och utvecklingsarbete inom en mängd olika områden. Bl a arbetar vi med utveckling av arbetssätten i Hypergene, införande av 2C8 samt införande av ett kvalitetsledningssystem som gynnar Omsorgsförvaltningens arbete. Du kommer även att bidra till att utveckla, upprätthålla och kommunicera arbetssätt och rutiner i överensstämmelse med verksamhetens behov och krav.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, gärna inom området offentlig förvaltning eller med samhällsvetenskaplig inriktning.
Du ska ha goda kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt, socialrätt samt inom övrig lagstiftning som reglerar förvaltningens arbete. Du har dokumenterad och flerårig erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning/politiskt styrd organisation och har arbetat med utrednings-/utvecklingsuppdrag tidigare.

Det är viktigt att du kan kommunicera både muntligt och skriftligt och att du kan driva processer samt att du har förmågan att arbeta självständigt under eget ansvar. Som person är du flexibel, självgående, förtroendeingivande, noggrann, och strukturerad. Du är prestigelös och har en god social förmåga. Du har ett samhällsintresse och en god förmåga att växla mellan arbetsuppgifter av olika slag med varierande svårighetsgrad.
Du har en positiv inställning genom att du ser möjligheter före hinder.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga.
Tillgång till egen bil och körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Nämndsekreterare/Administratör Omsorgsförvaltningen

Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fyra verksamhetsområden, ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri samt HSL och korttidsboenden. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, systemstöd, utvecklare och allmänt administrativt stöd. Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete där ditt bidrag möjliggör vår strävan att ge en kvali... Visa mer
Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fyra verksamhetsområden, ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri samt HSL och korttidsboenden. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, systemstöd, utvecklare och allmänt administrativt stöd.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete där ditt bidrag möjliggör vår strävan att ge en kvalitativt god omsorg och vård till kommunens medborgare.

PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner:
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en organisation med gemensamt ansvar för ständiga förbättringar.
Rollen ger dig en god inblick i en förvaltning som har många spännande uppdrag, både idag och framåt i tiden. I rollen som Nämndsekreterare/Administratör blir du en del i det arbete som pågår i Omsorgsförvaltningen.
Du kommer att vara en viktig del av Omsorgsnämndens och de kommunala rådens arbete.
Du kommer på uppdrag att stödja verksamheterna med administration inom en mängd olika områden.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, gärna inom området offentlig förvaltning eller med samhällsvetenskaplig inriktning. Du ska ha goda kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt, socialrätt samt inom övrig lagstiftning som reglerar förvaltningens arbete. Du har dokumenterad och flerårig erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning/politiskt styrd organisation och har arbetat med varierade administrativa uppdrag tidigare.

Det är viktigt att du kan kommunicera både muntligt och skriftligt, har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter och att du kan arbeta självständigt under eget ansvar men också att du trivs i samarbete med andra. Som person är du flexibel, självgående, förtroendeingivande, noggrann, och strukturerad. Du är prestigelös och har en god social förmåga. Du har ett samhällsintresse och en god förmåga att växla mellan arbetsuppgifter av olika slag med varierande svårighetsgrad. Du har en positiv inställning genom att du ser möjligheter före hinder.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga. Tillgång till egen bil och körkort är ett krav

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Sommarteknolog Rock Tools i Sandviken

Ansök    Jan 15    SANDVIK AB    Administrativ utvecklare
Sandvik Mining and Rock Solutions erbjuder nu en sommarteknologtjänst inom division Rock Tools i Sandviken. Som en världsledande leverantör av utrustning och service inom gruv- och anläggningsindustrin är vi lika stolta över vår historia som vår vision. Med 150 år i bagaget har vi rätt kunskap för att erbjuda de lösningar våra kunder behöver för att lyckas i sin dagliga verksamhet och med stort driv och siktet inställt på framtiden utvecklar vi hela tiden ... Visa mer
Sandvik Mining and Rock Solutions erbjuder nu en sommarteknologtjänst inom division Rock Tools i Sandviken. Som en världsledande leverantör av utrustning och service inom gruv- och anläggningsindustrin är vi lika stolta över vår historia som vår vision. Med 150 år i bagaget har vi rätt kunskap för att erbjuda de lösningar våra kunder behöver för att lyckas i sin dagliga verksamhet och med stort driv och siktet inställt på framtiden utvecklar vi hela tiden ny teknik.
Bakgrund och syfte
Avdelningen Roterande, där Rotary & Raiseboring ingår, producerar främst stora borrkronor och cuttrar. Inom Rotary är produktionen uppdelad i tre flöden - Mjuka, Hårda och Avslut - medan det inom Raiseboring endast är ett flöde. Det är många steg i processen innan vi når slutprodukten, och det är viktigt att vi gör rätt från början för att vi ska kunna säkerställa att slutprodukten har den kvalitet och de egenskaper våra kunder vill ha.
Som ett led i detta kvalitetsarbete behöver vi säkerställa att vi alla arbetar på samma sätt genom att tydliggöra våra instruktioner och se till att de speglar det arbetssätt som är det bäst kända. Det underlättar också upplärningen av nya medarbetare. Vi vill nu ha hjälp att modernisera våra instruktioner med hjälp av videoinstruktioner och gamification och ser att det här kan vara en bra uppgift för en nyfiken och driven sommarteknolog med rätt kunskaper.
Genom detta uppdrag lär vi känna dig som person och medarbetare, men vi utmanar också oss själva att ta hjälp med att närma oss detta spännande område. Målet med uppdraget är att välja ut ett antal instruktioner, sätta ett arbetssätt och slutföra de utvalda instruktionerna.
Arbetsbeskrivning
Du börjar med att genomföra en nulägesanalys på de processer och instruktioner vi har idag. Nästa steg är att identifiera en instruktion/process per flöde och skapa instruktioner till dessa. Baserat på vad du lärt dig om våra processer lämnar du sedan förslag på hur vi kan ta det vidare och väva in detta som en del av introduktionen av nya medarbetare eller när vi lär upp befintliga medarbetare i nya processer. Slutligen redovisar du instruktionerna och resultatet i rapportform och presenterar ditt arbete på ett seminarium.
Din profil
Du går en högskole- eller universitetsutbildning som är relevant för uppdraget och vi kan tänka oss olika studieinriktningar. Däremot behöver du ha goda kunskaper inom förbättringsarbete, processer och instruktioner och det är en fördel om du har ett brinnande intresse för gaming. Du gillar att arbeta i team, men har också ett eget driv och kan jobba självständigt. Då vi jobbar i Sverige men tillhör en global koncern är det viktigt att du har goda kunskaper både inom svenska och engelska.
Omfattning
Sommarteknologperioden startar i början av juni och placeringsorten är Sandviken.
Kontaktperson
För mer information om just det här sommarteknologuppdraget är du välkommen att kontakta:
Rekryterande chef Fredrik Alsenlid, [email protected], 070-205 53 92
Rekryterare Sabina Skjöld, [email protected], 026- 26 12 08
Ansökan
Välkommen att skicka din ansökan senast 2021-02-14. Läs mer om Sandvik Group och ansök via home.sandvik/karriar, (jobb ID: R0023269).
Vi har tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter. Visa mindre

Administrator to Rock Tools Services

Ansök    Maj 19    SANDVIK AB    Administrativ utvecklare
For Sandvik Mining and Rock Technology and our Rock Tools Services, we’re now looking for an Administrator – someone who enjoys being involved in many various activities simultaneously, likes to multi-task and is into shifting perspectives. This is a great chance to get to know the core of our organization, grow your abilities and develop together with us. Are you eager to feel the pulse of a global industrial frontrunner and connect with brilliant minds? ... Visa mer
For Sandvik Mining and Rock Technology and our Rock Tools Services, we’re now looking for an Administrator – someone who enjoys being involved in many various activities simultaneously, likes to multi-task and is into shifting perspectives. This is a great chance to get to know the core of our organization, grow your abilities and develop together with us. Are you eager to feel the pulse of a global industrial frontrunner and connect with brilliant minds? Then we advise you to keep reading.


Within Rock Tools, we provide cutting edge solutions for our mining and construction customers, and we’re proud to offer services and digital solutions that support our customers’ drilling operations – everyday, all year round!


About the job
Joining us in this role, you’re a key player in assisting our organization with structured and proactive administration, coordination and roll out of our digital portfolio product offerings, and you help us with administration connected to our commercial services. You ensure that master data and other information in our systems are up to date, and you’re the main point of contact with IT - making sure that issues are timely and effectively resolved and reported back to our software developers. By attending weekly and monthly meetings related to projects, supplier management and external stakeholders, you manage both documentation and action plans.


Collecting global feedback is an important part of your job, as this input is very helpful in driving development and improvements of our service tools. You also participate in system integrations, testing of new features in app development circles and support us in market analytics, such as user behavior, customer journeys and multi-channel attribution. You’re a valued support to our Global Operations organization, and you collaborate with the members of our Digital Champions network. On top of this, you actively work together with colleagues within the division, our product lines and sales areas, as well as with stakeholders in the wider organization to ensure a strong administrative structure.


This position is located in Sandviken and you report to the Vice president of Product Line Services for Rock Tools.


About you
We’re looking for someone with previous experience from administration and coordination, and you have most likely been working with admin support or in projects - and maybe even managed smaller projects of your own. You’re a proficient user of Office 365 and you also have strong understanding of commercial and digital solutions. A relevant education is a plus, and since we operate globally, you need excellent communication skills in both English and Swedish.


You have an organized, proactive and service-minded approach and you’re always ready to solve any upcoming issues – using both a methodical manner and a bit of creativity. As you’re involved in many various projects and activities simultaneously, you surely know how to prioritize, and you’re determined to get things done. You’re also enthusiastic, curious and communicative, and these are great attributes as you meet and collaborate with people from all parts of our global organization.


Our Rock Tools culture
At Rock Tools, we believe in finding that perfect mix between work, family life and interests, and we happily support our employees in balancing this. For us, it’s also clear that our diversities form an amazing foundation for achieving great results. Visit our stories hub, LinkedIn or Facebook to get to know us further.


How to apply?
Please send us your application as soon as possible and no later than June 9, 2020. Read more about Sandvik Group and apply at home.sandvik/career, Job ID: R0018659.


Contact us
Are you interested in learning more about this job? Please contact:
Dean Kangleas, Vice President of Product Line Services, +46 (0)70 616 49 30


Union contacts - Sweden
Per Hedman, Unionen, +46 (0)26 265?014
Rickard Andreasson, Akademikerföreningen, +46 (0)26 265?183
Linda Adamsson, Ledarna, +46 (0)26 261 601


For more information about our recruitment process, please contact HR Services, +46 (0)26 261 444.


Recruitment Specialist
Irene Sveen


We have already decided on what advertising channels and marketing campaigns we wish to utilize, and we respectfully decline any additional contacts. Visa mindre

Utredare/utvecklare till Omsorgsförvaltningen

Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar de tre verksamhetsområdena ordinärt boende, särskilt boende och specialenheter. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, IT och allmänt administrativt stöd. Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbeta... Visa mer
Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar de tre verksamhetsområdena ordinärt boende, särskilt boende och specialenheter. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, IT och allmänt administrativt stöd.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare

PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen


ARBETSUPPGIFTER
Förvaltning har ett uppdrag att förbättra kvaliteten för våra medborgare, samtidigt som vi förväntas öka effektiviteten i vårt arbete för att möta en framtid med en ökande andel äldre av befolkningen och en förväntad brist på personal.

Du kommer att vara en viktig del i det arbetet, där du förväntas bidra till utveckling och förändring. Du kommer att ha ett nära samarbete med ledning och stab. Du kommer dessutom att arbeta nära medarbetarna ute i verksamheten. En del av ditt arbete kommer att bestå av omvärldsspaning och kontakter utanför vår organisation.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom den samhällsvetenskapliga sfären. Vi ser gärna att du har god kompetens inom digital utveckling och välfärdsteknik. Har du arbetat med projektledning är det ett plus.

Uppdraget ställer krav på att kunna planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt och att hålla angivna tidsramar. Det krävs att du har förståelse och god kännedom om verksamheten, är självgående, strukturerad och kvalitetsmedveten och har en god analytisk förmåga.

Vi söker dig som har förmåga att se helheter, du är positiv och ser möjligheter före hinder. Som person är du modig, flexibel och prestigelös. Du har en god social förmåga. Det är viktigt att du kan kommunicera både skriftligt och muntligt.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga.
Tillgång till egen bil och körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Nämndsekreterare/Kvalitetsutvecklare Omsorgsförvaltningen

Omsorgsförvaltningen med cirka 1200 anställda omfattar de tre verksamhetsområdena ordinärt boende, särskilt boende och specialenheter. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, IT och allmänt administrativt stöd. Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbeta... Visa mer
Omsorgsförvaltningen med cirka 1200 anställda omfattar de tre verksamhetsområdena ordinärt boende, särskilt boende och specialenheter. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, IT och allmänt administrativt stöd.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en organisation med gemensamt ansvar för ständiga förbättringar.
Rollen ger dig en god inblick i en förvaltning som har många spännande uppdrag, både idag och framåt i tiden. I rollen som Nämndsekreterare/Kvalitetsutvecklare blir du en del i det arbete som pågår i Omsorgsförvaltningen.
Du kommer att vara en viktig del av Omsorgsnämndens och de kommunala rådens arbete.
Du kommer på uppdrag att stödja verksamheterna i kvalitets- och utvecklingsarbete inom en mängd olika områden. Bl a arbetar vi med utveckling av arbetssätten i Hypergene, införande av 2C8 samt införande av ett kvalitetsledningssystem som gynnar Omsorgsförvaltningens arbete. Du kommer även att bidra till att utveckla, upprätthålla och kommunicera arbetssätt och rutiner i överensstämmelse med verksamhetens behov och krav.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, gärna inom området offentlig förvaltning eller med samhällsvetenskaplig inriktning.
Du ska ha goda kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt, socialrätt samt inom övrig lagstiftning som reglerar förvaltningens arbete. Du har dokumenterad och flerårig erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning/politiskt styrd organisation och har arbetat med utrednings-/utvecklingsuppdrag tidigare.

Det är viktigt att du kan kommunicera både muntligt och skriftligt och att du kan driva processer samt att du har förmågan att arbeta självständigt under eget ansvar. Som person är du flexibel, självgående, förtroendeingivande, noggrann, och strukturerad. Du är prestigelös och har en god social förmåga. Du har ett samhällsintresse och en god förmåga att växla mellan arbetsuppgifter av olika slag med varierande svårighetsgrad.
Du har en positiv inställning genom att du ser möjligheter före hinder.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga.
Tillgång till egen bil och körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

Utredare till Omsorgsförvaltningen

Omsorgsförvaltningen med cirka 1200 anställda omfattar de tre verksamhetsområdena ordinärt boende, särskilt boende och specialenheter. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, IT och allmänt administrativt stöd. Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbeta... Visa mer
Omsorgsförvaltningen med cirka 1200 anställda omfattar de tre verksamhetsområdena ordinärt boende, särskilt boende och specialenheter. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, IT och allmänt administrativt stöd.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som vi är mycket stolta över, som erbjuder många aktiviteter och dessutom är en av Sveriges bästa personalföreningar.

ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en organisation med gemensamt ansvar för ständiga förbättringar.
Rollen ger dig en god inblick i en förvaltning som har många spännande uppdrag, både idag och framåt i tiden. I rollen som utredare blir du en viktig del i detta arbetet som pågår inom Omsorgsförvaltningen. Du kommer att bidra till att utveckla, upprätthålla och kommunicera arbetssätt och rutiner i överensstämmelse med verksamhetens behov och krav. Arbetet innebär även uppdrag kopplade till nämndens och myndigheters krav. Du kommer på uppdrag att stödja verksamheterna i deras kvalitets- och utvecklingsarbete inom en mängd olika områden. Arbetet innebär att stödja nämndsekreterarfunktionen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, vi ser gärna inom området offentlig förvaltning eller med samhällsvetenskaplig inriktning.
Du ska ha goda kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt, socialrätt samt inom övrig lagstiftning som reglerar förvaltningens arbete. Du har dokumenterad och flerårig erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning/politiskt styrd organisation och har arbetat med utrednings-/utvecklingsuppdrag tidigare.
Det är viktigt att du kan kommunicera både muntligt och skriftligt. Att du kan driva processer och att du har förmågan att arbeta självständigt under eget ansvar. Som person är du flexibel, självgående, förtroendeingivande, noggrann, och strukturerad. Du är prestigelös och har en god social förmåga. Du har ett samhällsintresse och en god förmåga att växla mellan arbetsuppgifter av olika slag med varierande svårighetsgrad.
Du har en positiv inställning genom att du ser möjligheter före hinder.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga.
Tillgång till egen bil och körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre

administratör , produktions planering

Ansök    Jul 4    10753580    Administrativ utvecklare
Administrera NENAB innebär ordermotagning planering och bokföringInköp av material och förnödenheter mm Visa mer
Administrera NENAB innebär ordermotagning planering och bokföringInköp av material och förnödenheter mm Visa mindre

Utredare till Omsorgsförvaltningen

Omsorgsförvaltningen med cirka 1200 anställda omfattar de tre verksamhetsområdena ordinärt boende, särskilt boende och specialenheter. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, IT och allmänt administrativt stöd. Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbeta... Visa mer
Omsorgsförvaltningen med cirka 1200 anställda omfattar de tre verksamhetsområdena ordinärt boende, särskilt boende och specialenheter. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, IT och allmänt administrativt stöd.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som vi är mycket stolta över, som erbjuder många aktiviteter och dessutom är en av Sveriges bästa personalföreningar.

ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en organisation med gemensamt ansvar för ständiga förbättringar.
Rollen ger dig en god inblick i en förvaltning som har många spännande uppdrag, både idag och framåt i tiden. I rollen som utredare blir du en viktig del i detta arbetet som pågår inom Omsorgsförvaltningen. Du kommer att bidra till att utveckla, upprätthålla och kommunicera arbetssätt och rutiner i överensstämmelse med verksamhetens behov och krav. Arbetet innebär även uppdrag kopplade till nämndens och myndigheters krav. Du kommer på uppdrag att stödja verksamheterna i deras kvalitets- och utvecklingsarbete inom en mängd olika områden. Arbetet innebär att stödja nämndsekreterarfunktionen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, vi ser gärna inom området offentlig förvaltning eller med samhällsvetenskaplig inriktning.
Du ska ha goda kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt, socialrätt samt inom övrig lagstiftning som reglerar förvaltningens arbete. Du har dokumenterad och flerårig erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning/politiskt styrd organisation och har arbetat med utrednings-/utvecklingsuppdrag tidigare.
Det är viktigt att du kan kommunicera både muntligt och skriftligt. Att du kan driva processer och att du har förmågan att arbeta självständigt under eget ansvar. Som person är du flexibel, självgående, förtroendeingivande, noggrann, och strukturerad. Du är prestigelös och har en god social förmåga. Du har ett samhällsintresse och en god förmåga att växla mellan arbetsuppgifter av olika slag med varierande svårighetsgrad.
Du har en positiv inställning genom att du ser möjligheter före hinder.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga.
Tillgång till egen bil och körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre