Lediga jobb som Kontorschef, offentlig förvaltning i Sandviken

Se lediga jobb som Kontorschef, offentlig förvaltning i Sandviken. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Sandviken som finns hos arbetsgivaren.

Chef Sandbacka Science Park

Nytt
– en innovativ och inspirerande ledare  Nu finns chansen för dig som brinner för innovationsfrågor att leda Sandbacka Science Park in i framtiden som ledande aktör i innovationssystemet. Vi söker dig som har förmågan och modet att tänka stort – att skapa en visionär målbild som entusiasmerar.  Vår verksamhet ska göra skillnad! Sedan ett flertal år gör vi det inom våra tre fokusområden – Grön omställning, Digital utveckling och Mod att utveckla. Allt med ... Visa mer
– en innovativ och inspirerande ledare

 Nu finns chansen för dig som brinner för innovationsfrågor att leda Sandbacka Science Park in i framtiden som ledande aktör i innovationssystemet. Vi söker dig som har förmågan och modet att tänka stort – att skapa en visionär målbild som entusiasmerar.

 Vår verksamhet ska göra skillnad! Sedan ett flertal år gör vi det inom våra tre fokusområden – Grön omställning, Digital utveckling och Mod att utveckla. Allt med syfte att möjliggöra utveckling av idéer och innovationer och därigenom bidra till minskad klimatpåverkan, ökad konkurrenskraft och digital mognad bland företag i regionen.

ARBETSUPPGIFTER
Din uppgift blir att:

 

• Ta fram strategi och prioriteringar för kommande femårsperiod i nära samarbete med medarbetare och intressenter.
•  Aktivt följa upp mål och resultat i pågående projekt på övergripande nivå och bidra med beslut och prioriteringar.
•  Säkerställa att organisationen ständigt har bästa förutsättningar att leverera mot mål och visa vägen mot verksamhetens vision.
•  Delta och bidra i nätverk inom de nationella och internationella branschorganisationerna för science parks och innovationsmiljöer, SISP och IASP.
•  Aktivt verka för uppstart av och deltagande i regionala och nationella samarbeten mellan forskningsinstitut, innovationsbolag, företag och akademi.

Verksamheten finansieras av Sandviken Kommun samt via projektmedel från Region Gävleborg, Vinnova, Tillväxtverket med flera. Arbetsgruppen består av ca 20 medarbetare, varav två personalansvariga chefer. Rollen innefattar helhetsansvar för projekt, ekonomi, personal, resultat och arbetsmiljö.

KVALIFIKATIONER
Din bakgrund

 

Vi söker dig som brinner för innovationsfrågor och kan visa vägen för hur innovationssystemet föder utveckling och tillväxt.

 

Du har:

 

• Erfarenhet från att driva och delta i utvecklings- och innovationsfrågor,
•  Flerårig erfarenhet från chefs- och ledarroll samt erfarenhet av förändringsledning.
•  Erfarenhet från att samverka med en mångfald av aktörer.
•  God insikt i företagares förutsättningar och möjligheter, gärna från teknik- och tjänsteutveckling.

Ditt engagemang och din goda kommunikativa förmåga gör dig och din organisation till en uppskattad och självklar samarbetspartner i en stor bredd av forum. Du har ett genuint intresse för science parkens samhällsuppdrag och är ständigt nyfiken på nya möjligheter. 

 Välkommen att visa intresse för att få leda en unik och etablerad science park till nästa nivå!

ÖVRIGT
Sandbacka Science Park i Sandviken är en av Sveriges cirka 30 science parks, och Gävleborgs enda. Verksamheten är del av Sandvikens kommun men har ett regionalt och nationellt uppdrag. Vi hjälper företag att utmana sina affärsidéer som bidrar till utvecklingen av ett hållbart samhälle genom innovation. Som Gävleborgs mötesarena för akademi, näringsliv och offentlig sektor stärker vi innovations- och konkurrenskraften hos regionens små och medelstora företag. Vi skapar forum för människor som vill göra hållbara affärer och för samarbeten som påverkar, på riktigt.

I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Där hittar du även kontaktuppgifter till vår inflyttarlots som kan hjälpa dig med olika kontakter och ge dig tips inför ditt val av bostad.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:

Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb Visa mindre

Verksamhetschef - Sandviken

– trygg ledare som fortsätter verksamhetsutvecklingen   Framtidens särskilda boenden kommer att kräva smartare och effektivare resursplanering med stort stöd i digitaliserade vård- och omsorgstjänster som leder till bättre och säkrare omsorg. Allt för att vi lever allt längre och en obruten vård- och omsorgskedja leder till en tryggare vård och omsorg. Som verksamhetschef hos Sandvikens kommun får du en nyckelroll i att driva och utveckla deras särskilda... Visa mer
– trygg ledare som fortsätter verksamhetsutvecklingen
 

Framtidens särskilda boenden kommer att kräva smartare och effektivare resursplanering med stort stöd i digitaliserade vård- och omsorgstjänster som leder till bättre och säkrare omsorg. Allt för att vi lever allt längre och en obruten vård- och omsorgskedja leder till en tryggare vård och omsorg.

Som verksamhetschef hos Sandvikens kommun får du en nyckelroll i att driva och utveckla deras särskilda boenden. Du leder verksamheten med helhetsansvar för personal, ekonomi och verksamhetsutveckling. Med en stark vision och ett brukarfokuserat perspektiv skapar du förutsättningar för en trygg och kvalitativ omsorg för de boende.

ARBETSUPPGIFTER
I denna strategiska roll rapporterar du till förvaltningschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Du blir en central del av ett kompetent och engagerat team som tillsammans arbetar för att nå höga resultat och en positiv utveckling inom verksamheten. Vi tror på en decentraliserad organisation där du får frihet att förverkliga dina visioner och utveckla ditt ledarskap.
  

Verksamheten innefattar 11 underställda chefer, 7 boenden med 367 lägenheter av äldre- och demensboenden, samt dagverksamhet för kognitivt sjukdom. 
 

Hos oss arbetar vi efter ledorden Helhetsyn, Samverkan och Dialog och att Vi gör varandra bättre.

KVALIFIKATIONER
Din bakgrund: 
 

Du har god erfarenhet av ledarskap och god insikt av hur framgångsrikt leda genom andra ledare i en vårdande offentlig/privat verksamhet. Du skapar förutsättningar för din organisation att lyckas genom tydligt ledarskap, inspiration och rätt stöd, vilket säkerställer en effektivare väg mot verksamhetsmålen.
  

Du har en lyhörd och anpassningsbar kommunikationsstil och är skicklig på att läsa av din omgivning.
Vi ser att du är en trygg och stabil person med god självinsikt. Du har lätt för att sätta relationer i ett relevant sammanhang, och kan tydligt skilja mellan det professionella och det personliga. Ditt förhållningssätt är situationsanpassat och präglas av respekt och förståelse för andra. 
  

Du är ekonomiskt sinnad och har flerårig erfarenhet av budgetansvar. I grunden har du en relevant högskoleutbildning såsom socionom, sociala omsorgsprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Du behärskar det svenska språket i både tal och skrift och en fallenhet för muntlig kommunikation.
  

Välkommen att leda utvecklingen!

ÖVRIGT
Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar äldreboenden, demensboenden, korttidsboenden, hemtjänst, nattpatrull, träffpunkter, LSS-boenden, grupp- och servicebostäder, personlig assistans, socialpsykiatri samt trygghetspatrull.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner

• semesterväxling
• årsarbetstid
• friskvårdsbidrag
• hälsofrämjande aktiviteter
• extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
• personal- och fritidsföreningen Pulsen

I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Där hittar du även kontaktuppgifter till vår inflyttarlots som kan hjälpa dig med olika kontakter och ge dig tips inför ditt val av bostad.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:

Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb Visa mindre

Chef till Mottagningsenheten

Vi skapar förutsättningar för utveckling, samsyn och ett nära ledarskap. Är du den vi söker? Inom barn- och ungdomsvårdens myndighetsutövning i Sandviken skapar vi nu en ny ledningsstruktur för att möjliggöra ett mer nära och hållbart ledarskap. Därför söker vi fyra engagerade och erfarna enhetschefer – var och en med ansvar för mottagningsenheten, utredningsenheten, placeringsenheten samt familjehem och familjerättsenheten. Nu söker vi enhetschef till M... Visa mer
Vi skapar förutsättningar för utveckling, samsyn och ett nära ledarskap. Är du den vi söker?

Inom barn- och ungdomsvårdens myndighetsutövning i Sandviken skapar vi nu en ny ledningsstruktur för att möjliggöra ett mer nära och hållbart ledarskap. Därför söker vi fyra engagerade och erfarna enhetschefer – var och en med ansvar för mottagningsenheten, utredningsenheten, placeringsenheten samt familjehem och familjerättsenheten.

Nu söker vi enhetschef till Mottagningsenheten – en central och betydelsefull roll där du leder en verksamhet som tar emot orosanmälningar och ansökningar samt gör den första bedömningen. Arbetsgruppen består av fem socialsekreterare, och du arbetar nära en resursgrupp med specialistsocionomer, barn- och ungdomsassistenter samt administrativa assistenter.

Varför välja Sandvikens kommun och IFO?

Hos oss får du möjlighet att leda och utveckla en verksamhet präglad av professionalitet, samverkan och ett starkt socialt engagemang. Just nu genomför vi ett omfattande implementeringsarbete av Signs of Safety och förbereder oss för Framtidens socialtjänst – där vi bygger vidare på det som fungerar och utvecklar det som saknas.

ARBETSUPPGIFTER
Om rollen

Som enhetschef för Mottagningsenheten är du underställd verksamhetschefen för barn- och ungdomsvårdens myndighetsutövning. Du har det övergripande ansvaret för verksamhet, personal och budget inom din enhet. I ditt arbete samarbetar du tätt med chefskollegor inom både myndighetsutövning och öppenvård, liksom med övriga förvaltningen.

Vi arbetar utifrån en helhetssyn där vi bygger hängrännor istället för stuprör hos oss är samarbete och samsyn avgörande. Vi gör jobbet tillsammans och vi är EN förvaltning!

Som enhetschef förväntas du kunna arbeta operativt vid behov, då gruppen är liten och sårbar vid frånvaro.

KVALIFIKATIONER
Vem är du?

Vi söker dig som:

•  Har erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten för barn och unga.
• Har god kunskap om relevant lagstiftning och erfarenhet av arbetssättet Signs of Safety. 
• Har socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning. 
• Erfarenhet av ledarskap inom socialt arbete är meriterande. 
• Är en coachande och prestigelös ledare som skapar delaktighet och en god arbetsmiljö. 
• Har ett metodiskt och strukturerat arbetssätt och tar tillvara på kompetensen inom enheten. 
• Har förmåga att skapa goda samarbeten, både internt och externt.

 Vi erbjuder dig

Ett utvecklande och meningsfullt arbete där du får göra skillnad för barn och unga och en arbetsplats med stark teamkänsla, engagemang och samarbetskultur. Du får möjlighet att vara del av en framåtriktad organisation som aktivt utvecklar socialtjänsten och du får stöd och handledning i din roll som ledare.

ÖVRIGT
Tillsammans skapar vi en hållbar framtid!

Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation.

Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet och ANDTS.

Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och deras familjer samt för vuxna. Visa mindre

Chef medborgarservice

Kommunstyrelseförvaltningen arbetar med övergripande strategiska frågor med medarbetare med hög kunskapsnivå inom flera olika områden. Förvaltningen präglas av professionalism och hjälpsamhet och arbetar utvecklingsorienterat med många olika uppdrag som kan röra allt som en kommun har inom sitt ansvarsområde. Om du vill jobba på en arbetsplats med kloka och roliga kollegor är det här stället för dig. Medborgarservice tillhör kommunstyrelseförvaltningen oc... Visa mer
Kommunstyrelseförvaltningen arbetar med övergripande strategiska frågor med medarbetare med hög kunskapsnivå inom flera olika områden. Förvaltningen präglas av professionalism och hjälpsamhet och arbetar utvecklingsorienterat med många olika uppdrag som kan röra allt som en kommun har inom sitt ansvarsområde. Om du vill jobba på en arbetsplats med kloka och roliga kollegor är det här stället för dig.

Medborgarservice tillhör kommunstyrelseförvaltningen och kontakten med medborgarservice sker genom telefon, e-post, brev, sociala medier samt i viss mån via personliga möten. Inom ramen för medborgarservice hanteras även kommunens arbete med finskt förvaltningsområde.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

Som ny chef i vår kommun får du delta i det uppskattade ledarprogrammet.

Nu söker vi dig som vill bli vår nya chef för medborgarservice och som vill utveckla vår kundservice i toppklass!

ARBETSUPPGIFTER
Genom att leda medborgarservice arbetar du för en god tillgänglighet och service till medborgarna vid deras kontakter med kommunen. Du har lätt för att se helhetsperspektivet och utgår från det i utvecklingen av verksamheten.

Du arbetar strategiskt och långsiktigt utifrån ett medborgarperspektiv. Du har fokus på att skapa kvalitetssäkrade processer genom att verka för enhetlig och effektiv ärendehantering.

Det interna samarbetet är en viktig del i att utveckla medborgarservice. Du arbetar för god samverkan med kommunens förvaltningar och bolag. Du har ett brett perspektiv och förmåga att lyssna in för att se till hela kommunens bästa.

Du har budget- och personalansvar för nio medarbetare och du rapporterar till chef för kommunledningskontoret.

KVALIFIKATIONER
Du är drivande samt har vana att organisera verksamheter utifrån övergripande mål. Du har ett samhällsengagemang och vill jobba med ständiga förbättringar.

Du är coachande i ditt ledarskap och skapar goda relationer till medborgare och medarbetare. Du har ett arbetssätt där du skapar delaktighet och medinflytande.

Det är önskvärt att du har erfarenhet från arbete i ledande position.
Du får gärna ha erfarenhet av kundserviceverksamhet och erfarenhet från offentlig sektor, i synnerhet kommunal verksamhet.

Du har i grunden relevant högskoleutbildning eller likvärdiga arbetslivserfarenheter.

Du brinner för medborgarnas behov!

ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Visa mindre